@nadya: ja daarom zeg ik, ik ben echt geen kattenhater hoor, we hadden 1 heel lieve poes die iedere dag een ommetje maakte en kwam zonnen op ons terras, en even een knuffel kwam halen, had ik helemaal geen moeite mee

maar zo'n k*tkat die steeds alle vissen eruit haalt, zodat je zelf maar zo'n lelijk net over de vijver moet gooien (waardoor het hele 'mooie' er meteen vanaf is) daar kan ik erg boos om worden.
@ binkydencie
Citaat:
Je weet net zo goed als iedereen dat wanneer je in een huis gaat wonen waar meerdere huizen in de buurt staan dat er mensen zijn die katten hebben. En een normaal mense gunt zijn katten (op enkele uitzonderingen na) het buitenleven. Als mijn buurman een voliere in de tuin zet zal ik mijn stroomdraadje even uit de schuur halen en hem even helpen zijn tuin onder stroom te zetten zodat mijn kat wel de andere kant op gaat en niet zijn tuin in. Er zijn genoeg manieren om mijn kat uit zijn tuin te houden hoor...
De meeste 'normale' mensen (waar dat op slaat..) houden hier gelukkig hun katten binnen of zorgen ervoor dat er geen overlast is. Toen één van de buurtjes een nieuwe kat had die gewend was om buiten te zijn is ze ook even komen melden dat hij van haar was, zodat je weet waar de kat thuishoort. Heel netjes.
Citaat:
Een kat is een buitendier, die de mogelijkheid moet hebben om naar buiten te kunnen... En poep in de tuin? Lig je daar nu ecth zo wakker van? Of is dat gewoon zo'n slap excuus om er vanaf te wezen? Zeg je dat ook als er een wild musje in de tuin zit? Niet poepen straks graai ik erin? Het is met elkaar leven hoor en niet jij alleen omdat je vogeltjes hebt.
Een kat is niet persé een buitendier, wordt tot buitendier gemaakt door de baasjes

ik ken legio voorbeelden van doodgelukkige binnenkatten. En ja, ik vind dat erg vervelend, er is niets zo smerig als kattenstront, vooral omdat die beesten altijd lijken te poepen op plekken dat je het niet ziet, met wat zand erover. Ook met handschoenen aan vind ik dat gewoon echt megagoor (en het stinkt echt zo erg, erger dan honden- of paardenpoep). Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld. Het is inderdaad met elkaar leven, dat betekent dat je rekening houdt met elkaar en zorgt dat
jouw beest geen overlast veroorzaakt. Hoe je dat doet is je eigen verantwoordelijkheid. Een kat mag best over mijn terrein lopen, mits hij mijn beesten met rust laat. Zoniet, dan is het de verantwoording van de eigenaar om te zorgen dat hij dat niet meer doet, en daar wil ik best in tegenmoet komen, maar jij gaat er maar vanuit dat het normaal is om je beest naar buiten te mikken en anderen daarmee te confronteren, dat vind ik gewoon de omgekeerde wereld.