Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
griebels schreef:Leonoor, ik wil even zeggen dat ik je site bekeken heb, en ik Dane, de langharige, helemaal geweldig vind
Zou zo bij mij mogen komen wonen
Chiqa schreef:En sinds wanneer is de rechtsbijstand een rechter?
Ze kunnen zoveel zeggenWacht eerst maar op de uitspraak van de rechter voor je jezelf nodeloos in de problemen brengt en je nóg meer kosten krijgt.
De eigenaar heeft immers ook zijn rechten en jij heb dus geen enkel recht om de kater te castreren.
Chiqa schreef:Austria Leonoor zegt anders dat het stafbaar is
Lijtk me eerder dat zij strafbaar is als zij de kater laat castreren ze zou aan mij een verkeerde hebben.
je heb geen enkel recht om met op die manier met andermans spullen om te gaan, kom zeg!
Zíj kan de deur dichthouden, als ze dat niet doet is het toch echt háár probleem en vrees dat de rechter dat ook gaat zeggen
Chiqa schreef:mooie grote dierenvrienden zijn jullieGoede reclame voor met name de cattery van Leonoor, vergeet niet dat Bokt overal taceerbaar is.
secricible schreef:Ga zo even verder lezen, maar kon het toch niet laten om te reageren. Wellicht zeg ik dus dingen dubbel.
Ik vind het een vreemde zaak dat schijnbaar katten het enige dier in nederland zijn wat vrij overal rond mag struinen door de straten. Als iemand zijn hond los laat lopen, word deze meteen onderzocht op een penning of een chip, maar bij katten is dit om een vreemde reden allom geaccepteerd.
Waarom word de oorzaak altijd bij diegene gelegd met de poes? En niet bij de katers? Dus als ik zwanger wordt, dan is het mijn schuld, had ik daar maar wat aan moeten doen? De man treft geen blaam?
Ook dit schijnt alleen bij katten te spelen, ZELFS als je alles afzet. Ik meot er niet aan denken wat voor reacties er op bokt komen als ik vertel dat mijn verschrikkelijk dure stamboom-merrie van een verschrikkelijk duur ras die in de wei stond met een jong veulentje (misschien net afgespeend, iig relatief korte tijd sinds laatste dekking) die NETJES onderhouden was en waar mijn merrie NIET doorheen kon, gedekt werd door een paard zonder stamboom, omdat deze niet in een nette wei stond en onder mijn stroomdraad doorgerend was. Ik ben er van overtuigd: NIEMAND die hier dan zegt "dan had je je paard maar moeten stereliseren!" of "dan had je hem maar op stal moeten houden, waar het niet zou kunnen gebeuren!"
En dat is uiteraard ook onzin, want IK heb mijn werk gedaan, dat een ander dat niet doet is niet mijn schuld. Ik word er echter wel de dupe van. Bovendien, wat heb ik aan mijn dure stamboommerrie waar ik veulens mee fok, als deze gestereliseerd is? En zo is het nu ook met de TS. Deze heeft alles gedaan om haar katten een goed leven te geven, zonder anderen overlast te geven en om andere katten te weren, maar toch word zij nog gezien als schuldige? Ze heeft bovendien een cattery!? Mensen, ze FOKT met deze dieren... Stereliseren is het laatste wat ze nodig heeft.
Ga nu eventjes lezen of je de kater al te pakken hebt gehad of iets anders hebt gedaan, voor ik daar iets over wil zeggen
Mystica schreef:Ik heb htk katten. Nou ja 3, en 3 half perzen. Zijn die minder dan? Ze eten net zo veel en de DA is ook net zo duur. 2 van mijn 6 katten komen buiten. 1 gesteriliseerde poes en een ongecastreerde kat. Deze kater is niet gecastreerd omdat hij al tegen de 20 is, niet meer vruchtbaar, aartslui en omdat het volgens de DA gevaarlijk is om hem te castreren. Ik blijf echter bij mijn standpunt dat iedereen weet dat een krolse poes rare toeren uithaalt en er veel voor zal doen om bij een kater te komen. Net als dat een kater er alles aan doet om bij een krolse poes te komen. Leonoor kan best deze kater, iemand anders huisdier waar iemand waarschijnlijk veel van houdt, laten afvoeren, maar ze kan er ook voor zorgen dat haar poes op geen enkele manier bij een kater kan komen als ze krols is. Achter een dichte deur houden dus. Want er lopen wel meer katers buiten.Kun je goed vinden of niet, maar blijft een feit. En dan op deze manier je kont tegen de krib gooien is het onnodig nemen van het risico dat er een HTK kat bij komt.
IKbenEllen schreef:EIGENLIJK vind ik het al belachelijk dat je je eigen tuin moet "beveiligen" tegen indringers. Dat geldt niet alleen voor mensen met poezen, maar ook mensen met vijvers of volieres.
Eigenaars zouden zelf maar moeten zorgen dat hun katten uit mijn tuin blijven, gecastreerd of niet
Mystica schreef:Hier lopen ook regelmatig hondenDie zijn ook niet van mij en ik moet ze ook telkens wegjagen.
Welgeteld 4