Noorwegen bant fok Cavaliers en Engelse Bulldogs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:11

Telpeva schreef:
12 minuten doen over 1 kilometer komt neer op een loopsnelheid van 0,8km/h. Wat is de gemiddelde snelheid van een wandelaar, dat is toch ergens tussen de 5km/h en 7km/h? misschien 3km/h als je echt langzamer loopt of slentert, en dat kunnen ze dan dus nog niet eens bijhouden? arme dieren, verschrikkelijk

12 minuten over 1km komt neer op 60 minuten over 5km (12*5 = 60), dus 5 km/u. Maar goed, een normale hond hoeft daar geen kwartier van bij te komen, die gebruikt die 12 minuten om bij te komen van een sprint van 30km/u te doen voor een kilometer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:16

Zo hey, ik moet terug naar de basisschool _O-

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:43

kimmie261 schreef:
Bij bullen speelt ook nog de neusgat wijdte mee, sommige honden ademen door spleetjes, dan kan zo'n hondje wellicht wel een langere neus hebben, maar alsnog het stik benauwd hebben..

[ Afbeelding ]

Dankjewel voor deze post Kimmie.
Geen Frans bulletje dus.

Kuggur

Re: Noorwegen bant fok Cavaliers en Engelse Bulldogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:47

Mijn mening is vrij radicaal in deze, brachycephalie is altijd pathologisch.
Dat ooit iemand een misvormde pup uit een nestje heeft geplukt en geroepen "oh wat schattig, dáár ga ik mee fokken" verandert daar imo niets aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:17

tones schreef:
Dankjewel voor deze post Kimmie.
Geen Frans bulletje dus.

Ze zijn wel te vinden met open neusgaten en beetje neus:

http://www.feuchter-bullys.de/charlie-v ... iner-.html

zeker in Duitsland zijn er best veel fokkers die niet meer zo plat willen fokken, als je echt een franse bulldog wil zou ik wel naar zoiets zoeken :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:22

Dankjewel!
Het is voorlopig nog niet aan de orde, maar ik houd het in mijn achterhoofd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:34

Wat ik me afvraag hè, een border collie die netjes gefokt is, uit geteste ouders, hoeveel kans heeft zo'n bc om tóch epilepsie te krijgen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:21

_San87_ schreef:
kimmie261 schreef:
Doe dan maar alle rassen met die rare platte koppen afschaffen ,en honden die te kleine schedels hebben...Het leed van heel veel honden kan zo bespaard worden. Het wordt ook steeds extremer lijkt wel:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Doe de dieren maar tegen de fokkers/ "liefhebbers" beschermen waarbij idioot nooit idioot genoeg is...

Geldt overigens ook voor die zogenaamde exotic bully's, vreselijk hoe die gefokt worden, tenslotte als we de mens moeten beschermen door bepaalde rassen af te schaffen, dan ook maar rassen afschaffen die tegen de mens beschermd moeten worden.

Dit is nep, toch :.

-O- -O-
https://www.instagram.com/p/ByMW61Qh-lU/

The man himself COWBOYworlds best blue tri :roll: :=
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 18-02-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:22

Hoe ademt dat dier in godsnaam |( .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:26

Walgelijk

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:12

Sjezus die heeft gewoon helemaal geen neus meer |( Echt afschuwelijk..

Goede zaak dat Noorwegen dit doet! Ik hoop dat er snel meer rassen én landen volgen..

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 13:22

OMG ;(
Ik dacht dat t nep was…

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:37

Nee, en dan die oogleden ook nog eens (die ergens ver onder de oogbol hangen ipv aansluitend zijn).
Dat bedoelen we dus met fokkersblindheid, want qua gentesten kan dit dier wel 100% zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:54

Vindt t niet zo vreemd dat mijn hond bij het zien van zoiets dit als zeer bedreigend ervaart -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:46

Nikass schreef:
Vindt t niet zo vreemd dat mijn hond bij het zien van zoiets dit als zeer bedreigend ervaart -O-

Ik ook niet... Als ik hier als mens naar kijk dan moet ik al 2x kijken om er nog een hond in te herkennen. Het lijkt wel een freakshow wedstrijd hoe sommige om gaan met fokken, wie kan het meest bizarre onnatuurlijke schepsel op aarde maken. Schaamteloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:11

Ondanks dat ik niet zo voor inmenging van overheden ben, of verzekeringsmaatschappijen, zou een verplichte ziektekostenverzekering voor viervoeters misschien een idee zijn. Als jij een hond met slechte gezondheid wilt dan veel plezier, tot je de rekening van de dierenarts krijgt voor een operatie. Maar dat moet natuurlijk samen gaan met registratie van honden, nestjes, dierenartsen, en met autopsies, wat allemaal niet zo makkelijk is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:26

Een veplichte ziektekostenverzekering voor huisdieren zou me véél te ver gaan. En omdat er idioten zijn die gericht pathologie fokken? Waarom zou ik daar een verzekering voor moeten kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:45

Die kosten van die verzekering zou dan gebaseerd zijn op je lichamelijke gezondheid van je hond. Heb jij een gezonde hond zonder lichamelijke tekortkomingen dan ben je een paar tientjes per jaar kwijt, maar bij een hond met grote kans op ziektes of dure operaties dan zal je het meteen terugzien in je premies. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat iedereen hetzelfde betaald, want dat zou juist het nemen van een ongezond dier in de hand kunnen werken (de verzekering betaald toch).

Hetzelfde als met je auto: koop een klein, langzaam en zuinig model en het kost je geen drol. Koop een sportwagen die moeilijk in de hand is te houden en je bent een vermogen kwijt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:48

Verzekeringen sluiten vooral heel veel uit wat ras typische problemen zijn...

Daarnaast als jij de kosten kan betalen dan hoef je jezelf niet te verzekeren, moet je helemaal zelf weten...

Maar dat idioter fokken als idioot is mij echt iets wat zo tegenstaat , zeker als het dan ook nog eens ten koste gaat van kwaliteit van leven van een hond ( of beter > dier)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:49

Maar een ongezonde hond zie je toch al terug in de dierenartsrekening?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:56

Nee Dankje; als je een verzekering nodig hebt dan moet je geen hond nemen. Tenminste; ik zou dat nooit doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:57

De dierenarts rekening zie je niet op het moment dat je de hond aanschaft. Daar kom je later achter en dan is het al te laat: de fokker heeft zijn geld al binnen en is al met een volgend nestje bezig.

En hoeveel mensen zijn er wel niet die dure ingrepen niet laten uitvoeren en de hond op pijnstillers houden omdat ze de rekening niet kunnen betalen? Of je laat het beest inslapen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:02

Kuggur schreef:
Een veplichte ziektekostenverzekering voor huisdieren zou me véél te ver gaan. En omdat er idioten zijn die gericht pathologie fokken? Waarom zou ik daar een verzekering voor moeten kopen?

Waarom? Ik zou het juist een goed iets vinden.
Zeker in kader van dierenwelzijn. Of het voor fokpraktijken helpt vraag ik me af, bestaande problemen etc zijn vaak al uitgesloten. Of het werkt averechts: “de verzekering betaalt toch wel”.

Kan je de verzekering niet betalen, dan kan je een huisdier niet betalen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 02:01

IMANDRA schreef:
Kan je de verzekering niet betalen, dan kan je een huisdier niet betalen.

Kun je je dierenartsrekeningen niet betalen, dan kun je je huisdier niet betalen. En áls je je wil verzekeren kan dat gewoon, vrijwillig.

Ik zie compleet niet in hoe verplichte verzekeringen iets zouden kunnen bijdragen aan het voorkomen van de fokpraktijken waar dit topic over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 02:52

Kuggur schreef:
Kun je je dierenartsrekeningen niet betalen, dan kun je je huisdier niet betalen.

Hoop je nu dat de kopers van een puppy zelf een goede inschatting maken over de gezondheid van de hond, vervolgens een goede inschatting maken wat de kosten zullen zijn om daarop hun aankoop baseren? Als dat zou gebeuren dan zouden dit soort ongezonde honden niet eens gefokt worden en was het probleem er helemaal niet. De meeste mensen hebben geen idee hoe ongezond hun puppy is en als ze wel een idee hebben dan hopen ze geluk te hebben dat hun puppy niet zo duur zal worden.

Kuggur schreef:
Ik zie compleet niet in hoe verplichte verzekeringen iets zouden kunnen bijdragen aan het voorkomen van de fokpraktijken waar dit topic over gaat.

Je hebt twee fokkers bij je in de buurt zitten.

Fokker 1 fokt gezonde honden met een normale snuit. Als je daar langs gaat krijg je er een offerte bij van de verplichte verzekering van 10 euro per maand die de ziektekosten dekt (inclusief ras typische problemen).

Fokker 2 fokt ongezonde honden met een korte snuit. Als je daar langs gaat krijg je er een offerte bij van de verplichte verzekering van 200 euro per maand die de ziektekosten dekt (inclusief ras typische problemen).

Fokker 1 raakt zijn honden wel kwijt, want voor een tientje per maand aan extra kosten zijn mensen bereid zijn vraagprijs van 2000 euro te betalen.
Fokker 2 heeft geen klanten, of moet zijn honden wegdoen voor een bodemprijs want niemand wil een vaste last van 200 euro per maand erbij waar je niet onderuit kan. Fokker 2 heeft nauwelijks inkomsten en blijft mogelijk met wat peperdure hondjes achter waar hij nu de verzekering voor moet betalen. Fokker 2 stopt met fokken, gaat gezonde hondjes fokken, of gaat failliet.

Als bij aanschaf inzichtelijk is wat een hond precies gaat kosten aan ziektekosten zal er een stimulatie zijn om hele gezonde honden te gaan fokken. Geef de chipnummers van de ouders door aan de verzekeringsmaatschappij en ze berekenen zo je premie. Hebben de ouders al gezondheidsklachten dan zit jij straks met een nestje puppies die je aan de straatstenen niet kwijt kan.