hoe houd je een konijnenopvang vol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:10

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
@ breezy302

Of de DB veel geld heeft durf ik niet over te oordelen. Ik heb hun bankrekening nummer niet gezien. Wel de jaarnota van DB in mijn regio en die stond altijd in de min. Verder waren er in mijn regio maar een heel klein aantal betaalde krachten. Als het er 4 waren is het veel. De rest waren allemaal vrijwilligers waaronder ik.

Jouw stelling over DA is heel nobel gedacht. Helaas is dat niet haalbaar in deze tijd. Het zou fantastisch zijn als een DA een dag gratis asieldieren zou behandelen. Maar als ze dit zouden doen dan kunnen ze binnen een mum van tijd hun praktijk wel sluiten. Je vergeet dat ook een pand betaald moet worden. De medicatie de inboedel de instrumenten. Dus zwerfdieren gratis behandelen is echt niet mogelijk. Wel als het er een paar zijn maar helaas hebben we het niet over een paar.

Je moet ook niet naar de regio's kijken maar naar het hoofdkantoor. Dan snap je wat we bedoelen. En dat hoofdkantoor zou de regio's en de opvangen meer moeten steunen in plaats van het geld oppotten.

De dierenarts bij het asiel bij ons in de buurt geeft echt fikse kortingen aan het asiel hoor. Ook als je daar een dier uit het asiel haalt krijg je korting bij die dierenarts die ook een paar keer per week spreekuur heeft op dat asiel.
Maar dan hebben we het ook over een asiel natuurlijk. :)

Jij had het over de regiokantoren dus legde ik uit dat deze praktisch geen cent te makken hebben. Hoeveel Den Haag geeft durf ik nog steeds geen uitspraak over te doen. Ik weet hun saldo niet evenmin dat ik weet waar ze hun geld aan uitgeven.

En wat betreft de DA. In jouw regio is da zo maar in andere is dat niet zo! Daar kunnen we lang en kort over l*llen dan gaan we onszelf weer voor de zoveelste keer herhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:12

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
@ breezy302

Of de DB veel geld heeft durf ik niet over te oordelen. Ik heb hun bankrekening nummer niet gezien. Wel de jaarnota van DB in mijn regio en die stond altijd in de min. Verder waren er in mijn regio maar een heel klein aantal betaalde krachten. Als het er 4 waren is het veel. De rest waren allemaal vrijwilligers waaronder ik.

Jouw stelling over DA is heel nobel gedacht. Helaas is dat niet haalbaar in deze tijd. Het zou fantastisch zijn als een DA een dag gratis asieldieren zou behandelen. Maar als ze dit zouden doen dan kunnen ze binnen een mum van tijd hun praktijk wel sluiten. Je vergeet dat ook een pand betaald moet worden. De medicatie de inboedel de instrumenten. Dus zwerfdieren gratis behandelen is echt niet mogelijk. Wel als het er een paar zijn maar helaas hebben we het niet over een paar.

Je moet ook niet naar de regio's kijken maar naar het hoofdkantoor. Dan snap je wat we bedoelen. En dat hoofdkantoor zou de regio's en de opvangen meer moeten steunen in plaats van het geld oppotten.

De dierenarts bij het asiel bij ons in de buurt geeft echt fikse kortingen aan het asiel hoor. Ook als je daar een dier uit het asiel haalt krijg je korting bij die dierenarts die ook een paar keer per week spreekuur heeft op dat asiel.
Maar dan hebben we het ook over een asiel natuurlijk. :)

Zo gaat het hier ook en wat ik gewoon bedoel het hoofdkantoor van de Db die heeft dure krachten in diensten die nieuwe computers en dure dingen hebben maar juist alle behalve het hoofdkantoor zit met grote geldproblemen.. Mijn DA geeft ook korting, en niet alleen op asieldieren. Ik zit al jaren met een zieke hond waar niets bij helpt en ik hoef geen consultkosten te betalen de medicatie wel maar soms krijg ik ook de proefmonsters. Dat is dezelfde medicatie maar dan van een ander merk.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:12

breezy302 schreef:
En ThePast03 mag ik aub wat info?

ThePast03 is niet zo snel. Ze heeft ook nog niet geantwoord of ze een borreltje met me wil drinken om dit eens eye to eye te bespreken. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:13

Yinnar schreef:
Die linken zijn geweldig! Mijn complimenten. Ik was ze nog nooit tegengekomen. Maar het kan dus wel. Doen zou ik zeggen! Of ze nu in de opvang terecht komen of direct een nieuw huisje hebben! Komt op hetzelfde neer. Ik denk wel dat het aantal ongecastreerde rammen in de minderheid is. Maar dat terzijde! De konijnen moeten wel geënt worden begrijp ik. Als ik Tallie_Ho bericht lees kan dat voor € 25,00 per twee. Dan heb je toch wat ermee verdiend.

Mijn dierenkliniek schreef op de website:

Konijnen vaccinatie aktie
Op 4,5,6,13,20,27 maart kunt u tegen gereduceerd tarie uwkonijn laten vaccineren . Het eerste konijn kost 15 euro en de volgende konijnen 10 euro per dier. Maakt u een afspraak bij de assistente .

bron: http://www.dklhw.nl

En er zijn vast nog wel meer plekken hier in de buurt waar het kan :) Ik ga met mijn poezels ook naar deze kliniek. ( ook al woon ik in Rotterdam )
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 06-08-09 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:14

Yinnar schreef:
breezy302 schreef:

ThePast03 is niet zo snel. Ze heeft ook nog niet geantwoord of ze een borreltje met me wil drinken om dit eens eye to eye te bespreken. :+

Dan heb je niet ver genoeg terug gelezen, want dat heeft ze namelijk wel :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:14

breezy302 schreef:
En [*olduser*] mag ik aub wat info?

Even wat gemist denk ik? Over welke info heb je het?

Yinnar als je op de vorige pagina kijkt zie je dat ik wel degelijk heb gereageerd op jouw voorstel om een borreltje te komen drinken.
Vind je jezelf nu nog zo grappig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:16

Ik weet heel toevallig ook een andere DA in Rotterdam die voor mensen uit de bijstand is. Als je kan aantonen dat je bijv een uitkering hebt kun je met je dier tegen een gereduceerd tarief geholpen worden.

en ThePast03 ik bedoelde die 700 konijntjes, wie fokt ze, wat is het doel etc..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:17

breezy302 schreef:
Zo gaat het hier ook en wat ik gewoon bedoel het hoofdkantoor van de Db die heeft dure krachten in diensten die nieuwe computers en dure dingen hebben maar juist alle behalve het hoofdkantoor zit met grote geldproblemen.. Mijn DA geeft ook korting, en niet alleen op asieldieren. Ik zit al jaren met een zieke hond waar niets bij helpt en ik hoef geen consultkosten te betalen de medicatie wel maar soms krijg ik ook de proefmonsters. Dat is dezelfde medicatie maar dan van een ander merk.

Weet je ik ging ooit met 5 cavia's naar een dierenarts voor castratie. De castratie was toen 115 GULDEN (ja zo lang gelee :+ ). Ik vroeg toen om een korting want ik dacht ik ben een goeie klant. Ik kom met 5 cavia's. Allemaal gered. Maar mooi nakkes nada. Hij moest voor elke cavia gasnarcose gebruiken dus er kon geen korting gegeven worden. Ik mocht dus mooi 575 gulden afrekenen. Zo zie je maar niet elke DA is zo makkelijk met kortingen. Daar kampen opvangen dus ook mee. Maar om dan de opvang op te doeken help je de konijnen ook niet mee.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:23

ThePast03 schreef:
breezy302 schreef:

Yinnar als je op de vorige pagina kijkt zie je dat ik wel degelijk heb gereageerd op jouw voorstel om een borreltje te komen drinken.
Vind je jezelf nu nog zo grappig?

Ik heb even terug gekeken en heb het gemist. Gottegot wat heb jij een teer zieltje. Mijn nederige excuses. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik probeer er wat humor in te gooien maar zelfs dat pak je niet op! Ik denk dat wij wel klaar zijn qua discussie. Wij worden het niet eens. Althans we zijn het wel eens maar jij wilt het gewoon niet erkennen.

Het was heftig maar als je met wat nieuws komt dan sta ik weer paraat. Oeps herhaal ik mezelf weer.... :o

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:27

breezy302 schreef:
en [*olduser*] ik bedoelde die 700 konijntjes, wie fokt ze, wat is het doel etc..

Die konijntjes worden gefokt door particulieren (pretnestjes, hobbyfokkers e.d.), die kunnen al die jonge konijnen niet aan particulieren kwijt dus een groot deel wordt naar die dierengroothandel gebracht. Dan krijgen ze ongeveer 1 euro per konijntje.
Een doel hebben die "fokkers" niet, ze vinden het blijkbaar gewoon leuk om konijnen te fokken.
Ook komen daar konijnen van de dierenwinkel die niet verkocht zijn en te "oud" worden.

Dit geldt overigens niet alleen voor konijnen hoor, de hoeveelheid dwerghamsters die wekelijks wordt aangeleverd door particulieren is nog groter. Cavia's, Chinchilla's, kippen, gebrils noem maar op. Verder zit het er 's zomers vol met kittens, tientallen opgepropt in een klein hokje.

Een deel van de jonge aangeleverde dieren gaat naar dierenwinkels, de rest heb ik al verteld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:29

Yinnar schreef:
Ik heb even terug gekeken en heb het gemist. Gottegot wat heb jij een teer zieltje. Mijn nederige excuses. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik probeer er wat humor in te gooien maar zelfs dat pak je niet op! Ik denk dat wij wel klaar zijn qua discussie. Wij worden het niet eens. Althans we zijn het wel eens maar jij wilt het gewoon niet erkennen.

Het was heftig maar als je met wat nieuws komt dan sta ik weer paraat. Oeps herhaal ik mezelf weer.... :o

Ik was er ook al klaar mee hoor, elke keer persoonlijke aanvallen kan ik geen humor noemen zelfs niet als er een smiley achterstaat. ;)

Ik ben het niet met je eens en dus erken ik dat niet, ik vind 45 euro voor een opvangkonijn teveel geld en die mening zal ik niet veranderen.
Hopenlijk zijn we nu het nu wel eens dat we het hierover niet eens zullen worden en zijn we uitgepraat.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:32

breezy302 schreef:
Ik weet heel toevallig ook een andere DA in Rotterdam die voor mensen uit de bijstand is. Als je kan aantonen dat je bijv een uitkering hebt kun je met je dier tegen een gereduceerd tarief geholpen worden.

Ze hebben hier wel af en toe van die acties dat je je kat of hond gratis kan laten chippen als je in de bijstand zit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:46

Yinnar, mijn konijnen zijn niet geholpen. Dus wat castreren kost, geen idee!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:49

Oké maar dan houdt je de rammen apart? Of laat je ze fokken? In beide gevallen streef je dan het doel voorbij van het dierenwelzijn en terugdringen van het konijnenoverschot toch?

Hoe houdt je ze?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:52

Nog een berichtje over de dierenbescherming Den Haag. Dus ze doen het blijkbaar wel!

Voor veel opvangcentra is castratie van alle rammen financieel moeilijk haalbaar. Voor de Dierenbescherming afdeling Den Haag was dit de reden om de Haagse knaagdierenopvang ‘het Knagertje’ voor de tweede maal binnen een jaar te helpen en de kosten voor de castratie van de 40 op dat moment aanwezige mannetjeskonijnen op zich te nemen.

Anoniem

Re: hoe houd je een konijnenopvang vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:56

Belachlijk zo duur. Maar snap het aan de andere kant ook wel.

Maar mijn oudste konijn was 12 toen hij is overleden, maar is nooit ingeent ;) En de andere konijnen worden ook niet ingeent. Ze zijn nooit ziek en hebben ook nooit wat :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:00

Het zijn vrouwtjes!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:03

Ik heb een paar jaar geleden in de duinen van Texel konijnen met myxomatose gezien, dat was een heel naar gezicht, dus ik laat ze enten om de kans te verkleinen dat ik dat ooit met mijn eigen konijnen hoef mee te maken. Aangezien muggen ook naar binnen vliegen.
En VHS/VHD kan ook via schoenzolen en dergelijke verspreid worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:12

Manou schreef:
Aangezien muggen ook naar binnen vliegen.

Daar is een goedkope en heel effectieve maatregel tegen: Zorgen dat het verblijf afgedicht is met horgaas. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:17

Yinnar schreef:
Oké maar dan houdt je de rammen apart? Of laat je ze fokken? In beide gevallen streef je dan het doel voorbij van het dierenwelzijn en terugdringen van het konijnenoverschot toch?

Hoe houdt je ze?

Heb antwoord gegeven, en nu, ben ik slecht! :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:25

Ik heb een schitterende konijnenvilla die voor deeltijdkonijnen gebruikt wordt. :+

Als kennissen op vakantie gaan zitten ze hier, in de winter zitten ze thuis. :D Voor ons allemaal een perfecte oplossing. Al moet ik wel zeggen dat de konijnen letterlijk bijna hun ogen uitkeken toen er op een paar meter afstand een koe stond. :D

Ik hoef geen full-time konijntjes, maar in deeltijd is het best leuk. :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:51

ThePast03 schreef:
Manou schreef:
Aangezien muggen ook naar binnen vliegen.

Daar is een goedkope en heel effectieve maatregel tegen: Zorgen dat het verblijf afgedicht is met horgaas. ;)

Dat gaat hier niet, ze lopen hier juist 's avonds los in de kamer.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:42

Moderatoropmerking:
Dee discussie die hier loopt is inmiddels niet geheel on-topic meer, maar is wel een zeer nuttige discussie.
Ook gaat het er af en toe pittig aan toe, maar ik bedank de Bokkers die dat sussen en er voor zorgen dat hier gewoon een gezonde discussie gevoerd kan worden.
Zolang de sfeer acceptabel blijft en jullie respect hebben voor elkaars mening, laat ik dit topic lopen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:31

MamboBeach schreef:
Yinnar schreef:

Hoe houdt je ze?

Heb antwoord gegeven, en nu, ben ik slecht! :+

Nee hoor! Maar dan snap ik eigenlijk niet dat je zo hard loopt te blazen hier. Het ging er toch om dat een gecastreerde ram van bepaalde niet door een dierenarts gesubsidieerde opvangen te duur zijn? Ik nam aan dat jij een goedkope ram kocht en die zelf liet castreren bij je DA. Vandaar mijn vraag wat jij betaalde voor een castratie. Ik heb al een paar keer gezegd dat of je het er wel of niet voor wilt betalen niet relevant is. Maar heb trachten uit te leggen waarom de ene opvang meer moet vragen voor adoptiekosten dan de andere.

Wat betreft de myxomatose. Kijk even in mijn profiel. Ik heb ooit een wild konijen met myxomatose in mijn ambu gehad. Myxomatose is overdraagbaar door steekinsecten die in aanraking zijn geweest met besmette (wilde) konijnen en ook door lichamelijk (mensen) contact. Hier geldt ook je hoeft je konijnen niet te laten enten maar het is wel aan te raden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:36

Nouja Yinnar, wat is dit nu weer? Ik loop niet hard te blazen hoor, ik zou alleen niet een gecastreerd konijn voor dat geld bij een asiel oid halen.

Enten doe ik niet maar ik weet niet of dat tegen mij bedoeld was.