mirriejj schreef:Nikass schreef:Ja ik woon ook in zo'n regio en zelfs hier hèb je losloopgebieden en de reeën blijven echt wel in het overige deel van het bos.
Maar prima, het is jouw norm. Laat jij je honden toch nooit los? Niet mijn probleem, ik vind het alleen net zoiets als een paard 24 uur op stal laten staan. Maar ja mensen willen koste wat kost een dier, of het dier het nou leuk vind of niet.
Dan heb je vast geen hond die een enorm jachtinstinct heeftDit vind ik gewoon appels met peren vergelijken.
Ik wil mijn hond het liefste los laten lopen ja, net zoals mijn andere 2. Als mijn hond redelijk in de buurt zou blijven en niet zou jagen, dan zou ze dat ook mogen. Die basisbehoefte ontneemt ze zichzelf.
Zij loopt alleen los op buitenwegen, of langs de fiets buitenaf. Dus op plekken waar ze geen kans heeft iets op te pikken.
Volgens mij heeft een Viszla een behoorlijk jachtinstinct, toch kan ik deze reu van 2,5 gewoon los laten lopen? Volgens mij hadje zelf eerder gepost dat ze Nooit losliepen. Dat is weer iets anders dan niet Overal?