Ibalia schreef:Bij ons nieuwe huis, waar we nu aan het verbouwen zijn, heeft mijn vader woensdag gras gezaaid en er is al 5 x een kat langs geweest.
Ik weet dat je daar als eigenaar weinig aan kunt doen maar ik baal er wel vreselijk van.
En kat in een wildklem is geen fijn idee. Ik dacht dat een wildklem ook verboden was en dat alleen nog maar vangkooien gebruikt mochten worden.
Heb je enig idee wat een loslopende kat in het wild doet? Met vogeltjes en jonge konijntjes??
Ook geen prettig gezicht hoor. Dan is de naam poekie niet meer van toepassing.
Dus eigenlijk vind ik het wel een goed idee dat je als katteneigenaar een poging zou doen om de kat alleen in je achtertuin toe te laten. En ik realiseer me echt dat dat wel een hele moeilijke opgave is.
Een eigenaar kan het best oplossen. Door te verhuizen, of door de tuin dusdanig te omheinen en stroomdraad erboven of door de kat binnen te houden. MAar hij moet het WILLEN. En hij moet niet willen dat zijn dier dingen vernielt bij anderen. Dat kun je niet maken.
Vanneke schreef: wil je geen katten in je tuin, neem dan zelf een kat! Ze markeren hun domein en willen er geen andere katten op.
Mijn vriend is mentaal allergisch voor katten, die wil ze absoluut niet zien. Ik zou het nog handig vinden voor hier op het platteland, tegen het ongedierte. MAar hij staat er absoluut niet open voor. En mensen die andere liefhebberijen hebben die niet met katten samen gaan, zullen ook nooit een kat zelf nemen, dus dat is geen oplossing.
dwaallicht schreef:Hoevaak hebben we die nou al gehoord..

maargoed, dan zijn er iig genoeg "dwaallichten" hier die mijn mening delen
En ook genoeg die het niet doen. Dat zijn degenen die vervelende ervaringen hebben met andermans katten.