karuna schreef:Honden moeten het ook leren, mijn witte herder had met 6 maanden nog nooit een halsband of lijn gezien en durfde niet eens op iets anders dan gras te lopen. En was nog bang voor alles ook. Heeft wel even wat tijd gekost hoor voor hij meeliep. Vorige witte herder durfde huis niet eens uit. En ja ook die is daarover heen gekomen met veel tijd geduld en oefenen.
Je gaat weer voorbij aan het feit dat een hond een roedeldier is. Een hond heeft graag een baas, haalt plezier uit zijn baas plezieren. Meelopen aan een riem is minder erg, want hij loopt mee met zijn baas die hij vanuit instinct graag volgt. Allemaal dingen die een kat vooral niet vanuit nature doet. Echt nogmaals, je kunt een hond aanlijnen en een kat aanlijnen echt niet vergelijken met elkaar.
Bovendien, wat heb ik een last van mijn buirtkinderen. Hebben in mijn auto gekrast, schoppen ballen tegen schuttingen aan, gillen keihard. Mogen deze aub dan óók opgehokt worden tot ze 18 zijn ofzo? Ik ben niet anti-kinderen hoor, vind alleen dat als iemand ze wil ze deze maar binnen moeten houden. Je kunt het binnen namelijk ook heel leuk voor ze maken