Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigress schreef:Ik heb het idee dat als ik Parker nu een sok geef, hij denkt dat hij een vrije elf is. Hij ziet er niet uit
kiwiwitje schreef:Wat issie groooooot geworden! Jeetje
_Christina schreef:Wat een leuke jasjes/truitjes Warboel! Welk merk is dat? Is dat voor specifiek windhonden of verkopen ze ook bredere maten?
KimD schreef:Voor de mensen die nog een Orbiloc overwegen, ik zou de gele kleur sterk afraden. Die is echt veel minder zichtbaar dan de andere kleuren. Uiteraard wel zichtbaar maar ik zal hem niet snel aan de honden hangen als goede zichtbaarheid noodzakelijk is.
IMANDRA schreef:Hebben jullie toevallig tips?
We zijn Maisie aan het leren om gewoon haar brok te eten zodra we het geven. Dwz., als ze er niet aan begint halen we de brok binnen een minuut of 5-10 weg en bieden we het weer aan bij de volgende voerbeurt. Die heeft ze 3x per dag: rond 9, rond 13 en rond 18u. Dat willen we deels doen omdat zodra de kat straks los mag worden die brokken opgegeten door de kat en die mag die brok niet hebben. En gewoon fijn als ze eten wanneer je het neerzet vanwege plannen rondom training etc.
We zijn het nu al halve week of zo aan het doen maar ze laat haar brokken steeds staan. Gisteren heeft ze over de hele dag haar ontbijt niet eens opgegeten, hooguit een paar hapjes. Nu krijgt ze wel beloningen in de vorm van worst of zalmsnippers tijdens het trainen en wandelen, maar ik wil die ook niet weghalen omdat ze natuurlijk pas 6 maanden is en we haar gewoon goed willen trainen. De voer-brok werkt niet zo goed als beloning en speeltjes maar bij sommige oefeningen (ze wordt er druk van en dat is niet altijd handig).
Gewoon volhouden of toch eens overwegen om een andere smaak brok te halen en dan zo nu en dan afwisselen? Haar brok begint op te raken dus een switch zou niet per se een probleem zijn binnenkort. Ze krijgt nu Purina Pro Plan puppybrok (kip-smaak) en van Purina heb je ook nog zalm of lam die we kunnen overwegen (merk verander ik liever niet als het niet hoeft, hooguit naar Royal Canin toe).
Edit: vandaag eens geprobeerd om geen beloningen te geven tijdens t wandelen ‘s ochtends maar daarna heeft ze ook geen zin in dr brok. Soms duwt ze met dr neus het voer wel een beetje rond maar eet ze niet.
En als we het laten staan dat eet ze gedurende de dag wel gewoon.