Ze kunnen er zelf niets aan doen eigenlijk! Het zijn hele goede ouders, iets te goed dus.
Volgende keer een broedblok voor mini papegaaien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vooral foto's posten hoor, Marlies!
Cayenne schreef:Geryon schreef:Weet jij hoeveel uur per dag vogels broeden? Constant? Kan dat soort details niet op internet vinden!
Valkparkieten wisselen afMeestal zit overdag de man en 's avonds en 's nachts de pop. Phoenix en Pyriet doen het duidelijk op die manier.
Maar bij Aura en Hermes zit Aura er 90% van de tijd op. Bij Hera en Amor is dat ook het geval. Jade en Joy wisselen de hele dag door en Ghost en Geisha ook.
Er is soms geen pijl op te trekken, maar er zit er altijd wel één op het nest.
Soms zitten ze ook met z'n tweeën erop. Daar word ik over het algemeen niet zo blij van omdat ze dan per ongeluk de jongen dood kunnen drukken.
Dat heeft me gisteren helaas een donsje bij Ghost en Geisha gekost...
Geryon schreef:Geinig dat dat zo verschilt per koppel. Dat je dat ook allemaal weet van je koppels!![]()
Hier houdt het mannetje het in de gaten, maar meer niet. Vrouwtje gaat vaak van het nest af, maar binnen een minuut zit ze er weer op, dus denk dat ze wel gewoon uitkomen (ze staan binnen).
Echt zonde van het dode donsje
die is echt voor de duvel niet bang.
Cayenne schreef:Geryon schreef:Geinig dat dat zo verschilt per koppel. Dat je dat ook allemaal weet van je koppels!![]()
Hier houdt het mannetje het in de gaten, maar meer niet. Vrouwtje gaat vaak van het nest af, maar binnen een minuut zit ze er weer op, dus denk dat ze wel gewoon uitkomen (ze staan binnen).
Echt zonde van het dode donsje
Ik stalk mijn koppels dagelijks en voer 's ochtend al voor zes uur. Op dat moment zitten de ouders die 's nachts broeden nog op het nest, dus zie ik meteen wie er 's nachts in de blokken hebben gezeten

Voor de duvel niet bang en haantje de voorste

terwijl Pruttel denkt: 'Hee, trosgierst! I like it here
'
Die loopt om zich heen te blazen

Het is nu stil in huis hier, zelfs met 3 vogels die nog binnen zitten
En Pruttel hoorde net papa en mama buiten en spoot als een raket door de kooi heen
Meneer dacht met kooi en al terug naar buiten te vliegen, denk ik 
Daar zijn ze wel even zoet mee.
Op knagen, slopen en er zit een natuurlijk antibioticum in.
kun je dat ergens kopen of zoek je dat gewoon zelf?
en dan komt er ook nog een pruttel en Prins Herrie bij
Pruttel was toch diegene die aan het begin zoveel kabaal maakte?! Is die inmiddels wat bedaard??