Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:37

Super dat hij weer thuis is. Ga hem maar lekker verwennen.
Veel snoepjes en al zijn andere favoriete snacks Knipoog

Misschien een tip: Je kunt voor over 3 weken een soort van buitenren maken zodat hij langzaam weer went aan jullie tuin etc....... en dan langzaam weer went aan zijn eigen omgeving.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:58

Jeeej geweldig dat hij weer thuis is, wel ontzettend aso dat die mensen zeiden dat ze de chip hadden laten checken, maar dat dus gewoon niet gedaan hadden.
Ik hoop echt dat hij even nadenkt dat hij beter bij jou kan blijven straks.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:32

Fijn dat hij er weer is, en jou en het huis nog niet is vergeten! Lachen Dat de chip gewoon op zn plek zat verklaart wel waarom ze niet mee wilden werken aan het DA onderzoek.. Nagelbijten / Gniffelen Maargoed het is nu allemaal gedaan.
Geniet ervan. Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:24

Wat heerlijk dat je kat weer thuis is... maar ja, vier maanden opgesloten worden is toch ook niks, logisch dat 'ie zich nu happy voelt!! Haha!

Verwen ze maar lekker!!

Overigens; katten hebben soms meerdere huizen... dus als hij terug loopt, kan je altijd nog afspreken dat ze hem natuurlijk wel mag knuffelen, maar niet binnen mag houden. Dan is iedereen blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:39

O wat fijn dat ie weer terug is, en de chip gevonden is zou ze daar dan over gelogen hebben?
Ik hoop echt dat hij voor jullie kiest hoor, maar vrees het ergste...Als je buurvrouw hem blijft voeren zal hij daar toch wel weer naartoegaan, of hebben jullie afgesproken dat ze dat voorlopig even niet meer doet?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:42

Super dat hij weeer thuis is Lovers

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:50

Wat een super nieuws!! Heerlijk om te lezen dat je kat weer lekker thuis is en in zijn mandje ligt.
Hadden die mensen er verder nog wat over gezegd toen de chip werd gecontroleerd?

Wat super, hier wordt ik nou echt zo blij van!!!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:13

@ chiqa het is niet de buurvrouw, maar iemand aan de andere kant van de wijk. betreft het voeren, hij blijft nu minimaal 2 a 3 weken binnen.

In principe mag hij zelf een huisje uitkiezen, echter word hij dan niet meer binnengehouden, maar kan gewoon lekker naar buiten. Tenminste dat is een afsrpaak die gemaakt is (en waar de wijkagent op zou controleren)

Heb zojuist trouwens Minoes erbij gelaten. Was 5 minuten blazen en snuffelen, maar ze liggen nu op nog geen meter van elkaar, dus dat gaat wel goed. Spike loopt overal kopjes te geven in huis om zijn geur weer een beetje te verspreiden Haha! Straks rond etenstijd zal ik zijn broer even tevoorschijn toveren (die is nu ook maar zielig om de hele tijd op de kattenkamer te vertoeven) en kijken hoe dat gaat.

Iedereen wederom bedankt voor de leuke en lieve berichtjes allemaal. Als ik iemand ben vergeten te beantwoorden per PB excuses maar ik heb nogal wat binnengekregen.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:39

Echt leuk om te lezen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:52

Super dat hij weer thuis is!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:56

Wat super dat die weer thuis si echt mooi gewoon Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:23

Fijn dat het met de ene kat alweer goed gaat!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:16

Jemig, toch wel aso dat er dus gewoon niet gecontroleerd is op chip, ze dacht natuurlijk hij is zo verwaarloosd, die hoeft niet meer terug en wordt niet gemist!

Fijn dat ie thuis is en fijn dat ie redelijk op zijn gemakkie is.

Overigens is een van onze stalpoezen ook eentje met 2 huizen. Zij en haar zus zijn vanaf 6 of 8 week oud bij ons gekomen. Beide hebben nestje gehad en zij zelfs 2 vrij snel achter elkaar en één nestje van haar dochter opgevoed die jammergenoeg overreden is. Toen is ze voor haar 3e eigen nestje de rust gaan opzoeken. Haar tijden niet gezien, tot ze op een dag met 11 jonkies van een paar weken oud!!!! weer op het erf stond (een hele drukke weg overgestoken dat weten we in ieder geval) en toen was ze weer thuis. Eens in de zoveel tijd is ze weer even weg; naar haar andere huis. Haar zus en diens zoon zijn haar soms gewoon wat te veel, dan zoekt ze de rust op. We zijn elke keer weer erg blij en opgelucht als ze weer "thuis" is en er nog prima uit ziet. Dan verwennen we haar extra zodat ze ook ons adres wel onthoudt! Ze is overigens nu wel gesteriliseerd want dit ging ons toch wel iets te hard, we hoopten daar ook een beetje rust mee te creëren

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:54

chiqa, daar zat ik dus ook aan te denken, voeren, deur dicht en ja hij heeft zijn huisje gekozen..
ik zou ook geen omgangsregeling treffen, ja om hem op te zoeken ofzo.
maar niet om als hij weer bij hun komt dat het hun kat is.. ik vind het maar ent

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:09

Wat fijn te horen dat het accepteren ook goed gaat, nu alleen nog kijken met zijn broer.
Gaat vast ook wel goed.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:14

Wow wat goed dat hij weer thuis is, en een mooie overeenkomst trouwens!!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:15

Jeetje bizar.
Ik heb niet alles gelezen aangezien 15 pagina's.
Maar begreep dat je hem weer terug hebt.
Wat een piep streek zeg van die vrouw maar gelukkig is alles goed afgelopen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:10

gelukkig dat ie weer bij jou THUIS is Haha!
idd iemand zei hiervoor ook al dat ze zich 'n kat uit 't Asiel gaat halen die dan wél van haar is, ipv iemands ander diertje thuis binnen te houden...!!
maar fijn dat 't ondertussen goed gaat, en hij zich wel weer redelijk goed thuis voelt Lachen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 19:18

met het bijplaatsen van zn broer ging alles niet zo vlekkeloos als gehoopt. Spike heeft hem een paar flinke optaters verkocht en andersom heeft hij er ook een heel aantal mogen incaseren.

10 minuten gingen ze als gekken tekeer, maar daarna was t goed Ach gut en gingen ze alle drie eten. Ik denk dat ik nog wel een paar vechtpartijtjes kan verwachten, de rangorde zal weer hersteld moeten worden.

Wel baal ik als een stekker, blijkbaar mocht meneer bij die andere mensen op t aanrecht en de tafels komen (wat hij hier dus niet mag) - iemand een idee hoe ik dit kordaat weer kan afleren (zonder m te verjagen zeg maar)

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:45

denk misschien op de manier, zoals je hem 't vroeger geleert hebt, dat hij 't niet mocht?

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:21

hem er elke keer eraf halen of met een planten spuit nat maken

moet je alleen niet zo'n kat hebben als sarah (onze poes ) want die ziet het al een heerlijke douche
als ik ga douche gaat ze met me mee en dan is ze helemaal nat vind ze heerlijk

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:10

inge81 schreef:
met het bijplaatsen van zn broer ging alles niet zo vlekkeloos als gehoopt. Spike heeft hem een paar flinke optaters verkocht en andersom heeft hij er ook een heel aantal mogen incaseren.

10 minuten gingen ze als gekken tekeer, maar daarna was t goed Ach gut en gingen ze alle drie eten. Ik denk dat ik nog wel een paar vechtpartijtjes kan verwachten, de rangorde zal weer hersteld moeten worden.

Wel baal ik als een stekker, blijkbaar mocht meneer bij die andere mensen op t aanrecht en de tafels komen (wat hij hier dus niet mag) - iemand een idee hoe ik dit kordaat weer kan afleren (zonder m te verjagen zeg maar)

Dat komt vast wel weer goed onderling!

Zou gewoon een plantenspuit klaar zetten en wanneer hij iets doet wat niet mag, gelijk spuiten. Wij deden dat ook bij onze katten (die gingen weleens in de gordijnen of in de kerstboom), op een gegeven moment hoefden wij onze hand maar uit te steken of ze stopten al. Als je er dan een woordje bij zegt: Hey! Dan hoef je op den duur alleen dat maar te zeggen Lachen

Succes! En nogmaals: Vind het heel knap dat je je kat laat kiezen, ik denk niet dat ik dat had kunnen doen. Bloos Hoop dat hij bij jou blijft Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:13

Fijn dat jullie het zo volwassen hebben kunnen oplossen.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit akkoord zou gaan (voor beide kanten) om zo met terugkerende werking kosten te gaan betalen ...

TS had haar tuin kunnen afzetten en buurvrouw hoefde hem geen eten te geven... Ieder heeft hier dus keuzes gemaakt en dan vind ik niet dat achteraf een ander je kosten moet betalen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:18

Wat heeeeeeelijk Inge dat hij thuis is! Geniet er van!

Wat ik gehoord heb dat helpt... is elke keer als hij iets doet wat niet mag... hem resoluut op pakken op de grond zetten en heel resoluut "nee!" zeggen. En dit consequent vol houden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:33

Enne.........we hebben zó meegeleeft, waar blijven de foto's Clown