Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 02:44

Aaaah, die zal wel wakker geworden zijn door de hogere temperaturen van de afgelopen dagen.
Zo te zien een kleintje? Of vertekent het beeld?

Hier nog niets gemerkt! Ik heb met wat warmere dagen wel wat brokjes neergezet maar er werd niet van gegeten.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:10

Het is denk ik inderdaad nog een jonkie qua formaat al is hij wel goed gegroeid als het de kleine was die in oktober nog kwam eten.

Heb pas sinds Kerst (mijn man kan soms echt goede cadeautjes geven <3 ) de camera. Dus het is mijn hoop dat die kleine zich heeft ontwikkelt tot Spot.

Was ook erg benieuwd of er nog ander gespuis op het kattenvoer af kwam. Op één kat na, die de brokjes wel heeft besnuffeld, maar amper wat van heeft gegeten. Geen andere gasten gezien.

Daar ben ik wel blij om aangezien het ook vlakbij mijn vogelvoeder plaats is en ik geen zin heb om bekend te staan als de rattenvanger van Hamelen of iets dergelijks :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 17:35

Nou, hier al aantal mnden geen Jimmy meer..
En was weer de rattenvanger aan het worden. Nu nog paar Mickey Mouses in tha house maar nu nog te licht. Ik voer dus al ff niet meer …vogelvoer hangt (bengelend) zodanig dat ratten er niet bij kunnen…
Droog vogelvoer heeft bij hen geen kans want het tig heggenmussen die iedere x al bok op haverkist erop af komen!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:02

Hopelijk ligt Jimmy tevreden in winterslaap.

Ik voer ook alles bengelend aan de vogels, maar ik heb verwende exemplaren, want zeker de kauwen gooien nog wel eens meer uit de voederkoker dan ze opeten :').

Gelukkig hier ook een roedel mussen, duiven en merels, die meestal wel goed de grond stofzuigen, maar zal zeker ook wel eens wat blijven liggen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:19

Goedemorgen andere egel liefhebbers, hoe gaat het met jullie gespuis in de tuin? Hier zijn er alweer twee te vinden in de gaarkeuken elke nacht.

Heb wel de voederplaats katproof moeten maken, want dikke katten, magere egels is niet waar we naar op zoek zijn. Heb dat dus gedaan door het voederhok met gaas af te zetten en dan 2 in/uitgangen gemaaktmet 2 pvc buizen die een hoek van 90 graden hebben.

Merk wel dat egels een beetje dom zijn, ze vinden prima de ingang en kruipen door de buis, maar op dezelfde manier naar buiten snappen ze dan weer niet en kruipen onder het gaas door waar echt maar een ieniemieniepietsie ruimte is >;) . Iemand daar wel eens eerder over gehoord en wellicht een oplossing?

(video zijn verschillende fragmenten, verschillende egels, verschillende tijdstippen, maar bij sommige staat de entree erop en bij andere weer de exit :D )