Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Ik denk dat het vooral van belangrijk is bij de IPO honden dat ze een hoge concentratie hebben.
Bij ons op de hondenschool trainen ze voor jacht nog wel eens met het geweer. Erg appart om te zien dat de ene vol gericht op het baasje is en de andere zich gelijk op het geweer concentreerd.
liedje89 schreef:ik begon al te denken dat je halsband zou gaan gillen als je hem om een anders ras hing.
Yamcha schreef:Komt ie:
Airedale Terrier,
Australian Cattle Dog,
Beauceron,
Laekense Herder,
Tervuerense Herder,
Bouvier des Flandres,
Briard,
Duitse Herdershond,
Hollandse Herder,
Hovawart,
Riesenschnauzer,
Rottweiler,
Anatolische Herdershond/Kangal,
Australian (working) Kelpie,
Belgische Herder Groenendaeler,
Mechelse Herder,
Bouvier des Ardennes,
Boxer,
Dobermann Pinscher,
Picardische Herdershond.
Astamblieft. Daar staat dus geen Golden bij. Bij deze rassen kun je, óf met een werkhondenbriefje, of met de stamboom, lid worden van de club.
HBVisser schreef:Nou anneliesdj: Ik ken ze niet en ik zit al 10 jaar in de Molossers. De Bullmastiff is het enige ras dat nog iets voor zijn baas wil doen, maar wel alleen als zij er zelf zin in hebben. Ze doen niets waarvan zij de noodzaak niet in inzien.
HBVisser schreef:Ik ken geen Molossers die een will te please hebben en ik zou het fijn vinden als je niet alles afdeed als klets en onzin.
Ik heb nu al bijna 11 jaar ervaring met Molossers, tussendoor heb ik er een herder bijgehad (helaas veel te jong gestorven aan kanker), een kruising bordercollie en nu dan een kruising windhond.
De herderachtigen wilden gewoon veel liever voor je werken. Een Molosser wil best iets doen maar nogmaals alleen als zij er de noodzaak van inzien.
marlinH schreef:Nikki__ schreef:Weet je toevallig nog welke pagina?
Na lang zoeken, pagina 11
Nikki__ schreef:maar een GL. Als ik haar hele houding zie, vat zij dat ding echt niet dominant op. Er staat namelijk totaal geen druk op. Dit wel op de 'beet' van een ranghogere.
Mijn hond is zelfs zo enthausiast over haar GL dat ze zelf haar neus, hard kwisspelend, erin duwt.
Ik loop trouwens met een dubbelijn. Er komt alleen spanning op de GL te staan, als ze dit zelf veroorzaakt.
Nikki__ schreef:En dan is de GL weer anders dan de halit. Ookal weten veel mensen dit niet.
Mika007 schreef:Nikki__ schreef:En dan is de GL weer anders dan de halit. Ookal weten veel mensen dit niet.
Dat klopt, kun je ook zien op de fotootjes![]()
Jij schreef dat je hond de druk van de GL helemaal niet ervaart, en dat is super,
als kynologisch gedragstherapeuten zien we dat graag.
Net zoals jij schrijft dat je hond blij is als de GL om mag, je hebt het gewoon goed
aangeleerd!!
Kwestie van even tijd ervoor nemen en oila, daar heb je dan ook wat voor.
Jij en je hond doen het super, dat bedoelde ik met mijn eerste tekst![]()
Sorry dat ik niet duidelijk was.
BibicheB schreef:Ik weet namelijk niet in hoeverre je / jullie bekend zijn met (alle) molosserrassen en in hoeverre je dan alle molossers over een kam wil scheren..
De Dogo Argentino is namelijk toch echt een molosser (jachthond) met aardige will to please.. Het is zeker geen makkelijk ras waar je iedereen mee naar buiten moet sturen, maar voor de baas werken ze bijzonder graag!
Het zijn dan misschien niet de meest ideale werkers als je met stokken wil spelen (ten minste, de mijne zien daar na 2 keer echt het nut niet meer van in), maar als je met ze gaat trainen en dergelijke doen ze graag mee en houden ze flink vol! Begrijp me niet verkeerd, als je een werkhond wil is het absoluut makkelijker om voor een herder te gaan, maar er zijn zeker molossers met will to please (ze zijn wel kritisch op de baas, zijn niet het type wat naar iedereen luistert en wat voor iedereen geschikt is, maar is een herder dat wel?).
Wisten jullie toevallig dat de Dogo Argentino in Argentinie als blindegeleidenhond (en zelfs als politiehond) gebruikt wordt?
Leek me toch leuk om even te vermelden..
HBVisser schreef:Een dogo neigt toch naar meer een jachthond? Wel een Molosser maar gericht op de jacht. Ik bedoel meer de Fila Brasielero, Mastino, Mastiff. Bulldog, Bullmastiff.