Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Dat jachtopzichters komen zeiken dat ze het niet leuk vinden dat de loslopende hondjes hun schietschijven voor de neus weg kapen en daarom bordjes plaatsen in losloopgebieden waarin ze verzoeken er rekening mee te houden dat je bijvoorbaat hun spelletje loopt te verzieken, en ze daarmee alvast voor zichzelf de mogelijkheid scheppen om een algeheel losloopverbod in te stellen wanneer ze hun zin niet krijgen.
Ga maar eens kijken hoeveel Staatsbosbeheer BOA's en boswachters zelf ook jager zijn... Zo'n beetje allemaal.
Anoniem schreef:Die jachtopzichters in het stuk zat juist te klagen over dat er al zo weinig reetjes waren. Dus hoezo oostvaardersplassen taferelen.
Als er teveel zijn, zijn die loslopende honden ook niet zo'n groot probleem.
Die kunnen dan, net als katten met vogels, ook hun steentje bijdragen aan de natuur.
Wat is het verschil, een kat die een vogel dood of een hond die een reetje dood. Is de vogel minder zielig dan het reetje?
Anoniem schreef:Bijna de helft van de ongelukken gebeuren 's nachts of 'avonds laat in het donker. Ik kan me niet voorstellen dat dat komt omdat er dan mensen hun hond los laten lopen tijdens een wandeling in het donker in het bos en de hond besloot een hert op te jagen
Anoniem schreef:Maar het gaat hier over honden en reetjes en dat is dan ineens heel wat anders natuurlijk.
Anoniem schreef:Bijna de helft van de ongelukken gebeuren 's nachts of 'avonds laat in het donker. Ik kan me niet voorstellen dat dat komt omdat er dan mensen hun hond los laten lopen tijdens een wandeling in het donker in het bos en de hond besloot een hert op te jagen
Anoniem schreef:Omdat zoals al meerdere hier hebben gezegd, die riem geen enkele toegevoegde waarde heeft. Omdat de psychische riem die sommigen tussen zichzelf en hun hond hebben beter werkt dan een materiële riem die de baas van een ongetrainde hond toch nog achter zijn hond aan sleurt wanneer deze hem niet kan houden.
MyWishMax schreef:En als er ineens schapen staan in het losloopgebied? Laat je je hond dan ook loslopen?
slimmerik schreef:Anoniem schreef:Maar het gaat hier over honden en reetjes en dat is dan ineens heel wat anders natuurlijk.
De wijze waarop een kat met een vogeltje omgaat is ook absoluut niet mijn ding Repelsteel. Ik vind het op zich ook barbaars van de eigenaren van die katten om de maatschappij op te schepen met hun verantwoording. Maar het bovendien ook nog eens best vinden dat ze vogels martelen en kapot maken en mensen die er niks mee te maken hebben de schrik van hun leven bezorgen door voor hun auto over te steken zodat ze even later van het asfalt afgeschraapt moeten worden.
En het gaat hier inderdaad om honden en reeën in dit topic. En ook dan vind ik dat een ree als hij dood moet, in ieder geval een dierwaardige dood krijgt. Geen lijdensweg en doodsangst....
doodgeschoten worden door een jager is dierwaardiger dan door een roofdier worden gepakt? Wat een flauwekul.
dees_daan schreef:Ook ik rem af als er een hond in berm loopt, en vind het doodeng om daar langs te rijden, dankzij de bazen hier die dus wel honden los laten lopen naast de weg terwijl ze niet in de berm blijven.
Hier zowat om de hoek bij de 50km weg zijn al meerdere honden aangereden, en ik weet van 2 honden dat ze de weg op lopen.
Dus ja, ook ik rem af en doe een schietgebedje dat ze niet oversteken, ik heb er echt een bloedhekel aan als er honden loslopen naast een drukke weg..
Als ik de honden en bazen niet ken weet ik niet hoe goed ze opgevoed zijn dus ik neem het zekere voor het onzekere en rem af.. Ik vind het echt eng als ze dichtbij de weg lopen zonder sloot oid er tussen..
Ik snap ook wel dat het voor auto mensen niet fijn is als ze direct naast de weg lopen dus is de berm 2.5 meter breed dan mogen ze maar 1.5 á 2 meter de berm in maar zover gaan ze nooit ze lopen altijd aan de rand naast het pad tenzij ze moeten poepen dat doen ze iets verderop.Paintlinger schreef:Oke trap er toch weer in... wat dacht je van de reeen die in paniek de weg over vliegen en zo verkeersongevallen veroorzaken?
dees_daan schreef:Ook ik rem af als er een hond in berm loopt, en vind het doodeng om daar langs te rijden, dankzij de bazen hier die dus wel honden los laten lopen naast de weg terwijl ze niet in de berm blijven.
Hier zowat om de hoek bij de 50km weg zijn al meerdere honden aangereden, en ik weet van 2 honden dat ze de weg op lopen.
Dus ja, ook ik rem af en doe een schietgebedje dat ze niet oversteken, ik heb er echt een bloedhekel aan als er honden loslopen naast een drukke weg..
Als ik de honden en bazen niet ken weet ik niet hoe goed ze opgevoed zijn dus ik neem het zekere voor het onzekere en rem af.. Ik vind het echt eng als ze dichtbij de weg lopen zonder sloot oid er tussen..