Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:21

slimmerik schreef:
Jennyj01 schreef:
Misschien duidelijke taal maar de toon is van een 6 jarige. TS en haar vriend zijn dol op de hond en zitten erg met de situatie. Beetje meer empathie en respect voor de gevoelens van een ander lijkt me wel gepast.

Hoezo? Nog nooit een 6-jarige over afmaken van een hond horen praten.....
TS is toch volwassen? Weet toch ook wat risico's van aanschaf van dit gekruiste ras kunnen zijn? Als ze flippen dan zijn het moordmachines....'t is nu eenmaal geen JR. Er wordt nu al heel wat pagina's gepamperd maar iedereen die verstand van honden heeft, weet hoe dit eindigt. Tenminste als je eerlijk naar de hond bent. Alle andere oplossingen zijn maar uitstel van executie. En natuurlijk hakt dit erin bij TS en partner..... Daar kan ik in meevoelen maar moet daarom de hond verder lijden?

Hoe kom je erbij dat de hond lijd?

En hoezo iedereen met verstand weet hoe dit eindigt? Zal ts niet eerst eens de DA afwachten, wellicht is er een verklaring voor.

Zou ik ook persoonlijk meer vrede mee hebben, door een oorzaak te zoeken, ipv gelijk maar afmaken -O-

Avalanche

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:43

Ik heb het hele topic doorgelezen. Wat mij nu vooral interesseert is het waarom van de eerste beet. Honden bijten zeer zelden zonder goede reden. Ik wil me niet aan speculaties wagen, ik was er niet bij, dus ik kan onmogelijk over de situatie oordelen, wel vind ik dit heel ernstig. Iig ben ik sowieso ook benieuwd wat er bij de DA uitkomt.
Wordt er nog een GT ingeschakeld?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:44

slimmerik schreef:
Jennyj01 schreef:
Misschien duidelijke taal maar de toon is van een 6 jarige. TS en haar vriend zijn dol op de hond en zitten erg met de situatie. Beetje meer empathie en respect voor de gevoelens van een ander lijkt me wel gepast.

Hoezo? Nog nooit een 6-jarige over afmaken van een hond horen praten.....
TS is toch volwassen? Weet toch ook wat risico's van aanschaf van dit gekruiste ras kunnen zijn? Als ze flippen dan zijn het moordmachines....'t is nu eenmaal geen JR. Er wordt nu al heel wat pagina's gepamperd maar iedereen die verstand van honden heeft, weet hoe dit eindigt. Tenminste als je eerlijk naar de hond bent. Alle andere oplossingen zijn maar uitstel van executie. En natuurlijk hakt dit erin bij TS en partner..... Daar kan ik in meevoelen maar moet daarom de hond verder lijden?

Ten eerste weet je niet wat er mis is met de hond slimmerik, ten 2e weet je niet wat de rede is van het aanvallen, ten 3e vraag ik me af hoe je weet dat de hond lijd? En ten 4e hoezo zou het niet eerlijk zijn tegen de hond als hu nog blijft leven? En heb jij nog nooit een jackrussel een grote hond zien aanvallen? Als je het over moordmachines hebt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:53

Ik weet wel zeker dat de hond nu lijdt. Aan de ketting liggen op het werk lijkt mij zo leuk niet, continu met een muilkorf rondlopen ook niet. De hond is gestresst zoveel is duidelijk, en de hond lijkt bang. Ik zeg niet dat het anders kan, ik had het ook zo gedaan. Veiligheidshalve. However, dat betekent wel lijden voor de hond. Ik zie een JR nu niet als moordmachine, omdat ze gewoon te klein zijn daarvoor.

Verder weten we idd niet wat er mis is met de hond en wat de reden is van de aanval.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:01

jasmijn16 schreef:
Ten eerste weet je niet wat er mis is met de hond slimmerik, ten 2e weet je niet wat de rede is van het aanvallen, ten 3e vraag ik me af hoe je weet dat de hond lijd? En ten 4e hoezo zou het niet eerlijk zijn tegen de hond als hu nog blijft leven? En heb jij nog nooit een jackrussel een grote hond zien aanvallen? Als je het over moordmachines hebt.

1. Wat er mis is: hond bijt volgens baasje zonder reden het baasje
2. De reden? : zonder reden
3. Hoe weet ik dat de hond lijdt? : de hond wordt op afstand gehouden en gemuilkorfd. Stressvol voor een hond die dat niet gewend is.
4. Of ik een JR een grote hond heb zien aanvallen? Jazeker....en de grote hond overleefde dat met gemak....hooguit gekwetst ego. En JR was met maatje 39 goed tot de orde te roepen. Andersom heb ik foto's gezien....helaas kon JR het niet na vertellen.

Overigens ook complimenten naar TS voor het op de hoogte houden.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:15

slimmerik schreef:
jasmijn16 schreef:

1. Wat er mis is: hond bijt volgens baasje zonder reden het baasje
2. De reden? : zonder reden
3. Hoe weet ik dat de hond lijdt? : de hond wordt op afstand gehouden en gemuilkorfd. Stressvol voor een hond die dat niet gewend is.
4. Of ik een JR een grote hond heb zien aanvallen? Jazeker....en de grote hond overleefde dat met gemak....hooguit gekwetst ego. En JR was met maatje 39 goed tot de orde te roepen. Andersom heb ik foto's gezien....helaas kon JR het niet na vertellen.

Overigens ook complimenten naar TS voor het op de hoogte houden.

Ja ik snap wat het probleem is, maar maar je weet niet wat de reden is. Een JR die een grote hond aanvalt heb ik ook gezien. Die hond was meer dood dan levend tot er iemand ingreep. Iedereen maar zeggen haal die rottweiler weg, terwijl het de JR was die hem aanviel. De JR was o zo zielig en die rottweiler moest maar afgemaakt worden want hij was gevaarlijk

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:21

Tja, ts moet kiezen tussen twee kwaden zolang er geen da bij is geweest, morgenmiddag komt er aan het "lijden" van de hond misschien wel een einde. Ts heeft groot gelijk dat ze absoluut geen risico's neemt nu. En we kunnen wel heel hard schreeuwen, och och arme hond maar willen waarschijnlijk geen van allen met deze hond in een kamer verblijven. Zonder muilkorf of aan de ketting. Wat moet ze dan, aai over de bol en lief vragen of hij het aub niet weer wil doen? daar krijgt ze op dit moment niet eens de kans voor dus aub houd er mee op om ts, naast het verdriet en de verwarring en de spanning waar ze nu mee te maken heeft, ook nog eens een zwaar onterecht schuldgevoel aan te smeren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:29

TS heeft zeker gelijk dat ze voorzorgsmaatregelen neemt. Maar ik was direct richting DA gegaan. TS heeft anders besloten en dat is haar goed recht natuurlijk. Ze doet er wel alles aan om herhaling of erger te voorkomen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:30

Ze doet er heel goed aan om naar de DA te gaan, het is ook beter om daar te overleggen wat te doen.
Die ziet de hond en de bazen die erbij horen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:57

briitje schreef:
Hoe kom je erbij dat de hond lijd?

En hoezo iedereen met verstand weet hoe dit eindigt? Zal ts niet eerst eens de DA afwachten, wellicht is er een verklaring voor.

Zou ik ook persoonlijk meer vrede mee hebben, door een oorzaak te zoeken, ipv gelijk maar afmaken -O-

Wat Britt zegt. Ik zou persoonlijk ook eerst de DA afwachten voor ik overga op inslapen. Ik zou juist het waarom willen weten.

TS, petje af over hoe je hier mee om gaat.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:05

Diablo schreef:
Strasshorse schreef:
Hij is nu bang voor jou omdat jij hem te hard hebt aangepakt in zijn ogen

Meen je dit nou? Wij hebben vier Cane Corso's en die worden soms ook wel eens flink aangepakt, omdat ze anders een loopje met ons nemen, maar geen een die bang voor ons is hoor. En dan zouden ze al helemaal niet aan vallen. Heb je wel eens gezien hoe hard honden met elkaar kunnen omgaan? Onze roedel ligt wel eens in de clinch en dan zijn ze echt niet aardig voor elkaar. Maar ze zijn daarna echt niet bang hoor.

Ik zou de hond ook laten onderzoeken door een dierenarts. Dit gedrag is niet normaal voor een hond, dat kun je analyseren wat je wil, maar een 'normale' hond doet doet dit niet.

elke hond is anders evenals elk mens dus in de ogen van haar hond kan hij dit best zo eens zien (zeg niet dat het zo is want ken haar hond niet).
wij hebben een rottweiler en die geeft ook geen slag of stoot als je hem een keer bij zijn nekvel pakt en naar de grond toe drukt om hem op zijn plek te zetten. Maar zoals al eerder genoemd is zit het waarschijnlijk in zijn kop omdat dit geen normaal gedrag is dat in ene aan komt zetten uit het niets.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:33

Sterkte morgen bij de dierenarts!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:49

Ik lees al even mee en vraag me af wat ik zou doen. Ook al zou mijn verstand zeggen dat inslapen de beste optie is, zou ik dit niet kunnen doen voordat ik zeker weet dat het niet op een andere manier op te lossen is. Anders blijft dat aan mijn knagen, "wat als....?".

Nee TS, ik begrijp heel goed jullie keus en ik heb diep respect voor hoe jij hier reageerd en alle reacties over je heen laat komen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:58

Succes vanmiddag!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:45

Succes vandaag ts!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:57

Ik heb helaas ook geen tips voor je, maar wil toch ook even mijn respect uitspreken voor de wijze waarop je reageert hier in het topic en de wijze waarop je handelt mbt Bruce.

Heel veel sterkte met de situatie en ik hoop dat er alsnog duidelijkheid komt en dat jullie een oplossing vinden die voor zowel jullie als Bruce goed is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:00

Ik wil je heel veel succes en sterkte voor vandaag.
Ik kan je helaas ook geen tips geven, maar ik moet er niet aan denken dat de band tussen mijn trouwe viervoeter ineens zo verstoord zou worden. Ik hoop dan ook voor je dat er een mogelijkheid is dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt tussen jullie.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:13

Succes bij de dierenarts vandaag.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:31

Heel veel succes en sterkte vandaag!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:58

[/quote]
Wil hier toch op reageren. Ras heeft er niks mee te maken... Kleine hondjes zijn vaak veel agressiever maar omdat ze klein zijn is het grappig en leuk . Een hond kan je net zo agressief of lief maken als je wil. Of het nu een chihuahua is of een pitbull[/quote]
????
Zeg ik dat het ras er mee te maken heeft dan? Ik geloof dat een kaak van een hond als de TS heeft vele malen sterker is dan van een klein schoot hondje dacht je zelf niet?[/quote]
Jaa je zei dat het een moeilijk ras is. wn het is niet persoonlijk. Ik zei dat het ras er niks mee te maken had. En ja helaas hebben ze meer bijtkracht maar dat wil niet zeggen dat ze daarom ook maar gelijk gevaarlijker zijn. Vaak zijn grote honden liever dan de kleintjes

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:25

Dat is wel erg kort door de bocht miesnaom. Toevallig was gisteren uitgebreid in het nieuws dat de asiels volzitten momenteel met Stafss/Pitbulls en kruisingen van dit soort rassen. Ze hebben toch echt wel meer kennis van zaken nodig deze rassen. Als mensen er niet mee om kunnen gaan leidt het tot problemen en worden ze in grote getalen naar het asiel gebracht.
Heel veel sterkte vandaag TS!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:33

DatBenIkNou schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht miesnaom. Toevallig was gisteren uitgebreid in het nieuws dat de asiels volzitten momenteel met Stafss/Pitbulls en kruisingen van dit soort rassen. Ze hebben toch echt wel meer kennis van zaken nodig deze rassen. Als mensen er niet mee om kunnen gaan leidt het tot problemen en worden ze in grote getalen naar het asiel gebracht.

Ten tijde van 101 Dalmatiers zat t asiel vol met dalmatiers, ten tijde van Paris Hilton haar Tinkerbell zat het asiel vol met chihuahua's, je hebt om de zoveel tijd een 'trend hond', op het moment is dat, helaas, de stafford en honden die erop lijken :).

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:35

Er is sowieso wel verschil in hond en bijbehorende moeilijkheidsgraad zeg maar :+ Dat kan niemand ontkennen. Het grootste probleem is denk ik dat het type pitbull ook heel veel verkeerde baasjes aantrekt.

De dalmatiër is ook geen makkelijke overigens :+ Al is het grootste probleem ook dan dat er impulsieve aankopen gedaan worden zonder dat men weet hoe het ras eigenlijk écht is.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 31-05-16 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:39

Sterkte ts het is een lastige situatie en voor geen van jullie drieen prettig. Hoop dat er een oplossing komt. En dat je dan ooit weer het vertrouwen in de hond terugkrijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:39

_San87_ schreef:
DatBenIkNou schreef:

Ten tijde van 101 Dalmatiers zat t asiel vol met dalmatiers, ten tijde van Paris Hilton haar Tinkerbell zat het asiel vol met chihuahua's, je hebt om de zoveel tijd een 'trend hond', op het moment is dat, helaas, de stafford en honden die erop lijken :).

Vind ik ook zo'n ergernis: een tijdje geleden was de Rodesian Ridgeback 'mode' in paardenland (of is dat nog steeds zo?) en veel mensen kunnen daar ook niet mee omgaan: helaas een voorbeeld in omgeving. Niet gezegd dat het hier ook zo is hoor: TS lijkt me verstandig genoeg. Maar ik snap het volgen van modetrends wb dieren nooit zo goed. Een hond past bij je of niet, dito verhaal mb een paard.

Ik wens je sterkte TS en succes bij de dierenarts vanmiddag. Ik ben echt heel benieuwd wat hij/zij gaat zeggen en adviseren.