Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
door_ schreef:En dit bedoel ik dus, voor jouw gemak en angst onthou jij haar de frisse lucht en vrijheid die ze verdient, terwijl haar maatjes notabene wel naar buiten mogen?
Absurd, echt!!!!
Je raskat heeft net zoveel recht op ravotten en buiten spelen, dan je andere katten dat hebben!!
Ook al raakt haar haar daarvan in de war....
behoorlijk ego....
Desiree schreef:Ik snap neit dat mensen zich het bij katten aantrekken dat ze binnen zitten en dat dit saai zou zijn. Buiten kan het net zo goed saai zijn want niet alle katten voelen de behoefte van alles te ondernemen. Maar als een konijn in een hokje zit, dan vraagt niemand zich af hoe afgestompt dat diertje zich zal voelen.
faye schreef:Een buitenren vind ik een mooi alternatief, elk levend wezen heeft frisse lucht en zonlicht nodig! Zelf heb ik ook noodgedwongen mijn katten een aantal jaar binnen moeten houden en ik had geen mogelijkheid ot een ren, heb er alleen mijn katten niet om weg gedaan, hoopte op betere tijden en die kwamen.
En natuurlijk ben ik elke dag bang dat ze doodgereden of aangereden worden, maar ik zet me daar overheen omdat ze het heerlijk vinden buiten. Ik zou het van mezelf egoistisch vinden om ze binnen te houden vanwege mijn angst. Ik geloof namelijk niet dat een kat er zich bewust van is dat hij binnen moet blijven om zijn leven te verlengen....
Ik heb nu geen directe buren, maar vroeger, vroeger wel en nooit klachten gehad over mijn katten. Het is geven en nemen als je met zijn allen dicht op elkaar moet wonen, ook ik moet weleens dingen laten of erger ik me aan een ander...
crossmonster schreef:shannay jij mag wel wat meer met duidelijke argumenten komen
je bent steeds erg kort door de bocht, en het zou erg jammer zijn als dit topic hierdoor weer gesloten moet worden .
dus meid kom met argumenten, of negeer dit topic gewoon, houd het voor de rest een beetje gezelliger![]()
Faas schreef:Vind het altijd geweldig dat ze het een 'heilige' birmaan noemen. Die katten kunnen rebels zijn zeg
ShannaY schreef:Faas schreef:En dan hebben we het nog niet over een doos die binnenkomt en echt even een paar uur geinspecteerd moet worden. Ok, ik geef toe mijn huis ziet er niet uit, maar mijn katten hebben het prima naar hun zin. Sliepen ze maar eens wat meer. En als ze slapen hebben er minstens drie ons bed daarvoor uitgekozen.
Nee dat doen buitenkatten niet
Desiree schreef:Ik ben er voor om katten op eigen terrein te houden. Dat is voor iedereen het beste.
Desiree schreef:Deze topic illustreert dat je je kat niet altijd maar overal kunt latenrond sjouwen:
viewtopic.php?f=73&t=545254&p=13364107#13364107
Ik ben er voor om katten op eigen terrein te houden. Dat is voor iedereen het beste.
crossmonster schreef:shannay jij mag wel wat meer met duidelijke argumenten komen
je bent steeds erg kort door de bocht, en het zou erg jammer zijn als dit topic hierdoor weer gesloten moet worden .
dus meid kom met argumenten, of negeer dit topic gewoon, houd het voor de rest een beetje gezelliger
Faas schreef:
Eigenlijk wilden we heel graag de tuin afzetten op de manier die ik al noemde, palen, gaas en dan een stuk schuin naar boven oplopend maar het probleem is dat we een nogal grote boom hebben in de tuin en ik bang ben dat ze daar in klimmen en zo de tuin uitkunnen. Wie weet komt er nog een oplossing en doen we het alsnog.
Miss_Petit schreef:Desiree schreef:Ik ben er voor om katten op eigen terrein te houden. Dat is voor iedereen het beste.
Ik heb zelf geen katten maar ben hier helemaal voor!
Net als alle honden gewoon aangelijnd, zoals het hoort!
(Behalve op de afgesloten plekken/ velden waarin dat is toegestaan)
Als je een dier neemt, is dat vind ik je eigen verantwoordelijkheid.
En moet je die ook nemen, en zorgen dat je dier geen anderen last of schade berokkend.