Talietjuh schreef:Die verhalen hoor je toch zelden? Wel hoor je vaak dat de ene hond de andere doodbijt.
Je hoort minstens zo zelden dat iemand een hond laat afmaken terwijl een gedragstrainer hem wil overnemen.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mars schreef:Mensen die zo tegen inslapen zijn zie ik ook niet voor nú als in: ‘vandaag nog’ met een betere optie komen. Ik vind t super van TS dat ze zo druk doende is met bellen en mailen maar stelt zichzelf daarmee wel aan gevaar bloot.
Want ze kan de hond niet aan en is ook nog eens zo groots om dat toe te geven. Zie je ook niet vaak.
senna21 schreef:En waar zou deze hond, met een fikse handleiding, dan naartoe gaan?
De treurigheid is dat er veel te weinig passende oplossingen zijn en dat deze dan in de tredmolen van treurigheid belanden, al dan niet met bijtincidenten waar niemand wat mee opschiet.
Talietjuh schreef:Dat dierenartsen niet zomaar een gezonde hond afmaken ben ik het niet mee eens. Zodra bekend is dat de hond gebeten heeft en de hond in de praktijkruimte ook afwijkend gedrag laat zien zal de Dierenarts gewoon in laten slapen. Doet de ene Dierenarts het niet dan doet de andere Dierenarts het wel.
senna21 schreef:De meeste mensen die roepen dat een dier een eerlijke kans verdient, hebben ook geen oplossing voorhanden.
Er is iets veel fundamentelers mis, namelijk: het doorfokken van 'huisdieren' die niet de juiste eigenschappen hebben om huisdier te worden.
Vaak gaat het daar al mis, ook bij rasverenigingen.
Mars schreef:Mensen die zo tegen inslapen zijn zie ik ook niet voor nú als in: ‘vandaag nog’ met een betere optie komen. Ik vind t super van TS dat ze zo druk doende is met bellen en mailen maar stelt zichzelf daarmee wel aan gevaar bloot.
Want ze kan de hond niet aan en is ook nog eens zo groots om dat toe te geven. Zie je ook niet vaak.
_Penotti schreef:senna21 schreef:De meeste mensen die roepen dat een dier een eerlijke kans verdient, hebben ook geen oplossing voorhanden.
Er is iets veel fundamentelers mis, namelijk: het doorfokken van 'huisdieren' die niet de juiste eigenschappen hebben om huisdier te worden.
Nee wat mis gaat is gewone mensen die geen werkhond kunnen houden en hem toch kopen.
Een werkhond heeft niet genoeg aan een uurtje wandelen zonder opdrachten.
nuscaniels schreef:Voor dat ik zelf wat kon zeggen over terug gaf de fokker zelf al aan dat ze niet terug kon. Kan haar altijd bellen/appen voor advies maar moest het allemaal tijd geven en aan mijn eigen houding werken.
Ze heeft wel vaker mensen die tegen war aanlopen en komt altijd helemaal goed.
senna21 schreef:Mijn visie is dat veel honden worden verkocht als zijnde familiehond/huishond, maar nog steeds werkhond zijn. (Jacht, bewaking, drijven, vechten)
Om een werkhond zich te laten aanpassen aan een gezin zijn de legio aan cursussen en 'deskundigen' in het leven geroepen. Maar vaak is de hond domweg niet geschikt. Beestjes worden de hele dag rondgecommandeerd ("lig, zit, sta, blijf") omdat het anders niet hanteerbaar is. Dát vind ik nou zielig.
N.b Ik weet dat het ook goed kan gaan, maar helaas gaat het nog te vaak fout.
Zoolgangster schreef:Talietjuh schreef:Nou ..mijn hond ging ook wel eens met een muilkorf om naar de Dierenarts hoor, voor een prik. De dierenarts is niet 1 van de meest ontspannende plekken voor een hond.
En dat zijn ze in een dierenarts praktijk wel gewend, maar als jij met je hond daar komt na een bijtincident, merkt een beetje dierenarts wel dat er wat meer aan de hand is, lijkt mij. Vooral als de eigenaar bijvoorbeeld onder het bloed zit.
nuscaniels schreef:Dan had ik hem even verkeerd begrepen _penotti. Heel de dag is al een wirwar van emoties.
@toverbal, heb ze gesproken. Helaas hebben ze niet gelijk op korte termijn een oplossing maar ze willen wel meedenken/zoeken. Heb ze wat foto's en filmpje gestuurd. Hadden ze dichterbij gewoond hadden ze langs gekomen om in het echt te zien.
Hier gaat het in zoverre wat beter dat bij mij de eerste schrik en emoties wat gezakt zijn. Zijn een paar keer naar buiten geweest. Sinds 3e wandelingtje ging ze weer wat snuffelen en gras eten. Wel met gespannen staart maar niet zoals de 1e twee maal behoefte doen en naar huis willen hollen.
Ze is nu moe en wil slapen maar probeert wakker en alert te blijven.
Vertrouw haar nog niet genoeg om nu los rond te lopen maar wie weet. Morgen weer een dag.
Ik zoek nog steeds door naar een goede plek waar ze zo snel mogelijk heen kan en wil iedereen die meedenkt, advies geeft of gewoon simpel een hart onder de riem steekt bedanken. Heeft mij geholpen in emotie te zakken.
@bigone zat daar ook aan te denken. Zwart op wit waarom ze niet "voldoet" en of terug per uiterlijk donderdag bv of ze gaat naar pension en de kosten worden op de fokker verrekend.
Wilawander schreef:Hmmmm denk dat dit alles makkelijker is als een pup opvoeden dus snap daar niet echt het probleem. Persoonlijk zou ik als fokker de hond terug nemen bij on passende baasjes. Denk dat je je verkijkt op ras en ook op het hebben van een pup a jonge hond. Ook kan je na een week hierover nog niks zeggen.Hond is totaal bij vreemde mensen. Kent geen huis en dus ook geen speelgoed in de vorm wat mag en niet mag. Heel normaal gedrag. Heb persoonlijk een beetje medelijden met de hond want die word duidelijk niet begrepen.
En een bench is niks mis mee. Ook met een pup erg belangrijk zeker als je je huis heel wilt houden.
senna21 schreef:De meeste mensen die roepen dat een dier een eerlijke kans verdient, hebben ook geen oplossing voorhanden.