Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:53

pinuts schreef:
waarom zou mijn verhaal een leugen zijn en jouwn verhalen niet? Jammer hoor...dat het zo moet. Laten we allemaal bewijs gaan leveren:S

Omdat jouw verhaal streng verboden is op een slachterij. Gebeurt ook niet uit de naam van de slachterij (àls het al echt gebeurd is wat ik zeer betwijfel). Zo komt het wèl over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:55

pinuts schreef:
ik geloof eerder een vriend die er dagelijks werkt, dan iemand op bokt die ik amper ken.. maar dat ben ik.Lachen

zou je niet zelf willen gaan kijken dan? dan kan je jezelf geloven, ipv een vriend..

pinuts

ok, als ik behoefte heb zal ik het zeker zelf uitzoeken(kijken). Hier op bokt word ik niet wijzer en zelf voor leugenaar uitgemaakt. Daar heb ik geen zin in:) Dit topic kan mij geen vastigheid geven.. En zal ik net als runningkawa eens gaan stofzuigen:) succes met het maken van jullie keuzes in vlees etc!

Ninx

runningkawa schreef:
geloof de mensen maar die er (dagelijks) in werken zoals crossmonster, slimmerik en rianneke. (en enkele andere, ben niet zo goed in namen)
Niet sites die hun gewin moeten halen.... zoals pvdd, die wil stemmen....

Mag ik wat vragen RK? Waarom zou iemand, met best een beetje verstand, een partij opzetten met een programma dat van voor naar achter vol staat met leugens?
Waarom zouden zij zich inzetten voor doelen waar helemaal geen reet van klopt?
Wat is de logica daarvan?
Waarom zouden mensen dat doen, zou dit uberhaupt doorgang kunnen vinden, en zouden mensen zich er dan bij aansluiten (ook mensen met een redelijk werkend brein)?

Dat is zoiets als een partij opzetten voor 'mishandelde Smarties'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

Hmmm, als je alleen al kijkt hoe ze op de veemarkt met koeien e.d. omgaan, dan word ik al kotsmisselijk. Misselijk
Dat wereldje is niet de mijne . Ik sta met mijn paard op een soort van boerderij en daar zie ik ook nare dingen. Heb nog nachtmerries als ik denk aan het oorlabelen van de lammetjes, die binnenkort naar de slacht mogen Verdrietig . Omdat een stel mafkezen zonnodig lamsvlees wil eten.

Moet ik dan denken dat het er in die industrie beter aan toe gaat? Heb me destijds prima verdiept door documentaires (ben een echte docufreak), filmpjes en informatie over de bio-industrie. Heb er begin jaren 90 nog een prachtig werkstuk van gemaakt voor school, wat behoorlijk indruk maakte op mijn klasgenoten (heb er een presentatie van moeten maken). Allemaal zelf verzonnen, zeker?
Yeah, right? Kippen die allemaal aan de machine hangen en onthoofd worden. Heel diervriendelijk, ja hoor. Gestoord

Wil je per se vlees, zorg dan dat je kiest voor een eerlijk stuk vlees (biologisch bijvoorbeeld). Wees je bewust van het dierenleed en diverse andere zaken (milieu aspect e.d.).

Ben blij dat ik die troep zelf niet eet. Ik zie liever een dier in levende lijve, dan al die stinkende lijken.

Ben blij dat er anti sites zijn!!! Mensen zijn vaak zo onwetend en onbewust bezig. Juist hierdoor verandert er een hoop, prima toch? In andere landen mag dat van mij ook gebeuren. Die veranderingen gaan mij niet snel genoeg, ook in dat logge NL niet!!!! Slapen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

dees_daan schreef:
pinuts schreef:
waarom zou mijn verhaal een leugen zijn en jouwn verhalen niet? Jammer hoor...dat het zo moet. Laten we allemaal bewijs gaan leveren:S

ga eens kijken in een kippenslachterij zou ik zeggen.. je kan zeggen dat we niet weten hoe het gaat, omdat we niet overal zijn geweest, maar de regels zijn wel overal hetzelfde voor de kippenslachterijen..

De regels zijn ook dat je maximaal 120 km pu mag rijden op de snelweg, maar hoeveel mensen houden zich daaraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:58

Ninx schreef:
runningkawa schreef:
geloof de mensen maar die er (dagelijks) in werken zoals crossmonster, slimmerik en rianneke. (en enkele andere, ben niet zo goed in namen)

Mag ik wat vragen RK? Waarom zou iemand, met best een beetje verstand, een partij opzetten met een programma dat van voor naar achter vol staat met leugens?
Waarom zouden zij zich inzetten voor doelen waar helemaal geen reet van klopt?
Wat is de logica daarvan?
Waarom zouden mensen dat doen, zou dit uberhaupt doorgang kunnen vinden, en zouden mensen zich er dan bij aansluiten (ook mensen met een redelijk werkend brein)?

Dat is zoiets als een partij opzetten voor 'mishandelde Smarties'.

om zieltjes te winnen.. als je alles verteld zoals het is (in NL) dan is het niet zielig genoeg, en worden mensen geen lid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:59

Ninx schreef:
dees_daan schreef:

ga eens kijken in een kippenslachterij zou ik zeggen.. je kan zeggen dat we niet weten hoe het gaat, omdat we niet overal zijn geweest, maar de regels zijn wel overal hetzelfde voor de kippenslachterijen..

De regels zijn ook dat je maximaal 120 km pu mag rijden op de snelweg, maar hoeveel mensen houden zich daaraan?

in de slachterijen word heel streng gecontroleerd, en zoals ik al zei, een kip met blauwe plekken kan weg.. dus ook weg omzet.. en de boetes zijn ook niet mis.. er moet doorgewerkt worden, en er is geen tijd voor grappen.

Twiggy2008

runningkawa schreef:

RK, die mensen die er in werken, die halen hun gewin er toch veel meer uit????
Ik heb ook ooit mensen gekend, die dit werk ooit tijdelijk gedaan hebben en toch echt andere dingen zeggen......

Groen Links heeft ook altijd een punt gehad voor dierenwelzijn e.d. Knipoog
Ben blij dat er partijen zijn, die zich daarmee bezig houden. Kun je van een VVD niet zeggen. Die denken alleen maar aan zakken vullen. Clown

Anoniem

@pinuts ga idd maar eens zelf kijken Lachen
Dat heb ik betreft de nertsen ook gedaan ( en wel wat vaker dan 1x en op verschillende bedrijven en ook andere bedrijfstakken, maar het meeste bij nertsen)
En daarom heb ik nu een eerlijk beeld hoe het daar aan toe gaat.
En als ik daar dingen zou zien waardoor de dieren bijv ijn zouden lijden zo ik heel boos worden.
Maar dat is niet nodig.
Ja ze zitten in een kooitje, das waar (zoals zoveel hobbie konijnen)
En ze gaan uiteindelijk dood voor de vacht.
Daar kun je tegen zijn, maar ze worden goed behandeld, niet mishandeld en humaan gedood.
Hoe mensen daar tegen kunnen zijn begrijp ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:01

@Nadya
welk gewin halen die eruit als het vlees afgekeurd wordt of als ze de regels aan de laars lappen ze boetes kunnen krijgen of zelfs sluiten? Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:02

Tja, ik ben tegen bontgebruik, zeker in ons land. Allemaal decadente onzin. Knipoog

Konijnen horen ook niet in een hokkie. Ik heb er zelf twee (weliswaar in een joekel van een hok), die er meerdere keren per dag uit mogen. Mogen die nertsen er elke dag uit? Hoe lang zitten ze zo opgesloten voor ze geslacht worden?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:02

dees_daan schreef:
om zieltjes te winnen.. als je alles verteld zoals het is (in NL) dan is het niet zielig genoeg, en worden mensen geen lid..

Okay, maar waarom? Want als alle dieren het goed hebben, alles keurig gedaan wordt, dieren blij hun einde tegemoet treden en er nooit misstanden zijn, waarom bestaat deze partij dan? Waarom bestaan er dan welzijnsorganisaties?
Waarom?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:03

runningkawa schreef:
@Nadya
welk gewin halen die eruit als het vlees afgekeurd wordt of als ze de regels aan de laars lappen ze boetes kunnen krijgen of zelfs sluiten? Lachen

Wel eens gehoord vd vleesmaffia? Ook genoeg in het nieuws geweest.
Alles dat gekeurd wordt is niet altijd in orde... en daar wordt onderhands soms grof geld in verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:04

Ninx schreef:
dees_daan schreef:

Okay, maar waarom? Want als alle dieren het goed hebben, alles keurig gedaan wordt, dieren blij hun einde tegemoet treden en er nooit misstanden zijn, waarom bestaat deze partij dan? Waarom bestaan er dan welzijnsorganisaties?
Waarom?

omdat ze ook hun geld moeten verdienen? tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar dat komt vooral doordat er filmpjes getoond worden uit het buitenland, en ze mensen laten geloven dat dit in NL is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:05

Laatst in de metro, omgekantelde vrachtwagen met slachtbiggen... heeft iemand onthouden HOEVEEL biggen er in die kleine wagen zaten? zegt al genoeg...

Anoniem

Nadya schreef:
Tja, ik ben tegen bontgebruik, zeker in ons land. Allemaal decadente onzin. Knipoog

Konijnen horen ook niet in een hokkie. Ik heb er zelf twee (weliswaar in een joekel van een hok), die er meerdere keren per dag uit mogen. Mogen die nertsen er elke dag uit? Hoe lang zitten ze zo opgesloten voor ze geslacht worden?

Ik draag om die reden ook geen bont,niet eens een piep klein randje.

Jouw konijnen hebben het vast goed, daar twijfel ik geen seconde aan Lachen
Maar jij weet ook vast wel dat bij veel mensen dat anders is.
In het begin is het konijn leuk...later wordt er door de kids gevochten wie nu het hok weer uit moet doen en zit men weer achter de x-box... konijn is niet meer leuk... krijgt geen aandacht meer (om misschien zelfs wel te dumpen nu met vakantie)

Twiggy2008

runningkawa schreef:
@Nadya

De regeltjes in NL gaan mij nog lang niet ver genoeg. Knipoog
Ik ben niet voor massaal beesten houden en ook niet voor massaal slachten. Ik ben voor een vega wereld. Dat weet je toch? Haha!

Als ik soms zie wat er in de schappen ligt aan vlees, dan zou ik die regeltjes ook niet vertrouwen hier. Maar ja, de mensen blijven het kopen en eten en nu en dan komt er gelukkig wat aan het licht. De vleesmaffia, tja, aan mij zijn ze niet besteed. Ik geef geen cent uit aan die troep.

Nogmaals, ik zie liever een levend dier dan een dood dier. Kan al niet eens begrijpen dat je daar in wilt werken. Sorry als ik op lange tenen ga staan, maar zo denk ik er over. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:06

runningkawa schreef:
@pinuts ga idd maar eens zelf kijken Lachen
Dat heb ik betreft de nertsen ook gedaan ( en wel wat vaker dan 1x en op verschillende bedrijven en ook andere bedrijfstakken, maar het meeste bij nertsen)
En daarom heb ik nu een eerlijk beeld hoe het daar aan toe gaat.
En als ik daar dingen zou zien waardoor de dieren bijv ijn zouden lijden zo ik heel boos worden.
Maar dat is niet nodig.
Ja ze zitten in een kooitje, das waar (zoals zoveel hobbie konijnen)
En ze gaan uiteindelijk dood voor de vacht.
Daar kun je tegen zijn, maar ze worden goed behandeld, niet mishandeld en humaan gedood.
Hoe mensen daar tegen kunnen zijn begrijp ik niet.

hoe doden ze die beesten eigenlijk? met een kogeltje ofzo?
(gewoon benieuwd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:07

Ik kan niet snappen dat mensen werken met babies Lachen
Bleh stink luirers en blerende krijserds Haha!
Ieder zijn vak nadya Lachen

Maar je gaat geen wer doen omdat je er een hekel aan hebt, om er niet je beste beentje voor te zetten Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:08

WildWings schreef:
Laatst in de metro, omgekantelde vrachtwagen met slachtbiggen... heeft iemand onthouden HOEVEEL biggen er in die kleine wagen zaten? zegt al genoeg...

Als er minder biggen in een vrachtwagen zitten, gaan ze aan het vechten. Zitten ze behoorlijk tegen elkaar aan, dan zijn ze als de deur dicht gaat rustig, gaan liggen en het is goed.

Doe mij maar dan zo'n volle vrachtwagen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:09

Was de hele discussie maar zo lekker zwart-wit als hier op Bokt Knipoog
Slachterijen ken ik niet echt. Ik heb ooit mijn paard er naartoe gebracht en dat ging heel netjes en snel.
Vorige week nog op een varkensboerderij geweest. Een oordeel wil ik er niet over hebben. De boer en boerin zijn kennissen en het zijn hele aardige en hartelijke mensen. Maar, ik werd een beetje koud van hoe de varkens er aan toe zijn.
Het hele bedrijf is ontzettend netjes en schoon. De varkens zagen er gezond uit (voor zover ik dat met mijn lekenoog kan beoordelen). Alleen, mijn hemel, wat een leven hebben die dieren. Zeugen in hokken waarbij ze kunnen staan en liggen, meer keus was er niet. En als de biggen gespeend zijn, gaan ze in een ander hok van hetzelfde formaat om gedekt te worden en na verloop van weken/maanden weer in het biggengedeelte te verhuizen. Nooit eens een stap kunnen zetten, je hele leven in een superklein hok, ik werd er echt droevig van.
De biggen zitten wel in groepshokken. Voldoende ruimte, alleen....hun hele leven in het donker. De lampen zijn altijd uit "voor de rust".
Toch ben ik ervan overtuigd dat zowel de boer als de boerin om hun dieren geven en zorg besteden aan hen. En dat geeft voor mij het dilemma. Deze varkenshouders zijn geen kampbeulen (waren ze maar verschrikkelijk, dan zou het leven eenvoudiger zijn) maar je zal maar als varken geboren worden, watvoor leven heb je dan bij hen?
En dus, eten wij hier thuis alleen nog maar biologisch vlees. Ook niet ideaal, ik weet het, en peperduur. Maar ja, dan heb ik ten minste het gevoel dat ik er toch wat probeer aan te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:10

Hoe ze die doden heeft al in dit topic gestaan en vele andere.

Ze worden in een grote kist gelegd met gas, voorheen narcose gas, zelfde merk als in het ziekenhuis, nu met een ander gas, zelfde werking.
Dat gas zit er al in en op het moment dat de nerts in die kist gaat ademt hij dat gas in.
Bij de eerste teug is hij al bewusteloos (net als een diertje dat geopereerd gaat worden)
Bij de 2e keer ademen in coma en bij de 3e keer ademen dood.
Dit omdat hij natuurlijk een overdosis krijgt.

Nersten worden verder nooit vervoerd, dus waar ze geboren worden worden ze ook ingeslapen.
Dit is overal in NL zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:11

Nadya schreef:
runningkawa schreef:
@Nadya

De regeltjes in NL gaan mij nog lang niet ver genoeg. Knipoog
Ik ben niet voor massaal beesten houden en ook niet voor massaal slachten. Ik ben voor een vega wereld. Dat weet je toch? Haha!

Als ik soms zie wat er in de schappen ligt aan vlees, dan zou ik die regeltjes ook niet vertrouwen hier. Maar ja, de mensen blijven het kopen en eten en nu en dan komt er gelukkig wat aan het licht. De vleesmaffia, tja, aan mij zijn ze niet besteed. Ik geef geen cent uit aan die troep.

Nogmaals, ik zie liever een levend dier dan een dood dier. Kan al niet eens begrijpen dat je daar in wilt werken. Sorry als ik op lange tenen ga staan, maar zo denk ik er over. Knipoog

omdat ik ook mijn geld wil verdienen? en aan 2 uurtjes in de week heb je niets.. ik heb mijn pony er van kunnen kopen, is het dubbel en dwars waard geweest, maar zoals ik al eerder zei, wil ik er niet weer werken, omdat het fysiek te zwaar is voor me..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:12

RK, ben helemaal met je eens dat veel konijnen een rotleven beschoren zijn. Zeker bij de gemiddelde particulier Verdrietig . Kan daar ook helemaal niet tegen..... Ik zit nu te overwegen wat te zeggen over de konijnen bij een vriendin van me, die ik twee weken heb moeten verzorgen. Echt vreselijk om te zien hoe klein behuisd ze zijn en er nooit uitkomen. Ik snap ook niet waarom mensen zo dieren willen houden..... Vrees dat het een zeer gevoelig onderwerp is, maar ik ben elke vakantie de l.ul en ik kan er niet tegen!!!! Boos!

Jongens, kijk eens op de markt hoe ze met dat vee omgaan! Hoe ze alles op elkaar proppen!! Ik heb docu's gezien, gewoon gemaakt hier in Holland, hoor. Ik kon dan tenminste nog de tv uitzetten Clown . Ik geloof dat ik de bio-industrie niet trek om nu eens te gaan kijken, ben er te gevoelig voor. Als iemand een plek bij mij in de buurt weet, wil ik het eventueel nog wel overwegen, maar ik ga niet alleen.....

Jasper, dat is ook wat ik ervan gezien heb ooit, vroeger..... En zo zag je dat ook in al die docu's. Ben niet voor niets overtuigd vega geworden en nog geen dag spijt van.