Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:12

Karlijn_f schreef:
zou ook nooit echt dicht bij een hond in de buurt komen die pups heeft. ;p
vooral niet bij pitbulss

hoezo vooral niet bij pitbulls?
als ze normaal zijn opgevoed door een goede eigenaar is er niets mis mee hoor.......

Pharagirlke,ik denk dat een groot deel van het instinct door domesticatie van onze huisdieren is verdwenen...........let wel,een groot deel maar duidelijk niet alles.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:12

Karlijn_f schreef:
Pups worden niet vals geboren.
als ze vals zijn, dan zijn ze vals gemaakt door de eigenaar
die worden niet zelf vals.

dat is echt een utopie...

Snoevie

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:13

over het algemeen worden ze niet vanzelf vals nee...........maar rare kronkels kan je er altijd bij hebben,en niet alleen bij dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:15

Het hoeft niet altijd een kronkel te zijn, maar niet alle dieren zijn zo tolerant... Het overgrote deel gelukkig wel :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:16

oke,dat is ook waar!
maar echt vals...........dat vind ik wat anders als niet zo tolerant

(trouwens,wat een vreselijk plaatje staat er op de site van de telegraaf bij het bron artikel)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:17

Je kan gewoon pech hebben en eentje hebben met een draadje los. Soms merk je dat op drie maanden (denkt aan de drie maande oude pitbull die in haar arm hing waar ze nog steeds een litteken van heeft) soms pas na jaren.... Da's pech hebben kan gebeuren. Lopen ook veel leuke pitbulls en staffords rond. Het enige "probleem" met ze is dat ze die bijtkracht hebben... Maar dat is het ook. :) Kon net zo goed een maltezer geweest zijn die dit kind had aangevallen... Dan was de schade vreesk niet zo groot geweest maar die had ook kunnen aanvallen, het ras kan er niet aan doen dat ze sterker en groter zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:18

pits zijn niks anders dan poedels............ qua agressiviteit.........

de pest is allen dat als een pit pakt dit schade oplevert.......... en een poedel net effe niet

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:19

ik ben het helemaal met Pharagirlke en Kiwiko eens.

niets aan toe te voegen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:24

Snoevie schreef:
Karlijn_f schreef:
zou ook nooit echt dicht bij een hond in de buurt komen die pups heeft. ;p
vooral niet bij pitbulss

hoezo vooral niet bij pitbulls?
als ze normaal zijn opgevoed door een goede eigenaar is er niets mis mee hoor.......

Toch vermoed ik dat de ouders van dit kind ook volledig erop vertrouwden dat de honden niets zouden doen. Het kind voerde de honden vaker. Niet verstandig maar de ouders zouden gisteren nog hun hand voor de honden in het vuur gestoken hebben.

En verder ben ik het er ook mee eens dat ook andere honden agressief kunnen zijn maar dat dan de schade meestal minder is. Op een paar uitzonderingen na die bijna even sterk zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:26

oke dat is waar,maar ik doelde op de opmerking waarom karlijn_f vooral niet bij pitbulls zou gaan kijken.

verder ben ik het met je eens hoor,ze zijn niet zozeer agressiever dan andere rassen,maar de schade is vaak wel groter als er dan toch iets gebeurd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:35

Het opwekken van agressie werkt bij pitbulls inderdaad op dezelfde manier als bij poedels. Maar pitbulls hebben van nature een knopje dat om kan gaan als ze kwaad worden en dat heeft een poedel niet. Daarnaast hebben ze ook veel sterkere kaken en een kaakklem waardoor er grote schade aangericht kan worden.

Iemand zei hier dat wij het maar moeten accepteren omdat het hondengedrag is: Nee dat hoeven we helemaal niet. Dit is niet 'normaal' natuurlijk gedrag, dit is uiterst agressief natuurlijk gedrag en dat hoef je NIET te pikken van je hond want pups of niet, zij staan onder de mens in rangorde.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:37

Iris82 schreef:
Het opwekken van agressie werkt bij pitbulls inderdaad op dezelfde manier als bij poedels. Maar pitbulls hebben van nature een knopje dat om kan gaan als ze kwaad worden en dat heeft een poedel niet. Daarnaast hebben ze ook veel sterkere kaken en een kaakklem waardoor er grote schade aangericht kan worden.

Iemand zei hier dat wij het maar moeten accepteren omdat het hondengedrag is: Nee dat hoeven we helemaal niet. Dit is niet 'normaal' natuurlijk gedrag, dit is uiterst agressief natuurlijk gedrag en dat hoef je NIET te pikken van je hond want pups of niet, zij staan onder de mens in rangorde.

uhmm de kaakklem bestaat niet ;)

en een kind van 6 staatt lager in de rangorde dan de hond zelf.. volgens de hond
dus als de ranghogere niet aanwezig is (de eigenaar dus) neemt de hond de taak van leider op door ranghogeren van het kind van 6 te worden

en voor mensen is dit onacceptabel.. maar voor honden heel normaal
daarom moet er altijd een ouder aanwezig zijn

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:39

dit is wel een dom verglijkje he ;)

jou honden zijn thuis opgevoed
die honden zaten in een kooi en zullen dan ook waarschijnlijk gebruikt worden voor gevechten

daar stuur je geen kind van 6 naartoe om ze even te voeren

klinkt hard wat ik nu ga zeggen maar toch

zelf schuld dikke bult is makkelijk om dan de hond de schuld in de schoenen te schuiven
en het beest dan maar gelijk af te schieten incl pups die van niks weten

wij zijn de beesten niet die honden ;)[/quote]

Kan allemaal wel prima zo zijn, maar je kunt die honden toch nooit meer recht in de ogen kijken (voor zover dit dan toch al verstandig is om te doen, hihi)? Dat ze voor gevechten worden gebruikt staat nergens, dus daar kan ik niet over oordelen, maar dat pitt-bulls wel een zekere naam hebben in dit soort voorvallen ken niemand ontkennen.. Eigen schuld dikke bult vind ik nogal kort door de bocht en nergens op slaan.[/quote]

sorry zo een honden mag je ook nooit recht in zijn ogen aankijken ;)

het zijn altijd de deze honden die in het nieuws komen
weet je waarom omdat deze honden niet veel gehouden word door de mens
maar als nu BV 3 koningspoedels dit hadden gedaan had het niet in het nieuws gestaan

waarom niet ?
weet ik niet helaas maar zo is het wel
en fifi hier op de hoek als die bijt is het van ach zelf schuld

dit is vragen om als je een kind van 6
3 pittbulls laat voeren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:41

Waarschijnlijk omdat drie koningspoedels het kind niet doodgebeten hadden. ;) Pitbulls hebben gewoon veel meer kracht, da's een feit.
Voor niet veel gehouden te worden zie ik ze vaak op straat lopen. En dat je een hond niet in de ogen mag kijken is bullshit, mag je bij die van mij gerust doen, en goed opgevoedde hond weet waar ie staat. Ook een kind mag die van mij in de ogen kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:44

10 jack russels ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:45

ik vind het een beetje naief om te denken dat het niet in het nieuws was geweest als het 3 koningspoedel waren geweest...

Persoonlijk had ik dat júíst een stuk sensationeler gevonden (okay, dat klinkt net alsof ik het heel tof vind, maar ik bedoel sensatie niet echt op die manier ;) )...

Denken dat er (procentueel) net zoveel koningspoedels zijn dat een kind aanvalt, maar dat niet in het nieuws komt... Vind ik een beetje je kop in het zand steken.

Ayasha
Blogger

Geen idee, als ik kijk hoe boos die kleine van mijn moeder kan worden als ze vind dat een ander hond haar rang aan tast vreesk dat je met tien woeste jacks op je kap toch niet zo happy zou zijn... :=

Limanade

haha kim ik moest een beetje lachen om je onderschrift :P

Problemen met je paard???.......... bedenk dan dat een paard alleen maar gebruik maakt van de mogelijkheden die jij hem biedt

vervang paard eens voor hond :P

Snoevie

Iris82 schreef:
.

wat jammer dat mensen steeds dingen blijven neerzetten die gewoon niet kloppen.

dat knopje waar je over praat,klopt gelukkig niet.

de kaakklem bestaat ook niet,evenals het op slot slaan.

het is inderdaad waar dat ze zeer krachtige kaken hebben,en die veroorzaken de schade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:46

Die zou ik ook niet een paar tandjes groter zien de JR, felle rakkers en kunnen met hun kaakjes het ook wel lang volhouden. Ze hebben de mazzel dat de kaakdruk niet zo groot is, anders kwam die ook wel op een lijstje. Want dat zijn ook hondjes die iedereen maar koopt vanwege formaat, maar opvoeden ho maar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:46

onley schreef:
sorry zo een honden mag je ook nooit recht in zijn ogen aankijken ;)

waarom niet ?
weet ik niet helaas maar zo is het wel
dit is vragen om als je een kind van 6
3 pittbulls laat voeren

En jij hebt zelf zo'n hond? Jij, die beweert dat je zo'n hond niet in de ogen mag kijken en die een klein kind om de nek van zo'n hond laat hangen?

Ik vind het erg tegenstijdig wat je beweert en wat je doet. De hond zal jou als roedelleider moeten accepteren en daar hoort recht in de ogen kijken bij.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:47

Ze kunnen inderdaad aardig lang volhouden...

Mindim: veralgemeen lekker... Heb er hier vier die perfect luisteren :roll:

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:48

als je hond niet accepteerd dat je hem aankijkt,dan betekend dat volgens mij dat jij lager in rang bent in zijn ogen

en het eeuwige veralgemenen is vervelend phara,ben ik met je eens.
het zijn hondjes die zeer zeker opvoeding nodig hebben,maar dat geldt natuurlijk eigenlijk voor ieder dier

Anoniem

Snoevie schreef:
Iris82 schreef:
.

wat jammer dat mensen steeds dingen blijven neerzetten die gewoon niet kloppen.

dat knopje waar je over praat,klopt gelukkig niet.

ik denk het dus wel.
Zoals ik al eerder uitlegde, ik denk niet dat een andere hond dan de bull op onze dagopvang iemand zo had kunnen toetakelen en maar liefst 13 zwaarbloedende wonden veroorzaken (wat dus betekent dat hij minimaal 13x gebeten heeft) . Ik denk dat er bij die hond wel degelijk een knopje omging :+

KiWiKo

LimaMambo schreef:
haha kim ik moest een beetje lachen om je onderschrift :P

Problemen met je paard???.......... bedenk dan dat een paard alleen maar gebruik maakt van de mogelijkheden die jij hem biedt

vervang paard eens voor hond :P

en wat wil je daarmee zeggen.............?? ik heb geen problemen met mjn honden........... nooit........ en elk kind kan in de buurt komen, als het ze niet zint dan lopen ze weg...........

in het allerergste geval zal de kruising waarschuwend happen........... langs de wang

maar dat is wel iets heel anders dan een kind verscheuren.......... of ben ik nou helemaal gek?