Nestje onderweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 20:10

Ze zijn superleuk ! Ze hebben allemaal wel iets aandoenlijk!

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 23:22

Neonlight schreef:
Wat is dat kleine spul toch schattig. <3
Het lichte pupje heeft al lange lokken haar op de snoet. <3

Ja haha, heeft duidelijk de genen van de mama meegekregen := hoewel papa ook wel een leuke ´snorretje´ heeft _O-

Maar schattig zijn ze heeeeel zeker! Zou liefst van al de hele dag aan de bak zitten en hangen om naar ze te staren :P <3

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 23:25

Lukasje schreef:
Ze zijn superleuk ! Ze hebben allemaal wel iets aandoenlijk!

Ja toch!! En beginnen allemaal al heel anders uit te zien, het blondje heeft al een soort ´snorretje´, het zwart-witte teefje is duidelijk heeeeel erg pittig (maakt veeeeeel geluid altijd), het volledig zwarte reutje is een beertje van een vent met stevige pootjes en een dikker kopje en de Black and tan reu is een echte slaapkop _O-
Zo klein en al zo enorm verschillend!! Maakt het gewoon echt extra leuk om ze zo te mogen zien opgroeien <3

Niqui

Re: Nestje onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 04:05

Super schattig zijn ze!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 15:59

Zo schattig!! Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken uitzien <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:41

BeFunny schreef:
Dit. Ik zie ook geen dwingende of nare berichten.
De berichten die je als kritiek kunt zien zijn zoals ik ze lees goed bedoeld.

Maargoed misschien zijn er meerdere berichten verwijderd.

Ik interpreteer geschreven communicatie vaak verkeerd of anders dan die bedoeld is en schrijf mijn eigen communicatie vaak harder en botter dan ik bedoel en ik ben daar heel erg mee aan het werk en om bij te leren hoe wel correct te interpreteren of formuleren, heb ik geleerd vragen te stellen als ik iets anders interpreteer dan men beweert, dus bij deze...

Aangezien je hierboven schrijft dat jouw berichten allemaal goed bedoeld zijn of de berichten verwijderd zouden zijn die dan wel negatief waren, heb ik nu toch deze vraag:

Waar zie jij dan goedbedoelde adviezen in jouw eigen posts? Ik zie vooral negatief afbreken van de ouders, van TS haar keuze en van het feit dat ze getest zouden zijn maar zoals gezegd, dat ligt dus aan mij dus kun je dat effe verduidelijken zodat ik ook bijleer qua formuleringen en interpretaties? Dank alvast!

BeFunny schreef:
Dit is geen dwergpoedel
Afbeelding ]

BeFunny schreef:
Uiteraard is een chihuahua kleiner.
Maar een kleinkees is niet veel kleiner dan een dwergpoedel ik ben wel benieuwd of je een foto van die twee samen hebt. Die poedel is echt geen dwerg poedel namelijk en als jij een nestje puppies wilt dan is dat jou zaak. Het hele oepsverhaal dat koop ik niet.

BeFunny schreef:
Ik verwar de dwerg niet met de tot. Hondje op de foto is geen dwerg.

Hoe die tests gedaan zijn daar heb ik kennelijk overheen gelezen.

Ik ben gewoon erg tegen oepsnesten.
Ik heb twee intacte teven en dat is mij nog nooit gelukt hoor. Oer ongeluk. En zelf had ik dat af laten breken. Maargoed dat ben ik dan.

Nogmaals ik hoop dat het allemaal goed verloopt.

BeFunny schreef:
Ja zo goed dat beide ouders hondjes getest zijn. Volgens ts. Is dat even toevallig.

Maar het zal wel aan mij liggen hoor.

BeFunny schreef:
Dit is geen dwergpoedel

[ Afbeelding ]

Kleinkees moeder staat op de leuning van de bank achter de "zogenaamde dwergpoedel"

BeFunny schreef:
Die poedel dat is ook geen dwerg poedel maar eerder een boev/poedel.

Die is een stuk groter dan de Kees en dat kan best wel gevaarlijk zijn. Ben je voorbereid op een keizersnede? Want het gaat niet altijd goed met die kleintjes het bevallen.

Ik snap ook niet waarom je de pups laat komen. En dat je zo onvoorbereid was.

Ik hoop uiteraard dat het allemaal goed gaat.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:58

Ik heb deze berichten ook als behoorlijk negatief geïnterpreteerd hoor, ligt dus niet aan jou! Bij het onbeschofte af!!

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 23:08

Little_Gift schreef:
BeFunny schreef:
Dit. Ik zie ook geen dwingende of nare berichten.
De berichten die je als kritiek kunt zien zijn zoals ik ze lees goed bedoeld.

Maargoed misschien zijn er meerdere berichten verwijderd.

Ik interpreteer geschreven communicatie vaak verkeerd of anders dan die bedoeld is en schrijf mijn eigen communicatie vaak harder en botter dan ik bedoel en ik ben daar heel erg mee aan het werk en om bij te leren hoe wel correct te interpreteren of formuleren, heb ik geleerd vragen te stellen als ik iets anders interpreteer dan men beweert, dus bij deze...

Aangezien je hierboven schrijft dat jouw berichten allemaal goed bedoeld zijn of de berichten verwijderd zouden zijn die dan wel negatief waren, heb ik nu toch deze vraag:

Waar zie jij dan goedbedoelde adviezen in jouw eigen posts? Ik zie vooral negatief afbreken van de ouders, van TS haar keuze en van het feit dat ze getest zouden zijn maar zoals gezegd, dat ligt dus aan mij dus kun je dat effe verduidelijken zodat ik ook bijleer qua formuleringen en interpretaties? Dank alvast!

BeFunny schreef:
Dit is geen dwergpoedel
Afbeelding ]

BeFunny schreef:
Uiteraard is een chihuahua kleiner.
Maar een kleinkees is niet veel kleiner dan een dwergpoedel ik ben wel benieuwd of je een foto van die twee samen hebt. Die poedel is echt geen dwerg poedel namelijk en als jij een nestje puppies wilt dan is dat jou zaak. Het hele oepsverhaal dat koop ik niet.

BeFunny schreef:
Ik verwar de dwerg niet met de tot. Hondje op de foto is geen dwerg.

Hoe die tests gedaan zijn daar heb ik kennelijk overheen gelezen.

Ik ben gewoon erg tegen oepsnesten.
Ik heb twee intacte teven en dat is mij nog nooit gelukt hoor. Oer ongeluk. En zelf had ik dat af laten breken. Maargoed dat ben ik dan.

Nogmaals ik hoop dat het allemaal goed verloopt.

BeFunny schreef:
Ja zo goed dat beide ouders hondjes getest zijn. Volgens ts. Is dat even toevallig.

Maar het zal wel aan mij liggen hoor.

BeFunny schreef:
Dit is geen dwergpoedel

[ Afbeelding ]

Kleinkees moeder staat op de leuning van de bank achter de "zogenaamde dwergpoedel"

BeFunny schreef:
Die poedel dat is ook geen dwerg poedel maar eerder een boev/poedel.

Die is een stuk groter dan de Kees en dat kan best wel gevaarlijk zijn. Ben je voorbereid op een keizersnede? Want het gaat niet altijd goed met die kleintjes het bevallen.

Ik snap ook niet waarom je de pups laat komen. En dat je zo onvoorbereid was.

Ik hoop uiteraard dat het allemaal goed gaat.

Nou nee hoor, ik vatte deze berichten zelf ook niet als ´goed bedoeld´ of als positief op hoor. Ze kwamen heel hard en belerend en zelfs betweterig over. Niets van wat ik zeg werd/wordt geloofd door deze persoon en alles wordt bekritiseerd.. dus neen, dat ligt echt niet aan jou ;)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 23:41

Het ligt niet aan jouw interpretatie hoor Little Gift! Op de voorbeelden die jij aanhaalt, heb ik ook gereageerd omdat ik die niet aardig vond.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 00:02

Gelukkig is het helemaal goed gekomen met moeders en de prachtige pups <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 00:25

Mijn berichten waren wel degelijk goed bedoeld. TOV de Moeder hond met name.
Het is maar net hoe je berichten wilt lezen natuurlijk.
Maar ik reageerde al een tijd niet meer. En was de laatste paginas vooral oeh aah en schattig dus verbaasde mij de reacties over hoe heftig de berichten waren tegenover ts. Overdrijven is ook een vak hoor.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 06:38

Wat schattig!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:57

BeFunny schreef:
Mijn berichten waren wel degelijk goed bedoeld. TOV de Moeder hond met name.
Het is maar net hoe je berichten wilt lezen natuurlijk.
Maar ik reageerde al een tijd niet meer. En was de laatste paginas vooral oeh aah en schattig dus verbaasde mij de reacties over hoe heftig de berichten waren tegenover ts. Overdrijven is ook een vak hoor.

Als er meerdere mensen hetzelfde er over denken, zou ik eerder in de spiegel gaan kijken dan het afdoen met "overdrijven is ook een vak!"

Doe je er je ding mee.
Maar ik vond je berichten ook ronduit onbeschoft. -O-

Het was ook niet zozeer ts die het vondt, maar de omstanders. :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:23

Dat kan hoor.
Maar nogmaals mijn berichten waren goed bedoeld. Maar niet passend in het straatje oeh ahh.
En ik vind er nog steeds het mijne van maar heb al paginas niks gezegd. Omdat het niks meer uitmaakte.

Het nestje ging er komen. Prima dan toch ;)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 15:34

Ik geloof niet dat ik wil weten hoe je berichten eruit zien als je het níet goed bedoelt.
Maar ja, lekker makkelijk, ‘niet passend in het straatje’. Zo klets je lekker recht wat krom is.
Wat Maralyn al zegt: houd jezelf de spiegel
eens voor. Beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.

Wat fijn TS dat je dergelijke berichten langs je koude kleren laat afglijden. Je bent een prima hondenmoeder en ik kijk uit naar de volgende foto’s. Zo benieuwd hoe ze uitgroeien

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 15:51

Puppies zijn altijd leuk en lief. Dus die oeh en ahh berichten na de geboorte snap ik echt wel. Ik vind ze ook schattig :j En de baby’s kunnen er verder zelf ook niks aan doen. Verder was ik zelf wellicht ook iets te voorbarig met m’n mening op de eerste pagina, maar ik vind wel dat Ts echt haar best doet en zo te zien gaat het haar prima af. En als alles goed gaat is het heus geen straf om er van te genieten…. Neemt niet weg dat ik de kruising absoluut nooit zelf zou doen… (en ik sta dus alsnog achter het afspuiten na de ongeplande dekking), maar ja wellicht is dat een andere discussie.
Geniet er lekker van hoor Ts en ik vind dat je wel je best hebt gedaan en nogsteeds doet ondanks de (enigszins) ongelukkige situatie

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 21:14

Uiteraard blijven we lekker (p)updates plaatsen! ;p

Ze zijn nu 9 dagen oud, allemaal al meer dan verdubbeld in gewicht en enorm gegroeid!! Ons eerste dametje heeft ook al als eerste haar oogjes wat open!

En mama geniet uiteraard nog steeds enorm van de aandacht, liefde en knuffeltjes van ´haar baasje´ :=
Ze is dan ook de ´puppy´ van mijn dochtertje met een reden he _O- wou hier aandacht, maar zodra ik of mijn man aankwamen ging ze terug bij de pups zitten, tot mijn dochtertje er naartoe ging, toen wou ze wel knuffels <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:16

<3
Zo ontzettend schattig

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:18

Ze zijn zo leuk! Wat een lieve foto met je dochtertje <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:19

Wat een leuke foto's!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 22:01

Ach, wat lief <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 22:34

Lieve foto met je dochtertje <3

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 23:48

Lukasje schreef:
Lieve foto met je dochtertje <3

Dankje, ze mist haar knuffelmomentjes met haar ´puppy´ wel, maar op deze manier kan ze er ook enorm van genieten <3

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 23:48

melody7 schreef:
Ze zijn zo leuk! Wat een lieve foto met je dochtertje <3

Ja he. Ze zijn zo schattig!! Ik ben echt gewoon verliefd!! En dochterlief die mist geen enkele kans om met ´haar puppy´ te knuffelen := <3

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 07:15

Wat lief zo bij elkaar, dochter, mama en puppy’s.
Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze de deur uit