aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:16

Ts en zusje heel veel sterkte. En een hele wijze beslissing. En een hele moedige. Helaas zijn niet alle dieren te redden zoals mensen vinden dat dat moet. In mijn ogen red je simba juist nu.
Heel veel beterschap en houd bloedvergiftiging in de gaten. Dit is niet ongewoon na een kattenbeet. En ook kattenkrabziekte is een nare.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:28

In dit geval zou ik de autopsie trouwens ook overwegen. Wij hebben een hond gehad die ook in aanmerking kwam, niet gedaan omdat je je dier er niet mee terug krijgt. Maar bevestiging krijgen lijkt me in dit geval nog iets belangrijker en dus meer waard. Kun je geen fundraising doen via een site of zo?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:34

Heel veel sterkte voor iedereen morgen!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:35

Heel veel sterkte gewenst morgen! Ik weet zeker dat Simba je ook dankbaar zal zijn ook al is het een bijzonder moeilijke keuze. :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:43

muntdrop schreef:
saskiakefie schreef:
Lekker mosterd na de maaltijd. Als je ziet dat je het te laat is, verwijder je bericht dan? Ik vind het echt overdreven sommige reacties. Al die Varkens, koeien, kippen mogen elke dag met honderdtallen geslacht worden en een kat die gewoon echt gevaarlijk is en schade aan heeft gericht, mag niet ingeslapen worden? Lekker krom. En tuurlijk als een dier met gedragsprobleem geholpen kan worden is alleen maar fijn maar dit is zo dusdanig dat inslapen een heel logische stap is.

Jij zegt eigenlijk wat ik niet durfde te zeggen. Hoezo moeten alle willekeurige dieren telkens perse gered worden terwijl er dagelijks veel dieren voor minder sterven?

Ts, echt heel veel sterkte en vooral ook voor je zusje. Ik hoop dat de infectie niet nog verergerd en dat ze er geen blijvende schade aan overhoud. Ook veel sterkte morgen.

inderdaad en als het over een stafford zou gaan dan zouden de meeste gelijk roepen afmaken,
ik vind het een dappere beslissing, en vind dat ts nogal lang door gedokterd heeft ik zou er allang een punt achter hebben gezet dus petje af hoor ts.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:49

Ontzettend veel sterkte meiden

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:56

Wil jullie heel veel sterkte toe wensen!
Wat een schrik hebben jullie gehad en zullen dan ook tijd nodig hebben om dit een plek te geven!
Ook wil ik heel veel beterschap toewensen!

Voor het stukje autopsie je kan zekerheid krijgen dat er inderdaad iets wat gezondheid betreft mis is, maar stel je voor dat ze niets kunnen vinden?
Nee mijn gevoel is dan ook het is "goed" zo en er komt een moment dat je daar vrede mee krijg.

Indien een hond iemand ernstig verwond wordt hij ook ingeslapen, ook al is hij/zij nog zo braaf bij het baasje dus ik kijk er niet raar van op dat deze keuze ook bij een kat gemaakt wordt.

Nogmaals heel veel sterkte!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:11

Wat een ontzettende nare situatie! Heel veel sterkte morgen en de aankomende tijd. Ik sta helemaal achter jullie beslissing. Autopsie kan je laten uitvoeren, maar wat win je ermee? Sterkte! :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:19

Wijze maar moeilijke beslissing!!

Veel sterkte morgen dames!!

En klinkt echt als een nasty ontsteking :(:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:25

Jeetje mina wat erg, dacht je dat het een lief poesje is, gaat ie vol in de attack! Heel veel succes dames en hopen op een goede afloop...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:29

Wat een wending krijgt het verhaal met de ziekenhuis opname van je zus Car. Hoop dat het gauw beter met haar gaat!
En wat rot dat jullie toch afscheid moeten gaan nemen. Jullie hadden het natuurlijk liever anders gezien, maar dit is de enige juiste beslissing. Ook het eerlijkst voor Simba.

Hopelijk kunnen jullie toch nog afscheid van Simba nemen. Mocht ze tot het laatst onbereikbaar zijn, misschien is het dan een idee om pas op het moment dat ze al is ingeslapen naar haar toe te gaan. Dan kunnen jullie haar alsnog even aaien ed. Heel veel sterkte voor jullie!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:32

Heel veel betershap voor je Zusje, een wijs en diervriendelijk besluit.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:50

Goede beslissing! Beter voor haar...

Hopelijk komt je zusje er ook weer snel bovenop! Sterkte.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:55

Heel veel beterschap, zusje van TS!

Wat een nachtmerrie. Troost jullie met de gedachte dat er iets mis is met het beestje, een gezonde kat doet dit niet uit het niets. Ik zou het denk ik wel willen laten onderzoeken zodat ik vrede ermee zou hebben zoals Shirley ook aangeeft.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit een aangeboren probleem zal zijn, dus de fokkers zou ik niet inlichten tenzij er bewijs is om wat voor afwijking het gaat.

Wat een nachtmerrie meiden.. Moet er niet aan denken. Sterkte!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:23

Wat een nare wending heeft dit alles gekregen :c
Heel veel sterkte dames. Ongetwijfeld niet de makkelijkste, maar wel de eerlijkste. Respect voor jullie keuze! Dit is liefde....dit is het belang van het dier tegemoet komen. Simba heeft zo te horen rust verdiend. Jong, te jong....maar dit zijn van die dingen waar je niks aan kunt doen :(:) Soms is het niet anders helaas Y;(

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 00:15

Heel veel sterkte morgen voor jullie allebei! Mijn respect hebben jullie zeker na het maken van deze moeilijke, maar in mijn ogen, meest eerlijke keuze!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:02

Heel veel sterkte met deze beslissing.

Ik zou er toch over na denken om na het inslapen het dier na te laten kijken. Zodat jullie weten waar het nou aan lag en het daardoor kunnen afsluiten. Misschien krijg je spijt als je het niet hebt gedaan.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:20

quartel schreef:
Wat ik me net nog bedacht.......sorry, beetje practisch bekeken...

Ik weet niet of jullie deze kat van een fokker gekocht hebben ooit....?
Anders is het wellicht handig de fokker in te lichten met het oog op meer nesten uit deze combinatie.
Het lijkt me niet zo fijn als er daar meer van gekweekt worden. :o
Het kan toeval zijn maar het kan ook een genetisch iets zijn.

Goeie! Welllicht wil de fokker/het stamboek ook wel (mee)betalen voor de sectie! Is het zeker waard om even over te bellen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 05:38

Iedereen ontzettend bedankt, doet ons goed!

De fokker kunnen we niet benaderen. Mijn zusje heeft Simba namelijk van kennissen overgenomen. Simba viel hun kat aan (en dan ook echt zoeken, aanvallen en niet meer loslaten qua fixatie). Ze zou naar het asiel zijn gegaan als mijn zusje haar 1,5 jaar geleden niet had genomen.

Tegen mensen was ze wel eens wat feller, maar werd vooral erg opgefokt als ze honden of andere katten zag.

Sectie hebben we echt lang over na gedacht. Natuurlijk zijn we nieuwsgierig. Maar wat als er niks uit komt? Die kans is er namelijk ook, dat ze het niet kunnen vinden.
Dat in combi met de kosten toch besloten dit niet te doen. Mijn zusje heeft nu genoeg aan haar hoofd.

Daarnaast woont ze antikraak en alleen, op een gegeven moment is haar spaarpotje ook leeg. Onze oudere merrie Lavita heeft nu ook nog zorg nodig van de dierenarts en je geld kan je maar 1x uitgeven helaas.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 05:55

Cardy schreef:
safina schreef:
Sterkte. Lijkt me heel moeilijk voor jou en je zusje.

Nog even een praktische vraag: weten ze in het ziekenhuis wat de vermoedens van de dierenarts zijn? Als je zusje zo'n ernstige infectie heeft en de kat die haar gebeten heeft toont (mogelijk) neurologische klachten, dan is het verstandig als de behandelend arts van je zusje dat weet....

Ja alles verteld, zelfs over dat de dierenarts vragen stelde met betrekking tot hondsdolheid. We werden nog net niet voor gek verklaard :') .

Zo gek is het rabiës verhaal niet, gezien wij geattendeerd werden vorige week dat er een vleermuis met rabiës gevonden is (Geloof grens friesland-groningen) dus al we dieren met 'vreemde' symptomen zien we aan de bel moeten trekken...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:56

Heel veel sterkte vandaag.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:06

Ts ik heb jouw reacties en die van je zusje gevolgd en wil jullie heeeeeel veel sterkte wensen in deze moeilijke zware tijd.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:15

Sterkte... Ik snap jullie keuze helemaal!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:16

Heel veel sterkte vandaag!!
Moedig maar ik denk goed besluit!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:17

Ik wens jullie heel veel sterkte vandaag, meiden. En zusje natuurlijk ontzettend veel beterschap! Hopelijk valt het toch nog mee.