kiwiwitje schreef:Je zou inderdaad haar brok ook als beloningen kunnen geven ipv ander lekkers. Je zou ook kunnen beginnen met 2 maaltijden. Evt met wat water en gestoomde worst ofzo er door. Of inderdaad een andere smaak. Grote kans dat ze dit niet zo boeiend vind.
Kreeg ze dit bij de fokker ook? En alleen dit?
Wat voor verschil zou 2 vs 3 maaltijden maken? Nu eet ze 's ochtends niet, maar 's middags ook niet. 's avonds wil ze meestal nog wel wat eten. Dus van 3 naar 2, kan je uitleggen waar dat goed voor is tov aanbieden en weghalen als ze niet eet en dus praktisch toch 2 eetmomenten hebben? (oprechte vraag!)
Brok als beloning werkt niet: daar doet ze echt geen moeite voor. Voor binnenshuis kan het misschien wel, maar voor buiten heb ik echt een high(er) reward nodig vanwege afleiding. Zou het graag doen hoor, daar niet van, maar ze geeft buitenshuis sowieso al minder om beloningen (speeltjes of worst/frolic/zalmsnippers) dus daar heb ik wel echt wat lekkers nodig om haar aandacht te krijgen als ze afgeleid raakt. Als ze afgeleid is en ik heb alleen brok, dan pakt ze de beloning niet eens aan (als ze heel afgeleid is werken bijv. worst of andere beloningen ook niet nl). Nu zal die beloning best meehelpen aan het "probleem" gezien er makkelijk een kwart worst doorheen gaat bij een wandeling of training, maar weglaten of vervangen is dus niet echt een optie willen we doorgaan met trainen...
Dit kreeg ze idd bij de fokker ook en heeft ze eigenlijk de eerste maanden prima gegeten. Bakjes gingen ook gewoon op. Alleen nu met het [strenger] trainen op eettijden eet ze minder goed. Als ik er spiering of zalmolie doorheen doe dan eet ze het wel (krijgt ze in het weekend 's avonds soms als extraatje), maar ik wil haar ook weer niet aanleren dat als ze gaat zeiken over haar brok ze er wat lekkers in krijgt (dat rondduwen van de brok, dan zoekt ze dus naar die spiering haha).
@CupCakes: als het allemaal niet werkt is laten staan idd laatste optie, maar liefste doe ik dat toch liever niet ivm de kat en het anticiperen op trainingsmomenten.
Zal vanavond een kleine zak van de zalm en lam halen, eens kijken of een ander smaakje verschil maakt en of ze dan wel meteen gaat eten. Misschien is dit gewoon het type hond wat eens in de zoveel tijd een ander smaakje eten wil