Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:17

En wat doe je als ik er kom wonen en er wel degelijk overlast van heb???

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:19

Echwel schreef:

Ik zou niet weten waar je last van zou kunnen hebben (bij mijn kat dan), of je moet er last van hebben als ze over de parkeerplaats loopt :+
Laatst bijgewerkt door Djoena op 01-10-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:20

Echwel schreef:

Natuurlijk negeren :+ wat denk je wel, beetje zeuren over mijn katten :+

Neejoh, als je er echt last van hebben proberen we gewoon een deal ofzo te maken :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:22

En op de parkeerplaats op de auto springt en krassen veroorzaakt,, heeft mijn zusje in Amsterdam werkelijk last van allemaal krassen op de moterkap..

Suuskipje

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:23

je kan het ook te ver uitkauwen Echwel..
Wie zegt nou dat álle katten dat doen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:24

ik zelf houd altijd de nageltjes bij van mijn ene poes, ander niet, want die poes slaapt ook bij mij en wil nog wel eens vervelend doen met die pootjes, dus dat zal weinig krassen veroorzaken, zoiezo kan ze moeilijk op een auto springen :+ andere kat ligt altjid op ons muurtje tev pitten en heb ze eigenlijk in 8 jaar nooit op auto's gezien, 1 x op onze eigen auto.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:26

Oja dit wil ik wel even zeggen ;) mensen hebben vaak een hekel aan katten, maar ik heb vaker last van honden dan katten. Mensen laten hun hond dan bjiv om 1 uur snachts uit, prima, maar dan begint dat beest als een idioot te blaffen etc... en natuurlijk de stront die vrijwel nooit word opgeruimd :) ... zo kan ik wel meer dingen bedenken. ik hou van dieren, maar het blijven dieren... Ik kan ook niet iemand verbieden om om 1 uur de hond uit te laten, mss is dat de enige tijd dat die kan ofzo, maar ik heb er wel last van :)

edit: Wat ik dus duidelijk probeer te maken is dat er altijd wel iets is om over te zeuren (in sommige gevallen begrijp ik het wel hoor, maar als het dat niet is word het weer iets anders), je leeft nou eenmaal samen en het moet maar, er zijn veel dingen waar je last van kan hebben, brommers die lawaai maken in de vroege ochtend, honden die blaffen, katten die poepen, maar uiteindelijk moet je toch leren samen te leven.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-10-09 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:26

Lijkt mij inderdaad lastig als de katten van de buurt op de auto's springen met de scherpe nagels, gelukkig laat onze kat de auto's volledig met rust :j

Edit nu moet ik niet liegen, ik heb 1 keer gezien dat de kat op onze auto lag te slapen!
Verder nooit klachten over gehad en nooit meer gezien :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:00

Grappig toch hoe kattenbezitters allemaal denken dat hun kat nooit iets doet....en dat terwijl ze allemaal uren buiten lopen, waar ze kunnen doen en laten wat ze willen, zonder enig toezicht. En dan tóch weten wat poeslief allemaal uitspookt.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:01

Suuskipje schreef:
je kan het ook te ver uitkauwen Echwel..
Wie zegt nou dat álle katten dat doen?

Eén keer een auto vernielen is genoeg toch? Dat is geen uitkauwen, het gebeurt gewoon.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:03

oh en dan gelijk melden dat alle katten dat doen? daar doelde ik op Diablo.
En ja specifiek in mijn geval weten we echt wat de kat de hele dag uitspookt ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:05

Het zijn voorbeelden die dagelijks gebeuren en waar niemand verantwoording voor neemt..
Zoals ik zei, ik zit in mijn tuin achter het gaas helemaal dichtgespijkerd en waarom???
En dan nog steeds last van katten..
Is het niet de omgekeerde wereld dan net zoals je dieven zou laten lopen en de slachtoffers opsluiten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:09

Diablo schreef:
Grappig toch hoe kattenbezitters allemaal denken dat hun kat nooit iets doet....en dat terwijl ze allemaal uren buiten lopen, waar ze kunnen doen en laten wat ze willen, zonder enig toezicht. En dan tóch weten wat poeslief allemaal uitspookt.....

Erg mooi inderdaad :D

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:16

Scheer het maar weer over één kam. Er zijn vast wel kattenbezitters die wel weten wat hun kat uitspookt, ook als hij buitenloopt. Mijne blijft binnen dus ja, ik weet wat ze uitspookt grotendeels (ik zit natuurlijk niet de hele dag thuis, moet ook naar school).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:19

Brainless schreef:
Ik had ook altijd gedacht dat mijn kat niet verder van huis ging dan mijn eigen voortuin, want als ik keek lag hij lekker op zijn plekje.
Totdat de buurvrouw aan de deur stond met de mededeling dat het waarschijnlijk mijn kat was die was aangereden.
Ik kon het niet geloven totdat ik het met mijn eigen ogen zag.
Bij navraag bleek hij vaker die weg over te steken, en ik dacht werkelijk dat hij op het erf bleef }:0

Ik was ook zo'n iemand die zei: "nee hoor, mijn kat blijft bij ons in de tuin", nu weet ik (helaas) beter.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:30

Diablo schreef:

Je kan ook alles over 1 kam scheren....:=
Als mijn kat dat zou doen dan zou ik zeker weten klachten krijgen van de buren :j Want daar zijn ze uiteraard niet van gediend :n Zou ik ook niet zijn als mijn kat of een andere kat mijn auto vernielde...
Want als 1 ding zeker is in de buurt waar ik woon is dat er gewoon tegen elkaar gezegd kan worden dat er iets mis is of mis is gegaan :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:34

Nouja, alles over één kam scheren, ik ben er in ieder geval in dit topic nog maar weinig tegengekomen die eerlijk toegeven dat hun kat overlast veroorzaakt. Maar wel het hardste brullen.....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:36

Amanda schreef:
Persoonlijk kan ik je buurman geen ongelijk geven. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn spullen onder de kattenzeik zitten.

Alleen ik kan me voorstellen dat het niet allemaal van jouw kat is. Misschien heeft hij bij meer buren met katten een brief door de brievenbus gedaan? Dat onderzoeken en uitzoeken welke buurman het is lijkt me als eerste handig. Dan kun je gewoon een gesprek met hem aan gaan.

Maar ik vind het wel jouw verantwoordelijkheid dat je katten andermans tuin niet bevuilen. Ik heb zelf 3 katten, maar ik zou er echt niet blij van worden als de buurkatten gezellig op visite komen en hun behoefte in en om mijn tuin en spullen doen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook 2 katten maar ik houd ze binnen mede omdat ik er een ontzettende hekel aan heb om overal kattenpis in de tuin te hebben, dit wil ik dus ook anderen niet aandoen.

Ik zou inderdaad proberen uit te zoeken wie die man is en daar desnoods aan de deur gaan om er over te praten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:45

Diablo schreef:
Nouja, alles over één kam scheren, ik ben er in ieder geval in dit topic nog maar weinig tegengekomen die eerlijk toegeven dat hun kat overlast veroorzaakt. Maar wel het hardste brullen.....

ik brul vrij hard :D
maar ik ben er helemaal zeker van dat mijn kat géén overlast veroorzaakt ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:56

Jee we zijn nog steeds aan het discussieren maar ik kom steeds hetzelfde tegen.

Misschien is het een idee voor de mensen die meedoen aan deze discussie eens 2 punten te noemen die voor hen een eye opener of een belangrijke zin, of een belangrijk argument.

1. respect voor katten eigenaren en geen eigenaren hun eigen ervaringen.
2. Niet zondermeer ervan uitgaan dat je kat geen overlast veroorzaakt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:00

nou seren zal het tweede punt beargumenteren (wat een rotwoord :+ )

Mijn moeder is vrijwel de hele dag thuis en sopt veel, wast veel en kijkt daarbij vaak uit het raam waar onze kat altijd in de tuin lig onder de boom, of hij zit op zijn uitkijkpost.
Als mams hem niet ziet en iets verder de straat in kijkt ziet ze hem dan ofwel bij de buren in de voortuin of in de kerktuin.
Verder ligt en zit hij graag in de kartonnen doos die voor de zwerfkat er staat of hij ligt bij het konijn van de buren in het hok :Y)
De rest van de dag is hij bezig met achter mn moeder aanlopen, de vuilniszak uit de prullenbak te slopen en hysterisch de trap op en neer rennen :)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:02

Haha niet mijn punten beargumenteren. Mss heb jij wel wat opgestoken van deze discussie :D

En ik vraag me ook af waar TS is gebleven en of ze al actie heeft ondernomen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:03

oooh wacht nu snap ik je post :+
laat maar :D
ik zal eens na gaan denken over die punten, wil het goed formuleren namelijk :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:04

seren schreef:
Haha niet mijn punten beargumenteren. Mss heb jij wel wat opgestoken van deze discussie :D

En ik vraag me ook af waar TS is gebleven en of ze al actie heeft ondernomen

ik heb ts idd een pb gestuurd met de vraag of ze al weet hoe ze het op gaat lossen :\

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:04

@Suuskipje
Dat dacht ik dus van mijn kat ook, die lag altijd lekker op zijn plekje in de voortuin (als hij al buiten was).
Toch bleek hij achteraf diverse keren de weg te zijn overgestoken (150/200 m verder op). Waarvan de laatste keer een beetje fout is gegaan.