dus om dat jij zo aso bent om je kat naar buiten te gooien en hem zo dus het probleem van een ander te maken moeten de buren maar met water in de aanslag staan? Omdat jij niet de verantwoordelijkheid over je eigen dier neemt moet een ander op ZIJN EIGEN TERREIN maar vanalles aanpassen zodat hij geen last heeft van JOUW beest? over egoistisch gesproken zeg
Bovendien helpt dat lang niet altijd. Thuis hadden wij een vijver met prachtige koikarpers. Werden eruit gehaald door een buurkat, je kunt niet 24/7 klaar staan met water hoor. Het is toch jouw beest, dan zorg je er toch voor dat hij niemand tot last is? Of zal ik mijn hond ook bij jou in de tuin loslaten en laten schijten zodat je erin grijpt als je aan het tuinieren bent? is ook instinct hoor 
Een kat die niet beter weet kan zielsgelukkig zijn binnen. Het is gemakzucht van eigenaren om ze vanaf kitten naar buiten te gooien. Als je je huis een beetje leuk maakt voor je kat kunnen ze hun jachtinstinct heus wel kwijt hoor. Als je een kat aanschaft die zijn hele leven al buiten loopt is het een ander verhaal, en als je buitenaf woont ook. Maar in een stad/dorp vind ik het echt aso tov de buurt tenzij je voor 100 % kan garanderen dat niemand last heeft van jouw beest (dus tenzij je er een camera aanknupt weet je dat nooit). Ik ben dol op katten, ze mogen ook best door de tuin wandelen, maar ik wordt niet blij van de kat van een ander in mijn tuin waardoor de jonge vogeltjes eraan gaan, de vissen kapot gemept worden en je lekker in de kattenstront grijpt als je wat bolletjes wilt poten. En als je de eigenaar erop aanspreekt kan je nog een grote waffel krijgen ook is mijn ervaring
Als jij je kat zonodig buiten wilt, dan maak je toch lekker een ren op je eigen terrein zodat niemand er last van heeft?
. Ik zou niet willen dat mijn kat anderman's vogels en/of vissen opeet. Ik ben dol op jonge vogeltjes en elk voorjaar let ik op de nestjes bij ons in de tuin, desnoods hou ik mijn kat dan binnen (dan heeft 'ie echt pech, hoor, maar die jonkies wil ik eerst zien uitvliegen).

Anders zeg ik het niet