Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meikelief schreef:Er staat half hangende oren
ruitje schreef:Ook ik ben aan het rondkijken
Woon zelf in een flat van 90 m2, ben overdag veel op stal, zal daar kunnen scharrelen. Ben zelf geen eindeloze wandelaar, mijn vriend wel. Fijn zou dus een hond zijn die niet hele uren aan het werk moet, maar wel geniet van het buiten zijn. Wil geen wegloper, of een die achter alles aan schiet.
Mijn ouders hebben rotweilers, bull mastifs, spaanse projecten, boeren fox en malthesers gehad. Merk dat ik zelf meer van de rustigere rassen ben, maar sluit niks uit.
Wil daarnaast een gezond ras. Ben benieuwd of jullie nog met iets komen waar ik nog niet aan gedacht heb
ruitje schreef:Ben zelf geen eindeloze wandelaar, mijn vriend wel. Fijn zou dus een hond zijn die niet hele uren aan het werk moet, maar wel geniet van het buiten zijn. Wil geen wegloper, of een die achter alles aan schiet.
ruitje schreef:Ook ik ben aan het rondkijken
Woon zelf in een flat van 90 m2, ben overdag veel op stal, zal daar kunnen scharrelen. Ben zelf geen eindeloze wandelaar, mijn vriend wel. Fijn zou dus een hond zijn die niet hele uren aan het werk moet, maar wel geniet van het buiten zijn. Wil geen wegloper, of een die achter alles aan schiet.
Mijn ouders hebben rotweilers, bull mastifs, spaanse projecten, boeren fox en malthesers gehad. Merk dat ik zelf meer van de rustigere rassen ben, maar sluit niks uit.
Wil daarnaast een gezond ras. Ben benieuwd of jullie nog met iets komen waar ik nog niet aan gedacht heb
Nikass schreef:Is een hovawart een idee?
meikelief schreef:het karakter van de hond maak je zelf aan. Vrienden van ons hebben met haar als pup heel veel gespeeld daarom is het een erg speelse en drukke hond, mijn moeder is redelijk lui, daarom hebben wij ook een erg luie hond die niet wil spelen.
meikelief schreef:Wij hebben een Engelse Cocker Spaniel maar hij is totaal niet kindvriendelijk wel tegen ons(mijn broertje en ik) maar andere kinderen vind hij maar niks, dan gaat hij zich afschermen,grommen. zelf gromt hij erg veel maar hij bijt nooit! zelf denken wij dat hij het als een soort praten beschouwd. maar het ligt eraan en dat is zo bij elke hond bij wat voor fokker hij is opgegroeit tot 8 weken.
Onze hond is vader geworden van 7 pups en die pups werden gewoon opgevoed bij zo veel kinderen want die vrouw is kinderoppasser , en die pups zijn zo sociaal,ze zijn nu al bij hun nieuwe baasjes. dus het ligt aan de fokker in mijn ogen en hoe die is opgevoed. bij on ligt het aan de fokker. hij is iets later weggegaan bij de andere omdat wij op vakantie waren daardoor had hij hem tussen de grote honden neer gezet en hij moest het maar zelf redden met het eten. daardoor heeft hij ook baknijd. eerst alleen bij het eten maar nu bij alles, hij heeft nog nooit uitgehaald.
LOLCitaat:dan herplaats je je zusje toch?
ruitje schreef:Ja ik heb een lift, wat ik aan de Bull 'vervelend' vind is zijn soms zo afwachtende houding. Kan ook zijn dat dat gewoon net een onzekere hond is natuurlijk.
Ik heb met terriers altijd het idee dat dat wel wegschieters zijn? Of is dat een vooroordeel?