Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:En wat doe je als ik er kom wonen en er wel degelijk overlast van heb???
Brainless schreef:Ik had ook altijd gedacht dat mijn kat niet verder van huis ging dan mijn eigen voortuin, want als ik keek lag hij lekker op zijn plekje.
Totdat de buurvrouw aan de deur stond met de mededeling dat het waarschijnlijk mijn kat was die was aangereden.
Ik kon het niet geloven totdat ik het met mijn eigen ogen zag.
Bij navraag bleek hij vaker die weg over te steken, en ik dacht werkelijk dat hij op het erf bleef![]()
Ik was ook zo'n iemand die zei: "nee hoor, mijn kat blijft bij ons in de tuin", nu weet ik (helaas) beter.
Diablo schreef:Grappig toch hoe kattenbezitters allemaal denken dat hun kat nooit iets doet....en dat terwijl ze allemaal uren buiten lopen, waar ze kunnen doen en laten wat ze willen, zonder enig toezicht. En dan tóch weten wat poeslief allemaal uitspookt.....
Amanda schreef:Persoonlijk kan ik je buurman geen ongelijk geven. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn spullen onder de kattenzeik zitten.
Alleen ik kan me voorstellen dat het niet allemaal van jouw kat is. Misschien heeft hij bij meer buren met katten een brief door de brievenbus gedaan? Dat onderzoeken en uitzoeken welke buurman het is lijkt me als eerste handig. Dan kun je gewoon een gesprek met hem aan gaan.
Maar ik vind het wel jouw verantwoordelijkheid dat je katten andermans tuin niet bevuilen. Ik heb zelf 3 katten, maar ik zou er echt niet blij van worden als de buurkatten gezellig op visite komen en hun behoefte in en om mijn tuin en spullen doen.