Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mik_beer schreef:Jezus doe toch niet zo overdreven. Ga eens naar een asiel dan, ga daar eens kijken wat pas écht zielig is. Wees blij, dit beestje heeft een nieuw huis, waar die hartstikke gelukkig kan zijn.
ilovehorses4ever schreef:mense mense...
ik snap jullie redacties allemaal wel op zich... het is niet goed dat ze de hond na 8 jaar wegdoet omdat ze op vakantie gaat en nu een puppy heeft, maar hoeveel van jullie mensen ruilen jullie oude wedstrijdpaard niet om voor een jonger paard... of doen het paard weg als hij toch alleen goed blijkt voor meer recreatief rijden en jullie eigenlijk graag hoogw edstrijden willen rijden. Kijk is op internet staan vaak zat oudere pony s die ze voor weinig of gratis wegdoen... of paarden die toch niet blijken voor hoog wedstrijden rijden die daarom weg moete... of meiden die hun pony wegdoen omdat ze 18 jaar zijn... Dat is toch eigenlijk hetzelfde...
en daar reageren jullie ook niet zo...
AnnetteH schreef:http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/waarschuwing.htm
Hoop dat dit niet Sissi's lot is geworden.......
daffodil schreef:Ik heb een gezin gekend, waar aan de lopende band kinderen geboren werden (in totaal stuk of 16)! Zodra deze kinderen een jaar of 14/15 waren, werden ze op straat gemieterd, moeders hield alleen van jonge kinderen.......Is dat normaal dan????? Vind ik hetzelfde verhaal namelijk!
ilovehorses4ever schreef:mense mense...
ik snap jullie redacties allemaal wel op zich... het is niet goed dat ze de hond na 8 jaar wegdoet omdat ze op vakantie gaat en nu een puppy heeft, maar hoeveel van jullie mensen ruilen jullie oude wedstrijdpaard niet om voor een jonger paard... of doen het paard weg als hij toch alleen goed blijkt voor meer recreatief rijden en jullie eigenlijk graag hoogw edstrijden willen rijden. Kijk is op internet staan vaak zat oudere pony s die ze voor weinig of gratis wegdoen... of paarden die toch niet blijken voor hoog wedstrijden rijden die daarom weg moete... of meiden die hun pony wegdoen omdat ze 18 jaar zijn... Dat is toch eigenlijk hetzelfde...
en daar reageren jullie ook niet zo...
Faas schreef:
Dat zulke oude pony's nog te koop gezet worden kan ik met mijn kop niet bij. 30 jaar heb je zo'n dier. Je groeit er mee op en dan ineens moet het weg. Onvoorstelbaar.
russel schreef:Stel dat dat hondje voor veel geld is doorverkocht, kan het ook nog naar een goed adres zijn, dus zo een groot probleem zie ik daar niet in.
Ylana schreef:russel schreef:Stel dat dat hondje voor veel geld is doorverkocht, kan het ook nog naar een goed adres zijn, dus zo een groot probleem zie ik daar niet in.
Het gaat er vooral om áls ze naar een nieuw huis gaan en de omstandigheden waarin de honden verkeren voordát ze naar een nieuw huis gaan.
Faas schreef:Vroeger had ik altijd de stelling 'als mensen betalen voor een dier dan zullen ze er extra zuinig op zijn'. Ik moet eerlijk bekennen dat door dit topic ik daar ook anders tegenaan ben gaan kijken. In veel gevallen zal het zo zijn, maar als je geld genoeg hebt, tja, wat is dan nog de waarde