Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:01

In het topic in mijn onderschrift zie je trouwens mijn vaste oppashondjes. Vooral Nova en Jozi zijn behalve vriendjes en buren ook vaste klanten haha.

Jozi komt in Oktober en november weer! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:16

candalisa schreef:
Ja net even andere dierenarts (kliniek) gebeld en die begon meteen ze moet opgenomen worden aan het infuus spoeling enz pfff probeer nu de eerste dierenarts weer te bereiken want ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Ik zou toch naar een kliniek proberen te gaan. Al is het maar voor een algemene check.

Sterkte Y;(

MarlindeRooz

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:17

Als ze geen klachten heeft zou ik niet zoveel paniek hebben hoor! Honden kunnen heel wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:59

Candalisa: Als ze niet verder achteruit gaat zou ik haar gewoon even in de gaten houden. Veel sterkte allersinds :(:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:22

candalisa schreef:
Pfff hier even in paniek ik kom beneden zie ik dat Raya flink gespuugd heeft gister ook al. Heb ik op de camera terug gekeken wat ze nu had blijkt mijn vriend een doosje ibuprofen had laten liggen. Waar ze de helft van opgegeten heeft. Volgens dierenarts nu gewoon afwachten want we zijn ruim 24 uur verder. Ze is nog gewoon zichzelf maar dit is echt zoveel stress ….

Sorry voor de ego post …
wat vervelend... Hier ooit gehad met een Jack Russel. Ook zoeken wat de oorzaak was, bleken onze zeesterren van op reis weg te zijn... Jack Russel had ze dus opgegeten. :+

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:36

Nog even contact gehad met annicura en die zeggen als ik het echt niet vertrouw mag ik langskomen om bloed te prikken maar ook die zijn van mening dat het geen spoed is. Ook een arts gesproken die zegt de piek zijn we al voorbij en zolang ze blijft plassen zou ik mij niet al te grote zorgen maken. Ze gedraagt zich nog als een grote clown en probeert nog steeds over het hekje van de keuken te klimmen om bij de koekjes te komen dus ik probeer het een beetje los te laten.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:16

Jeetje wat een stress zal jij hebben candalisa, maar in ieder geval fijn dat ze zich goed lijkt te voelen.

Ik kon me niet inhouden dus ben vanmiddag naar de dierenwinkel geweest om de eerste dingen voor mijn lootje te shoppen. Veel te gevaarlijk voor mij, zo'n dierenwinkel, dus heb voor de beestenboel hier thuis ook maar cadeautjes gekocht. Moet kunnen met bijna dierendag als excuus toch? O:)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:23

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik ben op dit moment even een beetje druk met een droom die ik donderdag verwezenlijkt heb: mijn droomauto! De Suzuki Jimny <3 Afbeelding uiteraard goed geïnspecteerd en goedgekeurd door Paxemans :D
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:29

Wat leuk! Die auto heb ik ook gehad :)) Helaas bleek ie 8 maanden later compleet verroest aan de onderkant en kon die naar de sloop. Beetje jammer :') Hopelijk hen jij er meer plezier van!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:34

Kaus schreef:
Wat leuk! Die auto heb ik ook gehad :)) Helaas bleek ie 8 maanden later compleet verroest aan de onderkant en kon die naar de sloop. Beetje jammer :') Hopelijk hen jij er meer plezier van!

Daar is ie goed op gecontroleerd en het kleine beetje dat ie had is vandaag uitgebreid behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:29

Nou ik deed net mijn ronde voor het slapen gaan en zag dat Lilly niet op haar mat lag. Aan de achterdeur gaan roepen. Niets. Aan de voordeur gaan roepen, niets. Ze gaat het erf niet af, maar 1 tot 2 keer per jaar zou ze wel de buurvrouw durven bezoeken (ook een boerderij dus ze loopt dan eigenlijk van erf naar erf) Maar ook hier niets. Man gehaald om mee te zoeken want dit is niet normaal. Bij de pony’s gaan kijken of ze daar eventueel vast zat. Als we de deur daar toe doen kan ze namelijk niet meer de stallen in. Maar eigenlijk komt dit ook maar 1/2 keer per jaar voor want ze let wel op :') Ook niet te zien. Nu heeft Lilly een favoriet plaatsje:

Afbeelding

Op het dak van 1 van de stallen. Zij vindt dat dus geweldig. Uren ligt ze in de zomer alles te bekijken vanop dat dak. In het begin haalde ik haar er nog van af, ondertussen heb ik er vrede mee dat het een halve kat blijkt te zijn. Daar was ze dus. In de gietende regen. Ze durfde niet meer voor of achteruit. Lilly kan altijd vrij naar binnen en naar buiten. Ze is enorm zelfstandig dus ze komt er eigenlijk altijd van af voor het regent. Maar deze keer is ze vermoedelijk in slaap gevallen en wakker geworden toen het al flink nat was. Hebben wij haar met een ladder nog kunnen redden van het dak. Wij wonen hier nu 4 jaar. Gaat ook al 4 jaar goed. Nu voor de eerste keer niet. Twijfel dus of ik het gat zou toe maken of haar gewoon laat doen. Het is namelijk echt haar favoriete plek van heel de boerderij :')

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 23:38

Lilly op de uitkijk, hoe komt ze daar nou! Wat een heerlijk plekkie.
Ik snap haar wel, lekker op de uitkijk. Ik denk dat Mona hetzelfde zou doen :D

Nala, veel plezier met je nieuwe auto!

En candalisa, geef Raya maar een dikke knuffel namens mij. Zorgen om je beestje is altijd heftig :knuffel:

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 00:40

Hahaha Lilly toch. Wel geef ik haar gelijk hoor. Alles is fijner met een goed overzicht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:46

Cerosa schreef:
Lilly op de uitkijk, hoe komt ze daar nou! Wat een heerlijk plekkie.
Ik snap haar wel, lekker op de uitkijk. Ik denk dat Mona hetzelfde zou doen :D

Nala, veel plezier met je nieuwe auto!

En candalisa, geef Raya maar een dikke knuffel namens mij. Zorgen om je beestje is altijd heftig :knuffel:

Ja dat plekje is echt haar lang leven. Vanaf daar kan ze ook eigenlijk alles zien. Alle grond, alle dieren, waar wij precies zijn, wie er voorbij komt etc. Aangezien wij ook wel altijd ergens buiten bezig zijn zit ze daar dus vaak, zo niet altijd. Is het daar niet dan is het wel op de stapel hooi. Zij moet ALLES gezien hebben. Ze mag ook gewoon het erf op als wij binnen zijn. Ik snap dat het misschien wat raar over komt dat ik niet direct door had dat ze niet binnen was. Maar wij zijn het nu eenmaal gewend dat ze haar ding doet :D Soms is dat een hele dag in de zetel en soms is dat een hele dag op haar uitkijk :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:10

“Everything the sun touches is yours Lily” die heeft gewoon te vaak The Lion king gekeken!

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:20

Voelt je hondje zich al beter Candalisa?

Dat is een heerlijke plek om alles te kunnen zien Moestuin!

Gave auto Nala!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:31

Raya lijkt zich nog steeds van geen kwaad bewust rent huppelt en doet alsof er niks gebeurd is … gelukkig maar.

Nala ik heb je topic ook gevolgd veel rijplezier ermee!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:48

Fijn dat het mee lijkt te vallen Candalisa.

Wij zijn een weekend weg, kunnen uren wandelen maar Bobbie heeft andere plannen.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:52

Haha ik snap het niet, wat zijn Bobby zijn plannen?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:07

Art_Ificious schreef:
Haha ik snap het niet, wat zijn Bobby zijn plannen?

Hij heeft vanmorgen een uur met z’n hoofdje schuin naar de tv zitten kijken :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:21

Ik heb niet alles bijgelezen maar kreeg via lootjestrekken een vraag of ik een paar hoofdfoto's van de heren wil plaatsen.
Uiteraard :D
Net tussen de buien door even wat foto's gemaakt want ik had niet eens echt mooie hoofdfoto's :o
Moet erbij zeggen dat ze de komende weken allemaal nog een wellness dagje hebben bij de trimsalon dus ze zien er wat wild uit op het moment.

Ollie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eentje waar hij er netjes uit ziet :D
Afbeelding

Otis:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Finlay:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Indien nodig zijn ook alle foto's in high res beschikbaar: https://marijenl.smugmug.com/Honden-25- ... /n-4zHtvc/

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:39

Toffe foto's hierboven!

candalisa
Gelukkig valt het allemaal weer mee nu! Crisis averted *\o/*

Nala
Wat een toffe auto <3 Zo eentje zou ik ook graag hebben gehad, als ik niet over the moon happy was met m'n 'Honden Caddy' hihi. Veel plezier gewenst ermee!

En moestuin, dat was dan even een spannende zoektocht naar Lilly haha! Geweldig favoriet plekje!
--

Ik ben momenteel het topic van 2021 nog eens aan't terug lezen en zo leuk was dat toch haha *\o/*

En ik ben nu druk bezig met eerste hint-opties op papier aan't zetten, al aan't rond snuffelen wat ik met inpakken enz wil doen... #EXCITED. Ook heb ik vandaag weer online geshopt bij een kleinere webshop/winkel waar ik ook voor onszelf wat wilde kopen, dus 2 vliegen in 1 klap :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:23

Wat een leuke foto's komen er weer langs <3

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:12

Ik heb zojuist de eerste spulletjes besteld. :D Ik vind het erg leuk om een pakketje voor iemand anders samen te stellen. Morgen rijd ik denk ik nog even naar de plaatselijke dierenwinkel en dan kan ik me daarna op de hints gaan storten. *\o/*

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:36

Ondertussen heb ik 3 grote en 1 kleine hond die in een smart gepropt moeten _O- mooie auto nala!

Hier ook goed bezig met shoppen. Scheelt dat ik veel op honden shows kom waar je ook mooie aanbiedingen hebt. Afbeelding