Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:02

R12312 schreef:
Sammie schreef:
Sommige katten willen niet eens naar buiten :')

Dat is dan geen normale kat.

Ach.. Wat is normaal :D Mensen die heel stellig een mening als een feit weergeven over een dier dat ze niet kennen vind ik dan weer niet normaal, maar dat soort mensen zijn er wel en schijnen zichzelf wel heel normaal te vinden :D

Ik denk de kat er niet omgeeft, anders ging ie wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:26

Soms wandelen of walsen mensen over belangrijke zaken heen.
Kat is een roofdier, maar moet wel leren jagen. Instinct is natuurlijk aanwezig. Alleen in de haast om een kitten kwijt te willen of willen hebben gaan de kittens veel te vroeg mij mams weg.
Met als gevolg dat veel vogels of muizen een nare dood sterven omdat poeslief niet goed weet wat te doen.
Katteneigenaren doen te weinig om hun omgeving niet op te zadelen met kat zijn rotzooi.
Hou ze binnen of in hun eigen tuin dmv schrikdraad en bezorg je buren geen vieze vingers, uitgegraven planten of dode volière vogels.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:09

Maar heb je al gewoon een emmer water geprobeerd? Waterpistooltje is leuk maar niet echt dramatisch zeg maar. ik had last van een buurkat die bij mij naar binnen hupste en als ie weer wegging even tegen mijn gordijnen op zeiken... Die heb ik een emmer water nagegooid zodat hij door en door zeikende nat was ( midden zomer) toen was hij er aardig van genezen.
Anders blijf ik toch bij draadje zetten, voor een paar tientjes heb je een katten heining voor boven langs de schutting.
Tis misschien stom om Dat voor een dier van een ander e moeten doen. Maar je doet het ook voor je eigen gemoedsrust en dieren
Dat zou mij de investering ook al waard zijn.
Honden etc tegen katten opjutten lijkt me dan weer een betje overtrokken... Das ook dol en fijn als je daarna de hond uit laat en hij bij iedere kat op scherp schiet. moet je je hond gaan corrigeren en her opvoedne omdat je zelf zo slim bent geweest om hem naar gerag aan te leren( die van ons is van zichzelf fel op katten...baal ik goed van want ik vind het zeer vervelend ongewenst gedrag)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:19

Ik jut mijn honden niet op tegen katten, dat doen ze zelf. Hun territorium, dat beschermen ze uit zichzelf en ze dulden geen enkele kat in de tuin.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:29

Diablo schreef:
Ik jut mijn honden niet op tegen katten, dat doen ze zelf. Hun territorium, dat beschermen ze uit zichzelf en ze dulden geen enkele kat in de tuin.

Gisteravond gemerkt dat 2 egels ook erg effectief zijn in het afschrikken van katten...

Wij hebben 2 witbuikegels die gisteravond in de woonkamer losliepen (wel omheind).
Wij hadden de buitendeur open en zaten ook buiten. Schijnbaar vond een kat het nodig om het huis binnen te gaan en waren de egels erg interessant om mee te spelen.
Tot de egels hun stekels op begonnen te zetten en dus gericht om hoog sprongen als de kat boven ze hing...

Ik ben naar binnen gegaan toen ik rare geluiden hoorden (gebrom van de egels, het piepen van het vrouwtje en het blazen van de kat)

Ik heb dus de kat gevangen die dus onder de bijtwondjes en de stekelwondjes zat...
Schijnbaar zijn egels dus ook erg territoriaal...

Ik weet niet van wie de kat was dus ik heb hem met een zwaai naar buiten geflikkerd...

Ons vrouwtjes egel is de hele avond van slag geweest van de stress :n

Rot beest...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:39

Resistance schreef:
anneliesdj schreef:

Precies, beschaafde mensen zouden hun kat niet zomaar buiten pleuren met alle risico's van dien en overlast voor anderen.

Nou, dan zijn bijna alle katteneigenaars volgens jou onbeschaafd. :')

Ik vind het inderdaad niet netjes als je willens en wetens overlast veroorzaakt bij een ander en weet dat er risico's zijn voor je eigen dier.
Als je ergens achteraf woont is het prachtig als ze buiten kunnen lopen en zal niemand er last van hebben, maar in de bebouwde kom, met tuin aan tuin :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:46

Egels? Daar kwam een hond van ons ook geregeld mee aanzetten. Egel had zich dan op gerold en de hond nam hem dan zo mee in zijn bek.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:48

Diablo schreef:
Egels? Daar kwam een hond van ons ook geregeld mee aanzetten. Egel had zich dan op gerold en de hond nam hem dan zo mee in zijn bek.

Witbuikegels...
Huisdieren... die niet goed tegen stress kunnen die dus belaagd werden door een kat die zo maar in huis zat...
En die schijnbaar venijnig belaagd is door ons knappe mannetje...
Die zelfs hele plukken haar en huid van die kat in zijn buitenverblijf had liggen :wow:
Ik gok dat hij hem niet zo lief vond...

Sonja_vR

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:06

Diablo, ik doelde niet op jou trouwens, maar plaatste een algemene opmerking omdat ik de tip een stuk terug voorbij zag komen. dat ze katten wegjagen uit de tuin is een normaal voorkomend iets idd... Maar ze er op gaan zetten zoals een paar pagina's terug werd geadviseerd lijkt me ietwat aso en onhandig.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:49

Volgens mij is er nooit gezegd dat honden tegen katten opgejut worden. Wel dat de hond in de tuin los loopt en dus zijn territorium zal bewaken. Of dat de hond zijn jachtdrift nog wel eens laat vieren, maar ook dan is het niet tegen katten opgejut :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:57

Een aantal pagina's terug is de tip om hond tegen de katten op te jutten een paar keer voorbij gekomen... Daar was mijn reactie op bedoeld over honden opjutten
Dus niet op jou gericht, niet op ts en niet op diablo... Maar algemeen om nog maar eens aan te halen dat het geen goed idee is.
Hier is er ook nooit een kat in de tuin te vinden.. Is ook maar goed want ik vermoed dat ze doormidden gehapt worden als ze het wel wagen( en daar baal ik best wel van) tis nu eenmaal de hond zijn terrein dus zal de gemiddelde hond idd vreemde katten wegjagen. Maar nogmaals niet op een persoon gericht mijn opmerkig over opjutten maar even nog eens in het algemeen aanhalen ivm een advies een stuk terug in het topic

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:16

Ik vind het ook geen goed idee de hond op te jutten, evengoed is het wel erg effectief.
Maar grote kans dat je dan ook elders problemen krijgt met katten en zeker bij bepaalde type's honden zou je maarzo eens een dode kat kunnen vinden.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:36

Opjutten lijkt mij ook niet de bedoeling. Ik had het alleen niet zo begrepen dat men ze op wilde jutten. Lijkt mij tijdens het uitlaten ook niet zo handig. Maar een hond die zijn territorium verdedigd is bij ongewenste katten wel effectief.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:57

staat ook al best een stuk terug Maanon_ ,
hier denkt de hele katten gemeenschap wel 100 keer na voor ze de tuin in komen, die van ons moet het weer overdrijven zeg maar , ben bang dat ik de uitkomst wel kan voorspellen op het moment dat 1 het wel waagt en niet op tijd weg is :=
ik hoop ook dat er bij het nieuwe huis dalijk niet te veel helden zijn die het willen testen...
maar die van ons is bij het wandelen ook erg fel op katten , is echt vervelend, gaat wel steeds beter, maar blijft wel opletten

maar wat betreft probleem van TS, ik denk nog steeds schrikdraadje op de schutting (daar kunnen de hond en kinderen ook niet bij en hoeft niet veel te kosten via de Duitse Ebay en ben je wel van al het gezeik en de zorgen af ) ik weet van vrienden dat het perfect werkt (die hadden het om hun katten in de tuin te houden )
of gewoon een grote emmer water klaar zetten voor actie en gewoon vol er over heen ...
maar goed, zodra je zelf niet in de tuin bent, komen ze dan vaak toch wel weer

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 15:48

Ookal zouden wij onze hond opjutten.. Hij is zo ongelovelijk lomp maar ook lief dat hij alleen de oortjes spits en kijkt wat het is, wild kwispelend :=

Overigens doen we het nu steeds met water, zonder enig effect.
Inmiddels is een paar dagen geleden een zebravinkje overleden, zat lekker te eten op de grond, kat springt vanuit een blinde hoek ertegen, beest schrikt zich een ongeluk en heeft zich dood gevlogen tegen de tralies. Zag het gebeuren toen ik net de kamer in kwam, heb daarna een sleutelbos naar die kat gegooid, en hard ook maar net niet geraakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:11

Dan zou ik serieus even stroom proberen. Deze is hardleers en het is natuurlijk al een tijd zonder enig gevaar geweest ook.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:38

Sammie schreef:
Dan zou ik serieus even stroom proberen. Deze is hardleers en het is natuurlijk al een tijd zonder enig gevaar geweest ook.

Stroom gaat hem echt niet worden, hele tuin afsluiten is te gevaarlijk , er staat op een bepaald punt een hekje van ong. 1m hoog. Kan kat dus gewoon langs. Bij de voilliere is het te gevaarlijk met kinderen en hond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:52

Wat verschrikkelijk balen dat het weer fout is gegaan. Ik heb nu ook een valkparkiet op eitjes en ben hier zo bang voor :\

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 16:33

Cayenne schreef:
Wat verschrikkelijk balen dat het weer fout is gegaan. Ik heb nu ook een valkparkiet op eitjes en ben hier zo bang voor :\

Was de eerste keer nog maar dat er een dood ging ;)
En succes! Ik ben groots fan van jouw valkjes :p

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:42

xBerber schreef:
Cayenne schreef:

Was de eerste keer nog maar dat er een dood ging ;)
En succes! Ik ben groots fan van jouw valkjes :p

Nou, hopelijk zijn de eitjes bevrucht en heb ik over een week of 3 kleine babyvalkjes :P
En als er dan een kat in de buurt komt, dan is ie voor mij >;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:50

Ik zie het zogezegde gevaar vam de stroom niet zo, een kattenapparaatje geeft maar een klein beetje prik . Het is geen 220 die je op een draad zet he ;) tis niet eens vergelijkbaar met een paardenheinig.
Laag hekje kun je nog geplastificeerd gaas op plaatsen en het draadje daar boven. Kunnen de kinderen niet bij en je dieren blijven heel.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:53

We hebben het thuis ook eens gehad, we vonden steeds vogeltjes met één poot terug in de voliere.
We dachten ook dat het een marter was ofzo. Dus een val gezet om te zien wat het is.
Paar dagen daarna zat de kat van drie huizen verder in de val. Die zat dus 's nachts tegen de voliere op te springen en trok dus de pootjes van de vogels af.
Nadat ze in hele nacht in die val heeft gezeten, nooit meer gezien bij de voliere :-).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:54

De kat heeft maar een klein tikje nodig. Het is meer voor het schrikeffect en oh daar moet ik dus wegblijven. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar ook daar een kwestie van afblijven, anders is het au. (en dan nog veel lichter dan wat je voelt als je een paardenomheining aanraakt)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:00

Je kan er ook gewoon voor zorgen dat je je kat in de tuin pleurt en de tuin goed afzet :)*
Andere mensen geen last van jouw kat= iedereen blij
En jouw kat kan lekker naar buiten= iedereen blij

Mijn katten komen alleen in mijn tuin. 2 raskatten en een htk. Nu is er 1 die komt niet verder dan de drempel maargoed :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:00

quera schreef:
Je kan er ook gewoon voor zorgen dat je je kat in de tuin pleurt en de tuin goed afzet :)*
Andere mensen geen last van jouw kat= iedereen blij
En jouw kat kan lekker naar buiten= iedereen blij

Mijn katten komen alleen in mijn tuin. 2 raskatten en een htk. Nu is er 1 die komt niet verder dan de drempel maargoed :')

Amen, Quera