Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:24

Punt met allergieën blijft dat je het kan ruiken, en dat het een minderheid is.
Moet ik mijn hond thuis laten "want misschien zit er wel iemand die allergisch is", terwijl dit maar 1 op de 10 x daadwerkelijk zo zal zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:25

In een huis kom ik niet als het maar 10 minuten geleden is dat de hond er is geweest; dan moet het eerst al een tijdje hebben gelucht. restaurant heb ik zelf iets minder, omdat de ruimte daar groter is en als er maar een goede ventilatie is heb ik er iig geen last van als een half uur voor mij een hond onder de stoel naast mij heeft gelegen (in het hotel kom ik iig niet meer als er dieren mogen komen, dat was echt afschuwelijk)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:25

Met een paard van 500 kilo langs iemand galopperen die er erg van kan schrikken, met alle ongelukken van dien, vind ik toch weer héél iets anders dan met je hond een restaurant in gaan waar 99% van de mensen er geen last van heeft. Het blijft een democratie, we kunnen niet áltijd rekening houden met de minderheid.

Natuurlijk moet iedereen leuk kunnen leven, maar het gaat toch wel erg ver als het asociaal is om met je hond naar een hondvriendelijk restaurant te gaan, omdat er wellicht 1% van de gasten hier last van kan hebben.

Je neemt ook het risico als mens met allergie iemand z'n avond te verpesten, omdat jij zo nodig naar een hondvriendelijk restaurant moest en dan vervolgens gaat klagen dat er iemand met een hond is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:27

Amandavd schreef:
Sorry maar heb ik dan niet het recht daar te komen?

Jij neemt ook het risico dat je iemand zijn avond verpest omdat jij je huisdier mee wilt nemen. Maar blijkbaar mag jij wel intolerant zijn, maar ik niet.

En jij hebt wel het recht een ander z'n avond te verpesten omdat je niet tegen honden kan maar toch wil gaan eten in een restaurant waar honden toe gestaan zijn?
Je hebt het recht er te komen maar dan moeilijk doen om honden is zoals gaan kanoën en klagen dat je nat wordt.

xSogno

Jij mag daar prima komen, maar dan neem je dus het risico voor lief. Je vind het dus belangrijker om daar te zijn en je neemt dus het risico dat daar een hond is.

Waarom ga je dan niet naar hondvrij restaurant?

Ik ga mij niet druk maken om anderen. Ik doe niks wat niet mag,en als iemand mij vraagt om ergens anders te gaan zitten prima maar als ik toevallig een keer de hond bij hebt als ik wat ga eten en dit is toegestaan dan ben ik niet asociaal.

liedje89

xLoki schreef:
Over een hond-vrij restaurant, 9 van de 10 keer heb ik geen idee of het restaurant waarnaar ik word meegevraagd hond-vrij is of niet (staat niet op de site). Je kiest niet altijd zelf je restaurant uit (denk aan een etentje met collega's/familie/vrienden).

Dan kan je toch altijd bellen? Ik ben allergisch voor stof als je een eerlijk antwoord kreeg op de vraag of een restaurant stoffig is zou ik gewoon bellen, scheelt een boel frustratie :o?.

Hoezo is het intolerant om je huisdier mee te nemen naar een plek waar hij gewoon mag komen, terwijl er zat plekken zijn waar je huisdieren gewoon kan ontwijken.

vuurneon

LadyMadonna schreef:
Punt met allergieën blijft dat je het kan ruiken, en dat het een minderheid is.
Moet ik mijn hond thuis laten "want misschien zit er wel iemand die allergisch is", terwijl dit maar 1 op de 10 x daadwerkelijk zo zal zijn?

In de ideale wereld voor mijzelf zeg ik natuurlijk; geen hond in restaurant.

Maar het is de echte wereld en besef ik dat mensen het mee kunnen nemen en ik gewoon zelf even goed de ruimte moet scannen en assertief moet zijn als ze zich naast mij settelen.

Maar verstopt de hond aub niet te goed, maakt het wat makkelijker voor de mensen die allergisch zijn :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-01-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:28

Amandavd schreef:
Jij neemt ook het risico dat je iemand zijn avond verpest omdat jij je huisdier mee wilt nemen. Maar blijkbaar mag jij wel intolerant zijn, maar ik niet.

Maar ook dat werkt weer twee kanten op. Misschien kan de hond die daar op dat moment is wel écht niet alleen zijn (ik ken zo'n hond, godzijdank heeft de mijne er geen last van), en willen die mensen ook gewoon 1x per jaar lekker uit eten... Tja, dan moet de hond maar mee, het is niet anders.
Dan kan jij ook hun avond verpesten, ondanks dat je uiteraard niet voor je allergie gekozen hebt.
En dan is het cirkeltje weer rond...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:30

Misschien zie ik het ook wel iets gekleurd, ik zie de zin van je hond overal mee naar toe slepen gewoon niet in. Ik heb huisdieren, ik heb de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat mijn dieren anderen niet tot last zijn. Maar dat is mijn mening.

Sogno, ik zeg ook nergens dat je asociaal bent hoor. Dan heb je mij verkeerd begrepen. Ik zou naar een hondvrij restaurant kunnen gaan, jij zou je hond thuis kunnen laten. Het werkt van twee kanten.

Dat is wat ik probeer te zeggen LadyMadonna, hoe je het ook wendt of keer er is altijd eentje de gebeten hond. Maar omdat dit een do of don't vraag is, zeg ik don't.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:31

vuurneon schreef:
Maar verstopt de hond aub niet te goed, maakt het wat makkelijker voor de mensen die allergisch zijn :')

Maar zo wordt het wel lastig : :j
Want van anderen moet de hond juist uit het zicht, die worden al onpasselijk bij het zien van een hond ;)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:32

Amandavd schreef:
Misschien zie ik het ook wel iets gekleurd, ik zie de zin van je hond overal mee naar toe slepen gewoon niet in. Ik heb huisdieren, ik heb de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat mijn dieren anderen niet tot last zijn. Maar dat is mijn mening.

Sogno, ik zeg ook nergens dat je asociaal bent hoor. Dan heb je mij verkeerd begrepen. Ik zou naar een hondvrij restaurant kunnen gaan, jij zou je hond thuis kunnen laten. Het werkt van twee kanten.

Dat is wat ik probeer te zeggen LadyMadonna, hoe je het ook wendt of keer er is altijd eentje de gebeten hond. Maar omdat dit een do of don't vraag is, zeg ik don't.

Precies dit, geen woorden meer voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:32

Amandavd schreef:
eentje de gebeten hond.

Toepasselijk ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:33

LadyMadonna schreef:
Amandavd schreef:
eentje de gebeten hond.

Toepasselijk ;)

*D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:34

LadyMadonna schreef:
vuurneon schreef:

Maar zo wordt het wel lastig : :j
Want van anderen moet de hond juist uit het zicht, die worden al onpasselijk bij het zien van een hond ;)

Stukje hond eruit laten steken of zichtbare riem is al genoeg haha. Pluimpje van een staart oid :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:35

Indien mensen allergisch zijn, dienen ze zelf de verantwoording te nemen om de bron uit de weg te gaan, dat vind ik ook.

Net zoals op sommige verpakkingen staat: kan sporen van noten bevatten, dan eet je het ook niet als je daar niet tegen kunt.
In restaurants of andere gelegenheden waar honden zijn toegestaan, kun je dus sporen van honden tegenkomen en ja, dan is het aan jezelf of je daar binnen wilt gaan en het risico wilt nemen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:40

xLoki schreef:
Amandavd schreef:

Bij dit soort dingen denk ik dan, het meiske heeft niet gevraagd om haar allergie. Die is ze zelf ook liever kwijt dan rijk. Zij kan haar allergie niet uitschakelen. Jij hebt wel de keuze om de hond thuis te laten.

Nikass, dat vind ik echt de omgekeerde wereld. Toevallig allergisch? Ja daar zal ze lekker om gevraagd hebben, om doodziek te worden, doet ze ook echt om honden mensen te pesten. Kom op.

Precies dit.
Ik vind het zelf ook hartstikke vervelend dat ik allergisch ben. Kan alleen naar verjaardagen (waar een hond is) met een berg pillen. Kan op maneges vaak niet lang in kantines zitten (ivm vaak een hond), etc.
Jij hebt de keuze om je hond mee te nemen. Ik heb niet de keuze om daar wel of niet allergisch voor te zijn.

Maar als je al eens last hebt gehad van je allergie in een restaurant, en weet dat je daar zo snel op reageert, dan zorg je toch de volgende keer dat je naar een restaurant gaat waar het niet mag. Net als dat je met een voedsel allergie naar een restaurant gaat waar ze bijvoorbeeld pinda vrij of glutten vrij of wat dan ook kunnen koken.

Ik snap dat het vervelend is, maar je kunt ook niet verwachten dat de wereld voor je wijkt. Het is gewoon samen de beste oplossing zoeken. Als ik zou besluiten met een hondje een cafe in te gaan en er wordt mij vriendelijk gevraagd een ander tafeltje te zoeken omdat die persoon allergisch is, zou ik dat geen enkel probleem vinden. Ik wil mijn best doen het je zo gemakkelijk mogelijk te maken en te wijken, maar ik ga niet een cafe mijden, omdat er mogelijk een allergisch persoon zit, terwijl het van het restaurant gewoon mag.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-01-15 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 20:45

Amandavd schreef:
zij kan er niet voor kiezen om niet benauwd te worden door haar allergie. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Is jouw pleziertje belangrijker dan de gezondheid van een ander? Dat is pas intolerant.

Maar ze kunnen er wel voor kiezen om er zeker van te zijn dat het restaurant waar ze heen gaan het niet toestaan. Of bijvoorbeeld aan te geven dat ze allergisch zijn voor honden en dat als die welkom zijn, of die alsjeblieft aan de andere kant van het restaurant een plekje kunnen krijgen. Dat doe je bij een voedsel allergie toch ook?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:45

O wauw, het wordt steeds gekker.
Dus mensen mogen je niet vragen of je ergens anders wilt gaan zitten als iemand een allergie heeft?
Het werkt van 2 kanten.

Als iemand gezondheidsklachten krijgt omdat mijn dier in de buurt is dan probeer ik er met mijn beste kunnen wat aan te doen.
Als ik naar iemand ga met een kattenallergie dan verkleed ik mij altijd voordat ik de deur uitga.

Bij mensen met een sterk parfum ga ik ook weg of als zij naast mijn werkplek komen werken vraag ik ze of ze misschien ergens anders willen zitten of dat er een raampje open mag.

oliebol happens, maar hoe je ermee omgaat heb je elf invloed op.
Niet zo zwart/wit mensen, iedereen heeft evenveel recht om ergens te komen.

Ik kan best snappen dat als je spontaan ergens gaat zitten en er gaat iemand naast je zitten met een hond dat je dat netjes aangeeft :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:45

Voor mij een don't.
Als ik kies voor een HUISdier, wil ik daar niemand mee tot last zijn.
Mijn hond blijft dus op zo een moment thuis, net als ik mijn katten op eigen terrein hou (hoewel mijn hond echt een scheet is en veel mensen en kinderen op haar af komen, maar een restaurant is om een hapje te eten, niet om mijn hond te vermaken, daar hebben we andere bezigheden voor :D)
En mijn IPad meeneem als we met de kinders uit eten gaan.
Dan weet ik ook zeker dat mijn drie kids niemand tot last zijn.
Want ik erger mij ook aan andermans kinderen die door een restaurant rennen en gillen.
Dus het is vanuit mijn eigen fatsoen dat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn hobby's.
Anderzijds zou ik er geen probleem van maken als een ander zijn/haar welopgevoede hond meeneemt (dus rustig onder de tafel blijft, niet stinkt of blaft).

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:48

minikatje schreef:
Dus mensen mogen je niet vragen of je ergens anders wilt gaan zitten als iemand een allergie heeft?
Het werkt van 2 kanten.

Als iemand gezondheidsklachten krijgt omdat mijn dier in de buurt is dan probeer ik er met mijn beste kunnen wat aan te doen.
Als ik naar iemand ga met een kattenallergie dan verkleed ik mij altijd voordat ik de deur uitga.

Bij mensen met een sterk parfum ga ik ook weg of als zij naast mijn werkplek komen werken vraag ik ze of ze misschien ergens anders willen zitten of dat er een raampje open mag.

Ik kan best snappen dat als je spontaan ergens gaat zitten en er gaat iemand naast je zitten met een hond dat je dat netjes aangeeft :)

Oh ik ga met alle plezier even ergens anders zitten als ik iemand met een allergie daarmee kan helpen/verlichten geen probleem.

Maar men moet niet verwachten dat ik bij een spontaan restaurant bezoek waar toevallig de hond bij is maar niet naar binnen ga als dat wel mag, omdat er misschien iemand is die allergisch is.

minikatje

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:51

Dat staat toch ook nergens :)
Alleen dat sommige mensen erg last hebben van hun allergie als er een hond is en dat ze daarom honden in restaurants vermijden of minder prettig vinden.

Dat mogen ze toch vinden ofniet? ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:00

minikatje schreef:

Denk dat je niet goed gelezen hebt, want ik zeg juist dat ik het geen enkel probleem vind om dan een ander tafeltje te gaan zoeken.

Ik vind dat het twee kanten op werkt. Je moet samen de beste oplossing zoeken. Als ik zo allergisch zou zijn voor honden, zou ik als ik een restaurant kom aangeven vragen of honden er zijn toegestaan omdat ik allergisch ben, en als het dan wel mag, vriendelijk aangeven dat ik het fijn zou vinden als ik in een ander gedeelte een tafeltje zou kunnen krijgen dan waar eventuele honden komen te zitten. Als je het personeel op de hoogte brengt, is de kans ook groter dat ze ervoor zorgen dat dat lukt.

En in het uitzonderlijke geval dat het eens niet mogelijk is, dan kan de laatste die binnen komt er voor kiezen om een ander restaurant te kiezen, of bijvoorbeeld nog even een blokje om te doen voor een kwartiertje of half uurtje tot er wel een tafel aan de andere kant vrij is gekomen.

Leven en laten leven en samen de beste oplossing zoeken. Ik snap niet waarom het allemaal zo zwart/wit moet zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:07

Shiloh schreef:
minikatje schreef:

Denk dat je niet goed gelezen hebt, want ik zeg juist dat ik het geen enkel probleem vind om dan een ander tafeltje te gaan zoeken.

Ik vind dat het twee kanten op werkt. Je moet samen de beste oplossing zoeken. Als ik zo allergisch zou zijn voor honden, zou ik als ik een restaurant kom aangeven vragen of honden er zijn toegestaan omdat ik allergisch ben, en als het dan wel mag, vriendelijk aangeven dat ik het fijn zou vinden als ik in een ander gedeelte een tafeltje zou kunnen krijgen dan waar eventuele honden komen te zitten. Als je het personeel op de hoogte brengt, is de kans ook groter dat ze ervoor zorgen dat dat lukt.

En in het uitzonderlijke geval dat het eens niet mogelijk is, dan kan de laatste die binnen komt er voor kiezen om een ander restaurant te kiezen, of bijvoorbeeld nog even een blokje om te doen voor een kwartiertje of half uurtje tot er wel een tafel aan de andere kant vrij is gekomen.

Leven en laten leven en samen de beste oplossing zoeken. Ik snap niet waarom het allemaal zo zwart/wit moet zijn.

Wel even mijn hele quote pakken :)
Citaat:
Het werkt van 2 kanten.

Dat zou ik erg fijn vinden, vooral omdat we bijna hetzelfde aangeven maar vanuit andere standpunten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:09

Ik denk ook dat we bijna het zelfde zeggen, maar ik ging in op je eerste zinnen. De rest van het stukje ging over je mening en niet over die eerste twee zinnen.

Die zinnen slaan namelijk niet op wat ik gezegd heb. Ik vind namelijk het wél prima als mensen me vragen ergens anders te zitten. Dus ik snap niet waar je die stelling vandaan haalt dat dat niet zo zou zijn? (tenzij je totaal niet op mij reageerde maar op iemand een paar pagina's terug, dan excuus, dat was niet duidelijk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:11

Uhm nee, ik reageerde niet persoonlijk op jou maar in het algemeen :)
No hard feelings :D