[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:40

Onze prachtige Golden zat weken nadat haar nest weg was nog steeds slecht in haar vacht... En ik moet zeggen, alle retriever moedertjes die ik mee heb gemaakt zaten slecht in hun vacht na de bevalling... Dat vind ik eigenlijk niet zorgwekkend.

De hoogte, tsja, was me niet opgevallen, maar nagaan of ouders HD vrij zijn kan nooit kwaad!

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:48

Ezzzyy schreef:
Beste mensen,

Mijn ouders, broer en ik zijn opzoek naar een vriendinnetje voor mijn hond.
Mijn hond heeft atrose in zijn heup. Dit lijkt er niet zo veel mee te maken te hebben,
maar wij hebben een tijdje een logéehond gehad en mijn hond werd er veel vrolijker door. :D
Daarom zijn we nu dus opzoek naar een leuk teefje die mijn hond overdag gezeldschap kan houden.
We zoeken natuurlijk ook een tweede hond omdat we dat leuk vinden. ;)
Wat voor een hond wij zoeken:
- Het allerliefst een teefje (dit omdat wij een gecastreerde reu hebben en de meesten reuen altijd op zijn achterkant springen, omdat hij lekker ruikt volgens die honden en dit doet hem pijn. Ook zijn de meeste teefjes kleiner dan reuen).
- Zij moet het liefst kleiner zijn dan 50 centimeter (ze moet kleiner dan onze hond zijn).
- Zij moet het liefst 6 uur alleen kunnen zitten (dit in verband met school en werk).
- Zij moet het liefst rustig en lief zijn, maar toch speels.

Als jij nou de perfecte hond voor ons hebt stuur dan alsjeblieft een pb.

Met vriendelijke groet,
Vader, moeder, broer, Esther en de hond :D

Ik had hier mijn brief neer gezet omdat mijn topic werd gesloten, maar nu reageerd er niemand.. :o

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:05

Ezzzyy schreef:
Beste mensen,

Mijn ouders, broer en ik zijn opzoek naar een vriendinnetje voor mijn hond.
Mijn hond heeft atrose in zijn heup. Dit lijkt er niet zo veel mee te maken te hebben,
maar wij hebben een tijdje een logéehond gehad en mijn hond werd er veel vrolijker door. :D
Daarom zijn we nu dus opzoek naar een leuk teefje die mijn hond overdag gezeldschap kan houden.
We zoeken natuurlijk ook een tweede hond omdat we dat leuk vinden. ;)
Wat voor een hond wij zoeken:
- Het allerliefst een teefje (dit omdat wij een gecastreerde reu hebben en de meesten reuen altijd op zijn achterkant springen, omdat hij lekker ruikt volgens die honden en dit doet hem pijn. Ook zijn de meeste teefjes kleiner dan reuen).
- Zij moet het liefst kleiner zijn dan 50 centimeter (ze moet kleiner dan onze hond zijn).
- Zij moet het liefst 6 uur alleen kunnen zitten (dit in verband met school en werk).
- Zij moet het liefst rustig en lief zijn, maar toch speels.

Als jij nou de perfecte hond voor ons hebt stuur dan alsjeblieft een pb.

Met vriendelijke groet,
Vader, moeder, broer, Esther en de hond :D

Is een sheltie soms iets voor jou
zijn erg leuke hondjes maar wel eenkennig naar vreemden

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:07

Het maakt ons niet zo veel uit wat voor een hond. Mijn hond kan bijna met elke hond opschieten. ;)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:57

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:12

superrizzo schreef:
We hebben ook aan een bull terrier teefje gedacht.

leuke honden.....ze zijn alleen over het algemeen nogal eigenwijs en trekken graag hun eigen plan.....is natuurlijk geen probleem als je daar de lol van inziet. :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:15

Ezzzyy ,er zit in het asiel echt een super leuke hond...maar dat is een reutje,dat willen jullie echt niet??

die kan goed met andere honden,en alleen thuis blijven..

deze:
Afbeelding

ik vind hem zó geweldig :D

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:35

Ja hij viel me ook al op! Bedankt! Ik zal hem morgen aan mijn ouders voorstellen! :D
Bedankt unamie voor de sites! :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:48

Jade schreef:
als ik heel eerlijk ben vind ik mama erg slecht in haar vacht zitten en ook erg klein voor een drent en zou ik zeker nagaan of de ouders getest zijn op HD en anders het pupje laten zitten :o

Volgens mij viel de vacht in het echt wel mee, maar had eigenlijk meer oog voor de puppies. Maar als ik nou op internet zoek naar Drentse Patrijs dan zie ik toch duidelijke verschillen dus ze zal niet zuiver Patrijs zijn. HD hadden beiden ouders geen last van maar volgens mij zijn ze er ook niet specefiek op onderzocht. Wel zouden ze beiden goed gezond zijn en nooit voor vreemde dingen naar Da geweest zijn.

Maargoed, mij viel het ook wel op dat ze zo klein was, volgens internet hoort een teef 55-60 cm hoog te zijn maar dat haalt ze volgens mij niet. En moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje blij ben dat je dat aangewezen hebt want ik denk dat ik toch een iets grotere hond wil... Zou morgen laten weten of ik de pup wil maar denk dat ik er vanaf ga zien... Heb even een lijstje gemaakt van honden die mij wel aanspreken en mij aangeraden zijn door anderen, misschien kan iemand anders er nog iets zinnigs over zeggen?

Weimaramer
Vizsla
Bouvier
Labrador
Friese Stabij
Drentse Patrijs

En dan niet percee in die volgorde, denk het meeste op het moment de Weimaramer en zag ook hele leuke blonde/gestroomde Bouviers. Maar zijn beiden totaal verschillende honden dus ben er nog niet echt uit. Help?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:18

tja.. ik vind dat hele uiteenlopende honden qua karakter.. naar mijn weten lopen karakters van de weimaraner nogal uiteen per stam, ik heb altijd begrepen dat vizsla en weimaraner zelfstandiger/eigenzinniger zijn dan de onderste drie jachthonden, die iets volgzamer zijn. van die drie is de labrador denk ik nog het braafst. friese stabij/labrador schelen ook nog aardig in maat met een drent/vizsla/weimaraner voorzover ik weet als je inderdaad op zoek bent naar iets groters; stabij heeft meer haar dan de overige jachthonden.
het hangt er dus nogal vanaf wat je precies zoekt in het karakter van je hond denk ik :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:09

vorige pagina heb ik beschreven wat ik zoek. Ben alleen zo bang voor heup problemen, daar heeft labrador vaker last van geloof ik. weimaraner niet las ik, vandaar ook de interesse. Wat ik vooral belangrijk is dat ik de hond goed kan trainen zodat ie los kan lopen en lief is voor mijn paarden en katten, kinderen heb ik niet maar vind dat dat nml geen problemen moet geven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:49

Weimaraner kan prima los, ik had de weimaraner ook op mn lijstje staan, maar mn vriend vond het niets. Ik ben in contact gekomen met het ras door de beheerder van de jachthaven waar wij altijd de boot in het water lieten. Die hond liep de hele dag lekker met de baas mee, of bleef bij de receptie liggen. Alle kinderen speelden met de hond en er waren ook nooit problemen met andere honden. De hond liep nooit weg en vond het heeriljk om te zwemmen en te apporteren. Ideaal toch! ;)

Maar ze schijnen wel wat eigenwijs te zijn, haha.
Wat betreft de heup problemen, je moet gewoon goed kijken of de ouders echt officieel HD vrij zijn. Dus niet van iemand aannemen dat de hond er geen last van heeft, want dat kan iedereen wel zeggen, ze moeten het echt aan kunnen tonen en dan blijven de risico's op heupproblemen zeer beperkt.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:57

ben trouwens eigenlijk wel benieuwd hoe je aan je lijstje bent gekomen;
stabij en drentse patrijs worden vaak in 1 adem genoemd met de (kleine) munsterlander/heidewachtel; labrador wordt vaak samen met (golden) retriever bekeken, maar ook wetterhoun en epagneul francais lijken in je rijtje te passen, de duck tolling retriever is natuurlijk ook een optie als je van een beetje eigenwijs houdt :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:04

Corine, heb je al eens aan een Biard gedacht?
Hier kan je meer lezen over het ras : http://www.Briard.nl

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:53

dit lijstje heb ik samengesteld uit alle tips die ik van iedereen gehad en dan alleen de gene die ik mooi vind, degene die bij mijn interieur passen. Voel nu het meeste voor de bouvier en de weimaraner...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:21

Een bouvier is wel pittig, vroeger waren het heel relaxte honden, tegenwoordig worden ze wat scherper gefokt. Verder is het een herderachtige, als dat bij jou past, is het leuk. Ik zeg het even, omdat de andere honden op je lijstje jachthonden zijn, een bouvier is wel anders. Ik vind het geweldige honden, maar ze moeten wel bij je passen. Een bouvier voldoet wel aan de eisen die je stelt :j

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:43

corinepgek schreef:
dit lijstje heb ik samengesteld uit alle tips die ik van iedereen gehad en dan alleen de gene die ik mooi vind, degene die bij mijn interieur passen. Voel nu het meeste voor de bouvier en de weimaraner...

Let wel op dat een weimaraner veel beweging en ruimte nodig heeft. Alleen een blokje om is niet genoeg.
Hij moet enige keren per dag de gelegenheid krijgen zijn energie kwijt te raken door vrij uit te rennen.
Men moet hem dag in dag uit, weer of geen weer, daartoe de gelegenheid geven.

And last but not least, een gezonde hond kost nou eenmaal meer geld. Informeer eens bij verschillende erkende fokkers en de rasvereniging.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:49

@Blanket: Ik denk dat dat toch wel voor praktisch elke hond geld, elke dag uit laten razen en ook elke hond moet uitgelaten worden, weer of geen weer. Ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om de hond niet uit te laten omdat het regent, met zo'n instelling zou je al niet aan een hond moeten beginnen ;)

Maar ben het wel met je eens dat een Weimaraner (of werk/jachthonden in het algemeen) meer beweging nodig hebben dan bijv. een schoothondje en dat je daar wel rekening mee moet houden.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:48

Ook ik en mijn vriend zijn op zoek naar een leuke hond. We hebben best verschillende voorkeuren en eisen, hier vind je ze op een rijtje:

Wat we ermee willen doen:
* ik wil graag intensief hondenschool gaan volgen. Natuurlijk kan dit met elke hond, maar ik geef de voorkeur aan een iets actiever werkhondachtig type
* elke dag mee naar de paarden. Voor voldoende beweging zorgen is dus absoluut geen probleem, de hele dag buitenzitten is echter geen optie daar onze woonplaats dat niet toelaat

andere voorkeuren:
* liever kortharig dan langharig, maar als we een hond vinden die verder volledig in het plaatje past zullen we het niet laten omdat hij nu perongeluk een lange vacht heeft
* mag best actief zijn, maar niet hyperactief
* middelgroot tot groot
* ik houd niet zo van honden met een platte snuit of veel loshangend vel
* mijn vriend ziet graag honden die iets 'wolfachtigs' hebben
* mijn vriend wil geen zwarte hond :+ (of honden die voor een groot deel zwart zijn) Voor mij is dit echter geen probleem, dus ik kan nog altijd proberen hem om te praten :P
Grijze honden vindt hij geweldig

Heeft iemand een idee of er hond bestaat die in dit plaatje past?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:50

Saarloze wolfshond? Zijn geen makkelijke honden, maar als je er intensief mee bezig gaat zijn ze geweldig. Ze zijn alleen echt groot.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:57

Veulen84 schreef:
Saarloze wolfshond? Zijn geen makkelijke honden, maar als je er intensief mee bezig gaat zijn ze geweldig. Ze zijn alleen echt groot.

niet groter dan een herder toch?
ierse wolfshond, die zijn pas groot :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:04

Maar met een ierse wolfshond kan je weer niet allemaal doen wat guanacotje graag zou willen :+ !

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:04

Ik vind op een site dat ze 60-75cm groot zijn. Dit is nu wel écht de maximum, maar voor mij is dat althans geen probleem ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:06

Saarloos: bij de reuen van 65 tot 75 cm, bij de teven van 60 tot 70 cm.

Ieren beginnen bij teefjes71 en bij reuen bij 79. Maar ieren lijken niet echt op wolven. Waar komt die naam dan vandaan vraag ik me dan meteen weer af.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:10

guanacotje schreef:
Ik vind op een site dat ze 60-75cm groot zijn. Dit is nu wel écht de maximum, maar voor mij is dat althans geen probleem ;)

Als je voor meer actief in bent dan zou een husky ook nog kunnen. Maar daar moet je wel echt veel mee doen, anders gaan ze zich echt vervelen. (Een hoop grote werkhonden hebben dat trouwens)