Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 14:49

Vanneke schreef:

Als je de leider niet bent van je eigen hond, dan ben je alvast te betreuren. Bij een kat is dat tenminste niet nodig, daar tellen die zaken allemaal niet bij mee.

Ik ben wel leider van mijn eigen honden en ik zoek ook geen honden uit waarvan ik weet dat ze erg dominant zijn. Die passen niet bij mij.

Ik vind zelf eigenlijk dat die zaken bij katten ook mee tellen, want anders kun je er niet mee samen leven. De kat past zich niet aan aan de mens maar andersom. DAt doe ik niet, daarom passen katten niet bij mij.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:19

Maar dat vinden sommige mensen zo leuk aan katten (waaronder ik). Door ze binnen te houden, onderdruk ik juist die leuke eigenschap.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:26

Oh, loopt deze discussie nog steeds? Haha!
Ook weer iets waar je nooit uit gaat komen helaas...

Gisteren had er bij ons weer een kat in de tuin gesch*ten Boos! zo goor...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:31

Mensen die een pesthekel hebben aan katten (zoals ik) en die dingen overal in de tuin sche*ten schaf een hond aan Vork bij ons in de tuin nooit een kat gezien, ja enkel katten die snel maar dan ook heel snel naar de andere kant van de tuin lopen Vork

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:34

lies schreef:
Maar dat vinden sommige mensen zo leuk aan katten (waaronder ik)..

ik ook Haha! Haha!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:10

superwoman schreef:
lies schreef:
Maar dat vinden sommige mensen zo leuk aan katten (waaronder ik)..

ik ook Haha! Haha!

Me too, en toch lopen er hier evenveel honden als katten. Konden mensen nu ook maar zo samenleven zonder overal een heisa rond te maken voor onbenullige zaken! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:00

Het is niet aan jou om te bepalen of iemand gruwelijk mag balen over een bepaald iets. Als iemand veel plezier heeft van zijn tuin en daar een hoop werk in steekt, dan mag dat niet ten koste gaan van jouw plezier dat je kat overal vrij mag rond sjouwen. WAarom moet het plezier van de een ten koste gaan van het plezier van de ander? Dat is een erg egoïstische instelling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:16

Als je es een keer hebt afgerekend bij een tuincentrum had je gemerkt dat het geen onbenullige zaken zijn....
Net wat Desiree zegt, als je veel plezier haalt uit je (dure) tuin, en dat wordt verpest door de lucht van kattenpoep en omver gehaalde plantjes, dan baal je zeker wel....

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:27

Ik vind dat je wel erg ver gaat door het bericht over de kat in de wildklem te gaan verbinden aan je eigen mening over loslopende katten.. Nors opkijken

Als ik zou weten dat iemand klemmen uitzet voor katten, dan leg ik ze persoonlijk voor zn voordeur en ga ik wachten tot ie naar buiten komt..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:42

Cer schreef:
Als je es een keer hebt afgerekend bij een tuincentrum had je gemerkt dat het geen onbenullige zaken zijn....
Net wat Desiree zegt, als je veel plezier haalt uit je (dure) tuin, en dat wordt verpest door de lucht van kattenpoep en omver gehaalde plantjes, dan baal je zeker wel....

Daarom houdt ik dus mijn kat binnen. Ik wil niet dat andere mensen last hebben van mijn huisdier. Ik begrijp dat er duizenden mensen zijn die er een hekel aan hebben wanneer er weer een kat in hun tuin zit.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat er mensen zijn (die zich er waarschijnlijk zo aan gaan ergeren omdat ze niets beters te doen hebben) die zo'n kat dan vermoorden of verwonden. Dat je hem wegjaagd, oke. Desnoods met water.
Maar een wildklem neerzetten of frituurvet over de kat gieten, dan ben je echt ziek in je hoofd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:20

Mijn katten zitten ook binnen (en de katten uit de buurt slopen mn tuin Scheve mond ) .... Dat iemand dieren opzettelijk iets aandoet kan ik ook niet begrijpen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:34

dwaallicht schreef:
Ik vind dat je wel erg ver gaat door het bericht over de kat in de wildklem te gaan verbinden aan je eigen mening over loslopende katten.. Nors opkijken

Als ik zou weten dat iemand klemmen uitzet voor katten, dan leg ik ze persoonlijk voor zn voordeur en ga ik wachten tot ie naar buiten komt..

Aan je naam kan ik al zien dat je verdwaald bent. Knipoog

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:43

Cer schreef:

Grappig, ik werk in een tuincentrum en wij zijn fervente tuinierders! Wij organiseren zelfs elk jaar een opentuinenweekend bij ons thuis! Zeg nu zelf dat katten en tuinen niet samengaan! Haha!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:56

We gaan toch niet honden en katten met kinderen vergelijken hoop ik Vork

We hadden in ons vorige huis nooit last van katten. We hadden toen zelf een kat en een Jack . Beide zijn vlak voor onze verhuizing overleden.
We zitten hier nu in een tijdelijke woning en het stikt hier van de katten!
Ik jaag ze uit mijn tuin! Dat geschijt overal en als ze het nu ook eens gingen ondergraven maar nee hoor...er is eentje bij die het altijd op het gras doet. En das niet zo fijn met 2 kinderen.

Bij ons nieuwe huis, waar we nu aan het verbouwen zijn, heeft mijn vader woensdag gras gezaaid en er is al 5 x een kat langs geweest.
Ik weet dat je daar als eigenaar weinig aan kunt doen maar ik baal er wel vreselijk van.

En kat in een wildklem is geen fijn idee. Ik dacht dat een wildklem ook verboden was en dat alleen nog maar vangkooien gebruikt mochten worden.
Heb je enig idee wat een loslopende kat in het wild doet? Met vogeltjes en jonge konijntjes??
Ook geen prettig gezicht hoor. Dan is de naam poekie niet meer van toepassing.
Dus eigenlijk vind ik het wel een goed idee dat je als katteneigenaar een poging zou doen om de kat alleen in je achtertuin toe te laten. En ik realiseer me echt dat dat wel een hele moeilijke opgave is.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 00:09

Misschien is er gewoon een verschil, want waar ik woon zijn er niet veel katten. En wij hebben alleen 'last' van ons eigen katten. Als je dat zo moet noemen, verwilderde katten zijn hier niet. Trouwens mijn katten sluit ik elke nacht op. Ik wil ze s'morgens niet vinden als een tapijt op de straat! Ik heb het nog gehoord, wil je geen katten in je tuin, neem dan zelf een kat! Ze markeren hun domein en willen er geen andere katten op.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 01:41

Desiree schreef:
dwaallicht schreef:

Aan je naam kan ik al zien dat je verdwaald bent. Knipoog

Hoevaak hebben we die nou al gehoord.. Clown maargoed, dan zijn er iig genoeg "dwaallichten" hier die mijn mening delen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 10:02

Ibalia schreef:
Bij ons nieuwe huis, waar we nu aan het verbouwen zijn, heeft mijn vader woensdag gras gezaaid en er is al 5 x een kat langs geweest.
Ik weet dat je daar als eigenaar weinig aan kunt doen maar ik baal er wel vreselijk van.

En kat in een wildklem is geen fijn idee. Ik dacht dat een wildklem ook verboden was en dat alleen nog maar vangkooien gebruikt mochten worden.
Heb je enig idee wat een loslopende kat in het wild doet? Met vogeltjes en jonge konijntjes??
Ook geen prettig gezicht hoor. Dan is de naam poekie niet meer van toepassing.
Dus eigenlijk vind ik het wel een goed idee dat je als katteneigenaar een poging zou doen om de kat alleen in je achtertuin toe te laten. En ik realiseer me echt dat dat wel een hele moeilijke opgave is.

Een eigenaar kan het best oplossen. Door te verhuizen, of door de tuin dusdanig te omheinen en stroomdraad erboven of door de kat binnen te houden. MAar hij moet het WILLEN. En hij moet niet willen dat zijn dier dingen vernielt bij anderen. Dat kun je niet maken.

Vanneke schreef:
wil je geen katten in je tuin, neem dan zelf een kat! Ze markeren hun domein en willen er geen andere katten op.

Mijn vriend is mentaal allergisch voor katten, die wil ze absoluut niet zien. Ik zou het nog handig vinden voor hier op het platteland, tegen het ongedierte. MAar hij staat er absoluut niet open voor. En mensen die andere liefhebberijen hebben die niet met katten samen gaan, zullen ook nooit een kat zelf nemen, dus dat is geen oplossing.

dwaallicht schreef:
Hoevaak hebben we die nou al gehoord.. Clown maargoed, dan zijn er iig genoeg "dwaallichten" hier die mijn mening delen

En ook genoeg die het niet doen. Dat zijn degenen die vervelende ervaringen hebben met andermans katten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:05

ik ben ook een grote voorstander van katten in eigen huis en tuin houden.
buiten het feit dat het levensgevaarlijk is voor de kat, denk aan auto's, gif, kattenmeppers etc.
hebben niet -kattenmensen er vaak veel last van.
triest voor het beestje, maar de mensen hebben zelf het risico genomen.
ik wil er niet mee goed praten dat stropers niet fout zijn, maar als katteneigenaar ben je zelf verantwoordelijk voor jouw dier en deze zijn gezondheid.
loslopende honden vind ik ook vreselijk, vaak lopen ze over straat te zwalken, met alle gevolgen van dioen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 10:07

Loslopende honden waar niet naar omgekeken wordt is net zoiets als loslopende katten. Je moet toezicht houden op je dier, het beschermen tegen gevaren en andere mensen er ook niet mee lastig vallen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:37

hm het is zeker niet goed van die val, maar het is wel de kat eigenaars verantwoordelijkheid die had het kunnen voorkomen.
ik snap eigenlijk niet dat daar niemand mee eens is. ik ben opgevoed van als je een dier hebt ben je er verantwoordelijk voor.

jammer dat er zo veel katten het leven moeten kosten daardoor. dat hebben ze niet verdient

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:47

onze kat mag gewoon buiten rond lopen en we zeggen ook tegen de mensen bij ons in de straat gooi er maar een emmer water overheen als je dr niet in de tuin wil hebben. onze vorige kat is niet zo vriendelijk uit de tuin gejaagd; een buks vonden ze een beter idee.....

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:19

Desiree schreef:
dwaallicht schreef:

En ook genoeg die het niet doen. Dat zijn degenen die vervelende ervaringen hebben met andermans katten.

Ik heb nooit gezegd dat mijn katten maar overal mogen komen en in tuintjes poepen.
Valt er iets vervelends voor, dan wordt er met de buren gezocht naar een goede oplossing.
Dat heet nou rekening houden met elkaar.
Alleen vind ik dit echt zo'n typisch topic van een kattenhater, net als die vorige, en daar erger ik me aan.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:55

margot123 schreef:
onze kat mag gewoon buiten rond lopen en we zeggen ook tegen de mensen bij ons in de straat gooi er maar een emmer water overheen als je dr niet in de tuin wil hebben. onze vorige kat is niet zo vriendelijk uit de tuin gejaagd; een buks vonden ze een beter idee.....

Tja, dan zal je kat wel stierlijk vervelend zijn geweest. Eigen schuld.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:18

dwaallicht schreef:

Ik heb nooit gezegd dat mijn katten maar overal mogen komen en in tuintjes poepen.
Valt er iets vervelends voor, dan wordt er met de buren gezocht naar een goede oplossing.
Dat heet nou rekening houden met elkaar.
Alleen vind ik dit echt zo'n typisch topic van een kattenhater, net als die vorige, en daar erger ik me aan.

Jouw buren hoeven geen rekening te houden met jouw katten. En ze hoeven alleen al geen oplossing te bedenken voor een probleem dat JIJ veroorzaakt.

JustNanno schreef:
margot123 schreef:

Tja, dan zal je kat wel stierlijk vervelend zijn geweest. Eigen schuld.

Wel jammer voor die kat alleen. Ik had liever gezien dat de eigenaar van de kat die kogel had gekregen, want DIE is stierlijk vervelend. Die kat weet ook niet beter. MAar ja, die eigenaar maakt zich natuurlijk ook niet bekend. Of die zegt "gooi er maar een emmer water over heen". Leuk, kun je de hele dag in je tuin posten om op die kat te wachten met je emmertje water. Dat werkt toch niet!

Veel katten weten wanneer iemand ze op staat te wachten met een emmer water. En die komen wel terug als die persoon weg is. En je kunt niet altijd posten in je tuin omdat iemand anders zijn dieren niet bij zich wil houden. Die emmer water werkt niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:52

mm ik spring er ook weer even in,
je zegt dat je tegen de "buurt"hebt gezegt , "gooi er maar een emmer water overheen"
erg egoistisch, oftewel, de buurt moet zelf jouw kat weghouden, terwijl dit jou taak is,
en dan ook, een kat gaat best ver aan de wandel, hoeveel deuren heb jij aangebeld om ze te waarschuwen voor jouw kat?

ik ben op en top kattenliefhebster, mijn poezen wonen in huis, in het hele huis welteverstaan, ze mogen overal komen, ook in bed, heerlijk vind ik dat, ik geniet van ze, en ik houd ze binnen, voor de zogenaamde kattenhaters ben ik goed bezig, en volgens de zogenaamde dierenliefhebbers ben ik een bruut??
ik ben van mening dat mijn katten thuis veilig zijn, dit zijn ze op straat niet.
wen je een kat aan binnenwonen, dan mist hij het buiten niet.
het allermooiste is een ren, maar die is niet voor iedereen mogelijk(denk aan flat) of te duur, die krengen zijn enorm prijzig.

dus of je nu kattenhater of kattenliefhebster bent, denk goed na over de voors en tegens, en binnen heeft voor mij meer voors :
-veilig voor verkeer
-veilig ivm ziektes
-veilig ivm gif
-veilig ivm kattenmeppers
-niemand heeft er last van, geen drollen in andermans tuin,geen overhoopgehaalde bloemperkjes, geen vogels die nerveus worden gemaakt.

enige nadeel is dat een kat het liefste buiten rondrend.maar ja ,als je net als ik een speelpaleis kunt creeeren binnenshuis, en katten kunnen volop spelen en klimmen, dan heb je toch een zeer goed alternatief?
ik heb gekozen om katten te houden,dus ik koop dure krabpalen en maak een ren, heb je minder katten, kan het uiteraard ook goedkoper, maar als je een kat neemt, moet je zorgen dat je het hem of haar goed naar de zin maakt, doe je dat niet, dan ben je egoistisch, en hou je ze net als ik binnen met alle nodige aanpassingen, ben je dan nog een dierenbeul?
dacht het niet