word ik oma?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: word ik oma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:53

Wat een scheetjes Lovers

En wat een triest nieuws, mar je hebt gedaan wat je kon.... zo'n kleintje is nog zo kwetsbaar, en als ze zo jong zijn, is er echt bijna niks wat je kunt doen Verdrietig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 23:03

Nee misschien als ze geen waterhoofdje had gehad, dat ik dan had gezegd van komop, schouders eronder. Maar mijn DA's raadden me dat keihard af, omdat ze als volwassen poes zo vaak ziek zou zijn. Dat vind ik gewoon niet poeswaardig, een poes moet lekker kunnen ravotten en hannesen, en niet preventief op de antibiotica gezet worden. En met dat waterhoofdje was het helemaal lastig geweest.

Nu Mon Petit Soleil weg is, is er wel meer rust in huis. Er is gewoon een zorg minder, we kunnen lekker met de baby'tjes kroelen, en horen hoe Elvis tegen ze aan knort, echt schattig om te horen. Na het eten hebben we ruim een kwartier bij de doos gezeten, want 1 van de kleintjes lag in de lucht te sabbelen, heerlijk in dromenland. Elvis komt ons ook regelmatig halen om te laten zien wat een knappe baby's ze heeft, en pas als we ze uitgebreid hebben bewonderd kunnen we gaan. Ze eet en drinkt uit onze hand, omdat ze de baby's niet alleen wilt laten, ook al staan haar spulletjes naast de doos.

Morgen ga ik een mooi plantje voor Soleil kopen, het is misschien wat mutserig, maar ik ben nou eenmaal een beetje emotioneel in dat soort dingetjes.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:16

wat een geweldige kat heb je, en een goede band met haar dat ze je komt halen Clown

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:24

aggossie je hebt wel gedaan wat je kon. als ze nu nog zou leven had ik gezegt ik kom haar halen wij hebben thuis veel ervaring met zulke beestjes maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.
heel erg veel sterkte.en het was toch een mooi klein beestje
groetjes nikita

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 23:31

Elvis is ook echt het prinsesje hier in huis.. Ik was echt in luv vanaf het moment dat ik haar zag... Ze is een kindje van de stalpoes, en ik had al laten weten dat ik er eentje wilde, en vanaf haar geboorte is het mijn lieverdje... Helaas is haar moeder tot op de dag van vandaag niet geholpen, en heeft ze het ene nestje na het andere, en zodra die poes zwanger is, verlaat de moeder het nest. Elvis was dus 5 weken dat ze bij mij kwam, ik heb haar toen nog deels met de fles gevoerd.

Toen Bowie kwam werd ze op slag een andere poes. Heel gemeen tegen ons en heel schuw, maar heel aanhankelijk naar Bow. Met 6 maanden werd Bowie groter dan Elvis (kun je nagaan hoe klein ze is!) en werd het wat onrustig tussen die 2, ik d8 dat het met rangorde te maken had, maar Elvis terroriseerde Bowie echt, en Bowie begon plasjes te doen, en na een half jaar heb ik Bowie bij mijn ouders gezet, waar ze het nu heerlijk naar haar zin heeft met hun 2 andere katten. En Elvis is weer gewoon Elvisje, nu wel wat knuffeliger door de hormoontjes, maar niet meer vals.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 23:32

nikita_benno schreef:
aggossie je hebt wel gedaan wat je kon. als ze nu nog zou leven had ik gezegt ik kom haar halen wij hebben thuis veel ervaring met zulke beestjes maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.
groetjes nikita

Nikita, als er een kans was geweest dat ze een blije poes was geworden had ik het zelf wel geprobeerd, heus. Maar zo zwak, en zo gehandicapt... Ze was gewoon kansloos

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:34

MarcoBorsato schreef:
nikita_benno schreef:
groetjes nikita

Nikita, als er een kans was geweest dat ze een blije poes was geworden had ik het zelf wel geprobeerd, heus. Maar zo zwak, en zo gehandicapt... Ze was gewoon kansloos

vind het wel heel erg voor jullie en het kleine katje. en ik geloof ook echt wel dat je er moeite voor had gedaan anders had je het nu ook niet gedaan. maar soms is het niet anders

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 23:37

Gelukkig ligt ze in de voortuin bij mijn ouders... Gone but not forgotten zullen we maar zeggen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 13:33

Ik weet niet of er nog mensen zijn die het interessant vinden, maar even een kleine update van de 3 baby'tjes. Het is vandaag dag 6, en ze wegen nu 184, 157 en 152 gram. Dat ze geboren werden wogen ze 92, 82 en 85 gram.

De 2 mannetjes delen nog steeds een tepel, alleen als het echt moet nemen ze een ander in de mond. Het poesje ligt graag tussen mama's voorpoten aan de extra tepel te zuigen wat er echt schattig uitziet!

Afbeelding

Het hele nestje bij elkaar, je ziet al dat het poesje wat typisch ligt, de mannetjes liggen steeds bij elkaar

Afbeelding

De 2 mannetjes, ze zoeken elkaar voortdurend op, ze slapen en stoeien samen heel veel

Afbeelding

Het poesje, het is een echt meisje, ze piept als haar broertjes boven op haar liggen, ze ligt het liefst de hele dag bij mama.

Nog even een kleine vraag: Dat de poesjes heel klein waren nam Elvis hun kopjes in haar bek om te verslepen (2 keer gebeurt) maar als we er nu eentje uithalen, en ze wilt 'm pakken probeert ze hem weer met haar bek te pakken, wat niet meer gaat. Waarom pakt ze de poesjes niet in hun nekvel?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:41

leuk hoor dat het goed gaat! zijn lekker gegroeid ook! super!

Mamma is gewoon wat onhandig met dr kids, ze snapt het nekvel principe nog niet helemaal Lachen niks om je zorgen over te maken maar soms zijn ze gewoon lomp. Mijn Mylah pakte ze ook overal waar ze ze maar toevallig beet kon pakken, als ze erg piepen laat ze toch weer los.

Niet te veel onrust in huis halen door steeds visite te laten kijken bijv en zorgen dat elvis zich op dr gemak voelt en dan komt dat wel goed, dan heeft ze minder sleepneigingen. Kan ook zijn dat ze graag bij jou wil zijn en dan met dr kids wil slepen. Het is haar eerste nest en dan zijn ze vaak wat extra beschermend en weten ook nog niet helemaal hoe alles precies 'hoort'.

lekker genieten van de wurmpjes en ze worden nog veel leuker straks!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 13:52

Nee ze heeft 2 keer gesleept omdat ze normaal gesproken bij ons voor de deur slaapt, en blijkbaar miste ze dat, en wilde ze de boel verhuizen... Nu slaapt ze met de kamerdeur dicht, al waren we het gister vergeten en stond ze om 7 uur klaar vanmorgen, gelukkig zonder kitten. We hebben alleen gister even bezoek gehad, verder wil ik pas visite als de oogjes open zijn. Maar ze doet het echt goed voor een eerste moeder, idd nog wel lomp en onhandig, ze ploft soms neer bovenop een kitten, maar gelukkig herstelt ze snel.

Moet ik trouwens ook een andere doos maken? Ik heb expres eentje met hoge randen, maar ze gaan straks brokjes eten en dan kunnen ze er niet in of uit. Of moet ik de brokjes in de doos zetten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:01

zolang je maar geen bananendoos of andere fruitdoos gebruikt, want die zijn vaak bespoten met insecticiden en dat is giftig! tv doos of andere grote doos is prima.

hoge randen zijn nu nog niet erg, ze gaan ongeveer met 3 weken brokjes eten en tot die tijd schuifelen ze beetje in de doos rond, pak een grote doos en knip gewoon de randen wat korter zodat Elvis er makkelijk in en uit kan maar de kittens nog niet.

Straks als ze aan de wandel gaan kun je een deurtje uit de doos knippen zodat de kleintjes er ook uit kunnen. Je kan een bakje met water en brokjes in de doos zetten in een hoekje, maar kittens maken er wel een smeerboel van dus zorg dat ze niet omvallen en er makkelijk bij kunnen, waterbak ook niet te diep/groot ivm verdrinken. En uiteraard kittenbrokjes want anders zijn ze te groot Lachen niet te grote hoeveelheid en beetje natmaken is ook makkelijker voor ze. Vergeet niet een kattenbakje met lage instap dicht bij het nest te zetten zodra ze brokjes gaan eten.

Ik weet niet hoe je woonsituatie is maar de eerste tijd is het niet handig als je de kleintjes steeds onder de bank of kast vandaan moet halen dus zorg dat ze veilig de omgeving kunnen gaan onderzoeken. Alle draden en snoeren uit de weg halen zodat ze zich niet kunnen ophangen, giftige planten uit de weg, en genieten maar!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:04

planten hebben we niet, althans, niet op kittenhoogte en die snoeren is wel slim, had ik nog niet aan gedacht... Oh god... Mijn huis is niet kittenproof...

Ik heb al kittenbrokjes, (ik vind het zo leuk om dat af te rekeken, dat mensen dan weten dat jij een skeetig pluizenbolletje hebt Haha!) en die week ik in kittenmelk wat nog over is van Soleil.. of is water beter?

Die kittenmelk is trouwens erg lekker, heel zoet. Beetje slagroomachtig Vingers aflikken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:13

Misschien zo'n chipsdoos, daar zitten al van die kartelrandjes in, en dan kun je er zo een zijkant uitdrukken. Zo'n doos gebruik ik altijd voor mijn cavia en konijn, als ze een schoon hok moeten en het is buiten te koud voor het gras, dan zet ik ze in die doos, met een beetje zaagsel zodat ze daar hun behoefte netjes doen, ipv midden in de huiskamer. Erg handig!

De Kittens zouden daar niet overheen moeten kunnen klimmen, want mijn cavia doet al moeite om er over heen te moeten springen met aanloopje. Is misschien ong. 10-15 cm hoog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:17

oke thnx Jennx Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:20

Arme Soleil... ik lees nu pas bij, ik vreesde gelijk al voor een open gehemelte... *schisis*
Wat jammer joh... maar dat kan gebeuren... Troost je met de gedachte dat dit diertje nooit een kans had... en nu niet heeft geleden.

Gefeliciteerd met de drie gezonde hummels, wat een snoepies!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:27

nu nog niet die kittenbrokjes klaarzetten hoor, veel te vroeg, of Elvis moet ze opeten Lachen
je zou ze kunnen weken straks in de kittenmelk maar dat wordt snel zuur in de warmte als het even staat, dan nog beter in water.
Chipsdoos ook prima, maar tv doos meer ruimte om te ravotten en oefenen met lopen Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:31

Dankjewel Haha!

Wat fijn dat iedereen hier zo mee heeft geleefd met Soleil! Ik heb een plantje voor op het grafje:

http://www.waltersgardens.com/image/lib ... DETA-1172.

cissy: Neeeee de brokjes krijgt Elvis, de kleintjes nog niet hoor haha. Met 3 weken staat op mijn briefje...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:42

Wat sneu van het kleintje zeg maar zo te lezen heb je alles gedaan wat je kon. Grafje ziet er mooi uit, link van het plantje kan ik alleen niet openen.

De kittens worden echt al groot...pff zou er ook stiekem wel nog eentje willen maar dan worden mn ouders boos Nagelbijten / Gniffelen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:44

platycodon astra heet het plantje, met lichtroze bloemen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:35

Oh! Dat plantje is best mooi hoor Lieveli! Echt een leuke uitgezocht voor het kleintje..

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:30

Ik kan de link ook niet openen!
Geweldig dat het zo goed gaat met de 3 jonkies!
En helemaal mooi dat Elvis er zo goed voor zorgt! Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:33

Met drie weken al brokjes eten..mijne deden dat met zes weken pas. Met drie weken beginnen ze zo heel voorzichtigjes wat rond te schuifelen; maar het zou mij echt verbazen als ze dan al aan de brokjes beginnen Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 23:47

Teigetje schreef:
Met drie weken al brokjes eten..mijne deden dat met zes weken pas. Met drie weken beginnen ze zo heel voorzichtigjes wat rond te schuifelen; maar het zou mij echt verbazen als ze dan al aan de brokjes beginnen Knipoog

Ja maar mijn kittens zijn al heel slim en heel sterk Tong uitsteken

Nee oke, op mijn briefje staat brokjes weken in melk met 3 weken... Maar dan wacht ik daar nog wel mee... Vooralsnog liggen ze lekker te sabbelen... De ene tepel die de 2 broertjes delen is echt uitgerekt. Arme Elvis...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:45

je moet het ze wel gaan aanbieden vanaf 3 weken, sommige zijn daar erg vroeg mee en het ontlast de moeder qua zogen, je kan dan ook proberen met pap te beginnen met een beetje hills AD erdoor op een bordje, ook erg mjammie, let wel op dat ze vaak met hun pootjes door het bordje gaan glijden en dan alles onder de pap zit Lachen