Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Earth schreef:Heb jij nieuwe katten Chantal? Sphynxen?

mijn DA heeft dezelfde ervaring, de gezondheidsproblemen gaan bij sphynxen echt per jaar omhoog. Ook bij een aantal andere rassen.
vond het vreselijk dat ze allemaal niet ouder geworden zijn dan 7.

c_alsemgeest schreef:Ja gelukkig zijn er ook nog gezonde te vinden.
Maar na 3x ellende met katten van echt goede cattery's durfde ik het niet meer aanmijn DA heeft dezelfde ervaring, de gezondheidsproblemen gaan bij sphynxen echt per jaar omhoog. Ook bij een aantal andere rassen.
Dus heb het gevoel dat je nu meer geluk moet hebben voor een "goede" dan dat de "slechte" de uitzondering op de regel zijn. En dat durf ik niet aanvond het vreselijk dat ze allemaal niet ouder geworden zijn dan 7.
Behalve mijn oosterse, die is wel oud geworden gelukkig.
Had daar voor alleen ervaring met katten die 20+ werden, dus dan is het nogal een verschil

Nyaleti schreef:Schopje hier.
Heb nu een kater met blaasontsteking. Heb altijd geroepen dat dit een typische kat is voor blaasgruis. Volgende week echo maar ik bereid me alvast voor.![]()
Kwa blaasvoeding ken ik RC / Hills / Specific maar dat wil ik niet gaan voeren. Nu weet ik dat er tegenwoordig meer merken zijn met een urinary lijn. Iemand ervaring mee? Welke zijn kwalitatief goed?
En vooral, waar moet ik op letten bij het lezen van de ingrediëntenlijst en analyse?
Volledig vers vlees of natvoer is helaas geen optie. Ik zoek dus brokjes. Hij krijgt wel al 2x per dag natvoer met extra water en drinkt goed.
Nyaleti schreef:Schopje hier.
Heb nu een kater met blaasontsteking. Heb altijd geroepen dat dit een typische kat is voor blaasgruis. Volgende week echo maar ik bereid me alvast voor.![]()
Kwa blaasvoeding ken ik RC / Hills / Specific maar dat wil ik niet gaan voeren. Nu weet ik dat er tegenwoordig meer merken zijn met een urinary lijn. Iemand ervaring mee? Welke zijn kwalitatief goed?
En vooral, waar moet ik op letten bij het lezen van de ingrediëntenlijst en analyse?
Volledig vers vlees of natvoer is helaas geen optie. Ik zoek dus brokjes. Hij krijgt wel al 2x per dag natvoer met extra water en drinkt goed.
De kater zet ik weer terug op Almo Compleet dan denk ik. Andere portie is wel kvv.