guenivere schreef:Heb het nooit geweten en voer het mijn cavia al drie jaar hij is nog altijd goed gezond, en niet 1 keer in de schijterij geweest. Als hij geen komkommer krijgt bijt hij de hele tijd aan de tralies of piept ie steeds heel hard en als je hem een stuk komkommer geeft is die gelijk stil... overigens ken ik meer mensen die dit aaan hun cavia voeren, de da zei een keer dat het komt door dat ze vitaminen te kort hebben ofzo. Dus had er ander voer bijgehaald, overigens wil die nog steeds veel komkommer eten en drinkt bijna tot geen water.
Als ik mijn cavia's elke keer wat eten zou geven als ze piepen en aan de tralies zitten, ben ik ook wel 3 hele komkommers per week kwijt.

Dat is aangewend gedrag: "Als ik fluit of aandacht vraag in de vorm van tralieknagen, dan krijg ik eten", en dat moet je verder gewoon negeren. Hij is dus waarschijnlijk niet stil omdat ie komkommer krijgt, maar omdat ie simpel uberhaupt iets lekkers krijgt (toevallig telkens in de vorm van komkommer).

Geef je hem wel andere groente en/of fruit? Afwisseling is heel belangrijk.
LiNdA1986 schreef:Ik geef mijn caafs ook aardappelschillen, niet veel, maar ze vinden het wel lekker.
Aardappelschillen zou ik toch niet geven. De uitlopers zijn heel giftig en het risico dat je per ongeluk een (beginnende) uitloper voert kun je eigenlijk niet lopen.
Sommigen voeren het gewoon en andere mensen zijn er 'tegen'. Ik neem het zeker voor het onzekere en voer geen aardappelen. Vind het maar enge dingen voor mijn knagers.
Hier misschien een handige link voor je om door te lezen:
http://www.nhdp.nl/caviaforum3/showthre ... =aardappel