Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilde_q schreef:Hallo allemaal,
Na heel wat wikken en wegen en veel overleggen hebben mijn vriend en ik de keuze gemaakt op zoek te gaan naar een nieuw gezinslid.
We wonen sinds april samen en zijn nu zelf helemaal gesetteld.
Vanuit thuis hebben we allebei al eens honden gehad. Mijn vriend had vroeger (in zijn kinderjaren) een labrador en ik had thuis een Maltezer welke 16 jaar is geworden.
Nu praten we sinds kort serieus over het nemen van een hondje. Nu zijn er natuurlijk erg veel rassen en door de spreekwoordelijke bomen zien wij het bos niet meer.
Wat info over onze thuissituatie :
we wonen in een normale tussenwoning met tuin (6x11) en een bos op loop afstand. We werken 40 en 36 uur waarvan ik onregelmatig(ziekenhuis) waardoor ik regelmatig overdag thuis ben! Mijn ouders en schoonouders zijn bereid om af en toe bij te springen mochten we een weekend weg willen of als we beide overdag moeten werken.
We weten en begrijpen dat een hond genoeg aandacht en beweging nodig heeft en we zijn ervan overtuigd dit te kunnen bieden.
We hebben voor onszelf een 'wensenlijstje' gemaakt met punten die we graag terug zien in ons toekomstige hondje:
- klein tot middenslag (grootte)
- vriendelijk en sociaal van aard
- energiek tot een bepaalde mate ( hij zal uiteindelijk wel een paar uur per dag alleen moeten zijn)
maar we houden wel van buiten zijn en wandelen.
- gezelschapshond ( met het oog op andere uitbreiding![]()
rassen die onze interesse niet hebben: chihuahua, mops, Jack russels en andere soorten terriërs.
rassen waar we ons al op georiënteerd hebben zijn: kooiker, westie ( enige uitzondering op de terriër, markiesje of een van de spaniëls /veedrijvers.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen om de keuze makkelijker te maken!
alvast bedankt!