Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evi84 schreef:Waar ik dan eerder melding over zou maken is rabies, als bepaalde bokkers graag een stok hebben om mee te slaan en de eigenaars last berokkenen. Honden uit Servië dienen wettelijk minimum 7 maand te zijn voor import met een titerbepaling, gezien Servië een risico land is op de rabies lijst.
Amehoela als de pup kopers daarmee in orde zijn..
Edit: typo's
Edit 2: zo zijn er nog landen waaruit veel geïmporteerd wordt met dit issue. Overall worden de pups uit de gewone landen ook vaak iets jonger dan 15 weken het land binnengebracht. (meestal rond 12 weken)
Evi84 schreef:Waar ik dan eerder melding over zou maken is rabies, als bepaalde bokkers graag een stok hebben om mee te slaan en de eigenaars last berokkenen. Honden uit Servië dienen wettelijk minimum 7 maand te zijn voor import met een titerbepaling, gezien Servië een risico land is op de rabies lijst.
Edit 2: zo zijn er nog landen waaruit veel geïmporteerd wordt met dit issue. Overall worden de pups uit de gewone landen ook vaak iets jonger dan 15 weken het land binnengebracht. (meestal rond 12 weken)
zigranta schreef:Evi84 schreef:Waar ik dan eerder melding over zou maken is rabies, als bepaalde bokkers graag een stok hebben om mee te slaan en de eigenaars last berokkenen. Honden uit Servië dienen wettelijk minimum 7 maand te zijn voor import met een titerbepaling, gezien Servië een risico land is op de rabies lijst.
Maar dat is niet te zien aan de buitenkant van de hond, couperen wel, ik vind het alleen apart dat het gezien wordt als treiterij dat mensen melding maken van zoiets?
rien10 schreef:Dat maakt niet uit hoor.
Evi84 schreef:rien10 schreef:Dat maakt niet uit hoor.
Voilà, duidelijk dus dat een melding dient om een eigenaar te treiteren.
Nu ja, hun slag is dan ook reeds grotendeels thuisgehaald. De rasclub in België is van 600 naar nog maar amper 200 leden (ruwweg) gegaan sinds het verbod en een aantal goede fokkers zijn gestopt owv te weinig vraag meer.
MarlindeRooz schreef:Echt bizar dat je dus je hond alleen mooi zou vinden als hij verminkt is. Wat een bizarre gedachtengang heb je dan ook.