Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:36

Ze kregen geen contact met de eigenaren...zou kunnen.. Al denk ik als je wat je best doet iedereen wel wakker te maken is...maar oke
De hond agressief...zou kunnen

Maar wat doet dat gat in die stoel dan?
Sinds wanneer zit een agressieve hond op een stoel?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:37

Snoevie schreef:
daarom is het nog wel bruut.
je praat erover alsof je er zelf bij was

raar dat die mensen wel thuis waren maar niet te bereiken door de politie

Wat hadden ze moeten doen gaan aanbellen?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:37

Snoevie, ik was er niet bij gelukkig, maar er staat toch in dat citaat dat de buurman de politie belde omdat hij niet buiten durfde om naar zijn werk te gaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:38

runningkawa schreef:
Ze kregen geen contact met de eigenaren...zou kunnen.. Al denk ik als je wat je best doet iedereen wel wakker te maken is...maar oke

nou idd.. daarom is het een vaag verhaal..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:38

runningkawa schreef:

De stoel is onduidelijk oud erg vuil zwarte plekken, de hond heeft projectiel bloedpatroon maar de stoel helemaal niet. Dat vind ik vaag

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:39

LimaMambo schreef:
runningkawa schreef:

nou idd.. daarom is het een vaag verhaal..

Als je het waarheidsgehalte van de rest van dat artikel bekijkt zou het mij niks verbazen als die hond daar helemaal niet is neergeschoten, maar ergens anders en daarna op die stoel gezet is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:39

Ik denk dat we nog wel meer te horen krijgen over dit geval. En dat er langzamerhand steeds meer duidelijk gaat worden.

Op dit moment is iedereen aan het speculeren... en daardoor ontstaan er discussies die nergens op uitlopen omdat er geen feiten liggen. Geduld is een schone zaak. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:40

Maar het moet toch heel simpel te onderzoeken zijn of daar een kogel in is gegaan of niet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:40

Zou er meer naar buiten komen dan dit officieel persbericht, volgens mij is het voor de pers zijnde morgen oud nieuws. Zeker na deze verklaring

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:40

Snoevie schreef:
daarom is het nog wel bruut.
je praat erover alsof je er zelf bij was

raar dat die mensen wel thuis waren maar niet te bereiken door de politie

Ik vind het idd ook nog steeds héél bruut. Akkoord, ik begrijp (ergens wel) de drijfveer, maar zomaar neerschieten?
Nee, ik vond dan toch dat ze mss naar nóg een andere oplossing hadden moeten zoeken.
Mss een DA opbellen en met een verdoving de hond wegbrengen zodat die niet voor de ogen van een kind wordt afgeschoten? DA'en kunnen wel degelijk vlug ter plaatse zijn als het moet en op die 20 min ging het nou ook niet aangekomen zijn.

Nee, ben nog steeds niet akkoord met de schietpraktijk Nors opkijken

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:41

Het is maar net wat de prioriteiten van de politie zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:41

jeetje ik kom er niet tussen met mijn reactie

maar het blijft nog steeds een vaag verhaal.
idd kunnen we beter even afwachten ipv te gaan praten alsof we alle wijsheid in pacht hebben.

zoveel moeite zullen ze niet doen Runningkawa

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:42

Snoevie schreef:
jeetje ik kom er niet tussen met mijn reactie

maar het blijft nog steeds een vaag verhaal.
idd kunnen we beter even afwachten ipv te gaan praten alsof we alle wijsheid in pacht hebben.

zoveel moeite zullen ze niet doen Runningkawa

Als ze rechtzaak van gaan maken, zal dat wel gebeuren als tegenbewijs Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:43

Klara16 schreef:
Snoevie, ik was er niet bij gelukkig, maar er staat toch in dat citaat dat de buurman de politie belde omdat hij niet buiten durfde om naar zijn werk te gaan.

Het kan toch ook zijn dat het een "honden-hatende-buurman" was? Die na de zoveelste -niet-agressieve- uitbraak van de hond het op zn heupen kreeg? En daarop de politie belde met de melding agressieve hond?

Als je als hond rondloopt en er komt daar plaats 4 man sterk afgelopen, ik denk dat menig hond wel eens zn tanden zou tonen Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:43

Maar dan geeft het wel een eerlijker beeld.
Als de politie zeker weet dat ze daar niet geschoten hebben zou ik als ik hen was daar onderzoek naar laten doen.

Als de bewoners zeker weten van wel zou ik als ik hun was via de BLd daar onderzoek naar laten doen... is het flauwe spelletje zo af gelopen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:44

ja daar zit wat in inderdaad

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:46

runningkawa schreef:
Maar dan geeft het wel een eerlijker beeld.
Als de politie zeker weet dat ze daar niet geschoten hebben zou ik als ik hen was daar onderzoek naar laten doen.

Bedoel je vanuit de politie onderzoek doen naar de zetel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:47

ja Ja

Als hun zeker weten dat ze het dier geschoten hebben op straat oid dan zijn ze toch meteen van de zwartmakerij af als dat gat in de stoel niet van hun kogel is.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:49

Amigo_tje schreef:
Klara16 schreef:

Het kan toch ook zijn dat het een "honden-hatende-buurman" was? Die na de zoveelste -niet-agressieve- uitbraak van de hond het op zn heupen kreeg? En daarop de politie belde met de melding agressieve hond?

Als je als hond rondloopt en er komt daar plaats 4 man sterk afgelopen, ik denk dat menig hond wel eens zn tanden zou tonen Rolleyes

Ik zou ook mijn huis niet uitdurven als er een stafford losliep die het minste teken van agressie vertoonde. Ik zou ook de politie gebeld hebben. Het is toch ieders goeie recht om niet in je eigen voortuin gebeten te worden door andermans hond?

En de hond is niet neergeschoten voor de ogen van dat meisje, maar terwijl de eigenaars nog in bed lagen. Dat die ouders ervoor gekozen hebben om het lichaam te tonen aan hun dochtertje is hun zaak.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:50

Ze hadden hun hond 's nachts gewoon binnen kunnen houden, of binnen afgesloten terrein.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:51

Ok, snap ik maar onderzoek is duur, en zoveel onderzoekers hebben ze niet in die regio's en die doen alles inbraak, moordzaken enz. dus zijn druk werkende mensen.

En volgens mij zijn ze zwartmakerij al gewoon Nagelbijten / Gniffelen hopelijk kunnen we later de uitspraak lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:53

Dat weet ik niet hoeveel onderzoekers ze hebben en hoe druk ze het hebben.
Maar elke zaak lijkt me belangrijk... niet omdat dit maar een hond is het er zo bij laten.
Zeker dus ook om te weten hoe eerlijk de politie daar is geweest

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:54

ik denk dat er helaas wel zo over gedacht zal worden,het is maar een hond.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:54

Amigo_tje schreef:
Klara16 schreef:

Ik zou ook mijn huis niet uitdurven als er een stafford losliep die het minste teken van agressie vertoonde. Ik zou ook de politie gebeld hebben. Het is toch ieders goeie recht om niet in je eigen voortuin gebeten te worden door andermans hond?

En de hond is niet neergeschoten voor de ogen van dat meisje, maar terwijl de eigenaars nog in bed lagen. Dat die ouders ervoor gekozen hebben om het lichaam te tonen aan hun dochtertje is hun zaak.

Je begrijpt me niet.
Ik bedoel met die "honden-hatende-buurman" dat die evengoed kon gebeld hebben voor die hond omdat ie gewoon losliep. En daarbij nog een schepje deed van "hij is agressief". Das makkelijk gezegd, hoor. Of voor hoeveel mensen zijn staffords vriendelijke honden? Ik denk dat je ze op 2 handen kan tellen.
Door de slechte berichten in de media zijn dergelijke honden helemaal bekritiseert, terwijl dit niet altijd zo is.

Ik probeer ook maar alle kanten te bekijken, want het allerspijtigste aan deze zaak is dat een dier dood is door onwetendheid van de mens Rolleyes Hier: hond niet in huis gelaten.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:57

Die eigenaars hadden alles kunnen voorkomen met een degelijke omheining om hun tuin. dat die er niet was lijkt me ook de reden dat de buurt de hond zat was.

Dus ze moeten niet staan roepen dat het de schuld van de buurman/de politie/de maatschappij is; ZIJ hadden hun hond binnen moeten houden, zo simpel is het.