jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:33

lonneke schreef:
mijn hond heeft nergens voor overlast gezorgd en dit was de 1e keer dat dit gebeurde en toch schijnt men het niet te snappen dat iedereen weleens naief is. iedereen maakt wel eens een blunder maar alleen word dat nooit op een forum gezet. ik ben dus heel eerlijk dat dit is gebeurt en word gelijk genadigd afgestraft Boos!

Das waar, das ook niet fair. Het is mij ook wel eens gebeurd dat Bruno mij ongewild een waterhoen bracht....Dat was de eerste keer dat ik met mijn vriend ging wandelen...schaamde me kapot.... Bloos
Gelukkig kon hij er wel om lachen.... Knipoog

Beestje is er wel levend van afgekomen trouwens! Bruno luisterde wel niet, maar hij had er wel aan gedacht dat hij geen wild dood/stuk mag bijten Haha!

En net wat je zegt, je kunt niet eens kwaad worden. Dan kijkt hij je zo trots aan van: "Kijk eens baasje, goed he van mij?". Huilen van het lachen

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:07

Adil18 schreef:
Danielle_ schreef:
Wat maakt het uit of je dan neerzet vergeet of bewuste keuze? Ze vergat hem mee te nemen en daarna bewuste keuze, zoals je zegt. Knipoog
Maar ben even nieuwschierig waarom je dat uitmaakt Tong uitsteken

Vergeten van een hondenriem terwijl je een hond gaat uitlaten is voor mij een beetje dom en ook onbegrijpelijk. Als je bewust de keuze maakt moet je hond behoorlijk goed of haast perfect onder appèl staan. Dus ik ben benieuwd welke van de twee een optie voor de TS was. Vergat ze gewoon domweg de riem of meende ze dat ze de hond echt goed onder appèl had? Blijkbar neemt ze andere keren wel een riem mee, omdat ze schrijft dat ze hem deze keer per ongeluk niet mee had genomen. Waarom besloot ze deze keer dan toch geen riem nodig te hebben en de andere keren wel...?

Er zit dus een gedachte achter Knipoog

Oh oke, op die manier begrijp ik het. Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:12

anneliesdj schreef:
Yamcha schreef:
Onzin, Lonneke.
Er is heel goed op te trainen, ik kan mijn hond als hij achter een bal of wat dan ook aanzit, halverwege terugroepen als ik dat wil. Overigens hebben honden bij mij een probleem als ze het flikken Oost-Indisch doof te zijn, dat doen ze echt maar één keer. Ik laat me niet negeren.

Overigens als je hond jou als leider/baas ziet, heeft hij respect voor je, zal je dan heus wel uitproberen, maar negeren (Oost-Indisch doof zijn) zal hij dan niet doen. Mijn eigen hond negeert mij nooit, en dat heeft hij ook nooit gedaan.

Ik blijf erbij dat jij je hond totaal niet onder appèl hebt. Interesseert me niet dat jij dat overdreven vindt, eigenlijk. Voed je hond gewoon op.

Ben heel nieuwsgierig watvoor manier jij hebt gevonden om ervoor te zorgen dat ze dat niet weer doen.

Redelijk simpel hoor Lachen
Kom is hier gewoon kom, en niks anders. Als je net doet of je het niet hoort, komt er een slipketting tegen je aan. Als je dat goed timet, associeert de hond dat ding niet met jou...... maar met het niet komen. Dat snappen ze echt heel snel. Als ze dan nog niet luisteren, kom ik de hond halen (en dan komt hij dus niet naar mij toe), en grijp hem in zijn nekvel. Ik kan je garanderen dat het kwartje dan valt. Heel simpel, heel duidelijk. Als "kom" er goed inzit, kun je écht je hond halverwege terugroepen.

In alle gevallen, als de hond halverwege tóch komt, is hij uiteraard geweldig braaf, en fantastisch, en de allermooiste hond die er op aarde rondloopt.... honden doen veel voor een aai over hun bol Ja en ik juich, en beloon ze, met een vrolijke, hoge stem, en zeker bij een jonge of nieuwe hond ga ik uit mijn bol Haha! en belonen vinden ze geweldig.
Luisteren is hier ook geweldig leuk, want dan maak ik lange wandelingen, doe allerlei leuk dingen met ze, ga met stokken gooien, neem ze mee naar het bos..... luisteren is écht heel cool Cool

En binnen no time wíllen de honden ook luisteren, wíllen ze met me mee, want dat is leuk. Volgens de honden ben ik een leuk mens Haha!

Het is gewoon zéér consequent corrigeren en belonen. En dat werkt, en het werkt goed.
Ik voer hier een zero-tolerance beleid. Klinkt dat hard en streng? Misschien is het dat ook wel. Mijn ervaring vertelt me echter, dat de honden dáár nu juist gelukkig mee zijn. Honden vinden duidelijkheid heel prettig. Ze houden meer van duidelijkheid dan van knuffels..... en bij mij krijgen ze allebei Lachen
En toch vergeet ik nooit mijn lijn........ omdat er nog altijd onverwachte zaken kunnen zijn. Mijn hond kan ik opvoeden en evt. africhten als ik dat zou willen, maar ik heb alleen maar controle over mezelf en mijn hond. Niet over de rest van de wereld Pling

Overigens dwing ik nooit respect af, zou ik dat moeten doen, dan wíl ik niet eens meer werken met honden. Ik ben de leider door wie ik ben, door uitstraling, natuurlijk overwicht. Ik wil dat de honden luisteren omdat luisteren gaaf is, omdat ze me vertrouwen en graag voor me werken. Ik corrigeer heel zelden, het is maar heel zelden nodig..... en ik beloon heel veel.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:17

Yamcha schreef:
Onzin, Lonneke.
Er is heel goed op te trainen, ik kan mijn hond als hij achter een bal of wat dan ook aanzit, halverwege terugroepen als ik dat wil. Overigens hebben honden bij mij een probleem als ze het flikken Oost-Indisch doof te zijn, dat doen ze echt maar één keer. Ik laat me niet negeren.

Overigens als je hond jou als leider/baas ziet, heeft hij respect voor je, zal je dan heus wel uitproberen, maar negeren (Oost-Indisch doof zijn) zal hij dan niet doen. Mijn eigen hond negeert mij nooit, en dat heeft hij ook nooit gedaan.

Ik blijf erbij dat jij je hond totaal niet onder appèl hebt. Interesseert me niet dat jij dat overdreven vindt, eigenlijk. Voed je hond gewoon op.

Hahhahahahaha, mijn dochter zat met haar hond op training, dat beest had alle diploma's en luisterde perfect...............
Tot we lekker in het bos aan het wandelen waren en ze een hondenuitlaatdienst tegen kwam en haar hond het leuker vond om met die groep verder te lopen en spelen.
Ze moest hem gaan halen want alle truuken uit de cursus hielpen niks...............
Ik zei nog, als Joep je nu ziet scheurt ie alle diploma's kapot en kan je opnieuw beginnen!

En of hij Oost-indisch doof was, ahahahahahhahahahaha

OF jij hebt een bijzondere hond, of hij is zo bang van je dat ie zoiets niet eens in zijn hoofd haalt om te doen.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:31

Ik kan mijn hond opvoeden, dat is het hele eiereten.

Oh, je mag best eens komen kijken of hij bang is hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:58

Yamcha schreef:
Ik kan mijn hond opvoeden, dat is het hele eiereten.

Oh, je mag best eens komen kijken of hij bang is hoor Lachen

Yamcha zo leren wij het dus ook op de hondenschool, ze heeft hem tot nu toe één keer gepeert,
en toen kreeg ze een ketting tegen dr bassie. Ze schrok hier zo van dat ze tot nu toe wel luisterd Lachen
Maar goed ik heb nog een jonge hond van net 5 maanden die nog een pup is, die mag zo nu en dannog een leer ondeugend zijn, gevolg is dan wel alleen dat ze even een paar keer AF moet in de bagger.
Jammer dan daarna luisterd ze weer als een trein, dus het kan wel.....

Net als bij paarden is het altijd de schuld van de ruiter, geldt ook voor honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:02

Exact Ja

Je hebt het zelf in de hand, hoor Lachen

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:09

chantalvdv schreef:
Idd dus helemaal mee eens!!
Hier in duitsland is het zelf zo erg dat er mensen de hond los laten lopen, terwijl in de gehele provincie een loslaat verbod geld. Honden moeten dus verplicht aan de lijn!! Mensen laten de hond toch los lopen, ze vliegen op die van mij af. Die van mij grijpen (iig 1 en laat ook niet meer los) en als daarvan aagifte gedaan word krijgt die van een een spuit, omdat dat een agressieve hond is. Terwijkl degene die hem loslaat eigenlijk fout is.

Als jouw hond zó agressief is hoort hij niet zonder muilkorf op straat! Ook niet aangelijnd! Er kan wel van alles gebeuren, de riem kan breken, of de sluiting, jij kunt struikelen en/of vallen en de riem loslaten, en wat gebeurt er dan?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:06

Nou een hele goeie die mij laat struikelen hoor. Mijn riem breekt niet zomaar, en mocht dat gebeuren dan luisterd hij over het algemeen nog zo goed dat hij vaak terugkomt. Regelmatig je riem controleren doet wonderen.
En zoals ik al zei: Ik neem mijn verantwoordelijkheid door ze vast te houden. Zelf al donder ik op mn bek houd ik nog vast hoor. Zelfde als met mn paarden, die laat je toch ook niet zomaar los. Tenminste... ik heb altijd geleerd, nooit loslaten!

Het zal wel heel vervelend worden om een hond altijd maar met muilkorf uit te moeten laten (in dat geval doet hij trouwens niks, want dat durft hij niet met muilkorf) omdat hij bijt, omdat hij ooit eens is gegrepen door loslopende niet luisterende honden van een ander! Nee hoor. Zolang ik ze aan de lijn heb, en die van mij nog nooit ontsnapt is en er 1 gegrepen heeft omdat ik niet oplette, hoeft er niemand over mij of mijn honden te zeiken! Laat een ander maar zorgen dat hij z'n hond niet loslaat als ze niet luisteren. Daar zijn aparte velden voor! (waar ik dus uiteraard gewoon niet kom met die van mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:24

Goh, Chantal ben blij dat jij niet met jou hond hier in de buurt woont, en dat meen ik oprecht.
Barst hier van de katten kinderen mensen en andere honden.
Dit risico zou ik persoonlijk niet willen en durven nemen, als een hodn bijt mag hij wat mij betreft hemelen.
Levensgevaarlijk, een hond hoort niet te bijten.

chantalvdv schreef:
en mocht dat gebeuren dan luisterd hij over het algemeen nog zo goed dat hij vaak terugkomt.

Maar hij bijt wel dus luisteren doet hij mooi niet hoe mooi je je verhaal ook maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:52

Ben het (zoals altijd eigenlijk) weer met Chiqa eens!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:56

Waarom denk je dat ik niet midden in een stad woon, maar aan de rand van het bos. Juist, omdat ik het risico niet op ga zoeken. En zoals ik al eerder heb vermeld: Ik houd continue alles in de gaten. Mocht ik op een druk punt komen, heeft mijn hond altijd een muilkorf om Ja

En ik ben niet van plan om mijn hond in te laten slapen door de stomiteit van een anders. Mijn hond is zo geworden omdat andere mensen hun hond die bijt los heeft laten lopen! Die had van mij op dat moment een spuitje mogen hebben. Maar ja... Nederland en politie zijn wat dat betreft allebei zo corrupt als maar kan, en als het niet belangrijk genoeg is word er niks aan gedaan. Lips are sealed Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:58

Nu heb jij een bijtende hond. Je laat hem niet loslopen, maar je hebt wel een gevaarlijke, agressieve hond. Wat is jouw excuus dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:59

chantalvdv schreef:
Waarom denk je dat ik niet midden in een stad woon, maar aan de rand van het bos.

Heel verstandig van je Lachen

chantalvdv schreef:
Mocht ik op een druk punt komen, heeft mijn hond altijd een muilkorf om

Ook heel verstandig Ja alleen;

chantalvdv schreef:
En ik ben niet van plan om mijn hond in te laten slapen door de stomiteit van een anders. Mijn hond is zo geworden omdat andere mensen hun hond die bijt los heeft laten lopen!

Dit vind ik het meest achterlijke excuus wat ik ooit heb gehoort, sorrie!
Jou hond bijt omdat een ander zijn hondje los heeft lopen....Kom zeg!

Nee toch maar goed dat je idd in het bos woont Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:02

Jij zet jezelf voor gek door met een niet opgevoede hond te gaan wandelen die ook nog eens niet aan de riem loopt en dan ga je lopen schreeuwen... Tsjah. En dan is het een 'rothond..??' beetje raar eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:03

Chantal, als jouw hond bijt om welke reden dan ook en je hebt hem aan de lijn, maakt niets uit, je blijft verantwoordelijk. Je hond krijgt een aantekening en de muilkorf is dan al verplicht. Laat je hem die niet dragen, dan riskeer je dat hij weer bijt en dan riskeer je dat je hond in beslag genomen wordt.

Ik persoonlijk vind het jammer dat eigenaren geen verantwoording nemen voor hun dieren en altijd maar denken "dat doet hij anders nooit".

Paarden niet loslaten is ook mijn motto en ben van de zomer ook 2 keer flink hard gevallen met mijn shet aan het touwtje die de spat nam en zich heel snel omdraaide, en dan touwtje vast blijven houden en voortgetrokken worden over je buik door het gras Haha! loslaten doe je dan vanzelf wel. Tegen 1 pk kan ik niet op. Maar tegen een hond waarvan ik weet ie Kan gaan bijten ook niet. Zo een hond vertrouw ik niet. Ik vertrouw mijn eigen bejaarde russel nog niet eens. Knipoog Zodra er kinderen in de buurt komen, gaat de hond apart. Iedereen weet toch wel dat een hond een bijtinstinct heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:09

chantalvdv schreef:
Waarom denk je dat ik niet midden in een stad woon, maar aan de rand van het bos. Juist, omdat ik het risico niet op ga zoeken. En zoals ik al eerder heb vermeld: Ik houd continue alles in de gaten. Mocht ik op een druk punt komen, heeft mijn hond altijd een muilkorf om Ja

Dat zeg je alsof je daar bent gaan wonen specifiek vanwege je hond? Hmmmm, ik kan me betere redenen bedenken om te verhuizen... Hoewel het natuurlijk fijn is dat je de risico's niet opzoekt, weet ik niet wat voor mij belangrijker zou zijn: een hond of kunnen blijven wonen waar je woont (als het echt zo erg is).

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:20

Nee mijn hond bijt niet omdat er een loslopende hond op hem af komt in de zin van ow die loopt los die bijt ik.
Mijn hond bijt omdat in het verleden 1 of andere idioot zijn bijtgraage hond los liet lopen, en die van mij half dood gebeten heeft. Maar daar doet helaas niemand wat aan.

Ik ben niet verhuist vanwege mijn honden nee, want ik had bij mn vorige huis ook ruimte genoeg. Al hadden wij een horeca bedrijf op een camping, en in die 2 jaar hebben mijn honden nog nooit iemand gebeten. Terwijl ik toch kinderen genoeg tegen kwam. Dus ga niet zeggen dat ik de verantwoordelijkheid niet neem. Want dat doe ik dus wel!! In tegenstelling tot vele andere helaas.

Een paard laat ik pas los als het niet anders kan. Nou mijn honden zullen nooit sterk genoeg zijn om mij onderuit te trekken, en al helemaal niet achter hun aan te slepen. dus nee, die laat ik nooit los!

Als mensen hun verantwoordelijkheid namen over hun dieren, dan was mijne nooit zo agressief geworden! Maar helaas moest iemand z'n hond zo nodig los laten, en dat terwijl hij niet luisterde!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:23

idd chantal(je laatste zin) zo is mijn hond ook verpest Boos!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:28

ellenAST schreef:
idd chantal(je laatste zin) zo is mijn hond ook verpest Boos!

En het ergste is dat ik nu degene ben die er commentaar op krijgt! Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het heel jammer vind. Maar heb gewoon een gloeiende hekel grkregen aan mensen die hun hond overal maar gewoon los laten en die niet onder controle hebben.

Mijn voorbeeld 1 of 2 paginas terug over die vrouw van die labrador is gewoon super! De hond luisterd en komt terug. We gaan beide aan de kant, en er is niks aan de hand. Geen mens of hond die je erover hoort Nagelbijten / Gniffelen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 23:35

Lante schreef:
Jij zet jezelf voor gek door met een niet opgevoede hond te gaan wandelen die ook nog eens niet aan de riem loopt en dan ga je lopen schreeuwen... Tsjah. En dan is het een 'rothond..??' beetje raar eigenlijk...

dat woordje rothond bedoelde ik eigenlijk meer voor de lol. ik kan er geen smilies bijzetten dus kwam het misschien verkeerd over. maar ik snap dat het niet handig was, maar daar kan ik nu niets meer aan doen. ik laat haar nu niet meer loslopen en ga misschien binnenkort toch maar een cursus volgen zoals chiqa zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:38

lonneke schreef:
en ga misschien binnenkort toch maar een cursus volgen zoals chiqa zei..

Hey meis, dat is goed om te lezen, ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen het is ook hartstikke leuk Lachen en tevens maak je de band met je hond er alleen maar groter op.
Ben blij te lezen dat dit topic niet voor niets is geweest Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:41

Chantal, ik snap jou heel goed hoor, en zo te horen is jou hond in gezelschap gemuilkorft en alleen sowieso aangelijnd. Prima, dus.

De meeste honden die bijten zijn ooit verkloot door anderen of andere honden, valt me op... en ik vind ook absoluut niet dat een getraumatiseerde hond ingeslapen moet worden, zolang de eigenaar maar zorgt dat hij geen schade kan veroorzaken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:41

Yamcha schreef:
anneliesdj schreef:
Ben heel nieuwsgierig watvoor manier jij hebt gevonden om ervoor te zorgen dat ze dat niet weer doen.

Redelijk simpel hoor Lachen
Kom is hier gewoon kom, en niks anders. Als je net doet of je het niet hoort, komt er een slipketting tegen je aan. Als je dat goed timet, associeert de hond dat ding niet met jou...... maar met het niet komen. Dat snappen ze echt heel snel. Als ze dan nog niet luisteren, kom ik de hond halen (en dan komt hij dus niet naar mij toe), en grijp hem in zijn nekvel. Ik kan je garanderen dat het kwartje dan valt. Heel simpel, heel duidelijk. Als "kom" er goed inzit, kun je écht je hond halverwege terugroepen.

Als je je hond gaat halen zal hij meestal niet snappen waarom je hem in zijn nekvel grijpt, daarnaast kan de hond dat waar hij mee bezig is ook gewoon intressanter vinden en het zal hem * zijn dat jij staat te roepen.
Zolang dat waar hij mee bezig is leuker is dan bij jou komen zal hij dat blijven doen.

Een slipketting gooien is leuk voor in huis ja, maar niet als je met hem rondloopt door de buurt, hoe laat je ze buiten luisteren?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:43

Nakisha schreef:
Chantal, ik snap jou heel goed hoor, en zo te horen is jou hond in gezelschap gemuilkorft en alleen sowieso aangelijnd. Prima, dus.

De meeste honden die bijten zijn ooit verkloot door anderen of andere honden, valt me op... en ik vind ook absoluut niet dat een getraumatiseerde hond ingeslapen moet worden, zolang de eigenaar maar zorgt dat hij geen schade kan veroorzaken.

Nou daarom!!
Mijn hond heeft nog nooit een persoon of hond gebeten onverwachts. Het zijn altijd honden geweest van eigenaren die de hond niet terug konden roepen (waarvan ik dus vind dat die niet los horen buiten losloop gebieden) of die de hond niet terug wouden halen omdat het wel mee zal vallen. (terwijl ik altijd waarschuw)
Of het zijn mensen die denken mijn hond beter te kennen dan ik.
Verder heeft hij nog nooit iemand gebeten, omdat ik dat gewoon nooit zal laen gebeuren.