Kromsnavel/papegaaien liefhebbers hier op bokt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Kromsnavel/papegaaien liefhebbers hier op bokt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:03

Pallatin schreef:
Op zich is het heel normaal als je vogel nu in de rui is, de mijne is nu ook in de rui.
Eet je vogel wel goed?? waarom was hij in de kliniek? regelmatig wegen is een goede manier om de gezondheid in de gaten te houden.. Knipoog

oke dus koko is niet de enigste die in de rui is.
Ze (of hij) had last van overgewicht, eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets met vogels gehad dus ook geen verstand van.
Toen ik mijn man leerde kennen had hij koko al en at ze zon beetje alles wat er in het bakje gegooid werd.
Als je eet is het meteen KOKO LEKKER, dus hup stukje kaas, patatje, snoepje enz.
Oke foute boel dus weet ik nu, met als gevolg dat ze door overgewicht 3keer zo zwaar als toegestaan, ademhalingsmoeilijkheden kreeg.

Oke iedereen mag nu en terecht boos op me worden.
In de kliniek is ze drastisch afgeslankt, heb onwijs op me klote gehad van de dierenarts en houdt me nu strak aan het dieet wat voorgeschreven is.

Ze roept nu niet eens meer koko lekker omdat ze weet dt het toch geen zin heeft, ze krijgt haar voedsel en meer niet, ik heb me lesje geleerd.

Ik probeer me er nu ook zoveel mogelijk in te verdiepen in hoe het beste voor haar te zorgen, en ja ben ook boos op mezelf en had het niet zo ver moeten laten komen.
Ben dus blij met dit topic want ik ben wel gek op haar en heb een hoop goed te maken geloof ik.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:07

suc6 Haha!

Hoe staan de stokken in de kooi?? Ook allemaal hoog?? zo ja dan zou je die eens kunnen verplaatsen naar wat lager in de kooi..

Onze CooC is trouwens ook in de rui.. overal liggen er veertjes en om over het stof nog maar niet te beginnen.
Alleen maar goed dat je er nu achter bent gekomen. Je bent nooit te oud om te leren!!! Immers de vogel was toch van je vriend?? Natuurlijk had hij zich er meer in moeten verdiepen toen hij koko kocht maar gedane zaken nemen nou eenmaal geen keer..

Je kunt er nu in iedergeval je voordeel mee doen voor in de verdere toekomst.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:15

2 stokken zitten laag en 2 hoog, ze zit het liefst op de hoogste stokken boven ons uit, en natuurlijk graag boven op de kooi.
Geloof ook dat je echt een punt hebt, ik merk ook met haar pakken dat als ik haar aankijk ze narrig word en wegloopt, loop ik een beetje nonchalant naar haar toe zonder haar aan te kijken en dan me hand uitstrek, dan knabbelt ze wel aan mijn vinger maar gaat vervolgens zonder morren op mijn hand zitten.

Ze knabbelt nu aan mijn oor en probeert mijn oorbel uit te trekken hihi.
Voorheen had ik een piercing onder mijn lip en die probeerde ze er ook altijd uit te trekken, was wel grappig helemaal gericht op die piercing, nou het stopt met regen dus we gaan even wandelen op mijn arm dus deze keer.
Is ook op advies van de dierenarts gewoon iedere dag naar buiten ook als het fris is, vindt ze heerlijk trouwens.
Kan haar ook gewoon op de grond zetten buiten dan hobbelt ze achter me aan

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:31

Ja het werkt echt.. Ik heb het aan den lijve ondervonden. een te directe benadering vormt een bedreiging voor ze... Daar komt bij dat als je zo nonchelant heen en weer loopt je ook hun aandacht hebt getrokken. ze zijn erg nieuwschierig aangelegd over het algemeen...

Naar buiten gaan, al ist maar een kwartiertje is goed voor ze idd... de frisse lucht is goed en het daglicht zorgt voor de nodige vitamientjes Haha!

Veel plezier he Haha! Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:19

Pallatin schreef:
kokt hij dan?? geeft ie voer op? klinkt een beetje als partnergedrag..

ja geloof dat hij dan eten naar boven haalt , dan dieuw ik hem weg , maar hij doet het daarna weer ... hoe moet ik er op reageren dan ?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:22

partner gedrag is niet echt gewenst, ze kunnen dr nogal gefrustreerd van raken. Probeer het dus te negeren en anders je birdie even af te leiden, loop even met m naar de keuken of naar het raam oid, of pak er een speeltje bij....Probeer een beetje afstand te houden tussen jou en je vogel... Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:05

probeer trouwens om niet over zijn gehele lichaam te aaien. Hou het bij zijn hoofd... de achterkant/bovenkant van een vogel is meestal alleen voor zn partner bedoeld... Haha!

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:47

Haj!!
Wij hebben een jonge rose kaketoe in de winkel!!
Ze is 12 weken!! Ze is echt super aanhankelijk en stapt eindelijk op je hand, ben ik 2 weken mee bezig geweest....
ze geeft ook telkens haar eten aan ons, wat bedoeld ze daar mee!?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 08:40

@ Ilsuuuh: Zie de bovenstaande berichten.. Dat is een vorm/teken van partnergedrag.... Iets wat eigenlijk niet gewenst is.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 08:17

Smogus mensen..

Zijn er hier ook mensen waarvan de vogel vreselijk ruikt??
CoCo is in de rui en hij stinkt echt erg! IS daar wat tegen te doen??? "Mest" in de kooi word iedere dag weg gehaald en een keer in de week krijgt ie een schone kooi! Maar zelf blijft ie stinken.. Bah bah..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:43

een lekkere douche aanbieden ??
Soms vinden vogels dat heerlijk, maar moet die natuurlijk wel de kans krijgen om op te drogen Pling
En anders zou ik het niet weten.. Mijn vogels ruik ik niet die zitten namelijk buiten Ach gut

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:01

Ja douchen vind ie heerlijk. We doen dat meestal buiten hoewel CoCo het leuker vind binnen haha maar dan is alles drijfwater nat..

Ik neem hem ook wel eens mee onder de douche boven. Dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan. maar ook dat haald de geur niet echt weg....

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:33

sommige vogels ruiken sterker dan anderen, maar je vogel mag elke dag mee onder de douche...en verders heb je er maar mee te leren leven...hihihi Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 14:40

haha ja idd..

Maar hij ruikt niet altijd even sterk. heb hem nu 7 jaar en het valt mij op dat hij meer ruikt als hij in de rui is....

Heb hem net mee genomen onder de douche en hij zit nu heeeel zielig te zijn op zn kooi hahaha....

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:33

Is die van jullie trouwens ook wel eens chagrijnig??

Hier is dat echt heel goed te zien.. Alles wat op zn pad komt word grondig tussen zijn snavel genomen en word niet eerder los gelaten dan wanneer het stuk is..

Zo ook met vingers......... Ik weet inmiddels wel wanneer ie in zo'n bui is en dat duurt meestal ook een dag of drie...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:32

De mijne is niet echt chag, maar is wel eens agressief als ik bijvoorbeeld aan haar etensbakjes kom...soort van territoriale neiging denk ik... Haha!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:35

Meld zich Haha! Sinds vanmiddag hebben we een nieuwe aanwinst, een Jardine papegaai.
Hij is een jaartje oud en ook al best tam. Uit de kooi vindt ie geweldig, alleen het eruit halen is wat minder Clown
meet bo: Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:34

He wat leuk, een jardine!!! Lijken me geweldige dieren, wil er ook graag ooit een!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:52

Jaa ben helemaal blij met hem Haha! Is ook al redelijk gewend, zat net wat te brabbelen, kusje kan die al zeggen Clown. Ook fluiten doet ie goed na, hij kan al best veel deuntjes Cool

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:59

hee welkom hier Haha!
En wat een poepie Haha! Haha!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:03

hehe dankje Lachen
Had ff een vraagje, weten jullie wat het betekend als ie met z'n staart heen en weer 'zwaait'', z'n vleugels wat af laat hangen (langs z'n lijf af) en wat zit te piepen/fluiten? Was ie net aan t doen en vroeg me toch af wat t was. En hoe moet ik hem straffen als ie dat doet als hij op mijn hand of schouder zit?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:02

Ook dit is partnergedrag en dat moet je negeren. Ga even iets anders doen, leid je vogel af...Of loop even de kamer uit. Straffen heeft geen zin Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 14:35

Nou CoCo is inmiddels weer wat minder chagie dan voor het weekend.. Haha!

Hij is nu alleen een beetje de baas aan het spelen over mij. Das dan wel weer jammer want het ging zo goed tussen hem en mijn vriend Haha!

Voor mn gevoel kunnen we nu weer van voor af aan beginnen.. Misschien werkt het als hij smorgens zijn eten geeft?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:17

Hij is gisteren mee geweest onder de douche. Voor de twee keer deze week..

Een praatjes dat ie had... vooral: ZOOOOO, en SCHOOOOOOOON hahahaha als ik maar ophield met hem nat spetteren.... Hij heeft nu ook zich zelf gevonden in de spiegel!! Hoezo ijdel ?? Schijnheilig

Nog meer mensen die hun vogel wel eens mee onder de douche nemen?? Haha! Haha!
vd week eens foto's maken

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:51

Ja hoor, ik neem de mijne vrijwel elke dag mee...vindt ze heerlijk!!! Pling