Ik denk richting herder, of een dogachtige. Waar houd je van qua karakter? Druk, rustig, eigenwijs, volgzaam?
Wil je ook actief bezig zijn met de hond of loopt hij gewoon gezellig over de boerderij en thats it? Dan moet je geen ridgeback nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Ik kwam dit topic tegen en ben heel benieuwd met welke rassen jullie voor ons zouden komen;
Binnenkort verhuizen wij naar een boerderij met de paarden aan huis. Wij hebben op dit moment een zeeeer onderdanige cocker spaniel.
Daarnaast willen we een grotere "waak"hond erbij. Het hoeft geen echte waakhond te zijn maar moet iets meer afschikken dan ons cockertje van 40 cm hoog.
We zoeken dan ook naar een grote maat hond die absoluut kortharig is (ivm bagger mee naar binnen slepen).
Naast honden hebben we katten, kippen en paarden dus een te hoog jachtinstinct is niet echt gewenst.
We kunnen geen herder nemen, de cocker is hierdoor gegrepen toen ze klein was en is hier als de dood voor. Natuurlijk is er kans dat dit bij een pup niet gebeurt maar we willen het risico niet nemen.
De honden zullen een hele tijd lekker buiten kunnen lopen en daarnaast ook lekker uitgelaten worden in de polder.
Hebben jullie nog frisse ideeen? We pinnen ons niet helemaal vast aan een ras, kruisingen vinden we ook erg leuk.
Olikea schreef:Onze eisen.. tja, sowiesi een teefje, kindvriendelijk, liever niet te sterk jachtinstinct, mag waaks zijn.
Een hond die buiten lekker actief is, maar in huis rustig.
Een hond die geplukt moet worden zou fijn zijn, scheelt haren in huis, maar is geen harde eis.
Nikass schreef:anneliesdj schreef:Je geeft eerst aan dat terriers niet bij haar wensen passen en daarna raad je haar 2 terriers aan? Ik snap het niet.
Omdat ze zelf zegt dat ze graag een terriër wil misschien? En ik zeg nergens dat die niet bij haar wensen passen. Die zijn nl nogal algemeen.
NoName126 schreef:Aus. Labradoodles ken ik k ook. Een stel hier in de buurt heeft er vier. Twee grote , een middenslag en een kleintje. Allemaal met acht weken gesteriliseerd, wat ik heel.slecht vind. Ze zijn allemaal tamelijk hyper. Echte zwemmers en ballenfanaten.
NoName126 schreef:Aus. Labradoodles ken ik k ook. Een stel hier in de buurt heeft er vier. Twee grote , een middenslag en een kleintje. Allemaal met acht weken gesteriliseerd, wat ik heel.slecht vind. Ze zijn allemaal tamelijk hyper. Echte zwemmers en ballenfanaten.
Neej schreef:Vrouwtje wat bij ons in het gebied loopt heeft er ook eentje. Als pup wel een leuk ding, ze wordt nu alleen groter en of het door het vrouwtje komt of niet dat weet ik niet, maar ze groeit niet uit d'r puppengedrag. Ze heeft een mega-plaat voor d'r kop, is verschríkkelijk opdringerig naar andere honden, weet van geen ophouden en ik zit er echt op te wachten dat ze nog een keer flink te pakken genomen wordt door een hond die het eens zat is dat ze in z'n oren hangt.
Maargoed, misschien is dat ook wel een beetje de schuld van het baasje want die heeft ook totaal geen idee waar ze mee bezig is hoor
Mizora schreef:Neej schreef:Vrouwtje wat bij ons in het gebied loopt heeft er ook eentje. Als pup wel een leuk ding, ze wordt nu alleen groter en of het door het vrouwtje komt of niet dat weet ik niet, maar ze groeit niet uit d'r puppengedrag. Ze heeft een mega-plaat voor d'r kop, is verschríkkelijk opdringerig naar andere honden, weet van geen ophouden en ik zit er echt op te wachten dat ze nog een keer flink te pakken genomen wordt door een hond die het eens zat is dat ze in z'n oren hangt.
Maargoed, misschien is dat ook wel een beetje de schuld van het baasje want die heeft ook totaal geen idee waar ze mee bezig is hoor
Het is de combinatie van geen persoonlijke ruimte en plaat voor de kop van de labrador, de joligheid van de poedel en het nooit volwassen worden van de castratie (want ze verwijderen de eierstokken) op zeer jonge leeftijd (voor verkoop, dus meestal voor 8 weken).
Dus nee, echt castratie en geen sterilisatie op die leeftijd, en dat vind ik voor een ras met risico op hd zeer ernstig (en sowieso ben ik er geen voorstander van, o.a. door het eeuwige puppiegedrag en de grote kans op incontinentie later bij teven).
Ik snap niet hoe een aus. labradoodle: een kruising tussen een poedel (800€), labrador (800€) en een beetje cocker spaniel (engels en amerikaans, volgens mij ook vergelijkbaar qua pupprijs), een prijs van 2500€ kan rechtvaardigen.
Ik raad een poedel aan voor vrijwel alle mensen die een labradoodle willen. Het zijn gezonde rassen (alle maten zijn verschillende rassen) en ze hebben een fijn karakter.