Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:04

Wij hebben dan een hond uit het asiel. Wij waren niet voldoende geïnformeerd. Via via kregen we te horen dat onze hond voor ons 4 andere bazen had gehda, en die hadden haar teruggebracht naar het asiel. Wij konden dit echter niet over ons hart verkrijgen.

Onze hond kwam bij ons toen ze anderhalf was. In het begin ging het hartstikke goed, maar na twee maanden ging ze fietsers aanvallen, honden aanvallen dus ze kon niet meer los. Ook werd ze in huis vrij vervelend, en ze viel grote mannen met grote stevige schoenen aan als die bij haar mand in de buurt kwamen...

Inmiddels is ze 11, en gaat het een stuk beter. Maar ook via het asiel kan je dus makkelijk een miskoop doen als je niet voldoende wordt geïnformeerd. Maar ja, zij wouden natuurlijk van haar af.
Maar ik ben blij dat we haar hebben genomen Knipoog . Weer een leven gered...

Als ik zelf later een hond neem ga ik weer naar het asiel. Maar ik denk niet dat ik tegen die tijd kinderen zal hebben. Met kinderen is het altijd oppassen... Ik zou nooit een klein kind alleen bij onze hond laten. Ze haat het als mensen aan haar voer, spreeltjes of mand zitten (tenzij wij het zelf zijn), en dan valt ze uit. Niet gemeen bijten, maar even een waarschuwing. Maar dat risico kan je niet nemen natuurlijk...

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:14

katiavl schreef:
meissielief schreef:
ff oftopic , ik snap niet waarom iedereen gilt dat die honden zo gevaarlijk zijn, de meeste hebben er nog nooit 1 gehad die oordelen van wat ze horen

Of ze volgen de statestieken Lachen ( de wetenschappelijke toch)

En wat wijzen de wetenschappelijke statistieken uit?Het tegengestelde van wat er hier beweerd word.....
Tell me...Waarom is de vechthonden groep in de VS zo populair als therapy-dog/ omdat ze zo instabiel zijn?Yeah right,in het land van de schade vergoedingseisen die in de miljoenen lopen....

Wetenschappelijk onderzoek:
Het vergelijken van de stabiliteit,agressie,aanleg voor training is imo pas te vergelijken als je een aantal pups,zeg 20 van elk populair ras blanco uit het nest haalt op zeg, zes weken oude leeftijd.
Dat is erg jong maar dit om zeker te weten dat ze alle op de zelfde manier worden ingeprint,en op tijd.
Hierna ga je ze trainen,de normale basis gehoorzaamheid,G&G zeg maar.
Dit door mensen die zich strikt aan de zelfde richtlijnen houden.
Alle honden zouden strikt onder dezelfde omstandigheden gehouden moeten worden,en aan de zelfde prikkels blootgesteld moeten worden.
Na een jaar evalueren.
Ik denk dat er dan heel wat fabels en mythes de wereld uit zijn.
Want alleen zo kun je een eerlijk vergelijk maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:38

CherokeeChum schreef:

feiten staan eerder al in dit topic...dat zijn geen fabels....

dat deze honden een vastere kaakdruk hebben, scharend
en meer schade aanrichten dan een gemiddelde hond...
En dan hebben \we het nog niet over het aanval gedrag van de hond wat in de
genen van die honden zit....Ach we vallen in herhaling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:59

Maar ik begrijp dat het om het type hond gaat in dit topic?

Elke hond van welk ras dan ook kan deze actie uitvoeren, is nl wel een natuurlijk instict en dat is nl niet zo leuk met honden, dat moet je nl weten als je een baby in huis hebt en je voegt een vreemde hond toe, ook als de hond al langere tijd in huis is en er komt plots een baby bij. Het lijkt mij toch wel dat het Dáár om gaat. Het ene ras is wat bijtgrager en aggressiever dan het andere, maar daar zitten natuurlijk ook weer talloze uitzonderingen tussen.

Deze mensen zijn gewoon heel dom geweest en dat komt helaas veels te vaak voor. Er zijn te veel mensen die gewoon geen verstand hebben van honden in een huisgezin houden, daar komen de problemen uit voort.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:03

Effie voor cherokeechum

Citaat:
In general dogs are labelled aggressive on the basis of past behaviour or breed. Some of the aggressive reactions of a pet indeed relate to genetically controlled breed characteristics but they can equally be derived from environmental circumstances and learning. Different types of aggression leading to attacks in different circumstances can be distinguished: dominance aggression when the dog challenges a member of the pack, e.g. a new baby, protective aggression when the victim is regarded as a threat to the family, possessive aggression towards a victim that invades the dog's territory or attempts to move an item "possessed" by the dog, e.g. food or toys [9, 25]. Also pain and fear, especially in dogs that have been maltreated, can provoke aggressive behaviour but, from time to time, the aggressive behaviour remains unexplained. This last category includes genetic and neurological impairments as well as unknown environmental precipitators, and the only "treatment" is to put the animal down.

Various studies suggest that some breeds are particularly prone to biting Dus volgens onderzoek de pit, rot, duitse herder, kruisingen, husky, chow, en poedel (worden zelfs ook vermeld, daar gaat de als het een poedel was Sigaar )
Dus cijfers die opgenomen zijn in de loop van de jaren in wetenschappelijke boeken voor het aantonen hoeveel van de bijtincidenten dat ras wel is Lachen

Citaat:
and Pit Bull Terriers and Rottweilers are always high in the ranking, especially when the severity of the wounds is taken into account. The German Shepherd, the Husky and mixed breeds or mongrels are also often mentioned . We wish to emphasise that dogs acting as a pack are far more dangerous than the same animals individually and it is also important to note that when a dog has bitten once, it will most likely bite again

schrijvers, geregistreerd aantal bijtincidenten in aantal en procent (%) van de gevreesde rassen (in de loop van de jaren) De geregistreerde aantal plus aantal bijtincidenten van de predisposeerde rassen dus heel interessant!

Sacks and Sattin in totaal waren er 101 42 (41.5) bijtincidenten waren pit bull terriers 9 (8.9) duitse scheper 5 (4.9)waren rotweillers en kruisingen 22 (21.7) Husky 7 (6.9) dit kan dus terug gevonden worden in het boek van Sacks JJ, Sattin RW (1989) en het noemt Dog bite-related fatalities from 1979 through 1988

Lauer et al. 194 geregistreerd pit niks herder 34 (17.5) rot niks en kruising 48 (24.7) Poedel Haha! 20 (10.3) Dog bites, a neglected problem in accident prevention

Sacks et al. 238 geregistreerd jeetje 66 door de pit bull (27.7) 17 door duitse herder (7.1) 39 door de rotweiler (16.3) 64 kruising (26.8) Husky 15 (6.3) in het boek Breeds of dogs involved in fatal human attacks in the United States between 1979 and 1998

zelfde schrijver 109 geregistreerd 24 door pit bull(22.2) 10 door duitse herder (9.2) 16 door rotweiler (14.8) 23 kruising (21.1) Husky 5 (4.6) kan je terugvinden in Sacks JJ, Lockwood R, Hornreicht J, Sattin RW (1996) Fatal dog bites, 1989-1994

Jarret 75 geregistreerd pitbull geen 27 duitse herder(36.0) 3 rotweiler (4.0) 11 kruising (14.6) Collie 5 (6.6) en dat komt uit het boek Which dogs bite? uit 91

Shewell and Nancarrow 146 geregistreerd 15 pitt bull (10.4) 9 duitse herder (6.2) - rot niks 10 (6.8) kruisingen dit komt uit het boe dogs that bite uit 91

Gershman et al. 178 - pitbull niks duitse herder 34 (19.1) rotweiler niks - kruising - Chow Chow 31 (17.4) en dat komt uit het boek van Which dogs bite? A case-control study of risk factors uit 1994

Reuhl et al. heeft er 20 geregistreerd pit bull - geen duitse herder 6 (30.0) rotweiler 5 (25.0) gemixt- Husky 1 (5.0) in het boek Tödliche Hundebisse im Sectionsgut rechtsmedizinischer Institute: Ergebnisse einer Fragebogenaktion. Rechtsmedizin 2001

Hallo amerika wat geven ze die honden daar No Cheer

Citaat:
If dog bites are to be prevented, it is necessary to understand not only the circumstances but also the behaviour of both dog and victim . Why is it, for example, that a pet dog will seldom attack a child that is lying still on the floor but will jump to a child that falls or trips over something?

En effie tussendoor bij bijtincidenten triggers

Citaat:
On the other hand, rape of humans by dogs has also been reported and canine sperm can be detected both microscopically and with DNA analysis.
Blond Scheve mond

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:25

Chiqa schreef:
CherokeeChum schreef:

feiten staan eerder al in dit topic...dat zijn geen fabels....

dat deze honden een vastere kaakdruk hebben, scharend
en meer schade aanrichten dan een gemiddelde hond...
En dan hebben \we het nog niet over het aanval gedrag van de hond wat in de
genen van die honden zit....Ach we vallen in herhaling...

Welke feiten ? dat een willekeurige niet pitbullbastaard een baby gebeten heeft,Yep! Dus over welke genen heb je het nu? Dit is een bastaard?!
Als je nou echt niet weet waar je het over hebt,helpt ook het vervallen in koninklijk meervoud niet om je gelijk te halen.
Feit blijft dat hier nog eens prachtig bevestigd word dat een hoop mensen bevooroordeeld zijn,over iets waar ze de ballen niet van begrijpen.
Men heeft het over een pitbullachtige,een willekeurige kruising dus.
Om de eigenschappen te verkrijgen zoals die vaak worden aangedragen door Slimmerik en jou,zou je selectief moeten fokken.Bij een kruising kun je niet verwachten dat bepaalde eigenschappen aanwezig blijven,of voorspelbaar aanwezig zijn.Ingeval van een serieus gefokte hond zoals een pure Pitbull zou dat het geval kunnen zijn.Die zijn er echter allang niet meer in NL. Alleen nog kruisingen gelijkend op, en die kunnen heel divers van afstamming zijn. Boxer maal terrier bv geeft als kans op uiterlijke problemen met de RAD, of allerlei boerenfokkies.
Pitbullachtig beschrijft alleen het uiterlijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:27

Je mág ze niet eens kruisen.
En de RAD? Die is er op pure feiten gekomen. En terecht Ja

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:39

@Katiavl; dat zeg ik...NIET REPRESENTATIEF.
Ze zijn alleen representatief onder gelijke omstandigheden.
Je kunt wel een berg bijtgevallen op een hoop schuiven,er een verdeelsleutel op loslaten,je blijft met een hoop losse eindjes en
predicties zitten omdat je alle achtergronden die er toe doen niet kent.
In een bepaald gebied kunnen er bijvoorbeeld 80 pitjes en 20 anderssoortigen rondlopen,je krijgt dan al snel een vertekend beeld.
Daarom gelijke aantallen, gelijke omstandigheden,gelijke testen.
Dan kun je wat zeggen over gemiddelden.
Kijk eens naar de gemiddelde rasomschrijving van een willekeurig ras,en dan met name raskarakter.
En neem dan eens 100 honden van de betreffende rasgroep,en het percentage wat daadwerkelijk aan de omschrijving voldoet.
Het is niet voor niets dat een ras als bv de rotweiler veel problemen had met overmatig dominante dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:49

Nou de hondjes worden niet verboden omdat het van die schattige onschuldige
schoothondjes zijn hoor...Maar dan vervallen we wéér in herhaling, feit staat
in de wet ben ook blij dat daar geen gemiddelde "dwarse" bokker inzit zeg.... Vork

Ik was nooit bang voor honden, wil er zelf ook ooit nog een als de situatie het toelaat..
Ik aaide alles, en voelde geen grijntje angst als een hond op mij af kwam rennen,
of dit nu een pittbull achtige of een ander ras was, maakte me niets uit..
En daar ik langs de weg zat vroeger en bij veel garagebedrijven thuis kwam
was dat welk handig, want velen hadden een waakhond, deerde me niet.
Tot ik een keer werd gegrepen door een hond die ik al jaren kende...
Was in dit geval een rotweiler...Sindsdien ben ik me scherp bewust dat
het ook goed mis kan gaan....Ik ben er goed afgekomen, maar mn gedachte's
staan nu wel scherper....En dit soort berichten maken dat er niet beter op.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:49

slimmerik schreef:
Je mág ze niet eens kruisen.

Waar staat dat in de raamwet? nergens...Wel staat er dat je dieren met een bepaald uiterlijk niet mag houden,waar jij vervolgens een eigen interpretatie aangeeft.Dat uit bepaalde kruisingen honden kunnen onstaan met een uiterlijk die sommigen eng vinden,tja, thats a fact.
Dat het dan ook meteen levensgevaarlijke honden zijn,durf ik te betwijfelen,de hond waar het topic mee startte ik een kruising uit 2 erkende rassen Bloos! Wat zegt dat over het NHSB? Dat zij hun zaakjes op orde hebben? Koe

En de RAD? Die is er op pure feiten gekomen. En terecht Ja

ROFL ROFL Blond

Het enigste ,,feit'' is dat Gabor een wapenfeit nodig had,ooit nog wat van de man gehoord?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:56

Ja maar in je statestieken, hou je wel rekening met je aantal.
Dat is net het punt waarom die labrador statestiek gewoon op niks trekt.
Maar hier gaat het meer over onderzoek, over hoeveel dat van de zogezegde gevaarlijke honden nu juist betrokken is.
En daar doen de omstandigheden niet aan. Das een heel ander ding.
Maar iemand die goed interpreteerd, ziet natuurlijk al direct het verschil van populatie zelfs op een test waar het helemaal niet om doet.
Ook is er ook vaak per land een verschil in gedrag tegenover de hond zie nu chow chow belgie versus engeland. Hier is het een familiehond daar een gevaarlijke hond.

En dan spreken ze nog over amerika, volgens mij zijn de honden er ook vaak niet opgevoed zoals hier.
Daar ben ik eigelijk zeker van, als je kijkt naar animal cops en de opvangcentrums verhalen leest van pits verbaasd het me niet dat ze bij de meerderheid horen.

Zelfde omstandigheden ga je moeilijk vinden, in zo een onderzoek.

Rotweiler is ook zo een verhaal appart, maar die komen vaak bij de fouten eigenaars terecht, zoals zo veel honden.
Lachen als de vriend van de zus op de zetel gaat zitten en het niet mag van de hond, grollen en doen.
En dan verbaast dat hij op een dag bijt. Hadden we nooit zien aankomen. Zucht

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:00

@Chiqa:ben ook meermalen gegrepen door allerlei soorten honden en dan met name poedels,en een keer door mijn eigen
rode cocker,die achteraf onder de kanker bleek te zitten.
Het blijft k*t dat mensen gebeten worden. Ben als kind hierdoor heel lang bang voor honden geweest en juist de vechthonden groep heeft me het vertrouwen in honden weer teruggegeven.
En zo heft iedereen wel wat meegemaakt wat zijn/haar blik wat troubleerd. Welterusten iedereen,morgen weer vroeg dag Doei!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:02

@Katiavl Ja Rolleyes

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:04

Lees je wel wat je schrijft CherokeeChum: jij hebt het vertrouwen in honden weer teruggekregen door vechthonden.

En volgens jou betekent dat dat deze honden niet gevaarlijk zijn.

Tja....een dompteur werkt graag met leeuwen en is nog nooit gebeten. Betekent dat dat we ze maar als huisdier moeten nemen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:08

CherokeeChum schreef:
@Katiavl Ja Rolleyes

Rolleyes ?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:10

slimmerik schreef:
Lees je wel wat je schrijft CherokeeChum: jij hebt het vertrouwen in honden weer teruggekregen door vechthonden.

En volgens jou betekent dat dat deze honden niet gevaarlijk zijn.

Tja....een dompteur werkt graag met leeuwen en is nog nooit gebeten. Betekent dat dat we ze maar als huisdier moeten nemen?

Ik denk dat jij nog geen Chihuahua zou moeten houden...
Lijkt tenslotte sterk op een ...
Je ziet, dingen uit zijn verband sleuren kan ik ook Clown

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:12

katiavl schreef:
CherokeeChum schreef:
@Katiavl Ja Rolleyes

Rolleyes ?

Mensen bedoel ik, die honden niet snappen Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:14

CherokeeChum schreef:
en juist de vechthonden groep heeft me het vertrouwen in honden weer teruggegeven.

Daar geloof ik geen barst van Huilen van het lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:08

Chiqa schreef:
CherokeeChum schreef:
en juist de vechthonden groep heeft me het vertrouwen in honden weer teruggegeven.

Hoezo niet? Ik was ook als de dood voor paarden, omdat ik ooit gebeten was. Het paard van mijn zus, die haar op zijn tweede probeerde in mekaar te meppen gaf mij mijn vertrouwen terug. Mijn Haflinger merrie die stijgerde als een gek toen ik er voor het eerst opging (ze was al ingereden), is mijn beste maatje... Terwijl ze eigenlijk geen goed paard is voor iemand die angstig is. Juist door haar dominantie probleem sta ik nu een stuk sterker in mijn schoenen. Niet alleen wat paarden betreft, maar ook in het niet-paarden leven...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:11

Chiqa schreef:
CherokeeChum schreef:

waarom niet? een 'vechthond' is naar mensen toe juist heel sociaal... socialer dan de gemiddelde golden retriever als je het mij vraagt..

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:43

Chiqa schreef:
O gut ze is nog maar 14...dat wordt bollenpellen. Tong uitsteken

14 Nagelbijten / Gniffelen

wat heb mijn leeftijd met deze discussie te maken helemaal niks ja..
wat, ben jij dan beter??? omdat je gvd ouder ben??
dus jij kan makkelijker een discussie aan omdat je ouder ben??
dit is echt triest man je kan gewoon geen discussie aan en daarom ga je het maar even over me leeftijd hebben omdat ik 14 ben..?
dus ik weet helemaal niks van de wet af zeg jij..
nou ik weet heus wel dat honden niet los mogen maar jij ziet natuurlijk iedereen met een hond aan de lijn lopen iedereen hou zeker zen hond vast in jou heilige buurt..?
ik vindt dit gewoon echt te triest voor woorden je ben echt niks beter als je dat denkt. Hamer
ps: ik reageer later op je bericht omdat ik er gisteren niet was dus geen gezeik aub van dit onderwerp is allang voorbij!

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:47

Cayenne schreef:
madameke schreef:
o en waarom heb ik nog nooit een boete gehad en al mijn honden die ik gehad heb en nu heb lopen altijd los hoe kan dat dan?

Waar loop je? Ik wil ze best even voor je informeren hoor Haha!
Meid, je bent nog maar 14 Ach gut Lees de wetboeken er even op na of vraag het even aan oom agent zou ik zeggen Haha!

en dit is grappig bedoeld pff ik kan er niet om lachen een beetje stoer doen achter de computer een beetje iemand de grond in boren ja heel stoer hoor ga vooral zo door dan kom je er nog wel Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:54

LimaGentle schreef:
waarom niet? een 'vechthond' is naar mensen toe juist heel sociaal... socialer dan de gemiddelde golden retriever als je het mij vraagt..

Ze "houden" van mensen dat is waar....maar niet zoals wij het graag zien.

En het gaat wel erg off topic hier...het gaat hier over een kruising Stafford Bulldog die zich aan een onschuldige baby heeft vergrepen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:57

madameke schreef:
wat heb mijn leeftijd met deze discussie te maken helemaal niks ja..
wat, ben jij dan beter??? omdat je gvd ouder ben??
dus jij kan makkelijker een discussie aan omdat je ouder ben??
dit is echt triest man je kan gewoon geen discussie aan en daarom ga je het maar even over me leeftijd hebben omdat ik 14 ben..?
dus ik weet helemaal niks van de wet af zeg jij..
nou ik weet heus wel dat honden niet los mogen maar jij ziet natuurlijk iedereen met een hond aan de lijn lopen iedereen hou zeker zen hond vast in jou heilige buurt..?
ik vindt dit gewoon echt te triest voor woorden je ben echt niks beter als je dat denkt. Hamer
ps: ik reageer later op je bericht omdat ik er gisteren niet was dus geen gezeik aub van dit onderwerp is allang voorbij!

Ben het met je eens dat de opmerking niet geheel op z'n plaats was. Maar als je werkelijk denkt dat je een discussie goed aankunt, kun je hier ook wel anders op reageren. Jouw reactie is echt een reactie die je van een gemiddeld veertienjarig persoon verwachten zou. Dus ach, wat heeft je leeftijd ermee te maken, in jouw geval wel wat? Knipoog

Sorry voor de off-topic. Bloos

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:58

slimmerik schreef:
Ze "houden" van mensen dat is waar....maar niet zoals wij het graag zien.

Wat bedoel je daar precies mee? Clown