buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:35

anneliesdj schreef:
Zucht, dat de buren aan de andere kant geen last hebben kun je geen pijl op trekken, dat is al meerdere keren gezegd en uitgelegd.

Waarom zouden andere buren er geen last van hebben? Als ze allebei aangrenzend wonen. Maakt die paar meter echt niet als een hond blaft.

Maar ik ben blij dat we goed kunnen opschieten met onze buren. En dat ze gelijk aan de bel trekken als ze overlast hebben van onze hond.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:49

love_western schreef:
anneliesdj schreef:
Zucht, dat de buren aan de andere kant geen last hebben kun je geen pijl op trekken, dat is al meerdere keren gezegd en uitgelegd.

Waarom zouden andere buren er geen last van hebben? Als ze allebei aangrenzend wonen. Maakt die paar meter echt niet als een hond blaft.

Maar ik ben blij dat we goed kunnen opschieten met onze buren. En dat ze gelijk aan de bel trekken als ze overlast hebben van onze hond.

Zijn die buren dan, net als die ene buurman, ook constant thuis? Er zijn namelijk ook mensen die wel werken en daardoor niet hele dagen thuis zijn en dus niet alles horen. Daarnaast heb ik ook nooit "last" gehad van onze buurhond hier. Viel me gewoon nooit op dat ie blafte. Pas toen de buuv (eigenaar van die hond) vroeg of ik er ook last van had (hadden haar andere buren gezegd) merkte ik dat het beest inderdaad regelmatig blafte. Voor mij geen reden tot klagen, maar af en toe baal je er wel wat van. Dus dat de andere buren er niet over klagen, wil niet zeggen dat die ene buurman geen recht van spreken heeft.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:05

Paddenpad schreef:
TS ik heb ook zo'n onderbuurvrouw en meer dan een jaarlang het gezeur en geklier van haar aangehoord en genegeerd waarop het van kwaad tot erger werd, tot enkele weken geleden toen was ik het zo beu en ben naar beneden gegaan en heb d'r een paar stompen verkocht,sindsdien is het lekker rustig.

Ik wil niet zeggen dat het DE manier is maar sommigen mensen hebben weleens een corrigerende tik nodig om tot ze door te dringen dat ze niet alles kunnen maken.

In jouw geval i.v.m. zwangerschap zou ik dit dus niet aanraden.

Bij de woningcorporatie kun je tegenwoordig ook buurtbemiddeling aanvragen.

Mag toch hopen dat dit niet waar is.
Zo wel dan heb je vast de politie aan de deur gehad.
Wat een domme actie!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:07

Het is idd ook maar net wat je irriteert. De buurvrouw van mijn vader heeft drie honden en die blaffen weleens maar daar kan ik me niet aan storen, wellicht omdat ik ook een hond heb. Een van de achterburen die er toen net woonde zijn eens gaan klagen bij haar terwijl ik me wel weer groen en grijs erger aan hun schreeuwende kinderen. Toch heb ik het gevoel dat het not done is om over ' spelende ' kinderen te klagen. Ik ging dan maar binnen zitten als ik voor een tentamen wilde leren.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 09:08

anneliesdj schreef:

Maar ik ben blij dat we goed kunnen opschieten met onze buren. En dat ze gelijk aan de bel trekken als ze overlast hebben van onze hond.[/quote]

Zijn die buren dan, net als die ene buurman, ook constant thuis? Er zijn namelijk ook mensen die wel werken en daardoor niet hele dagen thuis zijn en dus niet alles horen. Daarnaast heb ik ook nooit "last" gehad van onze buurhond hier. Viel me gewoon nooit op dat ie blafte. Pas toen de buuv (eigenaar van die hond) vroeg of ik er ook last van had (hadden haar andere buren gezegd) merkte ik dat het beest inderdaad regelmatig blafte. Voor mij geen reden tot klagen, maar af en toe baal je er wel wat van. Dus dat de andere buren er niet over klagen, wil niet zeggen dat die ene buurman geen recht van spreken heeft.[/quote]

Als je alles had gelezen had je ok gelezen dat buurman thuis zit en achtrrbuurman met pensioen is! en dus meer thuis zijn dan de waailap buurman,.. Zucht

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:22

Bon_charmeur schreef:
Zucht
als ik jou was, zou ik je vroedvrouw eens bellen, je bent zo aan het zuchten, misschien is je bevalling wel begonnen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:48

bliver schreef:
DatBenIkNou schreef:
Jij leest alleen hoe je het lezen wil TS. Dat staat nergens namelijk.
Maar als je het allemaal heel grappig vind en erom moet lachen, dan snap ik niet waarom je dit topic geopend hebt. Dan is er dus geen probleem toch? Fijne zomer en een goede zwangerschap verder.

nou dit is wel geinsinueerd.

Ik kan wél gewoon lezen wat er geschreven word.
Bon_charmeur schreef:
Ik steek er geeen energie meer in! Haha moet rr alleen om lache

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:51

Rocamor schreef:
Bon_charmeur schreef:
Zucht
als ik jou was, zou ik je vroedvrouw eens bellen, je bent zo aan het zuchten, misschien is je bevalling wel begonnen.

:') _O- _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:11

anneliesdj schreef:

waarom zou je er dan wel een pijl op kunnen trekken op wat een andere buurman zegt/vind?

Ik neem het nu even voor TS op....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:12

Jeetje wat reageert iedereen kinderachtig hier zeg! Ik snap zo wel dat je geen zinnige reactie krijgt van TS. Als iedereen nu even op normale wijze met concrete tips aankomt en niemand TS aanvalt op haar zwangerschapshormonen krijgen we hier wellicht weer vriendelijke reacties.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:15

DatBenIkNou schreef:
Jij leest alleen hoe je het lezen wil TS. Dat staat nergens namelijk.
Maar als je het allemaal heel grappig vind en erom moet lachen, dan snap ik niet waarom je dit topic geopend hebt. Dan is er dus geen probleem toch? Fijne zomer en een goede zwangerschap verder.

Pardon ? Wie kan hier nu niet lezen ? Het hele topic staat er vol mee !!!!!! Misschien zelf eens gaan lezen wat er staat ipv blind zeggen dat het nergens staat. ZUCHT !!!!!

Ik begrijp de reactie's van TS heel goed, wil niet zeggen dat het correct is maar zeker begrijpelijk.

DatBenIkNou

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:26

1: ts schrijft zelf dat hond in tuin mag poepen. Niemand zegt dat haar tuin er vol mee ligt.
2: het aso bijstandsmoeder verhaal werd aangehaald als vergelijkbaar je oordeel klaar hebben door de buurman een gepensioneerde oude zeurkees te noemen. Standaard typering, en niet dat ts dit zou zijn.
3: discussie ging even over het wel of niet stinken van hondenstront en daarbij werd aangehaald dat dat vaak met kwaliteit voer te maken heeft.

je kan dus lezen wat je WIL lezen..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:30

DatBenIkNou schreef:
1: ts schrijft zelf dat hond in tuin mag poepen. Niemand zegt dat haar tuin er vol mee ligt.
2: het aso bijstandsmoeder verhaal werd aangehaald als vergelijkbaar je oordeel klaar hebben door de buurman een gepensioneerde oude zeurkees te noemen. Standaard typering, en niet dat ts dit zou zijn.
3: discussie ging even over het wel of niet stinken van hondenstront en daarbij werd aangehaald dat dat vaak met kwaliteit voer te maken heeft.

je kan dus lezen wat je WIL lezen..

Je bent die honden haren vergeten :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:52

tijd voor een slotje denk ik zo

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:55

Ik mis de vind +:)+ ik leuk knop echt in dit topic

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:59

Bon_charmeur schreef:

Ik wil je alleen oprecht adviseren om zelf niet mee te gaan in de kinderachtige reacties. Ik begin mij er zelf een beetje aan te irriteren terwijl ik mij jouw standpunt enorm begrijp en het zelfs met je eens bent. Als je nu eens de kinderachtige reacties negeert en alleen reageert op de reacties waar je wel wat aan hebt. Volgens mij laat je je nu teveel leiden door de vervelende reacties..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:02

friendly schreef:
Bon_charmeur schreef:

Ik wil je alleen oprecht adviseren om zelf niet mee te gaan in de kinderachtige reacties. Ik begin mij er zelf een beetje aan te irriteren terwijl ik mij jouw standpunt enorm begrijp en het zelfs met je eens bent. Als je nu eens de kinderachtige reacties negeert en alleen reageert op de reacties waar je wel wat aan hebt. Volgens mij laat je je nu teveel leiden door de vervelende reacties..

geef haar eens ongelijk! er zitten wel een aantal domme reacties bij

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:04

Klopt. Dat bedoel ik ook niet. Maar voor lezers en posters die wèl mee willen denken leest het wel vervelen. Ik lees bijvoorbeeld mee in de hoop dat ik nuttige tips zie of een bericht van de TS waarin een oplossing nabij lijkt maar dit soort dingen worden nu gedwarsboomd omdat TS teveel meegaat in die vervelende berichten..

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:05

Ik snap je reactie friendly!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:06

Heel fijn. Ik bedoel het namelijk ook niet negatief ;)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:08

Bon_charmeur schreef:
Ik snap je reactie friendly!

Ik begrijp je helemaal,

Maaar ik ga er niet in mee vind het alleen hilarisch dat er ook nog mensen zijn die dan nog "kinderachtiger " zijn dsn ik

Oplossing voor mij is buurman zn geneuzel negeren en heb webcam met geluid dtaan

Dus voor mij is dit alleen nog maar tijdverdrijf haha i love geitenwollen sokken

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:09

beginnen we toch overnieuw? :D

Ts Heb je nog wat bijzonders gezien op de videobeelden?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:12

Nee gister niets ook geen hond die blaft, alleen een hond die slaapt en een kat die stond te janken bij de achtrrdeur, en de buurmeid had ruzie met haar broer,

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:12

anneliesdj schreef:
Nikass schreef:
Als de buurman onder de schutting aan het vegen is - waarom doet hij dat in hemelsnaam?- dan kom je natuurlijk wel aan de territoriumgrens van de hond - je kunt zelfs discussieren op wiens terrein hij op dat moment veegt :D - Mijn honden zouden dan zeker aanslaan, vind ik heel normaal.
Je kunt een hond ook blijven tergen - in zo'n geval straf ik mijn hond echt niet voor zijn -terechte- reactie.

Dat is dom want uiteindelijk heb je jezelf daar meer mee dan de buurman.
Laat die buurman daar lekker vegen en leer je hond dat hij er niet op aan hoeft te slaan, zo moeilijk is dat niet hoor.

Waarom zou ik mijn honden dat leren? Ik zeg je net dat mijn honden in zo'n geval mogen aanslaan. Ik zie niet in waarom ik mezelf daarmee heb?
En over wie er dom is... zullen we daar niet over discussieren? Nogal neerbuigend!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:14

mick75 schreef:
Dus omdat iemands tuin grenst aan het territorium van andermans hond, mag die maar geen volledig gebruik meer maken van zijn tuin? Want de hond van de buren slaan daarop aan? Dus omdat jij een hond hebt die jij blijkbaar niet goed genoeg geleerd hebt wat mijn is en wat dijn is, moet ik maar een deel van mijn tuin laten voor wat het is? Moet niet gekker worden zeg!

Maargoed, het is wel duidelijk dat een hoop hondenbaasjes ook niet de meest sociale wezens zijn. Sjongejongejonge!

Tuurlijk mag hij volledig gebruik maken van zijn tuin, dat hoor je mij niet zeggen. Hij zal echter wel moeten accepteren dat mijn hond een keer aanslaat. Lijkt me ook niet zo erg; ik hoor de kinderen van de buren ook janken en blèren.
In welk opzicht zijn hondenbaasjes dan minder sociaal dan mensen met kinderen? (of duiven :+ )