Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mellow schreef:Fijn Ts dat jullie een mooie oplossing hebben gevonden.
En ook fijn dat deze mevrouw welwillend is om met je mee te werken en je te helpen hiermee.
Ook fijn dat deze vrouw WEL begrijpt dat je zoontje dit nodig heeft en ook jij die hulp goed kan gebruiken omdat het anders niet duidelijk is voor je zoontje.
Verder vind ik het knap dat je alsnog wel hier reageert. Er is hier zoveel gezegd terwijl het al ontzettend pijnlijk kan zijn dat je zoontje op een ander niveau functioneert en het dus niet zo "makkelijk" is om het hem duidelijk te krijgen.
Mellow schreef:Fijn Ts dat jullie een mooie oplossing hebben gevonden.
En ook fijn dat deze mevrouw welwillend is om met je mee te werken en je te helpen hiermee.
Ook fijn dat deze vrouw WEL begrijpt dat je zoontje dit nodig heeft en ook jij die hulp goed kan gebruiken omdat het anders niet duidelijk is voor je zoontje.
Verder vind ik het knap dat je alsnog wel hier reageert. Er is hier zoveel gezegd terwijl het al ontzettend pijnlijk kan zijn dat je zoontje op een ander niveau functioneert en het dus niet zo "makkelijk" is om het hem duidelijk te krijgen.
Mellow schreef:Dan moet je beter lezen KimD. Er zijn hier wel degelijk mensen geweest die klaar stonden met hun oordeel(gewoon je kind op opvoeden, nee is nee en ga zo maar door). Dus problemen zoeken waar ze niet zijn?
Misschien juist kennis hebben van kinderen met een stoornis. En WETEN dat nee soms niet simpel nee is. Dat iets uitleggen soms 100 keer kan maar dat het kind het nog niet begrijpt. En dus ook weten dat dit voor een moeder heel moeilijk kan zijn als de randvoorwaarden ook niet "mee helpen".
Mellow schreef:Dan moet je beter lezen KimD. Er zijn hier wel degelijk mensen geweest die klaar stonden met hun oordeel(gewoon je kind op opvoeden, nee is nee en ga zo maar door). Dus problemen zoeken waar ze niet zijn?
Misschien juist kennis hebben van kinderen met een stoornis. En WETEN dat nee soms niet simpel nee is. Dat iets uitleggen soms 100 keer kan maar dat het kind het nog niet begrijpt. En dus ook weten dat dit voor een moeder heel moeilijk kan zijn als de randvoorwaarden ook niet "mee helpen".
magicmist schreef:@ Ayasha:
We hebben afgesproken dat zij bij het fietspoortje staat en ik aan de andere zijde.( dan zijn we net buiten beeld voor elkaar).
Mocht het zo zijn dat mijn zoontje daar heen loopt, dan zal zij nee zeggen.en mij roepen.
Ik zal zorgen dat mijn zoontje er in principe niet meer op de hond afloopt. Ik ben hier al mee begonnen met picto's etc.
echter is dat niet 123 aan te leren bij een kindje met autisme, en tevens een ontwikkelingsachterstand heeft.
Dus voor nu doen we het zo
Needje schreef:Enige wat aan het begin gezegd is is dat het kind autisme heeft en soms apart met dieren omgaat.
Dat ik alle info waar wij het mee konden doen.
En op basis daar van vind ik het niet raar dat men zegt, let op je kind!
magicmist schreef:Mellow schreef:Fijn Ts dat jullie een mooie oplossing hebben gevonden.
Hoi,
Dat is ook zo.
Mensen begrijpen niet in wat voor situatie we ons bevinden.
Ik heb twee kindere met beiden een beperking.
En moeten beiden heel goed in de gaten gehouden worden. Wat soms lastig is
En ja wat hier gezegd is doet heel veel pijn, maar helaas zijn mensen zo en ben ik het onderhand wel gewend.
Dus probeer me er niets van aan te trekken.
Ik heb twee prachtige kinderen. Die niet binnen de normen vallen.
( oudste is hoogbegaafd, met alle gevolgen , dus ook lastig)
En daar doe ik het voor.
De rest boeit me weinig.
magicmist schreef:@ Ayasha:
We hebben afgesproken dat zij bij het fietspoortje staat en ik aan de andere zijde.( dan zijn we net buiten beeld voor elkaar).
Mocht het zo zijn dat mijn zoontje daar heen loopt, dan zal zij nee zeggen.en mij roepen.
Ik zal zorgen dat mijn zoontje er in principe niet meer op de hond afloopt. Ik ben hier al mee begonnen met picto's etc.
echter is dat niet 123 aan te leren bij een kindje met autisme, en tevens een ontwikkelingsachterstand heeft.
Dus voor nu doen we het zo
magicmist schreef:Ik had misschien in mijn eerste bericht wat duidelijker kunnen zijn wbt de aandoening van mijn zoontje.
Echter zat ik heel hoog in mijn emotie.
Met de oudste gaat het niet goed, die is nogal opstandig op het moment en negatief. En De jongste had net een holter onderzoek gehad ivm mogelijk hartafwijking ( wat bovenop de rest nog komt).
En ik zou die dag gebeld worden door de arts.
Mijn gevoel zat dus heel hoog en daj gebeurt er zoiets.
Ik vind het wel heel jammer dat het wat tijd kostte om er aan uit te komen met de eigenaresse.ze kent mijn zoontje al vanaf zijn tweede en kent zijn beperkingen ( haar zoontje zat even op dezelfde school,in dezelfde klas, toen werd gedacht aan tos).
Maar goed. We zijn er aan uitgekomen op een fijne manier.
Ik denk dat we beiden even tijd nodig hadden om tot een realisatie over hoe of wat. En dat is niet erg. Maar door mijn emotie kwam ik misschien wat onreel over