Wat kost een hond nou eigenlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wat kost een hond nou eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:49

Ik heb 4 honden. Ze zijn met elkaar goed voor bijna 60 kilo :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:45

Einde van de maand is weer aangebroken. Gaan we weer met het overzicht.
Minder kwijt als vorige maand, maar dat kon ook haast niet anders na de ellendige drama van vorige maand wat veel geld heeft gekost haha. Deze maand wel veel ingekocht mbt voorraad voor het maken van toppings e.d. dus daar weer genoeg voor kwijt geweest.

Afbeelding

Voor komende maand verwacht ik ook wel weer dat het wat meer word omdat ik weer andere dingen moet bijvullen en nieuwe suppletie voor de vuurwerk periode nodig heb, en ook meer vlees nodig heb.

Hoe was het bij jullie in September?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:03

Nou ben er eens voor gaan zitten, had er halverwege al spijt van. Oeps :+

September:

Medische onderzoeken/behandelingen: €3521,04
Medicatie : €502,71
Suppletie: €339,91
Voeding: €474,10
Snacks: 99,44

En ach als je het dan snel zegt valt het nog niet mee €4937,20

Maar goed augustus daarentegen had ik alles nog in huis, moest ik wat voer bij bestellen en was het maar €398,50 september viel alles even samen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:39

September:

Welkoop vlees/snackies: 56,97
Durk's Dogsnacks: Trainers + Hushmuff: 97,94
Body Awareness les: 19,00

Totaal: 173,91

Wow. Nog nooit zo'n lage maand gehad :')

Ik durf eigenlijk niet alle voorgaande maanden te bekijken, please don't ask me to :x :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:28

Hettieheks
hahahaha als je het snel zegt valt het mee :')
Heb je een verzekering? I hope so, anders heb ik zwaar medelijden met je bankrekening |(
Maar goed, zelfs met verzekering valt het alsnog heel erg tegen. Pittige uitgaves, hopelijk geen al te ernstige dingen bij jullie gaande.

Flux
Ohhh O:) }:) Je snapt toch wel dat ik nu meer wil zien he, van de voorgaande maanden... You should not have said that. Hahaha. Maar september is inderdaad een zeer nette maand geweest dan zo.

--

Wij krijgen morgen alweer de eerste bestelling binnen in een nieuwe maand :') Helaas wel echt noodzakelijk, maar dat begint alweer goed haha.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 22:59

Nee helaas.. hij was al ziek toen we hem twee dagen in huis hadden. Toen zei ik laat maar zitten, wordt toch al zoveel uitgesloten nu.

Meneer had toen een blaasontsteking met blaasgruis, was toen 8 weken. Pure pech..
Hij is eindelijk hersteld na alle antibiotica, en daarn verspreid over het jaar nog eens 4 keer Giardia van al die ellende met een pittig voerplan. En voor een hond van 65 kg is dat ook niet goedkoop

En nu geopereerd aan zijn beide ellebogen, dmv arthroscopie.

En onze andere hond staat op de librela en metacam dus dat is ook iedere maand weer leuk. We kunnen het gelukkig betalen, maar leuk is wel eens anders.

Ik grap altijd dat de kassa gaat rinkelen in plaats van de telefoon als ik naar de dierenarts bel :+

Verder probeer ik het altijd allemaal wel zo gespreid mogelijk te bestellen, ging me deze maand minder goed af haha!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:54

Better late than never!
Ik denk dat ik alles heb, maar misschien dat ik hier en daar wat kleine dingen mis. Soms gaan we naar een tuincentrum en nemen we wat snacks mee. Die staan er mogelijk niet allemaal op :+

September

66 euro - Darf Vol Bites brokken 20kg
52,65 euro - Onyx enrichment (kauwsnacks en supplementen)
212 euro - Dag workshop detectie in november, maar in september betaald
140 euro - 5 beurtenkaart detectie priveles
55.52 euro - verzekering Layla
4.50 euro - Dierenarts Layla (wespensteek in keel, vrijdag einde vd middag. Rekening was 45 euro (wat me heel erg meeviel, onze eigen DA was nog net op de praktijk (was 17.30), 90% door verzekering betaald)

Totaal: 530.67 euro

Hiervan is 350 euro voor de sport :+ . Op zich gaan we met de 5 beurtenkaart voor priveles wel tot het einde van het jaar doen. De dag workshop is duur, maar dat doen we ook niet elke maand!
Deze maand zal er denk ik wel weer een vlees bestelling komen, dus dat wordt ook weer leuk. En we hebben nu ook Beer in de verzekering. We vinden dat het een bepaalde rust geeft - bij twijfel gaan we gewoon, terwijl we onverzekerd daar net een paar keer extra over nadenken (wat ook niet nodig is, het geld is er, maar toch twijfelde we soms of het echt wel nodig was. Nu gaan we gewoon).