Theoretisch gezien lijkt het me van niet. Want voordat de uitdrijving (de eigenlijke geboorte van t kalf) begint gaat er ontsluiting aan vooraf en dat kan niet zo heel snel volgens mij. Misschien dat t zuigen van dat ene kalf t wel wat versneld heeft, maar op gang gebracht lijkt mij heel stug...
Wat leuk die koeien. Ik zou er zelf wel een willen, alleen als knuffelkoe. helaas staan er op mijn pensionstalling geen andere dieren dan paarden.En ik zou alles over de verzorging moeten leren dan. Er is wel ergens een koeienrusthuis, zoiets zou ik erg leuk vinden.
Je hebt ook minirassen, waarvan de Dexter er 1 is. Nemen niet zoveel ruimte in, eten niet zoveel en je kunt er makkelijk 2 in 1 stal hebben als ze er overdag uit kunnen
Dexter koetjes staan hier bij een hengstenstation/stoeterij in de buurt Erg schattig, vooral de kalfjes
anjali
Geplaatst: 20-09-15 18:12
Spruitjee schreef:
Je hebt ook minirassen, waarvan de Dexter er 1 is. Nemen niet zoveel ruimte in, eten niet zoveel en je kunt er makkelijk 2 in 1 stal hebben als ze er overdag uit kunnen
Foto van Dexterkoetje?
anjali
Geplaatst: 20-09-15 18:14
Spruitjee schreef:
Dexters zijn wel best fel,kennis van mij had ze eerder en daar kon je echt niet mee knuffelen. De stier durfde je ook echt wel te grijpen.
Hij heeft ze weggedaan en heeft al een aantal jaar een ander mini ras die wat makkelijker en rustiger zijn.
De 2 jarige stier hier bij de pinken. Ik blijf ver uit zijn buurt,vertrouw hem voor geen meter. De mannen kunnen nog gewoon met stok door de wei lopen en dan loopt hij er wel achteraan maar doet verder niks zolang je oplet. Bij mij gaat hij echt snuiven en raar loeien en met zijn poot in de grond graven. Ik houd dus mooi een flinke afstand.
anjali
Geplaatst: 21-09-15 18:57
Spruitjee schreef:
Niet mijn foto's! Maar wel Dexters:
[ [url=m/yWc3AG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UoypH6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dank je voor de foto's.Dat had ik nog nooit gezien, zulke kleine koetjes. Zijn die ook voor de melk,of alleen als huisdier?Het doet me toch wel een beetje aan shetlanders denken hoor, en die zijn soms nog lastiger dan een groot paard, zoals jullie wel weten.
Stieren zijn inderdaad nooit te vertrouwen, elk jaar wel 2 of 3 die dood gedrukt worden, zelfs als het niet eens een aanval is maar gewoon 'vriendelijk' duwen. Die beesten kennen hun eigen kracht echt niet, helemaal niet als ze boos zijn
Dexters zijn dubbeldoel koeien. Al worden ze vaak als huisdier gehouden. Over het karakter kan ik niet veel zeggen, maar kleinere rassen zijn vaak het felst (dit is zo bij konijnen en kippen, en shetlanders ).
Renske_W
Geplaatst: 21-09-15 21:06
Wat ontzettend grappig die Dexters! Nog nooit van het ras gehoord.
En bij zo'n stier zou ik er ook met een boog omheen lopen Mar! Wij hebben gelukkig wel een hele lieve stier (dikbil) daar heb ik meer vertrouwen in dan de 2 jonge mukken die erbij lopen, haha.
__Elizabeth
Geplaatst: 22-09-15 15:36
Wij hebben net een week een nieuwe stier.. Een Charolais stier dit keer
Sommige van onze brown Swiss hebben ook krulletjes meestal alleen op het hoofd, soms ook verder op het lichaam
julius_juut
Geplaatst: 22-09-15 20:45
Grappig al die enge stieren hier. De twee jongens hier zijn poeslief. Ze staan dan ook niet bij dames in, dat zal wel veel verschil maken. Ze hebben alleen elkaar (twee stiertjes van vorig jaar). Je let natuurlijk wel op als je er tussen loopt, maar ze zijn erg vriendelijk. Ontzettend jammer dat de raszuivere brandrode slechte ogen heeft, anders had die mooi als dekstier gebruikt kunnen worden.