Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:26

IKbenEllen schreef:
OH MY GOOOOOD!!!! Bloos!

Zeg, B-team kan toch wel een kinderasiel oprichten zeker. Clown

Misschien ook met van die bakken waar je je kind in kan mikken, zoals ze in sommige amerikaanse steden ook hebben voor katjes en hondjes?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:29

kids zijn hier altijd welkom hoor Haha!
heb er drie van mezelf en altijd ruimte voor 1 extra (wil best meer kindjes alleen nooit meer zwanger zijn dus zou een makkelijke oplossing zijn zo Knipoog )

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:42

Pardon?? Ellen je kunt ook te ver gaan Boos! Misselijk

Gelukkig heb ik ook via PB al (een normale) reactie gehad. Weet zo even de naam niet meer, maar Apeldoorn is vrij ver weg. Er staat al een adv. op MP, hangen briefjes bij de dierenwinkels en in een andere winkel.

Kekaro kan me voorstellen dat je nooit meer zwanger wilt zijn Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:56

randalinpony schreef:
IKbenEllen schreef:
OH MY GOOOOOD!!!! Bloos!

Zeg, B-team kan toch wel een kinderasiel oprichten zeker. Clown

Misschien ook met van die bakken waar je je kind in kan mikken, zoals ze in sommige amerikaanse steden ook hebben voor katjes en hondjes?

Als mijn man voorstelde katjes te verzuipen, dan weet ie waar het gat van het kattenluikje is ... Haha!
Misschien van die bakjes voor lastige vriendjes?

Sorry Anna-Jelly, grapje Vriendjes zijn? maar ben zelf niet zo van de kindjes (voor mezelf) en ook niet van de vriendjes die kittens willen verzuipen trouwens...
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 09-05-07 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:59

ik heb het drie keer goed volgehouden hoor anna-jelly
maar ik ben nu ook weer toe aan mezelf en dus geen "beperkingen" van zwanger zijn.

als mijn man trouwens katjes zou willen verzuipen mag hij dat zelf even voordoen (als je begrijpt wat ik bedoel.....) dat doe je gewoon niet.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:05

Mijn katje is ook nog niet geholpen maar komt dan ook niet buiten daarbij zit ze aan de kattenpil weer sinds kort en eerdaags laat ik haar helpen,

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:05

huisdieren zijn voor iedereen anders, mijn huisdieren zijn ook mijn pleegkindjes en doe er alles voor. Maar mijn vriend is gewoon niet zo opgevoed en leert het nu van mij Knipoog
Onze zoon staat daar compleet buiten en van zo'n opmerking ben ik dus ook niet gedient, maargoed dat is klaar nu.

Verzuipen mag hij niet van mij (hij is er niet eens als ze geboren worden, zit nu 9 weken in het buitenland) en zal hij dus ook niet doen Knipoog

Kekaro, was ik er nu maar al vanaf. Zwanger zijn is mijn ding niet ben ik achter gekomen, maarja als je nog meer kinderen van jezelf wilt (op den duur)...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:08

Mag de kinderpraat via PM? Bloos

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:10

Dat hoeft niet hoor, is indd offtopic...

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:15

Ik heb 2 poezen en ze hebben beide 1 keer ene nestje gehad. Daarna linea recta naar de DA gebracht! We hebben voor de zes poesjes super huizen gevonden! Alleen eentje wilde zelf graag zwerver worden... is z'n dood geworden trouwens..

Was die vanaf randje den haag helemaal naar de binnenstad gelopen! (met de fiets zeker een half uur.. voorstellen hoe lang dat is om te lopen!) Daar werd hij zeer waarschijnlijk doodgereden maar hij heeft gelukkig een super leventje gehad! Eerst bij ons in het nestje en daarna bij de buurvrouw.

Op dit moment hebben kenissen aan de overkant een nestje. Maar die krijgen zeker weten allemaal een goed tehuis, de moeder van t 'huishouden' is DA dus ik denk dat die daar wel rekening mee houdt!

x Robin (meisje..)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:23

Wij hebben een paar jaar geleden toevallig een nestje gehad. Wel ja, het was eigenlijk niet eens onze kat.
Ze was van mensen hier wat verderop en die gaven haar de pil. Wel, blijkbaar niet dus. Het beestje is bij ons bevallen en het is hier nooit meer vertrokken. Maar wát een moeite hebben wij toen moeten doen om die kittens kwijt te raken. Uiteindelijk hebben we 2 van de 3 moeten weggeven aan mensen waar we niet 100% achterstonden (er is gewoon te weinig vraag om echt een goede thuis te kunnen zoeken), maar wat moesten we er anders mee? Uiteindelijk zijn die twee dus ook 'verdwenen' bij die mensen (hebben dan achterad gehoord van hun buren dat de beestjes graatmager waren. Wat voelde ik me toen schuldig.). Geen idee wat er mee gebeurd is.

Ook al was het niet onze kat, we hebben ze nadat de kittens weg waren onmiddellijk laten helpen. Volgens de dierenarts was ze ondertussen opnieuw zwanger, dus dat was zeker geen overbodige luxe. Een tijdje later is de kat gestorven maar we hebben geen moment spijt gehad van de sterilisatie. Er zijn al genoeg kittens zonder thuis...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:27

Soms is niet niet het geval. Wij hebben momenteel in de schuur een nestje kittens van een kat die niet van ons is. Aangezien er in de omgeving regelmatig katten uit de auto en ja ja uit fietstassen gezet worden lopen er veel (halfwilde katten) Nu ik dit nestje bij mij heb en zelf geen extra katten wil voel ik mij genoodzaakt om dus een advertentie op bv marktplaats te zetten en toch een eigenaar voor de kittens te zoeken.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:27

Ik heb niet het hele topic gelezen maar het is een onderwerp dat mij ook erg aangrijpt. Ik kan Wuits haar onmacht volledig begrijpen, ieder jaar weer het overschot aan kittens waarvan maar heel weinig een gouden mandje vinden.
Zelf werk ik in een dierenwinkel in België en daar worden nu ook weer massa’s kittens binnengebracht. Mensen die hun kitten bij een dierenwinkel brengen moeten daar niets voor betalen en zijn er gemakkelijk vanaf. In een asiel moet er wel betaald worden per kitten. Vanaf 2009 is in België de verkoop van katten in winkels echter verboden, vraag mee af waar de mensen dan met hun dieren blijven. Waarschijnlijk gaan asielen nog harder uitpuilen en veel dieren zullen een nog slechter lot treffen want niet iedereen is bereid om ook nog geld te geven wanneer ze van hun overschot niet afgeraken.

Ik ben daarom ook voorstander van vroegcastratie ( kan al bij heel jonge kitten) in de asielen. Geen enkel asiel zou nog kittens mogen afgeven die niet geholpen zijn. Misschien zou zo een maatregel toch een beetje helpen om het overschot aan katten te verminderen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:34

Nog wel een pluimpje voor de asielen (tenminste..) toen wij onze kat er weg haalden was ze nog niet geholpen omdat het druk was en ze er nog niet lang was. Wij kregen wel een brief meer voor de DA dat ze op hun kosten geholpen kon worden!

austria dat zou ook wel wat zijn ja, vroegcastratie!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:38

oeps

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:54

Lovely1 schreef:
oeps

I did it again? Muziek!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:02

uhm ja zoiets haha

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:09

IKbenEllen schreef:

jij begint over een kinderasiel....

en wat de kittens betreft,
je kan er alleen zo weinig aan doen, je kan je wel gaan zitten opvreten zoals de ts het noemt
maar de nestjes komen er toch wel

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:21

Hetzelfde met puppys, veulentjes kijk maar is op marktplaats genoeg te krijgen en soms de meest rare kruisingen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:55

kekaro schreef:
IKbenEllen schreef:

jij begint over een kinderasiel....

en wat de kittens betreft,
je kan er alleen zo weinig aan doen, je kan je wel gaan zitten opvreten zoals de ts het noemt
maar de nestjes komen er toch wel

Je kan natuurlijk ook de nestjes opvreten...
Met pindasaus schijnt best lekker te zijn, is eeuwenoud chinees recept.

Oke, jongens, verdwijn van deze draad voor ik een ban krijg of ziets. Bloos Haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:03

LadyElmira schreef:
Nee ik ook niet. Je hebt een hart voor dieren of je hebt het niet. Ten eerste vind ik niet dat je katten moet nemen en ze vervolgens buiten moet laten lopen (dag en nacht). Als jou katje wordt aangereden, wordt je dan niet verdrietig en boos? Waarom laat je dat dan in godsnaam toe?! Mijn kat loopt ook buiten, hij kan heel de dag de tuin in en uit en als ik de hond uitlaat loopt hij mee. Ik let extra op hem maar ik weet ook wel dat hij zich zo kan redden, toch wil ik hem rond een uur of 11 helemaal binnen hebben. Dit ook omdat ze hem nu al twee keer gejat hebben (wat een teleurstelling toen bleek dat het geen echte cyperse kat was hihi)

Gadver, ik dacht net dus aan het beeld van een kat met ademnood in het water. Stelletje gekken!

Ho, ho, daar ga je me even wat te ver he. Mijn kat is ook een buiten kat, die alleen overdag buiten loopt. Ze is geholpen, we wonen in een zeer groot natuur gebied met weinig buren, en er is weinig verkeer. Mijn kat MOET buitenlopen, anders zit ze de hele dag in een kamer. Beestje is zo gelukkig, de buren vinden het niet erg want die zien der haast nooit, dus ik ben happy.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:43

Hey ff een vraagje tussendoor.
Op 1 na zijn nu al onze boerderijpoezen gestelliristeert.
Maar nou zag ik net een van de gestelliriseerde poesjes en die gedroeg zich zeer krolsh??

Kan een stellirisatie ook fout gedaan worden zodat de poes nog bevruchtbaar is!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:20

Hmm.. T is hier toch niet zo druk meer!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:34

daantjuhhh schreef:
Hey ff een vraagje tussendoor.
Op 1 na zijn nu al onze boerderijpoezen gestelliristeert.
Maar nou zag ik net een van de gestelliriseerde poesjes en die gedroeg zich zeer krolsh??

Kan een stellirisatie ook fout gedaan worden zodat de poes nog bevruchtbaar is!

Nee, want ze halen de baarmoeder eruit, dus dat kan niet.
Maar een poes die geholpen is kan ook nog "heet" zijn! Clown Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:12

als ze gesterilliseerd is moet je geen schrik hebben Lachen

als kat zou ik toch niet snel heet zijn pfff al die pijnprikkels lijkt me niet echt aangenaam Tong uitsteken