Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toen Kim hier gisteren was viel me al op dat zijn achterwerkje opeens heel dik en groot was. Hij heeft antibiotica gehad, maar vanochtend viel me op dat hij niet gevoerd wordt (leeg kropje) en hele koude pootjes heeft. Ik heb hem nu dus met de hand gevoerd (pakt ie gelukkig goed op en heb ik ook ervaring mee). Vanavond naar de vogelarts. Ik vermoed dat het een prolaps is. De diagnose hierbij is bij oudere vogels vaak gunstig, bij jonge vogels heb ik er nog nooit van gehoord. (en deze is nog geen 3 weken oud...). Het kan ook een ontsteking of verstopping zijn. Ontlasten doet hij wel, maar hij moet echt heel erg persen en dat kost hem gigantisch veel kracht 
Ik zou aan de bouw bijna denken dat Nero een pop is
Dat zou wel verklaren waarom je zoveel verschil ziet
Popjes zijn vaak breder gebouwd (er moet immers een ei door naar buiten kunnen
) en mannen zijn vaak atletischer. Ruby ging hier ook als een raket door het huis, dus wat dat betreft zal ie ook wel wat energie verbranden
Hij zal ook wel een stukje groter worden dan Nero
En hij gedraagt zich erg netjes en is echt een grapjas. Heb hem al vaak genoeg ondersteboven aan een touw zien hangen of hij gaat eraan koppeltje duikelen 
Ach, als ze elkaar maar aardig vinden en gezelschap aan elkaar hebben, daar gaat het mij om 

Maakt Nero geluidjes? 
)
Ik ga voor je duimen.

De ontlasting is onderzocht en er waren geen bacteriën of parasieten te bekennen gelukkig. Altijd fijn om te weten dat je vogeltjes schoon zijn! 
) heeft de naam Titan gekregen
En ook de vogelarts vond hem apart
'en wat moet dit worden??'
) Maar omdat hij nog zo kaal is kan ik duidelijk zien wanneer zijn ouders wel of niet hebben gevoerd. Tot nu toe is zijn kropje helaas na 4 uur echt wel weer leeg. Ik hoop dat ze het toch weer oppakken! Daarom zet ik hem na de voeding ook steeds weer terug. Bij zijn broertjes en zusjes is hij nog altijd beter af dan alleen in een couveuse.
Toen hij wist dat er uit het spuitje eten kwam, deed hij zelf al zijn bekkie open.
) ga houden weet ik niet. Het ligt niet in de planning, want eigenlijk ben ik compleet. Maar als ik deze wel met de hand groot moet brengen, weet ik niet of ik er nog afstand van kan doen. Ik ken mezelf