Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:53

LadyElmira schreef:
Bindi schreef:
Misschien is het te doen om een systeem op te zetten via de hondenbelasting, dat heeft immers bijna elke gemeente. Als je daar verplicht het chipnummer in moet vullen, plus afstamming/kruising, dan ben je al een stuk dichterbij het registreren van alle honden in NL. En dan natuurlijk controles, en misschien zelfs wel een chipreader aan de politie meegeven zodat die in geval van twijfel van controleren (als het gebod er is voor de rad honden om te castreren). Eventueel is dan zelfs vroegcastratie aan te bevelen, zodat niet mensen loopsheden gaan afwachten met alle gevolgen van dien.

En noordbrabant dan? Daar heeft mijn moeder gewoont, je hoeft daar geeneens hondenbelasting te betalen.

wel hoor... maar niet overal...

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:54

katiavl schreef:
Debsey schreef:
met one liners komen we ook niet verder he!

gewoon discuseren.. mischien komen we wel tot een oplossing die de hele honden wereld op de kop zet Tong uitsteken

Voila, dat bedoel ik Lachen

Het is een discussie, andere meningen horen er nu bij.

Verplichte hondenschool zou inderdaad ook wat doen, maar dan zou er weer een kwaliteitscontrole moeten gebeuren tussen de scholen. Zou eigelijk nu al mogen gebeuren

Ja tuurlijk griebels doe jij maar lekker, een oordeel vellen zonder dat je me kent. En ik ben hier degene die fout disscusieerd Lachen

heb ik iemand aangevallen omdat ik het niet eens was met diegene zijn mening??

griebels

katiavl schreef:
Bindi schreef:
Ook honden met korte lontjes (rad honden veelal, boerboels ed ed) mogen wat mij betreft echt uit nederland verdwijnen....

En de kleine hondjes niet te vergeten, die hebben vaak geluk met hun grote, anders zouden ze ook snel een spuitje gekregen hebben

Ik wil niet weten wat er gebeurd als de JR een groter maatje zou hebben...
Laatst bijgewerkt door griebels op 08-06-07 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bindi

Kleine hondjes richten nou eenmaal minder schade aan als de honden die ik eerder genoemd heb.

@Griebels, November vroeg genoeg? *grin*

Die honden zijn nou eenmaal niet geschikt voor een dichtbevolkt land als Nederland. Dat is vragen om ongelukken.

P.S. Als er in een gemeente geen hondenbelasting geld, dan kan je nog wel de plicht invoeren om je honden te registreren bij de gemeente.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:55

Ik denk dat we er zo nooit uitkomen....

Griebels wil nooit toegeven dat ik gelijk heb en andersom ook niet. Feit blijft dat de honden niet voor niets verboden zijn. En je zou als overheid wel heel vreemd overkomen als je de wet niet handhaaft/uitvoert.

En de eigenaren die zo'n hond in het bezit hebben lopen meestal wetend het risico waarna ze direct de onwetende uit gaan hangen.

De honden worden op een nette manier afgemaakt het is alleen jammer dat de uitvoerders steeds moeten wachten op de rechter die de uitspraak moet doen om het betreffende dier af te mogen maken. In die tijd lijdt het beest onnodig.

Mijn voorkeur zou zijn: hond direct afmaken in huis/bijzijn van eigenaar. En veel, veel, veel hogere straffen voor dat soort mensen.

Het gaat jullie goed in het vervolg van deze discussie Doei!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:56

Nee Bindi, volgens mij niet.. Vraag het eens aan Sando op bokt. Die woont in een gemeente zonder hondenbelasting, en had 2 ambulls... Is trouwens ook aangehouden door een agent die wel even dacht dat het om een verboden ras ging...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:57

Griebels mischien omdat je niet genoeg leest Lachen Heb het een paar paginas geleden gehad over dat met juist fokken veel problemen van de kaart zouden geveegd worden.

Alleen fokken bij geregistreerde fokkers, met een quoting zoals bij de melkkoeien dat je broodfok ook tegen gaat.
De Meeste goede fokkers zien of hun hond geschikt is voor het nieuwe baasje dus heb je zowiezo al een klein testje

En njah stond nog wat in ben het al vergeten Haha!

Debsey heb niet gezegd dat je me aanvalt Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:57

Ehm... Ik denk dat de dingen die hier geroepen worden niet helemaal gaan werken en dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen honden te kijken. De ene is niet gechipt, dus geen idee waar ze zijn castratie onder hebben gezet in de computer, mijn andere hond is nog nooit naar de DA geweest bij mij, wel op de Faculteit en is wel gechipt. Maar dat is allemaal niet haalbaar joh... Zoveel mensen ook die geen hondenbelasting betalen.

En daarbij: hiervoor hebben we een kabinet, laat die daar lekker over brainstormen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:58

LadyElmira schreef:
Ik krijg een beetje het idee dat dit een ruzie gaat worden.

Stel je niet aan, gewoon discuzeuren heet dat,
in het leven kun je het niet altijd eens zijn met elkaar.

slimmerik

Kleine toevoeging: Ik woon in de gemeente Winterswijk en hier wordt al 4 jaar geen hondenbelasting meer geïnd.

griebels

slimmerik schreef:
Ik denk dat we er zo nooit uitkomen....

Griebels wil nooit toegeven dat ik gelijk heb en andersom ook niet. Feit blijft dat de honden niet voor niets verboden zijn. En je zou als overheid wel heel vreemd overkomen als je de wet niet handhaaft/uitvoert.

En de eigenaren die zo'n hond in het bezit hebben lopen meestal wetend het risico waarna ze direct de onwetende uit gaan hangen.

De honden worden op een nette manier afgemaakt het is alleen jammer dat de uitvoerders steeds moeten wachten op de rechter die de uitspraak moet doen om het betreffende dier af te mogen maken. In die tijd lijdt het beest onnodig.

Mijn voorkeur zou zijn: hond direct afmaken in huis/bijzijn van eigenaar. En veel, veel, veel hogere straffen voor dat soort mensen.

Het gaat jullie goed in het vervolg van deze discussie Doei!

Nee ik vind de wet gebasseerd op lariekoek...
En de RAD vind ik al helemaal belachelijk.

Die hogere straffen voor de broodfokkers ben ik het wel mee eens...

Maar nogmaals, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, dus waarom de meest onmenselijke soort handhaven?

lesilla

Wat houd hondenbelasting eigelijk in, is dat juist voor de uitwerpselen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:59

slimmerik schreef:
Kleine toevoeging: Ik woon in de gemeente Winterswijk en hier wordt al 4 jaar geen hondenbelasting meer geïnd.

Hondenbelasting is natuurlijk ook een overbodig iets dus dat vind ik wel logisch.

Maar ontopic, ik hoop echt dat er een goede oplossing zal komen voor deze dieren.
En dat de fokkers en eigenaren eens goed op hun strepen worden gezet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:00

katiavl schreef:
Griebels mischien omdat je niet genoeg leest Lachen Heb het een paar paginas geleden gehad over dat met juist fokken veel problemen van de kaart zouden geveegd worden.

Alleen fokken bij geregistreerde fokkers, met een quoting zoals bij de melkkoeien dat je broodfok ook tegen gaat.
De Meeste goede fokkers zien of hun hond geschikt is voor het nieuwe baasje dus heb je zowiezo al een klein testje

Ja dat heb ik gelezen... dacht alleen dat het van iemand anders was...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:00

katiavl schreef:

Nee, is een extra pot wat gebruikt wordt door de overheid voor allerlei zaken maar niet voor honden(dingen).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:01

katiavl schreef:

gewoon weer een manier om geld te innen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:01

griebels schreef:
Maar nogmaals, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, dus waarom de meest onmenselijke soort handhaven?

Onmenselijk? Ik vind het anders een hele vriendelijke manier, van mij had het een stuk harder gemogen! En dan niet voor de dieren, maar dan wel voor de baasjes! Dat ze eerst weer de woonkamer konden schilderen nadat woefie is afgemaakt, misschien dat ze er dan eens wat van zouden leren. Maar goed, godzijdank zijn ze hier in NL niet zo respectloos naar dieren toe Knipoog

En ja... Het is sneu dat er honden moeten worden afgemaakt, maar dat is niet de schuld van het kabinet o.i.d., dat is de schuld van de fokkers en kopers.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:03

Onmenselijk gedrag ja...
WAt zit je nu te ratelen... We hebben het al de hele tijd over de onschuldige honden, dat het afmaken niet terecht is. Kom jij aan met straffen voor de eigenaren...
Dat vind ik op dit moment het minst belangrijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:03

griebels schreef:
katiavl schreef:

gewoon weer een manier om geld te innen...

Ja, en daar komen ze ook nog eens eerlijk voor uit! Ja Gestoord

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:04

griebels schreef:
Onmenselijk gedrag ja...
WAt zit je nu te ratelen... We hebben het al de hele tijd over de onschuldige honden, dat het afmaken niet terecht is. Kom jij aan met straffen voor de eigenaren...

Wat maakt het uit wat jij belangrijk vind?

Het IS gewoon heel simpel: afmaken wat bij de wet verboden is. Hoeft de AID niet op aangekeken te worden, alleen de fokkers en de baasjes.

Heeft niets met ratelen te maken, misschien dat je eens moet openstaan voor andere dingen dan alleen je eigen mening.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:04

katiavl schreef:

hey das grappig Haha!

goed idee van je hahaha Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:06

Quellian schreef:
griebels schreef:
Onmenselijk gedrag ja...

Wat maakt het uit wat jij belangrijk vind?

Het IS gewoon heel simpel: afmaken wat bij de wet verboden is. Hoeft de AID niet op aangekeken te worden, alleen de fokkers en de baasjes.

Heeft niets met ratelen te maken, misschien dat je eens moet openstaan voor andere dingen dan alleen je eigen mening.

het kan ook anders!!! daar hadden we het over...

Maar ik denk dat jij eens een eigen mening moet durven hebben en uit dat hokje moet komen Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:13

slimmerik schreef:

Nee dat is niet overal inderdaad, had mijn moeder ook niet. Dus als je dan wil dat honden worden geregistreerd door midden van de honden belasting (zag dat iemand dat zei) dan denk ik dat een aardig deel van nederland in rep en roer is.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:14

Ik vind Quellian eigenlijk wel gelijk hebben. Het is nu eenmaal zo dat de mensen die een hond in huis halen dat verboden is, verantwoordelijk zijn voor de gevolgen die daarna komen. Geen mensen met verboden honden = geen honden die onnodig worden afgeslacht, want ze zijn er dan niet.

DebseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:15

en hoe los jij dat dan op LadyElmira?
het punt blijft namelijk hoe dan ook :

er is al een verbod...
mensen hebben toch deze kruisingen...
ondanks de maatregelen word het er niet minder op

dus ergens zit er een kreukel in dit geniale plan
Laatst bijgewerkt door Debsey op 08-06-07 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt