Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:Kuggur schreef:
Ik vind labradors helemaal niet "sociaal".
Ik ook nietvind ze zwaar opdringerig en irritant blij (de meesten dan he)
Stoof schreef:anneliesdj, Misschien zijn dat dan toevallig degene die ik gekend heb. Ik ken er ook twee en dat zijn echt hele sociale, vriendelijke honden. Het kan dus zeker wel, maar die leken me eerder uitzondering dan regel.
anneliesdj schreef:Stoof schreef:anneliesdj, Misschien zijn dat dan toevallig degene die ik gekend heb. Ik ken er ook twee en dat zijn echt hele sociale, vriendelijke honden. Het kan dus zeker wel, maar die leken me eerder uitzondering dan regel.
Nee dat denk ik niet, mits je genoemde dingen in acht neemt, ik heb er meer gekend dan 2.
Hoewel ik niet weet hoe de showlijnen zijn ivm werklijnen. Ze leren heel makkelijk, maar dat is juist ook het lastige.
Ik ken genoeg mensen die bijna doordraaiden van hun terrorpup in de broekspijp,of alles wat er maar gepakt kon worden. Ik vind ze eenkennig, niet alleen met mensen, maar ook met andere honden. En daar moet je zeker op letten en begeleiden naar gedrag wat wij mensen sociaal aanvaardbaar vinden. Want dat ze niet uit zichzelf de confrontatie aangaan, wil niet zeggen dat ze sommige dingen niet als confrontatie zien waar wij niet meteen bij stilstaan. Nikass schreef:Dat is het voor mij ook niet persé, maar om te zeggen dat Mechelaars bij uitstek sociale honden zijn en makkelijk op te voeden, terwijl iemand al.zijn twijfels erbij heeft, vind ik een heel slecht advies.
anneliesdj schreef:Nikass schreef:Dat is het voor mij ook niet persé, maar om te zeggen dat Mechelaars bij uitstek sociale honden zijn en makkelijk op te voeden, terwijl iemand al.zijn twijfels erbij heeft, vind ik een heel slecht advies.
Als dat jouw conclusie is uit mijn tekst moet je toch écht eens beter leren lezen
Wij (mijn vriend en ik) hebben nu een straathondje uit Spanje (nu meer dan een jaar) en zouden er graag ooit (volgend jaar misschien) een puppy bij willen. Het lijkt ons erg leuk om een hondje echt helemaal van begin af aan te kunnen opvoeden en ik denk dat het voor onze hond wel zo gezellig is om een vriendje erbij. Wij wonen in een ruim rijtjeshuis met een vrij grote tuin. Onze hond is echt lui in huis maar vind het ook heerlijk om een eind te wandelen of te fietsen (behalve als het regent
dan ligt ze liever op de bank). Ik laat haar sochtends altijd uit als we opstaan (vaak even fietsen) en daarna ga ik naar de paarden en daarna gaan we meestal even naar het bos. Dan ga ik naar mijn werk en is ze 4 uurtjes alleen thuis tot mijn vriend weer thuis is, na het eten gaan we samen nog een stuk met haar uit en voor het slapen nog snel even plassen.
Het uiterlijk maakt ons op zich niet zo veel uit maar we willen wel het liefst een beetje een 'stoere' hond. We willen er ook graag mee op training (doen we nu ook) Onze hond is voor mij mijn eerste hond en voor mijn vriend zijn tweede dus we zijn niet echt bekend met bepaalde rassen ofzo, hierdoor vinden we het ook wel lastig om te kijken wat er bij ons zou kunnen passen. Hebben jullie tips?