Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:50

Waarom zit je katten steeds met criminelen (inbrekers) te vergelijken? Misschien omdat je zelf ook wel inziet dat voor sommige mensen de overlast net zo erg is?
Hoe weet jij of mensen veel klagen? Kunnen hele tolerante mensen zijn hoor die net iets teveel overlast ondervinden van andermans huisdieren (zoals bijvoorbeeld eigen huisdieren die gewond raken of andermans katers die in hun huis staan te sproeien).

Natuurlijk ga je op zoek naar de veroorzakers (dus de eigenaren) maar als je die niet kan vinden of zichzelf niet willen blootgeven zoals in mijn voorbeelden schiet je daar weinig mee op.
Of als je een eigenaar treft (zoals de ouders van het allergische kind) die zegt: dan plaats je maar horren voor je raam. Natuurlijk is dat uiteindelijk de oplossing, maar iets begrip voor degene die de overlast heeft of had zou dan wat meer op zijn plaats zijn en katteneigenaren in het algemeen een betere naam geven.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:50

slimmerik schreef:
liedje89 schreef:
Ik kan het ook wel op een vriendelijkere manier zeggen maar dan worden de zinnen zo lang. asociaal is trouwens niet scht een scheld woord en word hier zo'n 100 keer herhaald.

Maar dan wordt het in de algemeenheid gezegd maar niet als persoonlijke aanval. Overigens heb ik niet getemd, ik heb er begrip voor dat het in het heetst van de strijd gebeurd.

Ik had er ook iemand en mensen neer kunnen zetten maar dan had je ook geweten dat ik het eigenlijk richting jou bedoelde. Omdat jij vlak daarvoor precies de actie beschreef die ik veroordeelde. Maar ik zal erop proberen te letten dat ik niet meer persoonlijk in de aanval ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:54

suus_ schreef:
Wij hebben ook volieres, de bij degene waar de vogels ook naar buiten kunnen zit steeds katten. Zitten gelijk te kakken in je tuin, rotbeesten Misselijk
Heb een keer een emmer koud water over een kat gegooit, die was nooit meer terug gekomen Nagelbijten / Gniffelen

Presies, dat zei ik heel in het begin ook al van dit topic Haha! Werkt als een trein en moet je eens kijken hoeveel vrije tijd je dat oplevert, als ik zie hoe druk sommige mensen zich hier maken, zónde van kostbare tijd. Tong uitsteken Of je moet je vervelen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:57

Chiqa schreef:
Presies, dat zei ik heel in het begin ook al van dit topic Haha! Werkt als een trein en moet je eens kijken hoeveel vrije tijd je dat oplevert, als ik zie hoe druk sommige mensen zich hier maken, zónde van kostbare tijd. Tong uitsteken Of je moet je vervelen.

Dan heb je zeker ook gewoon over mijn post heen gelezen dat ik een kat vol getroffen heb met de tuinslang en dat die er binnen een halfuur weer zat?
Blijkbaar bestaan er ook waterproof katten en is het niet altijd de oplossing. Haha!

Weet ook niet sinds wanneer discusseren op een forum als druk maken wordt gezien, dacht altijd juist dat forums er waren om met elkaar te discusseren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:01

ThePast03 schreef:
Waarom zit je katten steeds met criminelen (inbrekers) te vergelijken? Misschien omdat je zelf ook wel inziet dat voor sommige mensen de overlast net zo erg is?
Hoe weet jij of mensen veel klagen? Kunnen hele tolerante mensen zijn hoor die net iets teveel overlast ondervinden van andermans huisdieren (zoals bijvoorbeeld eigen huisdieren die gewond raken of andermans katers die in hun huis staan te sproeien).

Natuurlijk ga je op zoek naar de veroorzakers (dus de eigenaren) maar als je die niet kan vinden of zichzelf niet willen blootgeven zoals in mijn voorbeelden schiet je daar weinig mee op.
Of als je een eigenaar treft (zoals de ouders van het allergische kind) die zegt: dan plaats je maar horren voor je raam. Natuurlijk is dat uiteindelijk de oplossing, maar iets begrip voor degene die de overlast heeft of had zou dan wat meer op zijn plaats zijn en katteneigenaren in het algemeen een betere naam geven.

Dat denk ik ook, als iemand overlast zou hebben van mijn huisdier zou ik ook proberen een compromis te zoeken. Dat is ook de betere oplossing. En als je wilt dat je kat over 20 jaar (misschien je volgende kat) nog steeds lekker buiten kan lopen dan moet je het ook zo aanpakken. maar het is duidelijk dat veel mensen dat niet voor hun medemens over hebben. dat vind ik ook heel jammer maar het is nu eenmaal zo. En ik denk dat het naif is om er geen rekening mee te houden dat iedereen niet even aardig is als jij.
Daarom maakte ik de vergelijking met ander asociaal gedrag, zoals stelen en vandalisme. Je weet dat er rotzakken rond lopen dus doe je je fiets op slot. waarom dan niet je weet dat er rotzakken rondlopen dus daarom heb je een hor voor je deur of een schrikdraadje rond je volaire.
en maak van mensen die vaak klagen, ik hou niet van klagen in het algemeen. Het is geen contructieve bezigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:02

ThePast03 als je die emmer water op de manier heb gegooit als je in dit topic discussieerd kan ik me levendig voorstellen dat het geen enkele indruk maakt Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:05

Chiqa schreef:
ThePast03 als je die emmer water op de manier heb gegooit als je in dit topic discussieerd kan ik me levendig voorstellen dat het geen enkele indruk maakt Haha!

ROFL

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:06

Chiqa schreef:
[*olduser*] als je die emmer water op de manier heb gegooit als je in dit topic discussieerd kan ik me levendig voorstellen dat het geen enkele indruk maakt Haha!

Als je niet meer met argumenten kan komen ga je maar over op persoonlijke aanval? Lachen

Je was er niet bij, heb dat dier vol geraakt en hij was zeiknat, maar misschien kan jij me uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan? Clown

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:07

Chiqa schreef:

zo slecht brengt ze het er toch niet van af.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:09

ThePast03 schreef:
Chiqa schreef:

Als je niet meer met argumenten kan komen ga je maar over op persoonlijke aanval? Lachen

Je was er niet bij, heb dat dier vol geraakt en hij was zeiknat, maar misschien kan jij me uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan? Clown

sommige katten zijn nou eenmaal waterproof. Ik zag laats zelfs iets over een dierenartsen pracktijk waar de hydro therapie aan een kat gaven. Het was succes vol verlopen maar het is maar met een kat gelukt de rest wilde het water niet in. Misschien was het die ene kat. Koe

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:12

liedje89 schreef:
dat vind ik ook heel jammer maar het is nu eenmaal zo. En ik denk dat het naif is om er geen rekening mee te houden dat iedereen niet even aardig is als jij.

Dat is het punt, ik vind het ook jammer. Heb zelf ook een kat en heb met de honden meegemaakt dat het juist de asociale eigenaren waren die het voor de grote groep verpest hebben.

Als mensen iets begripvoller reageren in plaats van gelijk zeggen dat je dan zelf maar betere hokken/omheiningen etc. moet kopen dan is de toon ook gelijk anders en zul je ook veel eerder tot een compromis komen.

En discusseren over kattenoverlast en over het feit dat er asociale kattenbezitters zijn zie ik niet per definitie als klagen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:13

Hoe je het ook wendt of keert. Feit blijft dat ieder zijn eigen dieren op zijn eigen terrein mag houden en moet kunnen houden. Komen er daar indringers..... dan hebben ze op mijn terrein pech gehad.

En inderdaad, sommige katten laten zich niet wegjagen Knipoog We hebben nu één kat al een paar maanden regelmatig in de tuin. De hond heeft haar al regelmatig bijna te pakken gehad. Komt zo weer terug. Maar eens..... Doei! Is overigens van niemand volgens mij.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 11-11-08 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:14

liedje89 schreef:
sommige katten zijn nou eenmaal waterproof. Ik zag laats zelfs iets over een dierenartsen pracktijk waar de hydro therapie aan een kat gaven. Het was succes vol verlopen maar het is maar met een kat gelukt de rest wilde het water niet in. Misschien was het die ene kat. Koe

Wie weet, hij hoefde toch geen hydrotherapie omdat ik hem natgespoten heb hoop ik? Clown

Heb ook nog een kat gekend die met zijn vrouwtje onder de douche stapte, sommige vinden het blijkbaar totaal niet vervelend om nat te worden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:17

ThePast03 schreef:
liedje89 schreef:

Wie weet, hij hoefde toch geen hydrotherapie omdat ik hem natgespoten heb hoop ik? Clown

Heb ook nog een kat gekend die met zijn vrouwtje onder de douche stapte, sommige vinden het blijkbaar totaal niet vervelend om nat te worden.

wilde meer zeggen dat de waterproof kat hoewel zeldzaam wel bestaat. maar jij kent er dus persoonlijk een. Een peperproof kat moet ik echter nog wel tegen komen maar ja das misschien niet lekker als je een hond of ander huisdier in de tuin hebt lopen waarbij het ook in het neusje prikt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:21

koffie prut proof katten?!?!?!?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:21

liedje89 schreef:
Een peperproof kat moet ik echter nog wel tegen komen maar ja das misschien niet lekker als je een hond of ander huisdier in de tuin hebt lopen waarbij het ook in het neusje prikt.

Niet echt nee, vooral ook omdat ik hier een hond heb van 14 en een half jaar oud waarvan vorige week bekend is geworden dat hij een lekkende hartklep heeft. Daar kan ik beter bij voorkomen dat hij een geïrriteerde neus krijgt. Knipoog

Dan heb ik nog een Cattledog die normaal al zand eet als hij de kans krijgt (zoals een hoop Cattledogs) laat staan als er peper op ligt, dan vindt hij het nog lekkerder. Haha!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:24

ThePast03 schreef:
liedje89 schreef:
Een peperproof kat moet ik echter nog wel tegen komen maar ja das misschien niet lekker als je een hond of ander huisdier in de tuin hebt lopen waarbij het ook in het neusje prikt.

Niet echt nee, vooral ook omdat ik hier een hond heb van 14 en een half jaar oud waarvan vorige week bekend is geworden dat hij een lekkende hartklep heeft. Daar kan ik beter bij voorkomen dat hij een geïrriteerde neus krijgt. Knipoog

Dan heb ik nog een Cattledog die normaal al zand eet als hij de kans krijgt (zoals een hoop Cattledogs) laat staan als er peper op ligt, dan vindt hij het nog lekkerder. Haha!

misschien houd hij wel niet van peper in zijn zand je moet wel flink veel strooien, dan word het veel te scherp om op te eten. het moet zo rieken dat die kat meteen denk ieeh peper. En met die koffie dik, dan hoop ik dat je honden van zichzelf niet te druk zijn, daar zit nog wel cafeine in. maar misschien lusten ze het niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:28

liedje89 schreef:
misschien houd hij wel niet van peper in zijn zand je moet wel flink veel strooien, dan word het veel te scherp om op te eten. het moet zo rieken dat die kat meteen denk ieeh peper. En met die koffie dik, dan hoop ik dat je honden van zichzelf niet te druk zijn, daar zit nog wel cafeine in. maar misschien lusten ze het niet.

Ik ga het risico niet nemen, bij de Cattledog ben ik tot nu toe nog niets tegengekomen wat hij niet lekker vindt (peper vindt hij heerlijk) en de bejaarde hond is 2 kilo zwaar.
Koffiedik is niet bepaald gezond voor honden. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:29

Peper doe ik mijn hond ook niet aan. En koffiedik ook niet ...

Wordt trouwens een dure hobby met dat peper. Na iedere windvlaag of regenbui opnieuw aanbrengen??? Ja dááááág Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:39

slimmerik schreef:
Peper doe ik mijn hond ook niet aan. En koffiedik ook niet ...

Wordt trouwens een dure hobby met dat peper. Na iedere windvlaag of regenbui opnieuw aanbrengen??? Ja dááááág Knipoog

dat valt wel mee een kat komt niet gauw terug als hij het eenmaal ergens niet op zijn gemak voelt. er die stak is niet zo een twee drie weg katten hebben een hele scherpe neus

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:52

liedje89 schreef:
dat valt wel mee een kat komt niet gauw terug als hij het eenmaal ergens niet op zijn gemak voelt. er die stak is niet zo een twee drie weg katten hebben een hele scherpe neus

Prima tip dus voor de niet hondenbezitters: peper en koffiedik.

Voor de hondenbezitters blijft er dan weinig anders over dan stroomdraad.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:55

ThePast03 schreef:
liedje89 schreef:

En dat vertik ik dus voor de katten die op bezoek komen. Ik heb een leiding van 300 euro in de grond liggen waardoor mijn dieren op mijn terrein blijven. Ga ik niet bovengronds nog eens een lijntje trekken. Is trouwens in ons geval echt onmogelijk. De tuin is veel te groot en bovendien aan alle kanten "open". In een landelijk gebied ga je niet met schuttingen etc. werken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:00

slimmerik schreef:
ThePast03 schreef:

En dat vertik ik dus voor de katten die op bezoek komen. Ik heb een leiding van 300 euro in de grond liggen waardoor mijn dieren op mijn terrein blijven. Ga ik niet bovengronds nog eens een lijntje trekken. Is trouwens in ons geval echt onmogelijk. De tuin is veel te groot en bovendien aan alle kanten "open". In een landelijk gebied ga je niet met schuttingen etc. werken.

Nee maar als je een konijnenhok/voliare/etc in de tuin zou hebben zou je wel een stroomdraadje kunnen gebruiken om de katten op afsand te houden(alleen vanhet verblijf dan) . en als je in een landelijke omgeving woond misschien ook vossen en dergelijke.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:06

Jep maar we hebben de kippen al opgeruimd voor de vossen. Maar blijft een feit dat de katten bij ons overal schijten en daar passen we gewoon voor. Bovendien hebben we ontzettend veel last van dumpkatten. En als je dan de dierenambulance belt krijg je gewoon te horen: weet u heel zeker dat dat nestje niet van u is??? Na honderd keer aandringen krijg je schoorvoetend te horen: we komen morgen of overmorgen wel langs.

Nee, heb dat twee keer meegemaakt en de tweede keer werden we er min of meer ronduit van beschuldigd dat we een goedkope manier zochten om onze eigen katten op te ruimen.

Wel heb ik ze vorig jaar gebeld voor een aangelopen hond. Een drentse patrijshond. Ook toen werd doodleuk verteld dat ze de dag daarna pas konden komen.

Toen ik zei dat ik er weinig voor voelde om de hele nacht met twee jankende honden te zitten werd doodleuk verteld: dan jaagt u die hond maar weer weg Bloos!

Heb inderdaad de hele nacht met twee jankende honden gezeten Boos!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:12

slimmerik schreef:
Jep maar we hebben de kippen al opgeruimd voor de vossen. Maar blijft een feit dat de katten bij ons overal schijten en daar passen we gewoon voor. Bovendien hebben we ontzettend veel last van dumpkatten. En als je dan de dierenambulance belt krijg je gewoon te horen: weet u heel zeker dat dat nestje niet van u is??? Na honderd keer aandringen krijg je schoorvoetend te horen: we komen morgen of overmorgen wel langs.

Nee, heb dat twee keer meegemaakt en de tweede keer werden we er min of meer ronduit van beschuldigd dat we een goedkope manier zochten om onze eigen katten op te ruimen.

Wel heb ik ze vorig jaar gebeld voor een aangelopen hond. Een drentse patrijshond. Ook toen werd doodleuk verteld dat ze de dag daarna pas konden komen.

Toen ik zei dat ik er weinig voor voelde om de hele nacht met twee jankende honden te zitten werd doodleuk verteld: dan jaagt u die hond maar weer weg Bloos!

Heb inderdaad de hele nacht met twee jankende honden gezeten Boos!

dan is dat bij jullie in de buurt niet goed georganiseerd. wij hebben een kat(die echt geen eigennaar had overigens), een konijn(die bijna bij mijn moeder op schoot kroop in de tuin) en een gewonde merel door de dierenabulance laten halen bij ons waren ze er iedere keer binnen 2 uur. Ik kan het van de dierenambulance trouwens ook best begrijpen , ik denk dat ze daar inderdaad ook wel vaak voor gebruikt worden. Dat van die hond is wel schandalig.