Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:20

ThePast03 schreef:
Desiree schreef:
Veel jachthondenrassen hebben een bepaalde dosis zelfstandigheid ook hoor.

Dat zijn dan de meutehonden die over het algemeen ook alleen jagen als ze zich in de meute bevinden.

.

Mijn Jack Russel jaagt(als ik hem niet zou aanlijnen) altijd overal achteraan. Hij bezit zeer duidelijk een bepaalde dosis zelfstandigheid. (hij is gewoon stronteigewijs) Hij heeft geen meute nodig.

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:31

Onze kat mag dag en nacht buiten blijven, dat doet hij meestal ook.
We wonen in een vrijstaand huis dus de buren hebben er geen last van.
We hebben een drukke weg voor ons huis maar omdat hij 2 keer een lichte klap heeft gehad kijkt hij daarmee uit en volgens mij gaat hij ook niet meer die kant op. Na een gebitsreiniging moest hij 3 dagen binnen blijven. Hij was 's avonds al weer naar buiten geglipt Clown En zie hem dan maar weer te pakken te krijgen ..
Ik zou ook nooit mijn kat binnen houden, vind dat ze lekker buiten horen..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:35

onze kat is altijd buiten, mag niet in huis, heeft schuur om in te slapen, en een schommelstoel met dakje waar hij met lekker weer altijd zit.
niks geen gestink met kattebak enzo, en de kat voelt zich gewoon happy zo.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:41

Desiree schreef:
Hoe kunnen ze zich nou afzetten hangend aan een hek en er nog een keer overheen komen zonder dat aan te raken? Lijkt me onmogelijk. Maar dat een hongerige kat een schok over heeft voor wat eten lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Katten zijn wat springen betreft inderdaad tot wonderen in staat. Heb ik mezelf al heel vaak over verbaasd.
Die van mij springt ook heel behendig over het stroomdraadje van onze buurman achter.

Maar zoals eerder gezegt. Die van mij heeft de kattebak thuis staan waar hij zijn behoefte op doet. En heeft een avondklok, de meeste vogels zijn in het bijna schemerdonker de klos omdat ze dan vaak aan het eten zijn. Mijn kat moet dan binnen zijn.

Ik weet ook nog wel een voordeel van rondlopende katten te noemen.... Er zijn hier heel veel katten en geen ...muizen. Das toch weer fijn Ja

Die van ons heeft overigens nog nooit een vogel of muis gevangen, het is echt een enorme suffert en bankplakker.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 06-08-06 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:46

Marigold schreef:
onze kat is altijd buiten, mag niet in huis, heeft schuur om in te slapen, en een schommelstoel met dakje waar hij met lekker weer altijd zit.
niks geen gestink met kattebak enzo, en de kat voelt zich gewoon happy zo.

Het spijt me maar dit vind ik net zo asociaal als hondeneigenaren die de hond laten poepen op de stoep.
Mijn kat heeft zijn eigen kattebak en als je een kat goed voer geeft (eukanuba bv) stinkt het veel minder. Je hebt ook hele goede kattebakkorrels te koop. Mijn buren hoeven er geen last van te hebben dat ik een kat heb.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:05

Citaat:
als je een kat goed voer geeft (eukanuba bv)

Zijstapje: Heel veel mensen zijn dit niet met je eens hoor;-) Eukanuba is dúúr voer met een vette marketing ja. Maar goed............ neuh, in mijn ogen pertinent niet. Wou ik toch ff gezegd hebben Sigaar

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:13

Urielle schreef:
De katten van mijn moeder staan gewoon met hun achterpoten op of tegen hekken, zelfs tegen gladde betonnen muren, en wippen dan overal overheen. De achterburen hebben 4 lijnen prikkeldraad gespannen boven een glad betonnen muur. Hup, eroverheen, geen probleem.
De bovenkant van je tuin af mogen zetten met netten of gaas zou een goed idee zijn maar dat mag niet van de gemeente.

Wij hebben voor onze binnenkatten horren voor de ramen zodat die open kunnen en zouden graag gaas aan het balkon spannen zodat de katten op het balkon kunnen maar dat mag ook niet.

MAar een muur of hek waar ze tegen omhoog moeten klimmen, die te hoog is om af te zetten voor een sprong, en dan met stroomdraad, daar kunnen ze toch niet overheen?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:47

Mijn kat mag overdag naar buiten wanneer hij dat wil, maar 's nachts moet bij binnen blijven. Aangezien katten 's nachts op jacht gaan, vaak vechten en bij anderen de slaapkamer inhobbelen, hou ik de mijne dan binnen. Ik wil zo min mogelijk overlast veroorzaken met mijn huisdier.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:01

Ja, daarom houden wij ze ook binnen s'nachts.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:54

Het is ook 's nachts dat ze het meeste kattekwaad uit halen. Ach, het woord zegt het al he, kattekwaad.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:02

tis een halve zwerfkat, en we kunnen haar niet binnen hebben om redenen, ik wou haar ook niet laten ophalen door het asiel dus heb haar meegenomen naar mn vriend zijn huis en ze poept voor zover ik na kan gaan in het weiland ofzo, ruimte zat hier.
ze heeft en hele schuur voor haarzelf en eet gewoon brokjes.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:09

Wij hebben 2 raskatten, burmezen.
Ze hebben de eerste jaren van hun leven altijd binnengezeten en leken tevreden. De een was weleens wat vernielzuchtig en de ander was lief, maar nogal eenkennig en jaloers. Maar waar we nu wonen, mogen ze naar buiten. We wonen aan een doodlopende straat met maar 3 andere huizen, helemaal aan de rand van het dorp.
De katten komen eigenlijk niet verder dan de tuin (en de koikarpervijver van de buren Bloos! ). Het vliegen en slopen van de een is over, hij leeft zich buiten uit en komt soms met een vogeltje of kikker (en 1 x met een halve koikarper) in huis. en de ander? Is een aanhalige allemansvriend geworden. Ik kan dus niet anders zeggen dan dat ze helemaal zijn opgebloeid.

Ze zijn trouwens alleen buiten als wij ook buiten zijn, ookal hebben ze zelf keus. Ze blijven in onze buurt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:48

Koi karpers kunnen heel prijzig zijn. Vergoeden jullie het ook als jullie kat er een jat van de buren?

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:51

Mijn schoonzusje heeft 3 katten, ze mogen alle drie niet naar buiten. Ik vind dus dat katten gewoon lekker naar buiten moeten kunnen, al is het maar voor een paar uurtjes, gewoon ff lekker ravotten, lijkt me heerlijk voor die beestjes, maar goed het is haar keuze!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:12

Nou ik vind het wel wat anders hoor, een dikke hondendrol op de stoep, of een kattenkeuteltje ergens in de tuin. Ik snap dat sommigen er een hekel aan hebben, maar ik vind hondenpoep op de stoep en waar ook nog meer flink wat smeriger!

Toen we onze kat net hadden, deed ze alles op het platte dak bij ons, ze was te bang om gewoon in de bosjes of onze tuin te gaan zitten Clown Nagelbijten / Gniffelen
Wij hebben ook eigenlijk nooit klachten van de buren over onze katten, dus dat zit ook wel goed.
Oké, een buur klaagt wel dat onze kat aan de overkant van de sloot zijn hond (die achter het tuinhek zit) gaat zitten uitlachen. Maar hoe serieus je dát moet nemen.. Rolleyes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:15

Wij hebben hier meer last van hondedrollen voor de deur dan van katten. Die begraven het netjes Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:35

Berdien schreef:
Nou ik vind het wel wat anders hoor, een dikke hondendrol op de stoep, of een kattenkeuteltje ergens in de tuin. Ik snap dat sommigen er een hekel aan hebben, maar ik vind hondenpoep op de stoep en waar ook nog meer flink wat smeriger!

AstraGirlie schreef:
Wij hebben hier meer last van hondedrollen voor de deur dan van katten. Die begraven het netjes Lachen

Kijk, datis het egoistische uitgangspunt van een katteneigenaar. wat een ander doet (de hondeneigenaar) is veeeeeeeeeel erger dan wat ik doe. Een kattendrolletje kan begraven worden in een moestuin (zie klacht in een eerdere reacties over een omgespaaide moestuin), in de zandbak waar kinderen zitten te graven. Daarnaast kan jouw kat schade aanbrengen aan de vogels die iemand anders in zijn tuin houdt of de vijver, of het konijntje dat jouw kat aanvalt dat even los mag lopen om de pootjes te strekken (want konijnen hebben daar net zo goed behoefte aan als katten en honden). Dat realiseer jij je allemaal niet voor het gemak! Dan geef mij maar die hondendrol, die ligt daar open en bloot en je weet dat je er omheen moet. Want hoe storend dat ook is, het brengt minder schade aan. Om nog maar niet te spreken over de vuilniszakken die katten kapotmaken zodat alle vuil er uit komt, of het binnendringen van katten in andermans huis. Diezelfd lui ergeren zich aan de drollen van andermans hond maar tegelijkertijd hebben anderen last van hun kat op velerlei verschillende manieren.

Ik zie echter OOK het belang van frisse buitenlucht en beweging voor een kat. OP het platteland is dat niet zo'n punt, maar woon je in de bouw waar andere mensen ook andere dieren hebben dan alleen katten die ze ook alles willen bieden en willen beschermen, dan moet je je kat niet overal rond laten sjouwen en een ander er mee opschepen. Dan zorg je maar dat je je tuin afrastert of een ren aanlegt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:16

Nu, onze katten hebben vaste plekken voor hun behoeftes in de paardenweides, ik zie ze het telkens doen en begraven, er zijn hier geen moestuinen of zandbakken in de buurt, dus dat geld al niet...Anders hielden we er echt wel rekening mee. Er zijn hier ook geen volieres of vijvers in de buurt, dat is ook al een geluk...
Ze rent hooguit achter een vlinder aan, vogels is ze te lui voor Lachen Onze kat loopt zelf de hele dag tussen onze troep konijnen in de achtertuin, en is ermee opgegroeid, die laat ze dus met rust...Vuilniszakken heeft ze nog nooit opengemaakt, andere buurtkatten ook niet trouwens. Dus wij hebben hier meer last van die zelfde drol (telkens door dezlfde hond trouwens) in ons grasperk die de eigenaar weigert op te ruimen...

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:34

Volgens mij betalen wij hondenbelasting. Ik pleit voor gelijke behandeling.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:06

Ja waarom hoeft er voor katten eigenlijk geen belasting betaald te worden?

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:14

Ja waarom hoeft er voor paarden geen belasting betaald te worden. Schijten hier ook op straat. Houd die beesten dan ook binnen.
Ligt zeker aan het egoistische uitgangspunt van de paardeneigenaar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:20

Dorian_Gray schreef:
Ja waarom hoeft er voor paarden geen belasting betaald te worden. Schijten hier ook op straat. Houd die beesten dan ook binnen.
Ligt zeker aan het egoistische uitgangspunt van de paardeneigenaar.

Op het platteland waar iedereen verder uit elkaar woont moet je niet zeuren over dingen die bij het platteland horen. En in de bouw kom je praktisch geen paardenvijgen tegen. Is dat wel zo, is het meestal zo dat de stallen/manege er al was voordat alles volgebouwd werd. En dan kan zo'n stalhouder daar ook niets aan doen, die heeft daar niet om gevraagd.
Katten op het platteland is ook een ander verhaal dan katten in de bouw. MAar ga jij maar lekker paardenbelasting betalen hoor, daar geven ze vast wel toestemming voor als je dat wilt.

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:22

Hap hap Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:28

en het wordt anders als je je paard andermans erf of tuin laat volscheiten uiteraard, of zijn gazon kapot laat lopen of zijn tuin kaal laat vreten. Dan bezorgt jouw paard overlast aan iemand anders. Is hetzelfde verhaal mevrouw hap hap.

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:34

Nagelbijten / Gniffelen mevrouw Nagelbijten / Gniffelen

Je hebt wel weinig gevoel voor nuance hè. Misschien gebruikt iemand wel eens een absurd voorbeeld om de boel weer eens wakker te schudden. bij jou instant succes Haha!