Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kips

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:18

ik heb dieverzorging gedaan maar de spinnen gaan er bij mij aan.. waarom ik ze eng vind geen idee ze doen eigenlijk geen vlieg kwaad.. nouja de vlieg wel haha Tong uitsteken

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:24

ik vind ze niet eng .
maar als ik zon kruipend zwart soms harig geval voorbij zien komen staan mijn haren rechtop op mijn hoofd Bloos .

en wat ik er dan mee doe tja dat hangt af van de grote het aantal haren en hoeveel haren er inmiddels rechtop mijn hoofd staan. en als nr 1 buiten is of helaas door tragish ongeluk met mijn schoen ( wat overigens nog meer haren rechtop mijn hoofd zet omdat ze dan ook nog eens moeten kraken Lips are sealed ) dan ga ik op zoek naar nr 2 want die rondkruipende mormels zijn helaas nooit alleen .
ga ook niet slapen tot ik hem heb .
En ook nr 2 ondergaat hetzelfde tragische ongeval of nar buiten.

griezelige kruipende mormels als ik het hier al neerzet staan mijn haren al overeind .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:35

kips, ik ook zo ben ik ook in contact gekomen met vogelspinnen.
alleen die tanden!! Vork (van een vogelspin dan he? zo'n kleine doet niks.)
ik moest voor een cijfer een vogelspin over tafel laten wandelen en m stoppen door een hand voor m te zetten.
voorzichtig zijn pootjes aan te tikken en m zo in een bakje frummelen.
om op mijn hand laten lopen.
en oppaken bij zn poten en zn giftanden bekijken dat laatste vond ik wel vreemd, ik moest als laatste van de 9 en die spin had het wel gehad! Haha!
uiteindelijk had ik een 9,6! Haha!
ze lijken eng, maar ze hebben fluweelzachte aan de onderkant! Ja
moet je eens heeel licht met je vingers op je handen tikken, zeg maar als een spin. zo voelt het.
ik dacht, het mag dus zo gevaarlijk zal t wel niet wezen... anders mag het niet verstand op 0 en gaan met die banaan. Koe

iook slangen hanteren groot/klein ook zo'n dikke python.. dan laten ze m over de grond kruipen tussen tafels op zijn kant, dus van achter benaderen en m dan achter zijn kop pakken en dan optillen vond ie niet leuk, hij was ook niet erg tam.
enne gekko's en.... baardagamen(bekje open doen o.a.)
en een een of andere knoerthard bijtende varaan.
en nog meer reptielen, ook geslacht bepalen van alle dieren enzo.
dat was een afsluitende les voor het examen. (vmbo.) erg leuk!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:37

Als ze echt heel klein zijn mep ik ze zelf dood en anders moet iemand anders dat doen. Haha! Sorry maar echt geen fan van die beesten. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 23:40

moonfish13 schreef:
(van een vogelspin dan he? zo'n kleine doet niks.)

Niet? Mag je mij vertellen waarom een vriendin van mij zo'n eng grote spin aan d'r hand had hangen. En dan niet aan een draadje. Echt, hoe hard ze ook schudde, hij liet níet los. Sindsdien pakt ze maar een glas en een papiertje in plaats van haar blote handen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 02:05

Maysie schreef:
haha, daar heb ik ook nog een mooi verhaal over. Ik heb eens een bromvlieg het raam uit gemept met een zweep. Echt toeval dat ik hem raakte, maar hij vloeg zo met MACH 3 naar buiten toe Tong uitsteken

Huilen van het lachen ik kom niet meer bij.. de tranen biggelen me over de wangen hahaha ROFL[/quote]

Hier ook! ROFL ROFL ROFL
Ik zit al vanaf deze post te lachen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 02:14

Waarom weet ik ook niet, maar als ik zo'n zwarte spin gezien heb staat nog een half uur lang het kippevel op mijn hele lijf. Maar ik zet ze tegenwoordig wel buiten, idd ook met een glas en een stukje karton.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 03:12

Heb spinnen zat hier in huis.
Weghalen, doe ik niet. Doodmaken, doe ik niet. Ik blijf lekker rustig op de bank zitten en ze vertrekken zelf maar. Ik kom iig niet bij ze in de buurt. Als ze ergens zitten waar ik langs moet lopen, ik maak lekker een boogje.
Mijn vader erbij roepen heeft ook geen nut, die is alleen in het weekend thuis. En denk niet dat hij voor een paar spinnetjes even naar NL komt Clown Maar als ik in het weekend een dikke spin zie, dan kijk ik mijn vader heel lief aan, en hij zet ze buiten voor mij.

Ik heb in het verleden wel eens spinnen doodgemaakt, maar misschien heel onbegrijpelijk voor een aantal mensen.. Ik kreeg een schuldgevoel Bloos

Reden dat ik naar ben van spinnen is: Vroeger was er niks aan de hand, als ik met vriendjes of vriendinnetjes aan het spelen was, en we zagen een spin, dan pakte ik die altijd op en liep er soms een hele dag mee rond Haha!
Totdat mijn allerliefste zus een keer toen ik aan het slapen was, een spin op mijn gezicht had gezet, en ik dus wakker schrok van het gekriebel, en me helemaal lam schrok omdat er dus een lekkere dikke harige huisspin op mijn wang zat. Huilen van het lachen
Vanaf dat moment blijf ik er lekker bij uit de buurt, en laat ze ook lekker leven. Lachen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 03:18

Ik kan die beesten niet doodmaken hoor, zet ze gewoon buiten.
niet moeilijk doen.
Heb momenteel Kees en Klara op mijn kamer wonen, 2 spinenn die het erg gezellig hebben samen (tijdelijke huurkamer dus wat kan mij t barsten)
soms zie ik ze soms niet, maar als ik ze zie altijd op dezelfde plek.

Heb nu ook een vlieg op mijn kamer maar die krijg ik niet fatsoenlijk gevangen dus hij hefet nog een kans en anders mep ik m wel met een rotslag naar flyheaven.
Geen zin de hele nacht wakker te liggen door zon pokke vlieg.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 03:24

moonfish13 schreef:
iook slangen hanteren groot/klein ook zo'n dikke python.. dan laten ze m over de grond kruipen tussen tafels op zijn kant, dus van achter benaderen en m dan achter zijn kop pakken en dan optillen vond ie niet leuk, hij was ook niet erg tam.
enne gekko's en.... baardagamen(bekje open doen o.a.)
en een een of andere knoerthard bijtende varaan.
en nog meer reptielen, ook geslacht bepalen van alle dieren enzo.
dat was een afsluitende les voor het examen. (vmbo.) erg leuk!

Haha dit is leuk om te lezen, alles gedaan op de vogelspin na dan (wel vastgehouden enzo)
Alleen doe ik geen opleiding dierenverzorging maar heb ik een vriendin met de hele beestenboel thuis Huilen van het lachen
de spinnen zijn mijn kant maar dat waardeert mijn ma niet, dus dat komt nog..
Alleen die leguaan die ze heeft en ik zijn een foute combo..heb altijd ruzie met de trut...
Maarja is nog niet volgroeid dus die staart voel je niet, al heeft ze dat zelf nog niet helemaal door geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 03:34

Ik doe de truc met het glas en het papiertje gewoon... Of ik laat ze zitten.
Behalve die ene keer toen ik met enkel een slaapkleedje op het tapijt in de slaapkamer zat en er vlak langs me zo'n eng bruin mormel schoot. Mijn reactie was: Schoen pakken en meppen.
Voel me er eigenlijk nog altijd schuldig over Huilen van het lachen

In italië bij huisgenootje hebben we eens een goede gehad. Huisgenootje in badkamer, begint plots te gillen. Dus ik gaan zien: zat er een spin op de muur. Dus ik uitleggen dat ik potje + papier nodig heb. Krijg ik een emmer + envelop Huilen van het lachen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 03:36

poes schreef:
Ik doe de truc met het glas en het papiertje gewoon... Of ik laat ze zitten.
Behalve die ene keer toen ik met enkel een slaapkleedje op het tapijt in de slaapkamer zat en er vlak langs me zo'n eng bruin mormel schoot. Mijn reactie was: Schoen pakken en meppen.
Voel me er eigenlijk nog altijd schuldig over Huilen van het lachen

In italië bij huisgenootje hebben we eens een goede gehad. Huisgenootje in badkamer, begint plots te gillen. Dus ik gaan zien: zat er een spin op de muur. Dus ik uitleggen dat ik potje + papier nodig heb. Krijg ik een emmer + envelop Huilen van het lachen

Hahaha moest even hard lachen om deze zin!
Die had het dus wel erg benauwd!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 04:06

Ja echt, elke keer ik dichter bij de spin kwam, gaf ze een gil, totdat ik zelf nerveus werd Haha!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:38

Ik laat ze altijd lekker zitten. Ik ben totaal niet bang voor ze. Ik heb zelf zo'n 60 vogelspinnen in huis, dus zo'n klein huisspinnetje meer of minder maakt niet uit.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:10

Hihi had net 2 duizendpoten over mijn muur lopen, die heb ik even vriendelijk naar buiten gewuift. WEl opvallend dat die dingen niet doodgaan als ze vallen, viel er namelijk 1 van me muur tot op de grond. En als je dat dus even vergelijkt is het hetzelfde als wij van een zeker 25 meter hoog gebouw afspringen. Maar wij zijn dan toch echt dood Nagelbijten / Gniffelen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:17

Maysie schreef:
Oh nog zo'n verschrikkelijk scenario.. Je zal net een plasje plegen. Loopt volledig ontspannen richting toilet.. neemt plaats ..... kijkt voor je uit en ja dar vol afgrijsen ingesloten zit je dan. Hij zit midden voor je op de deur bij wijze van elk moment ze op je kan springen.. Oh de angst brrr En dan bedenk je dat die grote vaak met zijn 2en komen. brrrrrrrrrr Bloos

Dit heb ik gehad op vakantie toen ik klein was. Ik weet nog heel goed waar die grote zwarte zat. het was al op 1 van de eerste dagen en ik heb de rest van de vakantie niet meer in die hoek gekeken....brrrr.

Gelukkig is mijn spinnen angst wel aardig weggeebt. Ik heb wel eens een vogelspin vastgehouden en dat was helemaal niet eng. verder vind ik die dikke kruisspinnen wel intressant en is er haast niks mooiers dan op een vochtige herfstdag zon web in je tuin te zien. Behalve als je er door heen loopt...dat hoeft nou ook weer niet.

Verder veel respect gekregen voor de REDBACK in australie....bij elk verdacht plekje een meter afstand houden en in de outback eerst je schoenen omkeren voor je ze weer aantrekt. Haha!

Bij mij thuis pakt de kat ze.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:53

poes schreef:

ROFL ROFL ROFL ROFL Tranen met tuiten hier!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:42

Ja ik moet er ook nog steeds om lachen, blijkbaar was mijn italiaans nog niet goed genoeg om zoiets uit te leggen Haha! En snapte Iré ook helemaal niet wat de bedoeling was haha Huilen van het lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:46

Hm, zijn wij dan de zogenaamde dierenvrienden van bokt?

Het valt me echt tegen hoeveel mensen een onschuldige spin gewoon maar doodslaan. Waarom? Die beesten doen toch niks. Ik kan dat echt niet begrijpen hoor...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:54

Ik laat ze lekker zitten.
Kunnen ze mooi mugjes vangen. Zolang die spinnen niet bij mij in de buurt komen Tong uitsteken
Ze zitten bij mij onwijs veel in de badkamer. (kunnen ze het makkelijkst komen vanaf buiten)
Ook geen probleem, maar als ze op plaatsen gaan zitten die wel erg eng dicht bij mij zijn, dan gaan ze in de stofzuiger (van mijn huisgenoten Koe )
Ik durf ze gewoon niet te pakken, ook niet met karton en glas.
Als vriendlief er is worden ze naar buiten gedaan.

Laatst zat er een spin met een 'pakketje'. Duidelijk een nest met eieren erin.
Dat vond ik toch echt minder (zit niet op 1000 spinnetjes te wachten!)! Toevallig waren er schilders en heb gevraagd of hij die weg wilde halen.
Hij vroeg nog: was dat het?
ik: ja
Maar was niet zo, er zaten nog zeker wel 2 spinnen, maar die mogen daar van me blijven Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 00:13

ik vang ze soms en zet ze buiten, maar meestal laat ik ze lekker zitten. laat ze maar mooi vliegjes vangen Lachen
@ts, dat jij bang bent voor t beestje kan die spin toch niks aan doen? maak je alle beesten dood waar je bang voor bent?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 00:25

Ik was trouwens nooit echt bang voor vogelspinnen.
Maar nu wil ik ze nooit meer vasthouden.
Ik was toen op excursie naar school in Barneveld.
Toen mochten we ook zo'n vogelspin vasthouden. Ik, held als ik ben, doe het ook.
Vind iemand het leuk om met zijn vuist op de tafel te slaan.
Spin schrikt en kruipt omhoog in mijn nek. Echt serieus!!!! PANIEK
En toch rustig blijven, want anders gaat ie bijten. Dus ik roep hysterisch: haal hem eraf! haal hem eraf!
En vriendin mij maar kalmeren. En die begeleider ging de spin vangen.

Brrrrr, nooit weer!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:26

Heb leuke foto's voor jullie Clown

Citaat:
Had vandaag praktijk op school en heb voor het eerst een vogelspin en schorpioen vasteghouden, en met foto's Haha! Let niet op mij, ik voelde me echt niet op me gemak Huilen van het lachen

Maar eerst de melkslang met een pinkie
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... C00061.jpg

Baardagaam
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... C00063.jpg

Tokkee
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... C00082.jpg

Baardagaam
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... C00093.jpg

Ik en de spin Pling
Afbeelding

Afbeelding

En de schorpieon
Afbeelding

Nog een keer
http://i158.photobucket.com/albums/t118 ... C00116.jpg

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:34

Nou ze mogen bij mij zo snel mogelijk dood hoor. *LOL* Ielg !
Zo'n kind bij mij op school die moet zelfs helemaal een mier ofzo buiten zetten, omg. Nou die sla ik dan ook meteen dood.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:04

Ik (nou jaa m'n moeder dan Schijnheilig ) zet ze altijd buiten de deur!
Zo hebben wij geregeld huisspinnen in ons huis rond lopen............................. en een kat Clown
Hij weet er meestal ook wel raad mee, hij eet ze op, stampt ze plat of gaat er mee voetballen Gestoord

Pootjes eruit trekken en haarlak spuiten gaat me ook te ver Verward