Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:47

@ binkydenice: uhuh, 1 keer een beetje water dus om dat jij zo aso bent om je kat naar buiten te gooien en hem zo dus het probleem van een ander te maken moeten de buren maar met water in de aanslag staan? Omdat jij niet de verantwoordelijkheid over je eigen dier neemt moet een ander op ZIJN EIGEN TERREIN maar vanalles aanpassen zodat hij geen last heeft van JOUW beest? over egoistisch gesproken zeg Bovendien helpt dat lang niet altijd. Thuis hadden wij een vijver met prachtige koikarpers. Werden eruit gehaald door een buurkat, je kunt niet 24/7 klaar staan met water hoor. Het is toch jouw beest, dan zorg je er toch voor dat hij niemand tot last is? Of zal ik mijn hond ook bij jou in de tuin loslaten en laten schijten zodat je erin grijpt als je aan het tuinieren bent? is ook instinct hoor Ja

Een kat die niet beter weet kan zielsgelukkig zijn binnen. Het is gemakzucht van eigenaren om ze vanaf kitten naar buiten te gooien. Als je je huis een beetje leuk maakt voor je kat kunnen ze hun jachtinstinct heus wel kwijt hoor. Als je een kat aanschaft die zijn hele leven al buiten loopt is het een ander verhaal, en als je buitenaf woont ook. Maar in een stad/dorp vind ik het echt aso tov de buurt tenzij je voor 100 % kan garanderen dat niemand last heeft van jouw beest (dus tenzij je er een camera aanknupt weet je dat nooit). Ik ben dol op katten, ze mogen ook best door de tuin wandelen, maar ik wordt niet blij van de kat van een ander in mijn tuin waardoor de jonge vogeltjes eraan gaan, de vissen kapot gemept worden en je lekker in de kattenstront grijpt als je wat bolletjes wilt poten. En als je de eigenaar erop aanspreekt kan je nog een grote waffel krijgen ook is mijn ervaring Dromen Als jij je kat zonodig buiten wilt, dan maak je toch lekker een ren op je eigen terrein zodat niemand er last van heeft?
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 19-11-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:47

Als mijn buren ineens een voliere plaatsen, ga ik toch echt mijn gezonde kat niet binnen houden, hoor. Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:48

Onze katten komen beschermd buiten.

Ik zou ze niet zo de buurt in durven laten gaan, het idee wat er allemaal kan gebeuren. Daarnaast ware mijn katten flink prijzig ( Brits Kortharen) en ze zijn niet gestereliseerd dus, dalijk denkt iemand ze mee te nemen voor een leuk nestje Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:49

nee maar ik meen me uit andere topics te herinneren dat jullie buiten wonen en dat er best overleg mogelijk is met jou, terwijl ik van binkydenice het idee krijg dat iedereen zich maar moet aanpassen aan haar beesten. Dat stuit mij nogal tegen de borst Haha! Bovendien is dat een andere situatie, jouw poes was er eerst Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:53

Nee, we zitten 5 hoog. Dus dat is geen optie...

Als we gewoon een huis zouden hebben en de buurt 'veilig' is zou ik d'r wel buiten laten!
Mits de buren geen last van d'r hebben (in de tuin poepen/plassen, bij volieres zitten e.d.)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:54

kjoetie schreef:
nee maar ik meen me uit andere topics te herinneren dat jullie buiten wonen en dat er best overleg mogelijk is met jou, terwijl ik van binkydenice het idee krijg dat iedereen zich maar moet aanpassen aan haar beesten. Dat stuit mij nogal tegen de borst Haha! Bovendien is dat een andere situatie, jouw poes was er eerst Knipoog

Tuurlijk is er overleg mogelijk Lachen . Ik zou niet willen dat mijn kat anderman's vogels en/of vissen opeet. Ik ben dol op jonge vogeltjes en elk voorjaar let ik op de nestjes bij ons in de tuin, desnoods hou ik mijn kat dan binnen (dan heeft 'ie echt pech, hoor, maar die jonkies wil ik eerst zien uitvliegen).
Toen we hier net kwamen wonen hadden we ook een vijver met vissen en toen moest je op reigers letten. Zo is er altijd wat soms. Ik vind wel dat we allemaal rekening met elkaar moeten houden, absoluut.

nobbygaard

1 kat gaat naar buiten, 2 blijven er binnen. De reden hiervoor is dat mijn noorse boskat allergies is voor heel veel dingen en daardoor niet naar buiten mag en omdat ze samen met de andere is opgegroeid laten we die samen binnen zitten. Die 2 weten niet beter. De andere is juist altijd gewend om naar buiten te gaan en die mag dus ook gewoon naar buiten wanneer hij maar wil. Maar meeste van de tijd ligt die ook lekker binnen te slapen.

Binckydenice

kjoetie schreef:
@ binkydenice: uhuh, 1 keer een beetje water dus om dat jij zo aso bent om je kat naar buiten te gooien en hem zo dus het probleem van een ander te maken moeten de buren maar met water in de aanslag staan? Omdat jij niet de verantwoordelijkheid over je eigen dier neemt moet een ander op ZIJN EIGEN TERREIN maar vanalles aanpassen zodat hij geen last heeft van JOUW beest? over egoistisch gesproken zeg Bovendien helpt dat lang niet altijd. Thuis hadden wij een vijver met prachtige koikarpers. Werden eruit gehaald door een buurkat, je kunt niet 24/7 klaar staan met water hoor. Het is toch jouw beest, dan zorg je er toch voor dat hij niemand tot last is? Of zal ik mijn hond ook bij jou in de tuin loslaten en laten schijten zodat je erin grijpt als je aan het tuinieren bent? is ook instinct hoor Ja

Een kat die niet beter weet kan zielsgelukkig zijn binnen. Het is gemakzucht van eigenaren om ze vanaf kitten naar buiten te gooien. Als je je huis een beetje leuk maakt voor je kat kunnen ze hun jachtinstinct heus wel kwijt hoor. Als je een kat aanschaft die zijn hele leven al buiten loopt is het een ander verhaal, en als je buitenaf woont ook. Maar in een stad/dorp vind ik het echt aso tov de buurt tenzij je voor 100 % kan garanderen dat niemand last heeft van jouw beest (dus tenzij je er een camera aanknupt weet je dat nooit). Ik ben dol op katten, ze mogen ook best door de tuin wandelen, maar ik wordt niet blij van de kat van een ander in mijn tuin waardoor de jonge vogeltjes eraan gaan, de vissen kapot gemept worden en je lekker in de kattenstront grijpt als je wat bolletjes wilt poten. En als je de eigenaar erop aanspreekt kan je nog een grote waffel krijgen ook is mijn ervaring Dromen Als jij je kat zonodig buiten wilt, dan maak je toch lekker een ren op je eigen terrein zodat niemand er last van heeft?

Je weet net zo goed als iedereen dat wanneer je in een huis gaat wonen waar meerdere huizen in de buurt staan dat er mensen zijn die katten hebben. En een normaal mense gunt zijn katten (op enkele uitzonderingen na) het buitenleven. Als mijn buurman een voliere in de tuin zet zal ik mijn stroomdraadje even uit de schuur halen en hem even helpen zijn tuin onder stroom te zetten zodat mijn kat wel de andere kant op gaat en niet zijn tuin in. Er zijn genoeg manieren om mijn kat uit zijn tuin te houden hoor...

Egoistisch gesproken zeg? Jij trekt conclusies uit mijn schijven, vergeet niet dat dit jou eigen conclusies zijn en niet die van mij Knipoog

Een kat is een buitendier, die de mogelijkheid moet hebben om naar buiten te kunnen... En poep in de tuin? Lig je daar nu ecth zo wakker van? Of is dat gewoon zo'n slap excuus om er vanaf te wezen? Zeg je dat ook als er een wild musje in de tuin zit? Niet poepen straks graai ik erin? Het is met elkaar leven hoor en niet jij alleen omdat je vogeltjes hebt.

Ennuh misschien een handige tip? Doe zodra je gaat tuinieren gewoon even handschoentjes aan dan ben je er vanaf Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:55

Nadya schreef:
Als mijn buren ineens een voliere plaatsen, ga ik toch echt mijn gezonde kat niet binnen houden, hoor. Haha!

Ik ook niet Ziek

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:55

Haha nou ik kan uit ervaring zeggen dat het erg knap ik als je kat een vogel uit een volliere kan krijgen... Of de volliere is erg klein, of het gaas veelste groot...

Heb twee katten en had wel 50 parkieten in een volliere, maar er is er nooit een gepakt door een kat... Wel door bunzing-achtige beesten maar dat is weer een ander verhaal!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:56

Iorrr schreef:
Haha nou ik kan uit ervaring zeggen dat het erg knap ik als je kat een vogel uit een volliere kan krijgen... Of de volliere is erg klein, of het gaas veelste groot...

Heb twee katten en had wel 50 parkieten in een volliere, maar er is er nooit een gepakt door een kat... Wel door bunzing-achtige beesten maar dat is weer een ander verhaal!

Stroomdraadje doet wonderen...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:57

Binckydenice schreef:
Iorrr schreef:

Niet tegen bunzingachtige dingen... Die graven zich erin!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:58

Binckydenice schreef:
Iorrr schreef:

Niet tegen bunzingachtige dingen... Die graven zich erin!

We hebben het hier over katten Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:01

Alles wat leeft en bij mij komt wonen mag altijd naar buiten....
Behalve een naaktkat (veeeeeel te koud!), maar die zou ik dan ook niet in huis halen Haha!
Enfin, het is mijn persoonlijke opvatting dat dieren naar buiten moeten kunnen, iig moeten kunnen kiezen. Deze opvatting zal ik overigens niemand opdringen hoor Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:03

[/quote] We hebben het hier over katten Knipoog[/quote]

Haha ja vatte jou ff niet... Ik bedoelde juist dat een kat geen vogels uit de volliere krijgt tenzij er iets mis is met de volliere!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:04

Iorrr schreef:

We hebben het hier over katten Knipoog[/quote]

Haha ja vatte jou ff niet... Ik bedoelde juist dat een kat geen vogels uit de volliere krijgt tenzij er iets mis is met de volliere![/quote]

Haha, ik begreep het al niet!

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:07

ik heb 3 katten.woon wel op 2 hoog maar ga binnekort verhuizen naar een eengezinswoning dus heb het volgende al bedacht: het lapje die veel te bang is laat ik niet naar buiten, ze is al oud en vertrouwd alleen mij en duikt heel snel weg. dan heb ik nog een kruising heilige birmaan. zij komt uit het asiel en ik denk dat ik haar na een aantal maandjes wel buiten laat.
ook heb ik nog een wit/silvere pers katertje. maar die kan wel naar buiten en blijft gewoon in de tuin (was bij de vorige eigenaar ook) misschien een tuigje om want hij is zo mak die kan je zo oppakken en meenemen. nu kunnen ze 24 u per dag het balkon op, en zodra de zon schijnt liggen ze vaak in de zon op de stoeltjes. op deze manier zorg ik dat ze niet zo verharen. aangezien het lapje en de heilige birmaan kruising nogal wat haren loslaten.. ook in de winter.. en doordat ze naar buiten kunnen blijven ze lekker in de haren zitten.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:09

@nadya: ja daarom zeg ik, ik ben echt geen kattenhater hoor, we hadden 1 heel lieve poes die iedere dag een ommetje maakte en kwam zonnen op ons terras, en even een knuffel kwam halen, had ik helemaal geen moeite mee Lachen maar zo'n k*tkat die steeds alle vissen eruit haalt, zodat je zelf maar zo'n lelijk net over de vijver moet gooien (waardoor het hele 'mooie' er meteen vanaf is) daar kan ik erg boos om worden.

@ binkydencie
Citaat:
Je weet net zo goed als iedereen dat wanneer je in een huis gaat wonen waar meerdere huizen in de buurt staan dat er mensen zijn die katten hebben. En een normaal mense gunt zijn katten (op enkele uitzonderingen na) het buitenleven. Als mijn buurman een voliere in de tuin zet zal ik mijn stroomdraadje even uit de schuur halen en hem even helpen zijn tuin onder stroom te zetten zodat mijn kat wel de andere kant op gaat en niet zijn tuin in. Er zijn genoeg manieren om mijn kat uit zijn tuin te houden hoor...

De meeste 'normale' mensen (waar dat op slaat..) houden hier gelukkig hun katten binnen of zorgen ervoor dat er geen overlast is. Toen één van de buurtjes een nieuwe kat had die gewend was om buiten te zijn is ze ook even komen melden dat hij van haar was, zodat je weet waar de kat thuishoort. Heel netjes.

Citaat:
Een kat is een buitendier, die de mogelijkheid moet hebben om naar buiten te kunnen... En poep in de tuin? Lig je daar nu ecth zo wakker van? Of is dat gewoon zo'n slap excuus om er vanaf te wezen? Zeg je dat ook als er een wild musje in de tuin zit? Niet poepen straks graai ik erin? Het is met elkaar leven hoor en niet jij alleen omdat je vogeltjes hebt.

Een kat is niet persé een buitendier, wordt tot buitendier gemaakt door de baasjes Knipoog ik ken legio voorbeelden van doodgelukkige binnenkatten. En ja, ik vind dat erg vervelend, er is niets zo smerig als kattenstront, vooral omdat die beesten altijd lijken te poepen op plekken dat je het niet ziet, met wat zand erover. Ook met handschoenen aan vind ik dat gewoon echt megagoor (en het stinkt echt zo erg, erger dan honden- of paardenpoep). Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld. Het is inderdaad met elkaar leven, dat betekent dat je rekening houdt met elkaar en zorgt dat jouw beest geen overlast veroorzaakt. Hoe je dat doet is je eigen verantwoordelijkheid. Een kat mag best over mijn terrein lopen, mits hij mijn beesten met rust laat. Zoniet, dan is het de verantwoording van de eigenaar om te zorgen dat hij dat niet meer doet, en daar wil ik best in tegenmoet komen, maar jij gaat er maar vanuit dat het normaal is om je beest naar buiten te mikken en anderen daarmee te confronteren, dat vind ik gewoon de omgekeerde wereld.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:31

Nederland is een beetje druk en vol, en in de steden struikel je al over elkaar.... laat staan ook nog eens over het enorme aantal huisdieren dat men in huis haalt en dat in die postzegeltuintjes moet kakken met tientallen tegelijk...
Er is niet zoveel mis met die dieren, maar mensen maken er onderhand wel een beetje een zooitje van... Boos!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:55

kjoetie schreef:
@nadya: ja daarom zeg ik, ik ben echt geen kattenhater hoor, we hadden 1 heel lieve poes die iedere dag een ommetje maakte en kwam zonnen op ons terras, en even een knuffel kwam halen, had ik helemaal geen moeite mee Lachen maar zo'n k*tkat die steeds alle vissen eruit haalt, zodat je zelf maar zo'n lelijk net over de vijver moet gooien (waardoor het hele 'mooie' er meteen vanaf is) daar kan ik erg boos om worden.

@ binkydencie
Citaat:

De meeste 'normale' mensen (waar dat op slaat..) houden hier gelukkig hun katten binnen of zorgen ervoor dat er geen overlast is. Toen één van de buurtjes een nieuwe kat had die gewend was om buiten te zijn is ze ook even komen melden dat hij van haar was, zodat je weet waar de kat thuishoort. Heel netjes.

Citaat:

Een kat is niet persé een buitendier, wordt tot buitendier gemaakt door de baasjes Knipoog ik ken legio voorbeelden van doodgelukkige binnenkatten. En ja, ik vind dat erg vervelend, er is niets zo smerig als kattenstront, vooral omdat die beesten altijd lijken te poepen op plekken dat je het niet ziet, met wat zand erover. Ook met handschoenen aan vind ik dat gewoon echt megagoor (en het stinkt echt zo erg, erger dan honden- of paardenpoep). Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld. Het is inderdaad met elkaar leven, dat betekent dat je rekening houdt met elkaar en zorgt dat jouw beest geen overlast veroorzaakt. Hoe je dat doet is je eigen verantwoordelijkheid. Een kat mag best over mijn terrein lopen, mits hij mijn beesten met rust laat. Zoniet, dan is het de verantwoording van de eigenaar om te zorgen dat hij dat niet meer doet, en daar wil ik best in tegenmoet komen, maar jij gaat er maar vanuit dat het normaal is om je beest naar buiten te mikken en anderen daarmee te confronteren, dat vind ik gewoon de omgekeerde wereld.

Een kat is altijd Persé een buitendier geweest. Het is een katachtige, en dat zijn jagers en buitendieren. Een kat hoor je niet in huis op te sluiten, dit is niet eerlijk tegenover het aard van het diertje zelf. Deze worden niet door mensen tot buitendier gemaakt, dit is juist andersom, een kat is altijd een buitendier geweest, je draait het werkelijke leven om. Een kat in huis opsluiten is tegen de natuur ingaan.

Katten hebben altijd buiten geleefd vroeger, dit hoort nu ook zo te zijn. En dat beetje poep dat je aan de handschoentjes krijgt vindt ik wat overdreven, zo wakker kan je daar nu ook niet van liggen wel? Je gunt het je eigen kat niet om naar buiten te gaan en nu moeten andere dat voorbeeld volgen omdat jij geen poep aan je ahdnschoentjes wilt hebben? Nou sorry, asl mijn kat altijd bij de buren in de tuin zou poeopen kom ik wel 1 keer in de week langs met mijn poepschepje hoor, als dit werkelijk een probleem voor hun mocht vormen. Ik denk dat jij juist in de tegengestelde wereld leeft....Katten horen buiten (op enkele uitzonderingen na)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:56

Ninx schreef:
Nederland is een beetje druk en vol, en in de steden struikel je al over elkaar.... laat staan ook nog eens over het enorme aantal huisdieren dat men in huis haalt en dat in die postzegeltuintjes moet kakken met tientallen tegelijk...
Er is niet zoveel mis met die dieren, maar mensen maken er onderhand wel een beetje een zooitje van... Boos!

Tja, de mensen zorgen ervoor dat er zoveel dieren komen.... Ik vindt het geweldig dat er ook veel mensen zijn die deze dieren een kans geven en op willen vangen. Dit is zeker niet de schuld van de katten alleen maar van de mensen!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:01

Je kat MAG niet eens los buiten lopen officieel, wel wordt het gedoogd.

Maar als een ander dus last heeft en een klacht indiend ben je gewoon het haasje. JIJ moet zorgen dat een ander GEEN last heeft van JOU kat en oh wat geven we om onze dieren leren hem wennen aan buiten lopen, vervolgens zeggen dat ie niet meer binnen kan leven want tsja niks makkelijkers als de buurvrouw de stront van jou kat uit de tuin op ruimt in plaats van je kattenbak zelf schoonmaken. Gewoon lekker buiten laten lopen en alleen af en toe een bakje eten.. WAAROM heb je dan in vredesnaam een kat ? Een kat is inmiddels zover gefokt dat het gewoon een prima huis dier is. En zolang de mens hem niet went aan buiten lopen mist ie het ook niet... Tsja wel moet je je dan natuurlijk wat meer met je kat bezig houden.

Het is gewoon gemakzucht en als jij er bewust voor kiest om je kat te laten stelen, vermoorden, dood te laten rijden, en weet ik wat allemaal niet nog meer moet je gewoon geen kat nemen, want ja ook een kat kost tijd. Buiten het feit dat iemand anders dan dus gewoon echt last kan hebben van jou kat.. En ik zie niet in waarom mijn buurman de voliere aan moet passen omdat ik mijn 5 katten buiten zou willen hebben ? ( nee die van mij komen niet verder als de tuin, is afgezet).

Over egoistisch gesproken ?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:11

Babsiej schreef:
Je kat MAG niet eens los buiten lopen officieel, wel wordt het gedoogd.

Maar als een ander dus last heeft en een klacht indiend ben je gewoon het haasje. JIJ moet zorgen dat een ander GEEN last heeft van JOU kat en oh wat geven we om onze dieren leren hem wennen aan buiten lopen, vervolgens zeggen dat ie niet meer binnen kan leven want tsja niks makkelijkers als de buurvrouw de stront van jou kat uit de tuin op ruimt in plaats van je kattenbak zelf schoonmaken. Gewoon lekker buiten laten lopen en alleen af en toe een bakje eten.. WAAROM heb je dan in vredesnaam een kat ? Een kat is inmiddels zover gefokt dat het gewoon een prima huis dier is. En zolang de mens hem niet went aan buiten lopen mist ie het ook niet... Tsja wel moet je je dan natuurlijk wat meer met je kat bezig houden.

Het is gewoon gemakzucht en als jij er bewust voor kiest om je kat te laten stelen, vermoorden, dood te laten rijden, en weet ik wat allemaal niet nog meer moet je gewoon geen kat nemen, want ja ook een kat kost tijd. Buiten het feit dat iemand anders dan dus gewoon echt last kan hebben van jou kat.. En ik zie niet in waarom mijn buurman de voliere aan moet passen omdat ik mijn 5 katten buiten zou willen hebben ? ( nee die van mij komen niet verder als de tuin, is afgezet).

Over egoistisch gesproken ?

Tja, je denkt dat je het verkeerd ziet. Ik gun het mijn kat om naar buiten te gaan, dit heeft helemaal niets met gemakzucht te maken. Maar met het leven van mijn diertje... Ik vindt dat je uit eigen egoisme je kat binnen houd... Hoe hoog zou het percantage liggen van gestolen, vermoorde of doodgereden katten in tegenstelling tot de in leven blijvenden katten zijn? Ik durf met zekerheid te zeggen dat het percentage van de katten die een nromaal leven lijden met het buiten zijn en gewoon oud worden velen malen hoger ligt.

Enja, stuur je kind dan later ook niet naar buiten, want die kan ook worden aangereden, aangerand of vermoord in de ergste gevallen. Dus ik vindt dat slechte argumenten...

En ik heb een kat om hem een fijn leven te geven en niet om hem op te sluiten omdat mijn buurtje zo'n last heeft van zijn poep (die ik best wil opruimen voor haar hoor!) Een kat hoort buiten te kunnen zijn en zelf te kunnen kiezen. Als je besluit dat je ze binnen wilt houden denk je alleen maar aan jezelf en niet aan je lieve huisdiertje...

En je vindt blijkbaar dat zodra je er voor kiest je kat buiten te laten, dat je er ook direct voor kiest om hem te laten vermoorden? Beetje vreemde conclusie vind jezelf ook niet? Overdrijven is ook een vak Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:12

Binckydenice schreef:

Citaat:

Een kat is altijd Persé een buitendier geweest. Het is een katachtige, en dat zijn jagers en buitendieren. Een kat hoor je niet in huis op te sluiten, dit is niet eerlijk tegenover het aard van het diertje zelf. Deze worden niet door mensen tot buitendier gemaakt, dit is juist andersom, een kat is altijd een buitendier geweest, je draait het werkelijke leven om. Een kat in huis opsluiten is tegen de natuur ingaan.

Onzin. Een kat is van origine idd een buitendier, maar sinds ze gedomesticeerd zijn zijn het toch echt huisdieren geworden- alsof de gemiddelde pers of chinese naaktkat zo natuurlijk is. Natuurlijk kunnen ze nog prima buiten rondhupsen en zelf hun kostje bij elkaar scharrelen, maar het hoeft niet, zeker niet om gelukkig te zijn. Heeft niks met eerlijk tov het beest te maken, als je je huis leuk inricht zodat hij zijn jachtinstinct kwijtkan is een binnenkat net zo blij als een buitenkat. Bovendien, hoeveel natuur hebben we in Nederland nog? Een kat kan sluipen door het hoge gras als je buiten woont, de betegelde tuintjes met 4 struiken in de gemiddelde woonwijk kan je nauwelijks vergelijken met 'de natuurlijke situatie voor een kat'. Wil je je kat een natuurlijk leven bieden? Verhuis dan naar de Veluwe en voer hem nooit meer, want ja, dan moet hij ook jagen voor zijn eigen onderhoud zoals vroeger, want zo hoort het toch? Slaat dus als een tang op een varken.

Katten hebben altijd buiten geleefd vroeger, dit hoort nu ook zo te zijn. En dat beetje poep dat je aan de handschoentjes krijgt vindt ik wat overdreven, zo wakker kan je daar nu ook niet van liggen wel? Je gunt het je eigen kat niet om naar buiten te gaan en nu moeten andere dat voorbeeld volgen omdat jij geen poep aan je ahdnschoentjes wilt hebben? Nou sorry, asl mijn kat altijd bij de buren in de tuin zou poeopen kom ik wel 1 keer in de week langs met mijn poepschepje hoor, als dit werkelijk een probleem voor hun mocht vormen. Ik denk dat jij juist in de tegengestelde wereld leeft....Katten horen buiten (op enkele uitzonderingen na)

Dat katten altijd buiten geleefd hebben klopt, dat dit zo hoort ben ik absoluut niet met je eens, dat is geen feit, maar jouw mening, en mijn mening is daarover heel anders Knipoog gezien de vele gelukkige binnenkatten die ik ken. Ik heb trouwens nu zelf geen kat, omdat we vrij klein wonen en ik dus idd niet de buurt met mijn beest wil opschepen. Bovendien zou ik doodsbenauwd zijn dat hij overreden zou worden. Heb je daar al eens over nagedacht, hoe dat is voor de automobilist die evt. jouw kat overrijd? Ik zou serieus zelf kunnen verongelukken op zo'n dier omdat ik in een reflex zou wegsturen oid, met alle gevolgen van dien.

En wakker liggen van kattenpoep doe ik inderdaad niet (heb wel wat beters te doen) maar het is wel erg irritant. En als het nou eens één drolletje was, oke, maar woon je in een kattenrijke buurt met een rij coniferen ofzo dan kun je je lol op. En het gaat er niet om of jij die overlast als overdreven ervaart, het gaat erom hoe anderen, die er niet voor gekozen hebben dat jij je kat maar losgooit, dat ervaren. Iemand die werkelijk dol is op tuinieren kan dat als grote overlast ervaren. Vaak is het zo, dat wanneer je dan zo'n eigenaar ermee confronteerd, dat je ofwel een grote mond krijgt, of "mijn kat doet dat niet!" of er verandert niks. En dan vragen mensen zich af hoe kattenhaters ontstaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op alle dieren en zou ze nooit kwaad doen, maar dat iemand anders dan voor mij gaat beslissen wat ik wel en niet als overlast mag ervaren vind ik de omgekeerde wereld. Neem de verantwoordelijkheid voor je dier en zorg dat niemand er last van heeft. En of je dat doet door hem binnen te houden of een grote ren in je tuin neer te zetten, of te verhuizen naar een plek waar de kat wel ongehinderd buiten door de natuur kan tijgeren, is je eigen verantwoordelijkheid.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:21

Nee vind ik niet Clown Anders zeg ik het niet Haha! Jij kies er bewust voor om het risico te lopen, behalve dat hij dus inderdaad vermoord kan worden door menig katten hater, die we overigens zelf creeeren door anderen last te laten hebben van onze katten, ook ziek kan worden door besmette katten van felv en fiv en ja dat komt zeer regelmatig voor, ook weg kan lopen dus enzo. En dus houd je niet genoeg van je dier om hem dus zo lang mogelijk bij je te willen houden. Mijn katten komen ook buiten maar niet buiten de tuin waarom zou je er voor kiezen om dat niet te doen ?

EN nee juist van wege al die gevaren en de wereld waarin wij leven willen mijn vriend en ik onder andere geen kinderen dat dillemma zal ik dus ook nooit hebben want ook daar zitten verschrikkelijke risico's aan vast helaas.

Vraag ik me toch echt af waarom is een tuin niet goed genoeg? en het gaat niet alleen om de strond wat als hij een vogeltje of visje van de buren vangt waar buurman aan gehecht is? Geeft hem dat dan ook het recht om jou kat iets aan te doen ?