Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Sorry maar heb ik dan niet het recht daar te komen?
Jij neemt ook het risico dat je iemand zijn avond verpest omdat jij je huisdier mee wilt nemen. Maar blijkbaar mag jij wel intolerant zijn, maar ik niet.
xLoki schreef:Over een hond-vrij restaurant, 9 van de 10 keer heb ik geen idee of het restaurant waarnaar ik word meegevraagd hond-vrij is of niet (staat niet op de site). Je kiest niet altijd zelf je restaurant uit (denk aan een etentje met collega's/familie/vrienden).
. LadyMadonna schreef:Punt met allergieën blijft dat je het kan ruiken, en dat het een minderheid is.
Moet ik mijn hond thuis laten "want misschien zit er wel iemand die allergisch is", terwijl dit maar 1 op de 10 x daadwerkelijk zo zal zijn?
Amandavd schreef:Jij neemt ook het risico dat je iemand zijn avond verpest omdat jij je huisdier mee wilt nemen. Maar blijkbaar mag jij wel intolerant zijn, maar ik niet.
Amandavd schreef:Misschien zie ik het ook wel iets gekleurd, ik zie de zin van je hond overal mee naar toe slepen gewoon niet in. Ik heb huisdieren, ik heb de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat mijn dieren anderen niet tot last zijn. Maar dat is mijn mening.
Sogno, ik zeg ook nergens dat je asociaal bent hoor. Dan heb je mij verkeerd begrepen. Ik zou naar een hondvrij restaurant kunnen gaan, jij zou je hond thuis kunnen laten. Het werkt van twee kanten.
Dat is wat ik probeer te zeggen LadyMadonna, hoe je het ook wendt of keer er is altijd eentje de gebeten hond. Maar omdat dit een do of don't vraag is, zeg ik don't.
LadyMadonna schreef:vuurneon schreef:Maar verstopt de hond aub niet te goed, maakt het wat makkelijker voor de mensen die allergisch zijn
Maar zo wordt het wel lastig :![]()
Want van anderen moet de hond juist uit het zicht, die worden al onpasselijk bij het zien van een hond
xLoki schreef:Amandavd schreef:
Bij dit soort dingen denk ik dan, het meiske heeft niet gevraagd om haar allergie. Die is ze zelf ook liever kwijt dan rijk. Zij kan haar allergie niet uitschakelen. Jij hebt wel de keuze om de hond thuis te laten.
Nikass, dat vind ik echt de omgekeerde wereld. Toevallig allergisch? Ja daar zal ze lekker om gevraagd hebben, om doodziek te worden, doet ze ook echt om honden mensen te pesten. Kom op.
Precies dit.
Ik vind het zelf ook hartstikke vervelend dat ik allergisch ben. Kan alleen naar verjaardagen (waar een hond is) met een berg pillen. Kan op maneges vaak niet lang in kantines zitten (ivm vaak een hond), etc.
Jij hebt de keuze om je hond mee te nemen. Ik heb niet de keuze om daar wel of niet allergisch voor te zijn.
Amandavd schreef:zij kan er niet voor kiezen om niet benauwd te worden door haar allergie. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Is jouw pleziertje belangrijker dan de gezondheid van een ander? Dat is pas intolerant.
)minikatje schreef:O wauw, het wordt steeds gekker.
Dus mensen mogen je niet vragen of je ergens anders wilt gaan zitten als iemand een allergie heeft?
Het werkt van 2 kanten.
Als iemand gezondheidsklachten krijgt omdat mijn dier in de buurt is dan probeer ik er met mijn beste kunnen wat aan te doen.
Als ik naar iemand ga met een kattenallergie dan verkleed ik mij altijd voordat ik de deur uitga.
Bij mensen met een sterk parfum ga ik ook weg of als zij naast mijn werkplek komen werken vraag ik ze of ze misschien ergens anders willen zitten of dat er een raampje open mag.
oliebol happens, maar hoe je ermee omgaat heb je elf invloed op.
Niet zo zwart/wit mensen, iedereen heeft evenveel recht om ergens te komen.
Ik kan best snappen dat als je spontaan ergens gaat zitten en er gaat iemand naast je zitten met een hond dat je dat netjes aangeeft

minikatje schreef:O wauw, het wordt steeds gekker.
Dus mensen mogen je niet vragen of je ergens anders wilt gaan zitten als iemand een allergie heeft?
Shiloh schreef:minikatje schreef:O wauw, het wordt steeds gekker.
Denk dat je niet goed gelezen hebt, want ik zeg juist dat ik het geen enkel probleem vind om dan een ander tafeltje te gaan zoeken.
Ik vind dat het twee kanten op werkt. Je moet samen de beste oplossing zoeken. Als ik zo allergisch zou zijn voor honden, zou ik als ik een restaurant kom aangeven vragen of honden er zijn toegestaan omdat ik allergisch ben, en als het dan wel mag, vriendelijk aangeven dat ik het fijn zou vinden als ik in een ander gedeelte een tafeltje zou kunnen krijgen dan waar eventuele honden komen te zitten. Als je het personeel op de hoogte brengt, is de kans ook groter dat ze ervoor zorgen dat dat lukt.
En in het uitzonderlijke geval dat het eens niet mogelijk is, dan kan de laatste die binnen komt er voor kiezen om een ander restaurant te kiezen, of bijvoorbeeld nog even een blokje om te doen voor een kwartiertje of half uurtje tot er wel een tafel aan de andere kant vrij is gekomen.
Leven en laten leven en samen de beste oplossing zoeken. Ik snap niet waarom het allemaal zo zwart/wit moet zijn.

Citaat:O wauw, het wordt steeds gekker.
Het werkt van 2 kanten.
Als iemand gezondheidsklachten krijgt omdat mijn dier in de buurt is dan probeer ik er met mijn beste kunnen wat aan te doen.
Als ik naar iemand ga met een kattenallergie dan verkleed ik mij altijd voordat ik de deur uitga.
Bij mensen met een sterk parfum ga ik ook weg of als zij naast mijn werkplek komen werken vraag ik ze of ze misschien ergens anders willen zitten of dat er een raampje open mag.
oliebol happens, maar hoe je ermee omgaat heb je elf invloed op.
Niet zo zwart/wit mensen, iedereen heeft evenveel recht om ergens te komen.
Ik kan best snappen dat als je spontaan ergens gaat zitten en er gaat iemand naast je zitten met een hond dat je dat netjes aangeeft