sallandval schreef:Een vage kennis heeft ook zoiets meegemaakt, haar yorkshire Terriër was bij hen in de tuin, aan een koordje. De twee Duitse Doggen van de buren zijn door de omheining heen gekomen en hebben de vast zittende Yorkie doodgebeten. Loslopende honden zijn gewoon gevaarlijk, ik denk dat een roedel van 5 teckels of Chihuahua's zo'n Yorkie ook wel had kunnen verscheuren.
Los daarvan denk ik dat een verbod op Staffords het probleem echt niet oplost, dan kopen mensen wel een kruising of een ander ras.
Een soort licentie om honden te mogen is ook zo wat; ik denk dat er zat mensen zijn die zich prima zouden kunnen gedragen op cursus en meedoen met de positieve bekrachtigingsmethoden terwijl ze thuis alsnog hun frustratie en agressie afreageren op hun hond óf de honden samen veel alleen laten waardoor roedelgedrag en prooidrift de overhand houden.
Om hier even op de Teckel terug te komen; mijn vriend heeft zelf ook een Teckel die hij tot jachthond heeft opgeleid, ooit heeft deze Teckel bijna een Fox Terriër doodgebeten omdat die hond iets te dicht in de buurt van zijn 'buit' kwam. De Teckel hapte meteen naar de keel, een paar cm verder en de hond was op slag dood geweest. Dus ja, een kleinere hond kan ook schade aanrichten

) zijn vechthonden of iig ooit gebruikt als vechthonden.
Ligt het liefst hele dagen met zijn kont op de bank. En denkt dat ie prima op schoot past. En komt uit de werklijnen.
herders.
Bij 'mijn' ras wordt het ook wel gezegd, oppassen met spelende vriendjes of vriendinnetjes.
ze zien er natuurlijk heerlijk uit, zeker als pup zijn het Dotjes die je zo in een impulsaankoop kan halen.. maar als je nog nooit een hond hebt gehad en geen ervaring hebt zou ik het toch sterk afraden